بازدید 3440

وضعیت اضطراری در سودان لغو شد

رهبر نظامی سودان روز یکشنبه با صدور فرمانی وضعیت اضطراری در این کشور را لغو کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 31 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «ژنرال عبدالفتاح البرهان»، رهبر نظامی سودان روز یکشنبه با صدور فرمانی وضعیت اضطراری در این کشور را لغو کرد.

وضعیت اضطراری در سودان پس از به دست گرفتن قدرت توسط البرهان در کودتای نظامی ۲۵ اکتبر سال گذشته وضع شده بود و از آن زمان در این کشور وضعیت اضطراری در همه بخش‌ها و امور جاری این کشور جاری بود.

در همین ارتباط نیز شورای حاکمیت انتقالی سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لغو وضعیت اضطراری برای ایجاد فضای مناسب برای گفتگو و مذاکرات ثمربخش و معنادار در طول دوره انتقالی صورت گرفته شده است.

شورای امنیت و وزارت دفاع سودان پیشتر در روز یکشنبه از مقامات ارشد شورای انتقالی و همچنین ژنرال برهان درخواست کرده بود تا وضعیت فوق العاده را لغو کند و همه بازداشت شدگانی که در جریان تحولات سال گذشته بازداشت شده اند نیز به صورت کامل آزاد شوند تا اوضاع در این کشور شمال آفریقا به وضعیت عادی بازگردد.

علاوه بر این، هفته گذشته نیز رئیس نمایندگی سازمان ملل در سودان ضمن درخواست برای لغو وضعیت فوق العاده و اضطراری در این کشور و تاکید بر این که خشونت نیروهای امنیتی علیه تظاهرات کنندگان به طور کلی کاهش یافته است، گفت: متأسفانه همچنان برخی اقدام به خشونت و سرکوب می‌کنند. وی افزود: از فرماندهی نظامی و شورای حاکمیتی می‌خواهم که وضعیت فوق العاده را بدون محدودیت لغو کنند.

سودان پس از برکناری عمرالبشیر از قدرت همواره دستخوش ناآرامی و بی ثباتی بوده است و علی رغم آن که در مقطعی کوتاه، دولت غیرنظامی به ریاست حمدوک توانست قدرت را به دست گیرد، اما از اکتبر سال گذشته نظامیان باردیگر با سرنگونی دولت غیرنظامی قدرت را در این کشور قبضه کرده اند، هرچند در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند. از آن زمان تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان به طور متناوب برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی