بازدید 80820
با صد و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

وعده بزرگ زلسنکی برای شکست دادن روسیه در جنگ/ شنیده شدن صدای انفجار شدید در پایتخت اوکراین/ روسیه: باید مکرون را سوسیس خطاب کنیم!/ مکرون: نباید روسیه را تحقیر کرد

صد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 05 June 2022

1

بین الملل تابناک: صد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ایتالیا: جنگ جهانی نان آغاز شده است
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۲۱:۱۲

«لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که اطمینان دارد به واسطه محاصره غلات اوکراین، «جنگ جهانی نان» آغاز شده است و کشورهای آسیب‌پذیر از دسترسی به غلات منع می‌شوند و این به مفهوم آن است که «احتمال درگیری‌های جدید در آفریقا» وجود دارد.

بنا بر گزارش شبکه «فاکس5»، وزیر خارجه ایتالیا با هشدار درباره بحران نان در جهان گفت: «ما باید به جنگ جهانی نان که هم‌اکنون در جریان است، پایان دهیم، امکان بی‌ثباتی سیاسی در آفریقا وجود دارد. گسترش سازمان‌های تروریستی می‌تواند ناشی از بحران فعلی غلات باشد».

دی مایو با تأکید در خصوص لزوم پایان جنگ در اوکراین گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه باید به سرعت به صلح دست یابد. توافق همچنین شامل توافق در خصوص غلات و توافق آتش بس می‌شود که به ما اجازه تخیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در شرق اوکراین را بدهد».

وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که روسیه مانع صادرات گندم از بنادر اوکراین نشود زیرا در حال حاضر، ما با خطر شروع جنگ در آفریقا روبرو هستیم».

رئیس دیپلماسی ایتالیا مجدداً تأکید کرد که با آلمان، ترکیه، فرانسه و سایر متحدان برای دستیابی به هدف رفع ممنوعیت صادرات گندم از اوکراین همکاری خواهند کرد.

اتحادیه اروپا: روسیه مسئول کمبود غلات در جهان است
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۲۱:۱۱

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که نمی‌توان جنگ‌های خصمانه را مجاز دانست.

وی که این سخنان را در چند رشته توئیت مطرح می‌کرد، افزود: «تحریم‌های اتحادیه اروپا قابلیت روسیه برای ادامه جنگ را هدف قرار داده است و گندم را هدف قرار نداده و محصولات کشاورزی و انتقال آنها را به صورت صریح مستثنی کرده است».

بورل اضافه کرد: «ادامه محاصره بندرهای اوکراین توسط روسیه مانع از صادرات تُن‌ها غلات نظیر ذرت و گندم می‌شود که در حال حاضر در اوکراین که یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان جهانی بوده، گیر کرده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «روسیه مسئول مستقیم هرگونه کمبود غلات در تجارت جهانی بوده و به جای پایان دادن به حملات خود، به صورت فعال به دنبال انتقال مسئولیت این کمبود بر تحریم‌های بین‌المللی است. این اطلاعات نادرست است».

وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا همبستگی کامل خود را با کشورهای سراسر جهان در تعامل با پیامدهای جنگ نشان می‌دهد».

بورل اضافه کرد: «رئیس جمهور پوتین باید به جنگ خود علیه اوکراین پایان دهد. تمامیت ارضی اوکراین باید بازگردد. این به نفع تمام جامعه بشری است. ما در کنار اوکراین می‌ایستیم».

هشدار پوتین به آمریکا
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۶:۲۲

رئیس جمهوری روسیه درباره ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین به آمریکا هشدار داد و گفت: در این صورت، نقاط جدیدی در خاک اوکراین هدف قرار خواهند گرفت که تاکنون مورد هدف قرار نگرفته است.

 ولادیمیر پوتین در گفت و گو با کانال یک تلویزیون دولتی روسیه که بخشی از آن امروز در خبرگزاری تاس منتشر شده است، اعلام کرد: اگر آمریکا موشک های با برد بیشتر در اختیار اوکراین قرار دهد، روسیه نقاطی از این کشور را هدف قرار می دهد که تاکنون هدف قرار نداده بود.

وی تصریح کرد: هدف هیاهوها درباره کمک های تسلیحاتی به اوکراین، طولانی کردن جنگ اوکراین است.

اخیرا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ضمن درخواست از آمریکا برای تجهیز این کشور به سلاح های میان برد گفته بود که کی یف قصد حمله به خاک روسیه را ندارد.

رئیس جمهوری اوکراین در عین حال، از آمریکا خواسته است سامانه هایی با امکان حمله به اهدافی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر، در اختیار این کشور قرار دهد.

رزمایش بزرگ ناتو در سوئد با با ۴۵ کشتی جنگی و ۷ هزار نیرو
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۳:۴۴

حدود ۴۰ ناو از کشورهای عضو ناتو روز شنبه وارد استکهلم، پایتخت سوئد شدند تا در مانورهای بالتاپس ۲۲ (BALTOPS ۲۲) ناتو که از امروز (یکشنبه) در دریای بالتیک آغاز می‌شوند، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، "پیتر هولتکویست"، وزیر دفاع سوئد به خبرنگاران گفت: سوئد و فنلاند نیز به این مانورها خواهند پیوست.

وی با بیان اینکه آنچه در منطقه در حال وقوع است می‌تواند به عنوان یک "جنگ سرد جدید" یا یک "پرده آهنین جدید" تعریف شود، گفت: این جنگی بین کشورهای خودکامه و اروپای دموکراتیک است.

وعده بزرگ زلسنکی برای شکست دادن روسیه در جنگ/ شنیده شدن صدای انفجار شدید در پایتخت اوکراین/ روسیه: باید مکرون را سوسیس خطاب کنیم!/ مکرون: نباید روسیه را تحقیر کرد

وزیر دفاع سوئد افزود: کشورهای ناتو با اعزام ناوهایشان به استکهلم پیام واضحی را درباره امنیت منطقه ارسال می‌کنند.

ائتلاف ناتو نیز پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ۱۴ متحد ناتو، دو کشور شریک ناتو، بیش از ۴۵ کشتی، بیش از ۷۵ هواپیما و حدود هفت هزار پرسنل از پنجم تا هفدهم ژوئن (۱۵ تا ۲۷ خرداد) سال جاری میلادی در پنجاه و یکمین دوره از این مانور دریایی شرکت می کنند.

ترکیه، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، سوئد، انگلیس و آمریکا جزو شرکت‌کنندگان در این مانور هستند.

در همین حال، فنلاند و سوئد نیز به عنوان کشورهای شریک ناتو در این مانور شرکت خواهند داشت. این دو کشور اخیرا برای پیوستن به این ائتلاف نظامی درخواست دادند.

امسال سوئد میزبان مانور بالتاپس ۲۲ خواهد بود؛ مانوری که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی برگزار شد.

به گفته ناتو، بالتاپس یک مانور سالانه است که به طور آشکار تعهد این ائتلاف نظامی به حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای را از طریق مانور تیمی از نیروهای بین‌المللی که می‌توانند در زمان بحران سریعا واکنش نشان دهند، به نمایش می‌گذارد.

شنیده شدن صدای انفجار شدید در پایتخت اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۳:۴۰

در شرایطی که کی یف، پایتخت اوکراین طی روزهای گذشته شرایط آرامی را سپری می کرد، بامداد امروز یکشنبه دوباره صدای انفجارهایی در این شهر شنیده شد.

به گزارش رویترز، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف طی پیامی در تلگرام اعلام کرد: انفجارهای متعددی بامداد روز یکشنبه در مناطق «دارنیتسکی» و «دنیپرووسکی» در کی یف شنیده شد.

کلیچکو همچنین از حضور نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی خبر داد.

یکی از شاهدان عینی نیز در گفت و گو با رویترز، وجود دود ناشی از انفجار در کی یف را تایید کرد.پیش از وقوع این انفجارها، آژیر قرمز در بیشتر مناطق اوکراین از جمله کی یف شنیده شده بود.

لاوروف: غرب به اوکراین اجازه مذاکره با روسیه را نمی‌دهد
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۳:۳۹

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که غرب به اوکراین اجازه نمی‌دهد با روسیه وارد مذاکره شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با «رادیو تلویزیون جمهوری صربسکا»، غرب به رهبری انگلیس و آمریکا را متهم کرد که اوکراین را به ابزاری برای مهار و خسته‌کردن روسیه تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد که غرب، اوکراین را از ادامه مذاکره با روسیه که دو ماه پیش پیشنهادات اوکراین را به عنوان مبنایی برای تدوین قطعنامه‌ای پذیرفته بود، منع می‌کند.

لاوروف در ادامه تأکید کرد که کشورهای غربی، اوکراین را وادار کرده اند تا مواضع خود را در برابر روسیه تشدید کند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش گفت که این مجازات‌ها نتیجه معکوس داشته و بیشتر از روسیه به غرب آسیب می‌زند.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: «روسیه متعاقباً به نیروها و شرکای قابل اعتماد خود روی آورد» و افزود که کشورش پیش از این حجم زیادی از محصولات کشاورزی را وارد می‌کرد که این کشور را به به بزرگترین کشور زراعتی در جهان تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، لاوروف به ویژه در مورد ششمین بسته تحریمی که روز جمعه توسط اتحادیه اروپا تصویب شد و همچنین درباره محدودیت‌های حمل و نقل نفت روسیه از طریق دریا، گفت: «بازار نفت از هوس‌ها و دستورات سیاسی پیروی نمی‌کند».

 

پوتین: سلاح های اوکراین را مثل آجیل خرد می کنیم!

پوتین با اشاره به برتری نظامی روسیه در مقابل نیروهای اوکراینی گفت: نیروهای ضد هوایی ما ده‌ها سامانه تسلیحاتی اوکراینی را به راحتی نابود کرده و آنها را مانند آجیل خرد می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱» با تایید انهدام ده‌ها فروند از تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین گفت: مسکو به راحتی با این موضوع کنار آمده و تا همین حالا هم موفق شده ده‌ها سامانه غربی که تحویل اوکراین داده شده را نابود کند.

پوتین هشدار داد که نیروهای روسیه هر سلاحی را که واشنگتن به اوکراین ارسال کند، نابود خواهند کرد.

وعده بزرگ زلسنکی برای شکست دادن روسیه در جنگ

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یکصدمین روز از عملیات نظامی روسیه در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، متعهد شد که اوکراین در نبرد با روسیه پیروز شود.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، زلنسکی در پیام ویدئویی خود با تأکید بر این که پیروزی از آن اوکراین خواهد بود، گفت: «رهبر حزب اینجاست، رهبر دفتر ریاست‌جمهوری اینجاست، نخست‌وزیر اوکراین [دنیس] شمیهال اینجاست، [مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین میخائیلو] پودولیاک اینجاست و رئیس‌جمهور شما اینجاست».

وی ادامه داد: «تیم ما بسیار بزرگ‌تر است. نیروهای مسلح اوکراین اینجا هستند و مهم‌تر از آن، مردم، مردم کشور ما اینجا هستند و 100 روز است که زا اوکراین دفاع می‌کنند. پیروزی از آن ما خواهد بود. درود بر اوکراین».

طبق این گزارش، ویدیوی زلنسکی از نظر سبک و ماهیت شبیه به ویدیویی بود که در 25 فوریه (ششم اسفند ماه)، یک روز پس از حمله روسیه به اوکراین منتشر شده بود.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌‌تایمز»، زلنسکی در ویدئوی 25 فوریه نیز گفته بود: «ما همگی اینجا هستیم، سربازان ما اینجا هستند، شهروندان این کشور اینجا هستند. ما همه اینجا هستیم تا از استقلال و کشور خود دفاع کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد».

ادعای انگلیس درباره علت کند شدن عملیات نظامی روسیه 

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: ضدحمله ارتش اوکراین شتاب عملیات روسیه در شرق اوکراین را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: نیروهای اوکراینی، حمله نیروهای روس به شهر «سویرودونتسک» در شرق این کشور را دفع کرده اند.

در این اطلاعیه آمده است: ضدحمله نیروهای اوکراین می تواند شتاب عملیات نیروهای روس را در این منطقه کاهش دهد.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه با یادآوری استفاده روسیه از تجربه جنگ شهری در سوریه، نوشت: روسیه به منظور کاهش تلفات نظامیان خود، از نیروهای پیاده نظام خارجی در تصفیه شهرها از نظامیان اوکراینی استفاده می کند که همین تاکتیک در سوریه نیز اجرا شد و مسکو لشکر پنجم سوریه را برای حمله به مناطق شهری استفاده کرد.

مکرون: نباید روسیه را تحقیر کرد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «خیلی مهم است که روسیه تحقیر نشود تا پس از پایان جنگ در اوکراین، بتوان به یک راه‌حل دیپلماتیک دست پیدا کرد.»

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روس او با حمله به اوکراین مرتکب یک «اشتباه تاریخی و اساسی» شده و اکنون «منزوی» است.

ماکرون در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت که وی به پوتین تاکید کرده بود که «یک اشتباه تاریخی و اساسی در حق مردمش، خودش و تاریخ» مرتکب شده است.
وی گفت: «فکر می‌کنم پوتین خودش را منزوی کرده است. ولی منزوی شدن یک چیز است، اما اینکه بتوان از آن خارج شد، مسیر دشواری است.»
او گفت که روسیه نباید «تحقیر شود... تا روزی که جنگ متوقف شود، بتوان از طریق ابزارهای دیپلماتیک راهی برای برون‌رفت پیدا کرد» وی افزود که «به این نتیجه رسیده است که فرانسه می‌تواند به‌عنوان یک قدرت میانجی عمل کند.»

ماکرون از زمانی که رئیس‌جمهور روسیه دستور ورود نیروهایش به اوکراین را صادر کرد، به طور مرتب با پوتین در تماس بوده است.
فرانسه از اوکراین حمایت نظامی و مالی کرده است، اما برخلاف بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا، ماکرون هنوز برای نشان دادن حمایت خود به اوکراین سفر نکرده است.

اما کی‌یف درخواست ماکرون برای تحقیر نکردن روسیه را محکوم کرد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین درخواست‌ ماکرون برای خودداری از «تحقیر» روسیه را محکوم کرد و گفت که با این موضع تنها فرانسه تحقیر می‌شود.

کولبا در توییتی نوشت: «درخواست‌ برای پرهیز از تحقیر روسیه فقط می‌تواند فرانسه یا هر کشور دیگری را تحقیر کند چراکه این روسیه است که خود را تحقیر می‌کند. همه ما بهتر است روی این موضوع تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم روسیه را سر جای خود بنشانیم. این موضوع باعث صلح و نجات زندگی می‌شود.»

روسیه: باید مکرون را سوسیس خطاب کنیم!

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در پیامی توییتری به توییت اخیر وزیر امور خارجه اوکراین علیه فرانسه واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر از دستور العمل دیپلماسی کنونی اوکراین پیروی کنیم، اقدام بعدی این است که رئیس جمهور فرانسه را باید یک نوع سوسیس خطاب کنیم. سوسیس جگر پیشتر برای شولتز (صدر اعظم آلمان) استفاده شده بود. به نظر می رسد همه گزینه های دیگر غذا هنوز در دسترس باشند».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
گفته میشود فقط یکسوم سلاح هایی که بعنوان اوکراین ارسال می شود به این کشور می‌رسد و دوسوم آن در بازار سیاه فروخته میشود اگر این گفته واقعیت داشته باشد یعنی رسیدن مدرنترین سلاح ها به مقاصد نامعلوم و احتمالا تروریست ها است و این چقدر می‌تواند در دنیا ایجاد خطر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
چرا از پیش خودت شایعه و چرت و پرت نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
البته از آمریکا بعید نیست همون َطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
سلاح پیشرفته استفاده ازش نیاز به تخصص داره گفته میشودها شایعات بی اساسه کلاشینکف یا خمپاره انداز که نیست ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
وای خیلی بد شد عزیزم حالا چیکار کنیم؟ ساندیس بیارین من نگران شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
برای همین است که گفته میشود غربیها گرفتار مکر خدا شدن و با همراهی کورکوراانه از آمریکا گور خودشان را میکنند ! انشاءلله بزودی شاهد تقاص تمام جنایاتشان که در طی صدها سال علیه بشریت انجام دادن وهنوز هم ادامه دارد باشیم . همین سلاحها در نهایت باعث بدبختی و نابودی خودشان خواهد شد !
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
از سیستم فاسد آمریکایی بیش از این نباید انتظار داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
خدا به دادمون برسه فقط سلاح ها بسیار ب پیشرفته و خطرناک هستن
سوسیس وکالباس یعنی آشغال که‌بعضی بدون رعایت بهداشت میخورندوخودشانرادرمعرض بیماری های لاعلاج دردرازمدت قرار میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
اما برادر گمان نكنم كه همه سوسيس و كالباس ها در همه بلاد و همه ممالك از نظر كيفيت مثل هم باشه ، ، يك وقت ممكنه نامسلموني از خدا بي خبر پيدا ميشه و هر چه و روده هست تبديل كنه به سوسيس ، و در برخي جاها هم يك مسلموني ممكنه پيدا بشه و يك سوسيس و كالباس با بهترين كيفيت به دست خلق الله برساند !! بله ؟
رزمایش بزرگ ناتو در سوئد با با ۴۵ کشتی جنگی و ۷ هزار نیرو
روسیه وارد یک جنگ غیرهسته ای با ناتو نخواهد شد چون هیچ شانسی برای پیروزی نخواهد داشت در یک جنگ هسته ای هم همه ازبین میروند و این رزمایش ها هم کشک هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
تحلیل های آمریکایی
سرود سلام فرمانده باعث شد آمار سکته به دلیل حرص و جوش در بین غربگداها و سلطنت طلب ها (سطلیا) هزاران درصد افزایش پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
آخه !! این چه ربطی به تیتر خبری تابناک داره؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
از منفی هاشون ببین چقدر ترسیدن . سلام فرمانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
الان این چه ربطی به این خبر ها داشت.
در این که اوکراین در این جنگ پیروز خواهد شد شکی نیست. سؤال اصلی این است که در پایان این تجاوز از روسیه چه باقی خواهد ماند. قطعا پوتین در روسیه پس از شکست کامل نقشی نخواهد داشت. نقش پایانی او در دادگاه جنایات جنگی در لاهه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
می دونیم که می خوای با ارسال کامنت وارونه ، غربزده ها را تخریب کنی . اما دیگه نا اینقدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
برنده این جنگ آمریکا است و فرسایشی شدن آن هم به نفع آمریکا.
روسیه و اوکراین خراب برنده نخواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
وای بیچاره پوتین؟ خوبه که شما بفکرش هستین ما هم باید از غرب گدایی کنیم بدیم به روسیه؟
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
بیسواد ، کانال منحوس منو تو اینترنشنال نگاه می‌کنی بعد میایی اینجا چرت و پرت میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
این جنگ برنده ای نداره. اما قطعاً بازنده داره: مردم اوکراین
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
چقدر بی بی سی می بینی ، دوره کدخدا تموم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
اگر ایران توانست در برابر آمریکا و غرب مقاومت کند
چرا روسیه نتواند در برابر ناتو مقاومت کند؟!. شاید بله
شاید هم نه
به هر حال خیلی به ناتو و غرب دل نبندید که تا الان کار چندانی نتوانستند بکنند و پول روسیه ارزشمند تر شده است
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
بعید می دانم نظرت منطقی باشد از روی احساس این نظر را دادی اگر اوکراین پیروز شود دوباره کرونا اوج می گیرد
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
بعضیها واقعا مریضا باید برن روانپزشک ! دارن خودشونو از بین میبرن !! خب حالا فکر کن همین فردا پوتین رو دار زدن اونوقت چی بتو بدبخت میرسه که اینقد حرص میخوری !! سوزش شما کمتر میشه !!! ؟
دمت گرم تابی جان .خداییش حرفه‌ای مردم رو انعکاس میدی چه مخالف و چه موافق.ایولا کارت درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
به نظر حضرت عالی بر اساس کدوم منطق و واقعیت اکراین پیروز جنگ خواهد شد ؟اکراین عملاً شکست خورده وتجزیه شده .وقتی یک دلقک بنام زلنسکی با سر سپردگی و نوکری
. غرب مغرور و بلند پرواز میشه نتیجه همینه
روسیه زده به سرش، چرت و پرت می‌گه. سوسیس؟!
روسيه : بايد مكرون را سوسيس خطاب كنيم !!
------------------
يادش بخير ، همين چند مدت پيش بود كه بنده زاده مي گفت :
-- پيف پيف ... پيف پيف ! ... سوسيس ديگه چيه ؟ كي مي خوره ؟ !!
اما حالا سوسيس هم لاكچري شد و قيمتش به فلك الافلاك !!
پوزه آمریکا و همپیمانان اش در اوکراین به خاک مالیده شده است و قدرت و هیمنه پوشالی اش در حال نابودی است دیگر کسی برای آمریکا تره هم خرد نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
روسیه با اوکراین در حال جنگ است پوزه آمریکا به خاک مالیده شده است ؟ قزصاتو سروقت بخور انشاالله خوب میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
اونا خودشون پوزه شون رو به خاک میمالن تا از همه چی بو ببرن کمر پوتین جونتون رو به خاک مذلت بنشانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
امتیازات منفی رو ببین و بفهم که پوزه کی به خاک مالیده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
اگر قدرتش پوشالی بود نگرانی روسیه از ناتو برای چه بود؟ آدم از پوشال نگران میشود؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
پوزه چیه؟
چه ادبیاتیه؟
گنده دهان نباش
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
روسیه از زمان حمله به اکراین جنگ واقعی را شروع نکرده فقط مکانهای مهمی را تخریب و منفجر کرده اگه حمله واقعی بکنه از اکراین بجز خرابه ای چیز دیگری باقی نخواهد ماند
مکرون چقدر خودش را ادم حساب کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
آفرین کاملآ درسته
پوتین ته چاه هست
همانگونه که در جنگ هشت ساله ایران و عراق برنده اصلی دیگر کشورها و بازنده اصلی ملت ایران و عراق بودند. در این جنگ هم برنده اصلی دیگران و بازنده اصلی ملت اکراین و روسیه خواهند بود.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
شما از لشگر دیگر کشوره هستید معنی شکست و پیروزی را هنوز نفهمیدی خود عراق اعلام شکست کرده انوقت شما کاسه داغ تر از اش شدی
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
یعنی اگه میذاشتیم صدام نابودمون کنه ملت نابود نمیشد شما اگه کسی به خونوادت حمله کنه کاری نمیکنی تا خونوادت نابود نشه چه حرفیه شما میزنی اول فکر کن بعد پیام بده
پوتین: سلاح های اوکراین را مثل آجیل خرد می کنیم!
زر آمدی قرمه سبزی
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
پوتین هنوز جنگ را شروع نکرده این درگیری عرفی است
لطفا تحقیق کنید ببینید این برادر زلنسکی چی میزنه ظاهرا وضعش خیلی خرابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
هر چی که میزنه از جنسی که پوتین مصرف میکنه بهتره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
یک سوال دارم. اینکه رییس جمهور اکراین را دلقک خطاب میکنید یا اینکه چیزی زده و ... خودتان میدانید و انصافتان ولی چطور می شود از نظر شما حوثی های یمن انقلابی هستند حسن نصرا... انقلابیست بشار اسد انقلابیست چون از کشورشان دفاع میکنند ولی ایشان که علیرغم پیشنهادات وقیحانه بعضی کشورهای غربی مبنی بر دادن قسمتی از کشور در قبال صلح،برای کشورش مبارزه میکند می شود دلقک و ...!!!!!ا شماها که ادعایتان بر رفتار دوگانه سازمانهای جهانیست خودتان چرا اینگونه برخورد میکنید؟!! تجاوز تجاوز است چه از طرف اسراییل باشد چه روسیه چه یمن چه ایران، خدا وکیلی غیر از اینه؟!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
زلنسکی اسوه مقاومت و مردانگی در برابر استکبار و امپریالیست شرق است
البته غرب گرا ها خوشحال نشوند آمریکاو انگلیس هم مثل سگ زرد برادر شغاله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
خب آدم حسابی زلنسکی شغلش دلقک بازی بوده فیلماشو ندیدی !! تو دیگه کاسه داغ تر از آش شدی !!!
به امید پیروزی اوکراین
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
اقای زلنسکی روی چهار پایه ای نشسته پایه هایش امریکا و کشورهای اروپائی است انهم لرزان ذلنسکی نابود خواهد شد چون چهارپایه ها پوسیده توان نگه داری اورا ندارند باید بفهمه هرچه سریع با مسگو سازش بکنه وگرنه نابودیش حتمی است
اسم پوتین بهش میاد کفش نظامی خدا کند زود تر پایش روی مین برود و جهانی را راحت کند
این جنگ تا قبل از سپتامبر به پایان میرسه چون از اول سپتامبر زلنسکی و پوتین میرن مدرسه
خب وقتی کنترل کل s300 ها تو دنیا دست روسیه اس معلومه که وقتی اوکراین هم از همین پدافند استفاده می کنه نابود کردنش خیلی ساده اس
قبل از حمله روسیه کل s300 ها تو دنیا از جمله اوکراین رو غیر فعال می کنه و عملا اون پدافند مثل آهن قراضه میشه
روسیه مثل گربه ای شده که تو سه کنج گیر کرده و مدام پنجه می کشه
غرب هم اینو خوب می دونه و تا جایی که بشه میخواد این جنگ فرسایشی بشه و با کمک تحریم ها اقتصاد روسیه رو فلج کنه
داداش پوتین الان داره سلاح های داخل انبارهاش ک مال زمان جتگ جهانی دوم به بعد است مصرف میکند
چون نگهداری ان سلاح ها براش هزینه داشت ولی حداقل کاری ک کرد با آنها دهن غربی ها رو داره سرویس میکنه و نیروهای رزمنده اشدرو برای جنگی بزرگتر در میدان های واقعی آماده میکند.خاک بر سر کسی ک از آنریکا و اروپایی ک این 43سال همه جور بی دلیل ما رو تحریم کردن حمایت میکنه واقعا این دیگه اوج ذلته مرگ بر اینجور افرادی
هنوز خرس از کنترل خارج نشده ،
غرب و زلنسکی یهودی خائن اکراین بیچاره رو مثل یک آهو به عنوان طعمه برای شکار خرس جلوی لونه ی خرس مدام چرخوند ،کارش رو انجام داد و باعث شد خرس حمله کنه اما این خرس هنوز اون روی وحشی خودش رو نشون نداده فقط کافیه جنگ فرسایشی بشه و کار به جایی برسه که برای پوتین دیگه افکار عمومی هیچ اهمیتی نداشته باشه اونموقع هست که خوی وحشی گری و حیوانی اروپایی ها که بعد از جنگ های جهانی خودش رومخفی کرده بود باز خودش رو نشون میده یعنی کاری می کنند که داعش برای دنیا بشه داستان کمدی
وعده بزرگ زلسنکی برای شکست دادن روسیه در جنگ
زلنسکی با حماقت هاش فقط مرگ ، ویرانی ، اشک و ناله را برای مردم خود آورده
بایدن هم از خوشحالی در پوست خود نمی کنجد
چقدر روس گدا تو کشور داریم
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
روس گدائی نیست برادر اقای زلنسکی دانسته ملت اکراین را نابود میکند او میداند کسی اورا همایت نمیکند فقط شعار همایت میدهند این نادان هم باورمیکند به همین باور ملت اکراین قربانی میشوند
این زلسنکی هم حالش خوش نیست انگار. یک چهارم کشورش اشغال شده و بیشتر زیرساختها و قدرت نظامیش دود شده رفته هوا. هیچ پیشرفتی هم نداشتن بعد داره از شکست دادن روسیه حرف میزنه.
البته از یک سلبریتی انتظار بیشتری نمیشه داشت.
بیچاره مردم اوکراین که بازیچه اینجور افراد نفهم شدند.
وعده زلنسکی مثل مسئولین ما نیست.
اوکراین در حال حاضر نماد استکبار جهانی است و روسیه بنا به هر دلیلی ( منافع ملی روسیه) دارد با اوکراین می‌جنگد که برای شکستن هیمنه و طبل توخالی کشورهای استکباری آمریکا و اروپا و ناتو خیلی خوب هست و اقتدار یعنی اینکه 30 تا کشور قدرتمند ناتو جرات حمله به روسیه را ندارند که این امر خیلی آموزنده هست و عبرت انگیز
سرنوشت اوکراین که مشخص است، شکست
زلنسکی هم یکی مثل صدام از بین میره
کشور اوکراین هم تنها زمین بازی سوخته ایی بود بین رقابت روسیه و اروپا و آمریکا
با آغاز حمله چین به تایوان
تمام تمرکز اروپا در جبهه روسیه
تمام تمرکز آمریکا در جبهه شرق آسیا
خواهد بود
و زمان زمان ادب کردن رژیم صهیونیستی فرا میرسد
آنگاه که تنها مانده اند
میان موشک های پارسی
*وعده بزرگ زلسنکی برای شکست دادن روسیه در جنگ*!!!!!
"" پایتخت اوکراین طی روزهای گذشته شرایط آرامی را سپری می کرد، بامداد امروز یکشنبه دوباره صدای انفجارهایی در این شهر شنیده شد ""
ک ک زیادی خوردن نتیجه ش میشه این !! بهتره این مردک دلقک نوکر آمریکائیها که کشورش را نابود کرده دیگر غلط زیادی نکنه و مردمشو بیچاره تر نکنه .
اولا مگه غرب روسیه تحریم نکرده و هرجای دنیا جلو کشتیها و هواپیماهای روسی به بهانه تحریم نمیگیرن حالا چرا روسیه باید اجازه بده که غلات اکراین صادر بشه.بد غربیها و آمریکا به بهانه ادامه جنگ فقط دارن تروریستهای داعشی مسلحتر از قبل میکنن و کسی متوجه نیست که اینبار جنگ شدیدتری خاورمیانه میگیره که شاید جنگ آخر زمانی هم بشه
دربرابر۸۰کشورروسبه یک تنه میجنگد،ورعایت هم زیادمیکندکه یک مکانهایی درامان باشندوازسلاح نامتعارف هم مثل ناتو و امر یکا استفاده نمیکندوحشیگری مثل انهادرنمی اوردکه دوهفته در عراق قریب یک میلیون زن وکودک وشهروند قتل عام کردنداگر روسبه مثل ناتووحشی بودطرف کمترازیک ماه اکراین راشخم زده بودامانخواست واقعاعملیات انجام دادنجنگید،الان هم جدا کردن شرق اکراین دومباس ازاکراین هست وحتمابه اهدافش خواهدرسیدواقعیت رابایدپذیرفت،حق قانونیش هست وقتی که ۲۵۰کودک معصوم بیگناه روستبارتوسط نازیهاقتل عام وهزاران زن وبچه روستباردرشرق اکراین توسط نازیهاقتل عام شدندباید میدانستندخشم پوتین یعنی خشم یک انسان باشرف متعهدوطن پرست یاورمظلومان اگرعملی شودسخت پشیمان کننده هست و اعتنانکردندنتیجه بایداین میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
حرف حق
یانکی ذلیلا فازشون چیه طرفدار دشمن ایران شدن
زلنسکی غلط کرد با هرچی یانگی ذلیله
سلام سوسیس
اگه به مکرون میگفتید ماکارونی باز یه چیزی
به نظر من اگر اکراین یک بمب اتمی از یه جایی تهیه میکرد موضوع بسیار جالب میشد آنوقت می‌دیدیم روسیه باز هم به شاخ و شونه کشیدن ادامه میداد؟؟؟؟
کشورهای اروپای ناتو دارند با ان به دنیا زور می گویند چرا تا حال مقابل ناتو در منطقه چاسو یعنی ایران و چین وروسیه درست نشده چرادرمقابل دلار پول واحد منطقه ای درست نشده خیلی دیر شده
جنگ منفور است
وقتی هویت و استقلال تهدید می شود جنگ نعمت است
جنگی که دفاع از استقلال در مقابل زورمندان باشد
روسیه بدون اغراق پیروز جنگ است زیرا اروپا به تنگ آمده و تا زمانی که اروپا پیرو سیاست آمریکا باشد اروپا غوطه ور است این جنگ روسیه و آمریکاست اما میدان اوکراین است
و رژیم صهیونیزم فاتحه اش خوانده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل