بازدید 6170

مجلس قول می‌دهد خودرو بالای ۲۵ هزار دلار وارد نشود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد، گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 30 May 2022

به گزارش «تابناک»، سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت برابر بودن قیمت‌ خودروهای وارداتی با خودروهای ایرانی اظهار کرد: نباید بگذاریم مافیای واردات که در کالاهای دیگر وجود دارد، به واردات آتی خودرو بیاید. باید جلوی سلطان‌هایی بلقوه خودرویی را گرفت. ابدا نباید اجازه دهیم که خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار وارد کشور شود.

واردات خودرو برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه است
خرید خودروی ارزان حق این طبقات است

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تأکید کرد: ما به واردات خودرو مجوز دادیم تا بتوانیم قیمت سنگین خودرو ایرانی را بشکنیم. از طرف دیگر باید نیازهای بازار را تأمین می‌کردیم. دهک‌های بالای جامعه می‌توانند هر خودرویی که دوست دارند را تهیه کنند. بنابراین واردات خودرو باید برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه صورت بگیرد. خرید خودروی ارزان با کیفیت حق این طبقات است.

ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودرو ایرانی را بالا می‌برد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واردات خودرو رقابت کیفی بین خودروساز داخلی و خارجی را ایجاد خواهد کرد. تولیدکننده ایرانی باید در رقابت با خودرو مشابه خارجی کیفیت را بالا ببرد تا بتواند با آن کالا رقابت و در نهایت سود کند. بنابراین ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودرو ایرانی را بالا می‌برد.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پایان از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: مجلس قول می‌دهد که در راستای حمایت از دهک‌های متوسط و پایین در برابر مافیای خودرو بایستد و نگذارد قشر خاصی خودروی بالای ۲۵ هزار دلار وارد کنند و بخواهند ضمن سودهای کلانی که می‌برند، مانع ایجاد رقابت بین خودرو ایرانی و خودرو هم قیمت خارجی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۵
خودروهای خارجی و گران قیمتی که بعنوان لاکچری که در ایران شناخته می شوند اکثرا برای کشورهای خارجی جزو خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت هستند که حتی نمایندگی های فروش آنها این خودرو ها را با اقساط 5 ساله عرضه می کنند . حالا مجلس ما قول میدهد خودرو بالای 25 هزار دلار وارد نشود، منت خشک و خالی و بی هزینه ای است که بر مردم ایران می گذارند!
لامصب خیلی هم حرف مجلسیان اعتبار دارد!!
عامو! قوانین تون رو هواست فک می کنی حرفت کجاست!؟
الان عزیزان مسئول بفرمایند. چه خودرویی از چه کمپانی با کدام خدمات پس از فروش با چه تعدادی و با چه روش توزیعی بین قشر مستضعف قرار است وارد بشود. خدا عاقبت همه ما را به خیر کند.
یه بنده خدایی هم گفت ما دلار 5000تومانی را قبول نداریم. منظورشون این نبود که دلار زیر 5000می ماند.منظور این بود که باید به 18000تومان و بعد 30000 تومان برسد.

حالا این ها هم قول میدن که خودروی بالای 25000دلار وارد نکنن. درباره اینکه قیمت هر دلار اون 25000دلار چنده چیزی نمیگن که. اما من بگم که دلار خودروی وارداتی 30000تمن نیست بلکه 45000 تمنه.
باسلام
متاسفانه ما به مساله بصورت احساساتی برخورد کردیم
چرا نباید پولدارها ماشین خوب سوار شوند اینکه چگونه پولدار شدند و آیا مالیات می دهند یا نه باید مطالبه باشد نه اینکه چرا خودرو خوب سوار می شوند یا خانه خوب دارند.
مشکل اصلی کشور اشتغال است برای ایجاد شغل نیاز به پول است پس باید از پولدارها حمایت شود و محترم باشند و باید بتوانند از ثروتشان خودشان نیز در ایران لذت ببرند نه اینکه بروند در کشورهای خارجی لذت ببرند این باعث خروج ارز از کشور خواهد شد
در کشوهایی که هر روز می گوییم چرا آنها پیشرفت کردند و ما نکردیم به ثروتمندانش احترام زیادی می گذارند اما در ایران نگاه بدی به آنها می شود.گفتم باید مطالبه مردم و حکومت این باشد که از کجا پولدار شدند و آیا مالیات آن را دادند یا نه
البته بگویم من کارمند هستم و ثروتمند نیستم و سقف 25 هزار دلار خودرو برای امثال من زیاد هم هست ولی بهتر است کمی به موضوع منطقی تر نگاه کنیم
باتشکر
با یک حساب سرانگشتی 25000 دلار را در 70000 عدد ضرب کنید. حدود 2 میلیارد دلار در این شرایط اقتصادی برای واردات خودرو هزینه خواهد شد و هیچ تاثیری در قیمت خودروهای اقشار کم درامد نخواهد گذاشت فقط برای از ما بهتران خودرو های روز که نیاز دارند، وارد می شود. لنکروز و بی ام و شان را از 2020 را به 2022 تبدیل می کنند.
چرا بجای این کار قطعات ناقص مانده خودروهای بلا تکلیف و دپو شده در ابنارهای خودرو سازها مانند کامپیوتر و ایربگ و... را وارد نمی کنید که روانه بازار شود تا قیمت ها افت کند. اگر واقعا دلسوز ملت و مجلس انقلابی و طرفدار 96 درصدی ها و نه 4 درصدی ها هستید.
در شرایط که کشور با کمبود ارز مواجه است ورود خودرو خلاف عقلانیت است اگر کیفیت خودرو ایرانی پایین است به خاطر کیفیت پایین قطعات است اگر ارزی دارید قطعات وارد کنید
اتفاقا باید خودروی لاکچری وارد شود تا عامه مردم بدانند چه مزخرفی سوار می شوند!!!!
شما خودرو 2000 دلاری هم اگر پیدا کنید و بیارید نهایتا سودش برا همون دلالان خودتونه
خودرو 25 هزار دلاری هم بیاد زیر یک و نیم میلیارد به دست مصرف کننده نمیرسه چطور حرف از قشر ضعیف میزنید؟
اینکه این آقا فرموده واردات خودروی لاکچری مانع ایجادرقابت بین خودروی داخلی با خودروی هم قیمت خارجی میشود مثل اینکه ازیادبرده واردات 130 درصدمالیات دارد. ضمن اینکه یک نکته مهم که سالهاست مقامات مربوطه ازآن غافلند باتوجه به ضعف نظام مالیاتی کشورکه بنا براذعان خودشان مالیات حقه ازقشرمرفه گرفته نمیشود واردات خودروهای گرانقیمت (آنهم با ارز ازاد) با توجه به مالیات سنگینش راهی است برای گرفتن مالیات از ثروتمندان. اگرکسی یک بنز 200 هزاردلاری واردکند با مالیات فعلی باید حدود 8 میلیارد تومان مالیات بدهد. آیا اشکالی دارد ازین افراد مرفه مالیات گرفته وخرج مشکلات عمومی کنند؟
طوری میگوید قول میدهد که معناش این میشودکه مردم ایران لیاقت وصلاحیت داشتن خودروهای باکیفیت راندارند. ضمن اینکه گران بودن یک خودرو الزاما به معنی لوکس بودن ان نیست.ا مثلا خودروهای آلمانی به این دلیل گرانند که کیفیت بالایی دارند وخریدارآن سالها نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهد داشت. یا مردم ایران به چه دلیل نباید خودروی 2دیفرانسیل که استفاده وقابلیتهای خاص خودرا دارند سوارشوند. آیا کسی که از راه حلال به ثروت رسیده برای استفاده از ثروت خودمثلا خرید خودروی دلخواهش باید منعی داشته باشد؟
خودروی 25000 دلاری وقتی وارد کشور شود حداقل 1/5 میلیارد تومان به دست مشتری خواهد رسید .اولا چه تاثیری در بهبود کیفیت خودروهای 200 تا 400 میلیونی داخلی خواهد داشت و ثانیا کدام فرد از طبقه ضعیف یا حتی متوسط بالا می تواند چنین خودرویی را بخرد؟برادر جوک نگو کسی از شما نمیخواهد روابطتان با وارد کنندگان خودرو را افشا کنید.
بههه بههههه ...چه خوش قول هایی
خودروی 25 هزار دلاری با تعرفه واردات 50 یا 60 درصد بعلاوه سود وارد کننده و ... کمتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان راهی بازار نمی شود . این کجاش در راستای کمک به قشر متوسط است؟
مجلسی قول می دهد که قبلا قول کاهش تورم و کاهش قیمت خودرو و شفافیت رای و ... داده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها