بازدید 16908

بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷ شهریور در خط ۷ مترو تهران

ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور در خط هفت مترو تهران همزمان با سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مراسمی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 11 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مسعود درستی روز شنبه در مراسم افتتاحیه ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور گفت: این ایستگاه در خط هفت مترو تهران به‌ عنوان یک‌صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران در مراسمی با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: این ایستگاه که در تقاطع بلوار قیام و خیابان ۱۷ شهریور واقع شده، چهارمین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ایستگاه مترو ۱۷ شهریور در مرز مناطق ۱۴ و ۱۲ قرار گرفته و ایستگاهی تبادلی با خط ۶ به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: کار احداث این ایستگاه از سال ۹۴ آغاز شده و پس از ۹ سال این ایستگاه مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: افتتاح این ایستگاه و جمع‌آوری کارگاه عملیات عمرانی آن، به معنای آزادسازی بخش باقی‌مانده از بلوار قیام است که این بلوار در شکل جدید خود که به امکانات ویژه‌ای مجهز شده ، به طور کامل بازسازی و بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این ایستگاه در تحقق شعار کاهش فاصله شمال و جنوب تهران بسیار حائز اهمیت است گفت:‌در راه‌اندازی این ایستگاه بیش از ۱۱۲ مترمربع خاکبرداری شده و ۴۵ هزار مترمربع بتن‌ریزی صورت گرفته همچنین هفت هزار مترمربع سنگ‌کاری انجام شده و به طور کل ۳۷۵ میلیارد تومان هزینه در این ایستگاه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: تا پایان امسال دو ایستگاه میدان کتاب و شهید دادمان در خط هفت نیز افتتاح خواهد شد.

خط هفت مترو تهران بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی