بازدید 11192

ایران در «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی/ کماکان اثری از دو رنگ نگران کننده نیست

اوضاع مطلوبی که تداوم آن در گرو رعایت پروتکل‌ها و از آن مهم تر، موثرترین اقدام پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ یعنی واکسیناسیون است؛ یعنی تکمیل واکسیناسیون، تزریق دوز سوم و حتی چهارم که اخیرا آغاز شده و شامل گروه سنی بالای ۷۰ سال می‌شود و به طور مشخص، تاکید شده که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در تزریقش درنگ نکنند.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 20 May 2022

تابناک اجتماعی

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا آبی‌ترین نقشه کرونایی کشورمان ترسیم شود؛ نقشه‌ای که کماکان اثری از دو رنگ نگران کننده در آن به چشم نمی‌خورد.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند هفته گذشته شمار شهر‌های قرمز و نارنجی در آن «صفر» است که معنای آن، اوضاع مطلوب کرونایی کشورمان است؛ اوضاعی بسیار کم خطر.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید


وضعیتی که با نیم نگاهی به نقشه فوق هم هویداست، چون در نقشه تنها دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) به چشم می‌خورند که تقریبا هر کدام نیمی از پهنه جغرافیایی میهن مان را در بر گرفته اند و تداوم آمار‌های خوشایند کرونایی را نوید می‌دهند. آمار‌هایی که از جمله آنها، فوتی‌های تک رقمی در هفته اخیر بود که قابل قیاس با حتی چند ماه قبل نیست.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۳۱ اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۲۵۹ به ۲۵۵ شهرستان کاهش یافته و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۱۸۹ به ۱۹۳ شهرستان افزایش یافته است. تغییراتی که سهم آبی را در نقشه بیش از پیش کرده و آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشورمان را رقم زده است.

اوضاع مطلوبی که تداوم آن در گرو رعایت پروتکل‌ها و از آن مهم تر، موثرترین اقدام پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ یعنی واکسیناسیون است. یعنی تکمیل واکسیناسیون، تزریق دوز سوم و حتی چهارم که اخیرا آغاز شده و شامل گروه سنی بالای ۷۰ سال می‌شود و به طور مشخص، تاکید شده که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در تزریقش درنگ نکنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها