بازدید 3365
گلایه عضو شورای شهر از موتورسواران تهران

چرا آتش‌نشانی لیست ساختمان‌های ناایمن منتشر نکرد؟

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در شهر تهران و ارتقای ایمنی آنان تاکید کرد و در رابطه با لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: قرار بود لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران منتشر شود که هنوز این کار انجام نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 14 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، مهدی عباسی عضو شورای شهر در جریان هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تولید بی‌شمار موتورسیکلت‌ها در دهه‌های گذشته و از رده خارج نشدن موتورسیکلت‌های فرسوده بر مشکلات شهری افزوده و این روند ادامه خواهد داشت.

او گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد دارند، فاقد استانداردهای لازم هستند. همچنین برخی موتورسواران اقدام به مخدوش کردن پلاک با ماسک می‌کنند که به نظر می‌رسد کارکرد ماسک به پوشاندن پلاک موتور تغییر کرده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بحث معاینه فنی موتورسیکلت‌های در حال تردد موضوعی است که تاکنون به اجرا در نیامده، اظهار کرد: با توجه به تردد بیش از ۴ میلیون موتور شماره‌گذاری‌شده در تهران، سهم قابل توجهی از تصادفات فوتی به راکبین این وسیله اختصاص دارد.

عباسی تأکید کرد: آلودگی هوا و صدا، کیفیت پایین تولید، رعایت نکردن استانداردها، مخدوش کردن پلاک با استفاده از کاغذ، ماسک و غیره، رانندگی بدون کلاه ایمنی، عبور و توقف در پیاده‌روها، حمل بار غیر متعارف، کم‌توجهی به بیمه شخص ثالث، تردد بدون معاینه فنی، از موضوعاتی است که موجب افزایش توجه به ضرورت ساماندهی موتورسیکلت‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی مکلف است بر اساس قوانین و مقررات لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند، گفت: قرار بود لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران منتشر شود که هنوز این کار انجام نشده است. براساس استعلامی که از مراجع و مسئولان گرفته شده محدودیتی در این بخش وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار