بازدید 3893
۳

۳۰ درصد جمعیت ایران تا ۱۴۲۵ سالمند می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر فرهنگ سازی در حوزه فرزندآوری تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ سازی صورت نگیرد ۳۰ درصد از جمعیت جامعه ایرانی تا سال ۱۴۲۵ را سالمندان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 19 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی محمد قادری شامگاه چهارشنبه در نشست علمی کاربردی معاونین پیشگیری بهزیستی خدمت به افراد جامعه بویژه محروم‌ترین مردم از افضل‌ترین و اعلی ترین عبادات دانست و افزود: اگر تعریف درستی از جایگاه خدمت گذاری خود داشته باشیم قطعاً به بار سنگین مسؤولیت و تکالیف برعهده گرفته خود پی خواهیم برد و خدمت به محرومان و یتیمان توفیق الهی که به واسطه دمیده شدن روح الهی در کالبد بشر میسر شده است.

قادری سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در حال حاضر تحول در سازمان، لازمه حیات سازمانی است و در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ستاد سازمان بهزیستی کشور کارگروهی تشکیل شد که در آن بستر سازی لازم جهت اجرای این فرامین صورت گیرد تا بتوان بخش‌های مربوط به سازمان را پیگیری و رهگیری کرد.

وی سازمان بهزیستی را یک سازمان تخصصی امدادی و حمایتی دانست و افزود: مدیران سازمان باید به ایجاد نظام کارآمد، توانمند ساز، عدالت بنیان و کرامت بخش توجه ویژه ای کنند زیرا با وجود ارائه خدمات اگر کرامت خدمت گیرنده رعایت نشود ما در ارائه خدمات باید تجدید نظر کنیم.

قادری با بیان اینکه تحول در سازمان بهزیستی آغاز شده است، ادامه داد: بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری افزایش پیدا کرد و برای نخستین بار ردیف اعتباری برای اورژانس اجتماعی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مردمی سازی، شفاف سازی خدمات، هوشمند سازی و توانمندسازی را رکن اسای سازمان دانست و گفت: حوزه داوطلبی سازمان در راستای ارتباط بیشتر با مردم و استفاده از ظرفیت‌های آنان در جهت رفع معضلات و مشکلات جامعه هدف باید احیا شود و لازمه آن ارتباط مؤثر بین بهزیستی و آحاد جامعه است.

وی غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره ژنتیک، آگاهسازی و رصد افراد دارای معلولیت را چهار برنامه اصلی سازمان در حوزه پیشگیری دانست و افزود: معاونت پیشگیری، کنترل ورودی معلولیت‌ها به سازمان بهزیستی را برعهده دارد بنابراین با آگاه سازی آحاد جامعه می‌تواند در جهت فرهنگ سازی پیشگیری از معلولیت‌ها گام‌های اساسی را بردارد.

قادری ادامه داد: باید از ظرفیت جامعه به ویژه اساتید و دانشجویان نیز در جهت آگاه سازی آحاد جامعه در حوزه غربالگری بینایی و شنوایی ومشاوره ژنتیک استفاده کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش از طریق فضای مجازی در عصر کنونی اجتناب ناپذیر است، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی در برنامه‌های آگاه سازی استفاده مؤثر کنیم.

وی بر فرهنگ سازی در حوزه فرزندآوری تاکید کرد و افزود: اگر فرهنگ سازی در این زمینه صورت نگیرد ۳۰ درصد از جمعیت جامعه ایرانی تا سال ۱۴۲۵ را سالمندان تشکیل می‌دهند بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
پس ما باید از ۲۵ سال آینده بترسیم!
فقط امیدوارم به هوش باشن همین متولیان این امر که با این امتیازدهی ها یک سری افراد با فرهنگ پایین و ضریب هوشی پایین زیاد میشن.......یک دکتر و مهندس با ضریب هوشی بالا که نمیاد گول بخوره و بچه بیاره
داره همه جوره ایران از دست میره
اموال ایران رو بیشتر خرج کشورهای دوست کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان