بازدید 3886

فائو: صادرات مواد غذایی نباید مشمول مالیات شود

کو دونگیو مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: ما باید سیستم تجارت جهانی غذا را باز نگه داریم و اطمینان حاصل کنیم که صادرات محصولات کشاورزی محدود یا مشمول مالیات نمی شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 09 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری ریلیف وب، دونگیو چهارشنبه شب با حضور در نشست مقابله با قیمت بالای غذا، کود و سوخت با اذعان به یک سناریوی جهانی بسیار پیچیده از کشورهای دریای مدیترانه خواست تا برای کاهش خطرات امنیت غذایی که با جنگ در اوکراین تشدید شده است، با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه چهار محور اصلی را مشخص کرد که در آن تلاش‌های مشترک باید انجام شود، اول سرمایه گذاری بیشتر در کشورهایی که بشدت تحت تاثیر افزایش فعلی قیمت مواد غذایی هستند، دوم کاهش هدر رفتن مواد غذایی، سوم استفاده بهتر و کارآمدتر از منابع طبیعی به ویژه آب و کود و چهارم تمرکز بر نوآوری های تکنولوژیکی و اجتماعی که می تواند به طور قابل توجهی شکست های بازار را در کشاورزی کاهش دهد.

مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد همچنین هشدار داد که ناامنی غذایی و قیمت های بالا می تواند عاملی برای بی ثباتی باشد و زمان آن فرا رسیده است که با همکاری مشترک، سیستم های کشاورزی را برای مردم، صلح و رفاه تغییر دهیم.

با افزایش فشار غرب بر مسکو برای پذیرش مسئولیت بحران غلات در جهان به علت حمله به اوکراین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه نقش تهاجم روسیه به اوکراین در افزایش قیمت غلات را کم اهمیت جلوه داد و خواستار اغراق نکردن اهمیت این موضوع در سطح جهان شد.

وی به خبرنگاران گفت: ما نباید در مورد اهمیت تاثیر ذخایر غلات اوکراین بر بازارهای بین‌المللی اغراق کنیم.

وی افزود: این درصد بسیار کمی است که نمی‌تواند تاثیر قابل‌ توجهی بر بحران جهانی غذا که از قبل آغاز شده است، داشته باشد.

به گفته پسکوف، این بحران ناشی از زنجیره‌ای از رویدادها و اقدامات نامناسب دولت‌ها در سراسر جهان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست