بازدید 5562

درگیری شدید پلیس برزیل و قاچاقچیان مواد مخدر

حمله پلیس به یک محله فاولا در ریو برزیل دست کم ۲۱ کشته بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 25 May 2022

به گزارش تابناک و به نقل از گاردین، طی یورش پلیس به قاچاقیان مواد مخدر در یک محله فاولا شهر ریو دو ژانیرو برزیل، دست کم ۲۱ نفر کشته شدند.

ریو فاولا به محله‌های فقیر نشین شهر ریو دو ژانیرو برزیل گفته می‌شود. تجارت و مصرف مواد مخدر در این مناطق به شدت متمرکز است. هر فاولا توسط باندهای تبهکار محلی اداره می‌شود. رونق فروش مواد مخدر با پایان روشنایی شروع می‌شود؛ زمانی که بسیاری از فاولاها میزبان برنامه‌های شبانه خود هستند، جایی که مشتری‌ها از طبقات مختلف اجتماعی سر و کله‌شان پیدا می‌شود.

پلیس هدف خود را از این، عملیات پیدا کردن رهبران جنایتکار گروه‌های قاچاق مواد مخدر عنوان کرده است. به گفته پلیس محلی برخی از این سرکرده‌ها و اعضای این باندهای تبهکار از دیگر ایالت‌ها آمده‌اند. یک زن نیز در جریان این درگیری پس از اصابت گلوله جان باخت. با این میزان از کشته‌شده‌ها، این عملیات یکی از مرگبار ترین عملیات‌های پلیس برزیل طی یک سال اخیر بود.

این عملیات پس از مرگبارترین یورش به فاولای جاکارزینیو در سال گذشته است که ۲۸ کشته برجای گذاشت و ادعاهایی مبنی بر سوء استفاده و اعدام‌های کوتاه‌مدت را پشت سر خود داشته است. متعاقب حمله مرگبار سال گذشته، بحث‌ها و اعتراضات زیادی در ریو درخصوص رفتارهای پلیس مطرح شد. در همان مواقع، طی هفته‌ها درگیری‌های پلیس با تبهکاران یک خانم باردار نیز بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل