بازدید 182802

جزییات تغییر در سهمیه‌بندی بنزین

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های آن مدیریت دقیق‌تری اعمال شود، اما هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت آن‌ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.ن
کد خبر: ۱۱۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 08 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پرویز محمدنژاد ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد: هیچ برنامه‌ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل‌های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی باید مدیریت دقیقتری اعمال گردد.

نماینده لنگرود در مجلس با بیان اینکه در موضوع برق، کمیسیون انرژی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق را با کار کارشناسی دنبال کرد، به خبرگزاری ایسنا گفت: در زمینه سایر حامل‌های انرژی نیز لازم است که کار کارشناسی انجام شود. دولت بحث مدیریت یارانه‌ها را دنبال می‌کند و اگر قرار باشد در حوزه یارانه بنزین یا گازوئیل تغییر ایجاد شود به مصرف کننده آسیبی وارد نخواهد شد. مانند یارانه نان که دولت قصد دارد مستقیم آن را به نانوا‌ها پرداخت کند.

محمدنژاد تاکید کرد: ما اجازه افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده‌ها را نخواهیم داد چراکه نباید فشار مضاعفی به مردم تحمیل شود. در زمینه تولید بنزین و گازوئیل هزینه زیادی می‌شود، باید ساماندهی در این حوزه صورت گیرد، اما نباید قیمت‌ها افزایشی داشته باشد.

همه پمپ بنزین‌ها کارت سوخت آزاد ندارند

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: هم اکنون همه جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد ندارند که البته بنا به گفته مسئولان امر، این به معنای حذف کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌داران نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

اسداله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاهداران کشور در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چند سال گذشته شاهد تغییرات بیشتری در خصوص سهمیه کارت‌های سوخت جایگاه‌داران و تعداد جایگاه‌های دارای کارت آزاد بودیم. هم اکنون همه جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد ندارند که البته بنا به گفته مسئولان امر، این به معنای حذف کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌داران نخواهد بود.

قلی‌زاده با بیان اینکه "تصمیم سازان عرصه سوخت با دلایلی نظیر سیاست‌های کنترل مصرف، تخصیص بهینه و مبارزه با قاچاق طرح‌هایی را اجرایی کردند"، گفت: ما در برخی موارد منتقد اجرای این طرح‌ها بودیم؛ چرا که جایگاه‌ها به عنوان مهمترین حلقه توزیع، در مواجهه مستقیم با مصرف کننده هستند و نتایج احتمالی اجرای این طرح‌ها برای جایگاه‌ها قابل پیش بینی است.اجرای برخی طرح‌ها یا محدودیت‌ها مستقیما باعث کاهش فروش و درآمد جایگاه‌های سوخت و زیانده شدن این اماکن می‌شود و البته باید از مسئولین در مورد میزان موفقیت این طرح‌ها توضیح خواست.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مواردی نظیر الزام مردم به استفاده از کارت‌های شخصی، افزایش قیمت سوخت، سوخت اعتباری برای تاکسی‌های اینترنتی و وانت بارها، تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس پیمایش، کاهش کارت‌های آزاد گازوئیل در جایگاه‌های کشور، کاهش کارت‌های آزاد بنزین جایگاه‌ها در برخی مناطق مرزی و... بوده‌ایم که این طرح‌ها دارای محاسن و معایبی بوده‌اند و یقینا جایگاه‌های سوخت بیشترین آسیب‌ها را از این طرح‌ها متحمل شدند. جایگاه‌داران در سیاست‌گذاری قیمت سوخت یا چگونگی تخصیص سهمیه به کارت‌ها هیچ نقشی ندارند و ما فقط می‌توانیم مشاهداتمان در جایگاه‌ها را که نتیجه نظرسنجی از مراجعین و تغییرات است را صادقانه به مردم بگوییم.

رئیس هیات مدیره مجموعه صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور اذعان داشت: به طور مثال، حذف کارت‌های آزاد گازوئیل مختص امسال نیست و طی سالیان قبل این اتفاق افتاده و هم اکنون اکثریت جایگاه‌ها کارت آزاد گازوئیل ندارند که فعلا از اعلام دقیق تعداد جایگاه‌های دارای کارت آزاد به دلایل مختلف صرف‌نظر میکنم. لازم به ذکر است حق العمل جایگاه‌ها برای فروش گازوئیل بسیار کمتر از حق العمل بنزین است؛ که فروش گازوئیل برای جایگاه‌ها را زیانده کرده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه "میزان تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس عملکرد ثبت شده خودرو‌ها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود"، گفت: بعضا شاهد برخی اختلال‌ها در این مورد و یا اعتراضات رانندگان به سهمیه‌ها هستیم و مهمترین علت سردرگمی دارندگان خودرو یا شایعه سازی‌ها، اظهارات بعضا متناقض مدیران و مسئولان مختلف در موضوع سوخت و یا سکوت خبری در زمان مورد نیاز به اطلاع رسانی است.ما معتقدیم تصمیم سازان بایستی قبل از تدوین طرح‌ها نظر بخش خصوصی را جویا شوند و سپس به صورت شفاف با مردم سخن بگویند تا جایگاهداران و مالکان خودرو دردسر و مشکلات آتی را متحمل نشوند که البته در دولت سیزدهم مشورت پذیری در این حوزه بیشتر دیده میشود.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: اخیرا طی ماه‌های گذشته در برخی مناطق مرزی کارت‌های آزاد بنزین نیز در همه جایگاه‌ها وجود ندارد و تعداد جایگاه‌های دارای کارت کاهش داشته است که البته به گفته مسئولین امر این به منزله قصد دولت مبنی بر جمع آوری کامل کارت‌های آزاد جایگاهداران نیست.

وی ادامه داد: ضمنا این جمع آوری نیازی به دستورالعمل خاص یا اقدام فیزیکی ندارد، بلکه از طریق سامانه هوشمند میتوان کارت‌های آزاد جایگاه‌های مورد نظر را از سرویس دهی خارج کرد.

قلی‌زاده با بیان اینکه "جایگاه‌داران به واسطه فروش سوخت، حق العمل دریافت میکنند و این اقدام را بر اساس نرخ‌های تکلیفی دولت که قابل نمایش روی دیسپنسر‌ها هستند انجام می‌دهند"، گفت: بدیهی است که جایگاه‌داران علاقه‌مند به فروش سوخت هستند، پس کسانی که خلاف این نظر را دارند آگاه به امور نیستند.قطعا همه جایگاه‌هایی که کارت آزاد بنزین دارند، بدون محدودیت آنرا در اختیار مراجعان می‌گذارند و در خصوص کارت‌های آزاد گازوئیل با احراز مشخصات خودروی استفاده کننده این اقدام انجام می‌شود و تقریبا بعید است که جایگاه‌داری خلاف این موارد عمل کند و به خودش زیان وارد نماید.ردم هم میتوانند در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد در این خصوص با شماره‌ ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۱۹
همه سر کارررررررررریم ...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
هر موقع که دولت میگد این کارو انجام نمیدم انجامش میده
اتفاقا افزایش قیمت سوخت کاملا ضروری است.ازسال 94 قیمتهابصورت عمومی حدود15 برابرشه ولی گازوئیل همان 300 تومان(1 سنت) وگازوئیل آزاد که مصرف ضروری ندارد واکثرا برای قاچاق استفاده میشود600 تومان.تجدیدنظر اساسی دراین قیمتها بسیارضروری است.بنزین سهمیه ای هم برای کسی که از خودرویش درست استفاده میکند وخودرو وسیله علافی و گشت بی هدف درخیابانها نیست کافی است.پس بنزین ازادهم باید به قیمت معقولی ارائه شده ویارانه صرفه جویی شده از این افزایش قیمتها که ماهانه به دهها تریلیون میرسد بین مردم توزیع شود.
اصول گران سازی حامل انرژی در ایران
1_شایعه سازی گرانی
2_تکذیب
3_تردید
4_تاییدگرانی
5_تصویب
6_اجرا
البته ناگفته نماند که مهمترین مرحله گرانی شایعه سازی است که مردم نقش اصلی را بازی می کنند.
پس حتما یک طرح در دست بررسیه شک نکنید
هنر شما اینه وقتی پول کم میارین دست تو جیب ملت کنین.
به خاطر کاهش ارزش پول ملی در برابر دیگر ارزها اومدین یارانه پنهان رو علم کردین و ملت رو دارین غارت میکنین. شما که توانایی کنترل تورم رو ندارید غلط کردید مسئولیت قبول کردین.
تابی ! درست تیتر بزن ! جو نده !!
خدا ازتون نگذره که فقط دنبال آزار و اذیت مردم هستید خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ازتون نگذره شرم باد بر شما
((وی ادامه داد: ضمنا این جمع آوری نیازی به دستورالعمل خاص یا اقدام فیزیکی ندارد، بلکه از طریق سامانه هوشمند میتوان کارت‌های آزاد جایگاه‌های مورد نظر را از سرویس دهی خارج کرد...))

همچین از سامانه شون تعریف می کنه آدم خنده ش میگیره
هه هه هه هه تو هم خودت رو تکان بده تا از دیگران عقب نمانی
اصلا متوجه شدید جناب قلی زاده چی گفت ؟
گفت کارت سوخت آزاد جمع اوری میشه والسلام
درود.
منتظر گرانی بنزین باشید.
روغن موتور و مابقی محصولات نفتی گرون شد بنزین هم گرون میکنید
جر ات میخواد
این چیزی که ایشون گفت یعنی گران کردن تدریجی بنزین. وگرنه مفهوم دیگری از آن نمیشه برداشت کرد. اتفاقا تاکید زیادش روی اینکه گران نمیکنیم کاملا نشون میده که سهمیه بندی به طور کامل انجام خواهد شد و بیش از سهمیه در سیستم تعریف میشود که قیمت بالاتری باید پرداخت کنیم.
وقتی گفته میشود افزایشی در کار نیست از همین باید نگران بود،چو تمام گرانی‌ها از همین جمله شروع میشود،و منظور از مدیریت همان گرانتر کردن است،،چون از مدیریت فقط همین گرانتر کردنش بلدند،وگرنه کو مدیریت،فقط ملت بیجاره وامانده،سوگوار،بدبخت شده.
آقا میشه هر کاری عقشقتون میکشه انجام بدید و دیگه حرف نزنید!
چرا باید هم مثل خر در گل تولیدی امثال جنابعالی دست و پا بزنیم و هم همزمان حرف های بی منطق شما را بشنویم.
نشنیدید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
حالا نیم کردار شما به اندازه دوصد گفته حال مردم جیب خالی را بد میکنه، دیگه حرف برای چی؟ تکذیب و تایید و تکذیب در تکذیب برای چه؟
جوجه ها را آخرپائیز می شمارند،،،تا فرصتی،فراهم بشه،این اعتراضات،وبرجام،ودشمنی با آمریکا اروپا وهسایگان،حل بشه،بنزین، ۵ برابر خواهد شد،تجربه کردیم دراین ۴۴سال،
آقای نابغه میشه در همین صفحه به چند سوال جواب بدید:
1. بیمه شخص ثالث را کی میده؟
2. عوارض آزادراهی و شهری را کی میده؟
3. اینهمه مشاغلی که از قِبل خودروهای متحرک در شهر ارتزاق می کنند اعم از قطعم فروش و تعمیرکار و تعویض کار و ... را کی شاغل نگه داشته؟ این شامل چند میلیون آدم شاغل میشه؟
4. اینهمه کمبود اتوبوس و مترو و ... را کی جبران میکنه؟ حتما مدارس غیرانتفاعی را یادتون میاد که اخ و تف می کردید و حالا معلوم شده که بدون این مدارس، آموزش و پرورش توانایی تامین مدرسه و معلم را برای درصد بالایی از دانش آموزان نداشت و ندارد و نخواهد داشت.
5. چرا فقط بنزین مصرفی توسط یک مالک خودرو (البته خودروهایی که بی برنامگی مجلس و دولت به مردم تحمیل کرد مثل پراید و ...)را می بینید و هی تلاش می کنید همه مشکلات اقتصادی را به این ربط بدید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار