بازدید 4102
۱

شناسایی ۲۷۰ میلیون هکتار منطقه غبارخیز اطراف کشور

دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار از شناسایی ۲۷۰ میلیون هکتار منطقه غبار خیز در اطراف کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 26 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طهماسبی بیرگانی گفت: گرد و غبار در کل منطقه سابقه تاریخی دارد و عوامل انسانی ازجمله موارد تشدیدکننده گردوغبار محسوب می‌شود، ستاد مقابله با گردوغبار متشکل از ۱۶ وزارتخانه و سازمان با مسئولیت رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۳۸۷ تشکیل‌ شده است و دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و این ستاد تاکنون اقدامات گسترده و ارزشمندی برای مدیریت پدیده گردوغبار در داخل و پیرامون مرزهای کشور انجام داده است.

دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، وسعتی معادل ۲۷۰ میلیون هکتار مناطق غبارخیز اطراف کشور شناسایی‌ شده است که از جهات مختلف گردوغبار را به سمت کشور ما گسیل می‌کنند.

به گفته‌ی طهماسبی، برای ۸ کانون گردوغبار پیرامونی کشور، یک برنامه عمل منطقه‌ای برون مرزی تهیه‌شده است، که به ۲ شاخه‌ی غرب آسیا شامل کشورهای خاورمیانه و حاشیه خلیج‌فارس و آسیای میانه شامل کشورهای شمال و شرق کشور تقسیم می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۳۸۷ تشکیل‌ شده است و دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و این ستاد تاکنون اقدامات گسترده و ارزشمندی برای مدیریت پدیده گردوغبار در داخل و پیرامون مرزهای کشور انجام داده است................
اقدامات ارزشمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان اين هست نتيجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان