بازدید 17125
سخنرانی سید حسن نصرالله

آمریکا و اسرائیل به دنبال جدا کردن بخشی از خاک لبنان هستند/مقاومت نمی‌تواند در برابر غارت منابع لبنان ساکت بماند

شامگاه امروز پنجشنبه، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه سخنرانی و تاکید کرد که حضور کشتی استخراج گاز اشغالگران در میدان مورد مناقشه کاریش، تجاوز به لبنان است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ 09 June 2022

آمریکا و اسرائیل به دنبال جداکردن بخشی از خاک لبنان هستند

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله شامگاه امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت:‌ صحبت امشب من تنها درباره یک موضوع است و آن موضوع منابع نفت و گاز لبنان و اتفاقات اخیر درباره آن است، این تحول بزرگ (حضور کشتی اسرائیلی برای استخراج گاز در آب‌های منطقه‌ای لبنان) همزمان با سالگرد حمله به لبنان است، زمانی‌که سخن درباره نفت و گاز است، باید مساله به تمام لبنانی‌ها فارغ از گرایش سیاسی آنها مرتبط شود، این مساله ای ملی است، زیرا ثروت بسیار بزرگی برای لبنان است، ما در برابر ثروتی هنگفت هستیم، باید حفاظت از این ثروت ملی صورت بگیرد و با استخراج آن برای حل بحران‌ها استفاده شود.

وی ضمن تاکید بر این که تهدید اشغالگران برای سرقت نفت و گاز لبنان باید مساله تمام لبنانی‌ها فارغ از گرایش سیاسی آنها شود، گفت: این مساله ای ملی است، زیرا ثروت بسیار بزرگی برای لبنان است که باید حفاظت از این ثروت ملی صورت بگیرد و با استخراج آن برای حل بحران‌ها استفاده شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که حضور کشتی استخراج گاز اشغالگران در میدان مورد مناقشه کاریش، تجاوز به لبنان است و اظهار داشت: کشتی (رژیم اشغالگر) برای استخراج و تولید و مراحل باقی مانده از صادرات و فروش نفت و نه به منظور استکشاف آمده بود، دشمن اسرائیلی از طریق این اقدام بسیار سریع، به لبنانی ها و جهان می گوید که کشتی در طول زمانی اندک استخراج نفت را از چاه های میدان کاریش آغاز خواهد کرد.

وی افزود: لبنانی ها هم اکنون در برابر سوالی بزرگ قرار دارند و آن این است که چکار باید کنند. ما همگی در برابر قضیه یا پرونده ای قرار داریم که باید به قضیه ملی بزرگ ما تبدیل شود.

ممناعت اسرائیل و آمریکا از حضور شرکت های گازی در لبنان

دبیرکل حزب الله افزود: خطر اول تلاش آمریکا و اسرائیل برای جداسازی مساحت بزرگی از این منطقه از لبنان است، خطر دوم جلوگیری از اکتشاف و استخراج توسط لبنان است، شرکت‌هایی که برای فعالیت [استخراج نفت و گاز لبنان] پیشقدم شدند از سوی آمریکا و اسرائیل تهدید شده اند، علیه لبنان قانون سزار در حال اعمال است با اینکه رسما اعلام نشده است.

نصرالله تاکید کرد: سومین خطر که ما را تهدید می کند، از دست دادن زمان است، در صورتی‌ که در لبنان مذاکرات چند سال به طول انجامد و مشکلات حل نشود، دشمن این منابع را استخراج خواهد کرد، ما در برابر مساله ای هستیم که اهمیت آن کمتر از مساله آزادی نوار مرزی اشغالی نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که استخراج رژیم اشغالگر از منطقه باید متوقف شود، گفـت: هدف اصلی ما باید جلوگیری از استخراج از حوزه مورد مناقشه کاریش باشد، این استخراج تهدیدی علیه لبنان است.

لبنان هم حق دارد هم قدرت

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان علاوه بر حق، دارای قدرت نیز هست، مقاومت دارای توانمندی‌های مادی، نظامی و ... برای جلوگیری از استخراج گاز از حوزه کاریش است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که مردم لبنان از مقاومت حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که زیان‌های اسرائیل در هر جنگی که به آن تهدید می کنند، بیشتر از زیان‌های لبنان خواهد بود.

سیدحسن نصرالله گفت: رفتن دشمن به طرف گزینه جنگ، پیامدهایی برای دشمن خواهد داشت که فقط استراتژیک نیست بلکه موجودیتش را در معرض خطر قرار خواهد داد.

ارتش، مقاومت و مردم در کنار دولت هستند

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دولت امروز به سمت تکمیل گفت‌وگوها حرکت می کند و این مسئولیت رئیس جمهور است، رئیس جمهور به ثبات قدم و شجاعت معروف است، یکپارچگی موضع حکومت در مذاکرات، مثبت است، وقتی رئیس جمهور احساس می کند که حکومت و ارتش و مقاومت و مردم در کنارش هستند، صلابت و مسئولیتش بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: همه لبنانی‌ها باید در این نبرد ملی به دور از اختلافات و محاسبات تنگ نظرانه شرکت داشته باشند، باید در پیش بینی‌هایمان واقع گرا باشیم و به مردم پیش بینی های غیر واقعی ارائه ندهیم.

تمام گزینه های مقاومت روی میز است

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: دشمن قوانین و قطعنامه‌های بین المللی را به رسمیت نمی شناسد، دشمن نه با قوانین بین‌المللی بلکه با فشار، جنگ فرسایشی و مقاومت از جنوب لبنان و نوار غزه عقب نشینی کرد، یکی از مهمترین علت‌های مشروعیت مقاومت، نقش آن در حمایت از لبنان است، مقاومت نمی تواند در برابر غارت منابع لبنان ساکت بماند، وظیفه اساسی مقاومت، حفاظت از زمین، دریا، نفت، گاز و کرامت لبنان است، این یک وظیفه دینی، ملی و جهادی است، تمام گزینه های مقاومت روی میز موجود است.

شرکت یونانی مالک نفتکش حفاری شریک تعدی به لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به نام مقاومت به دشمن می گویم که فعالیت‌هایش را در حوزه کاریش متوقف کند، هر نوع فعالیت برای استخراج باید متوقف شود، شرکت یونانی صاحب کشتی باید بداند که شریک در تعدی به لبنان است، این شرکت مسئول کامل هر نوع اتفاقی در سطوح مادی و انسانی است که برای کشتی رخ خواهد داد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: دولت لبنان باید به کسانی که مانع شرکت های خارجی می شوند که کار اکتشاف و حفاری را آغاز کنند، فشار آورد. ما پرونده ای را به موضوع نفت و گاز و ترسیم مرزهای دریایی اختصاص داده ایم.

توطئه آمریکا و اسرائیل برای فروپاشی لبنان

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر این مهم که لبنان با خطر جنگ داخلی روبه رو نیست اما با خطر گرسنگی و از دست رفتن امنیت اجتماعی دست و پنجه نرم می کند، گفت: آمریکا و اسرائیل در پی این هستند تا لبنان را دچار گرسنگی و فروپاشی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل