بازدید 5594

بارش باران در ۵ استان کشور

کد خبر: ۱۱۱۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 19 May 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز پنجشنبه برای خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی می‌شود و فردا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه این شرایط جوی را طی روز شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی انتظار داریم، ادامه داد: از روز شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و روز یکشنبه در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور با کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه و خنک‌تر شدن هوا در این مناطق مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد، افزود: این شرایط جوی طی روز جمعه برای جنوب و شمال غرب و روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج مرکز، شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه با نفوذ گرد و خاک از کشورهای غربی به مناطقی از غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشورمان رو به رو هستیم، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد است و در برخی ساعات وزش باد شدید را به همراه دارد. بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و از شنبه تا هفته آتی هوای تهران ‌تر خنک‌تر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل