بازدید 4072

جهش قیمت نفت با سیگنال عربستان

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ژوئیه را افزایش داد، بیش از دو دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 06 June 2022

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ژوئیه را افزایش داد، بیش از دو دلار افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۱۲۱ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید و رشد ۱.۸ درصدی معاملات جمعه را تداوم بخشید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۱۲۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۱.۷ درصد صعود کرده بود.

عربستان سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی عرب لایت به مشتریان آسیا در ژوئیه را شش دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بالاتر از میانگین قیمت پایه نفت عمان و دوبی تعیین کرد که بالاتر از نرخ مازاد چهار دلار و ۴۰ سنت در ژوئن بود.

این اقدام به رغم تصمیم هفته گذشته اوپک و متحدانش برای افزایش بیشتر تولید در ژوئیه و اوت به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز صورت گرفته است و کمبود عرضه در بازار را نشان می‌دهد.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره نوشت: عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت به آسیا که بازار اصلی این تولیدکننده بزرگ است، وقت تلف نکرد و شاهد پیامدهای آتی آن در سطح گسترده خواهیم بود.

عربستان سعودی همچنین قیمت فروش رسمی عرب لایت به شمال غربی اروپا را چهار دلار و ۳۰ سنت بالاتر از قیمت نفت برنت ICE برای ژوئیه تعیین کرد که بالاتر از نرخ مازاد دو دلار و ۱۰ سنت در ژوئن بود. با این حال نرخ مازاد فروش نفت به آمریکا را تغییر نداد و همچنان پنج دلار و ۶۵ سنت بالاتر از شاخص نفت ترش آرگوس حفظ کرد.

اقدام اوپک پلاس برای جلو انداختن افزایش تولید برنامه‌ریزی شده، برای تامین تقاضای رو به رشد کافی به نظر نمی‌رسد زیرا کشورهای متعدد عضو این گروه از جمله روسیه، قادر نیستند تولیدشان را افزایش دهند در حالی که تقاضا در آمریکا با آغاز فصل رانندگی تابستانی و در چین با تسهیل محدودیتهای قرنطینه، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، ویویک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: اگر چه این افزایش تولید کاملا ضروری است اما کمتر از انتظارات برای رشد تقاضاست به خصوص که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از روسیه در نظر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر