بازدید 12873
انتخابی قهرمانی جهان در ۸۶کیلو و اوج حساسیت

واکنش علیرضا کریمی به کشتی سرنوشت با حسن یزدانی

کد خبر: ۱۱۲۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 10 June 2022

علیرضا کریمی پس از قهرمانی در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی، درباره علت افتش طی دو سال اخیر و دوری از تیم ملی، گفت: آسیب‌دیدگی بدموقع و ناغافلی داشتم. این درحالی بود که داشتم روند خوبی را طی می‌کردم و در شرایط سنی خوبی هم بودم که در مسابقات باشگاه‌های جهان که بعد از مسابقات جهانی 2019 قزاقستان برگزار شد، رباط پایم پاره شد. همانطور که می‌دانید جراحی رباط پا خیلی سنگین است و حداقل یک سال طول می‌کشد که پا خوب شود و دیگر مثل قبل هم نمی‌شود. یک سال طول کشید که بتوانم تمرین سنگین انجام دهم، بعد هم باید با همان پای خراب خودم را برای المپیک آماده می‌کردم، تازه مجبور بودم در وزن ۹۷ کیلوگرم برای رسیدن به المپیک تلاش کنم، درشرایطی که وزنم سبک‌تر از بقیه بود.

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستم به المپیک بروم. پس‌لرزه‌های جراحی هم گهگاهی دوباره سراغم می‌آمد. نه می‌تواستم تمرکز کنم و نه خوب تمرین کنم، همین باعث شده بود از نظر روحی روانی به هم بریزم و این مسائل بر عملکردم تاثیر گذاشت.

کریمی در پاسخ به این‌که در مقطعی صحبت از این بود که کشتی را کنار بگذارد، گفت: بله درست است. به این فکر می‌کردم که دیگر با این پا نمی‌شود کشتی گرفت اما رفته‌رفته وزنه زدم و زانویم تقویت شد. در ادامه قصد داشتم در قهرمانی کشور کشتی بگیرم اما پایم ورم کرد و نتوانستم شرکت کنم. بعد با تصمیم کادر فنی در حالیکه فقط ۲۰ روز تمرین کشتی داشتم در مسابقه انتخابی جام تختی کشتی گرفتم و قهرمان شدم.

دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان افزود: بعد از آن هم متاهل شدم و به دلیل کارهای شخصی و ازدواج شرایط طوری بود که نمی‌توانستم تمرین کنم و تنها با دو هفته تمرین کشتی در جام تختی حاضر شدم و خدا را شکر به هدفم رسیدم. البته با وجود قهرمانی از شرایطم و کشتی‌هایی که گرفتم راضی نیستم و باید خیلی بهتر از این‌ها شوم. قطعا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی مصمم‌تر و جدی‌تر از قبل تمرین می‌کنم.

کریمی با تاکید بر اینکه به دنبال دوبنده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی در مسابقات جهانی است، گفت: مدتی به خاطر آسیب‌دیدگی در کشتی نبودم اما الان شروع کارم، همین قهرمانی در جام تختی است.

وی درباره احتمال دعوت به اردوی تیم ملی نیز گفت: اگر به اردو دعوت شوم که می‌روم آنجا تمریناتم را دنبال می‌کنم، اگر هم دعوت نشوم، به صورت شخصی تمرین می‌کنم. هدف من عضویت دوباره در تیم ملی است.

قهرمان جام تختی در پایان، درباره رقابت با حسن یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان، خاطرنشان کرد: به هر حال کشتی همین است. وزن 86 کیلوگرم، وزن سنگینی است و حسن یزدانی هم در این وزن حضور دارد. من هم تمرین خودم را انجام می‌دهم. هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر