بازدید 5497

دیدار رئیسی با امامعلی رحمان در سعدآباد

امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ 30 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: گام‌های خوبی برای ارتقای روابط تهران و دوشنبه پس از حضور ایران در اجلاس شانگ‌های برداشته شد.

 «سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در مجموعه فرهنگی سعدآباد که با حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد، به «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود و هیأت همراه وی خوش‌آمد گفت.

وی تصریح کرد: پس از نشست شانگ‌های احساس می‌کنم قدم‌های خوبی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداشته شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان هم در این نشست گفت: تحکیم و دوام مناسبت‌های همکاری بین ایران و تاجیکستان از آغاز دوران کاری جنابعالی، خواسته سیاست خارجی تاجیکستان بوده است.

امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت و مراسم استقبال رسمی آیت‌الله رئیسی از وی نیز صبح امروز در سعدآباد با نواختن سرود ملی دو کشور برگزار شد.

سفر امامعلی رحمان با دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی نیز شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو شانگ‌های به دوشنبه سفر کرده بود که در جریان آن ۸ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان به امضای مقامات دو کشور رسید.

آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگ‌های نیز از دیگر دستاورد‌های سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود.

گفتگو و رایزنی هیأت‌های علی دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور تاجیکستان به تهران است.

مقامات ارشد ایران و تاجیکستان در حضور روسای جمهور دو کشور ۱۷ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، تکنولوژی‌های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رساندند.

این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، دادگستری، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی کشورمان و همتایان تاجیک آنها به امضا رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل