بازدید 71434
تابناک اقتصادی بررسی کرد

جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای واریز یارانه به حساب مشمولان معترض به دهک بندی

با آغاز طرح دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، واریز مبالغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان آغاز شد؛ اما در این میان، بسیاری از مردم از عدم واریز یارانه‌ها گلایه‌مند هستند؛ اعتراضی که در نهایت با ورود رئیس جمهور و دستور وی مبنی بر واریز کمک معیشتی ماه اول، همراه شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 16 May 2022

جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای واریز یارانه به حساب مشمولان معترض به دهک بندی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هفته گذشته، سید ابراهیم رئیسی در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، جزئیاتی از برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را بیان کرد. وی با اشاره به اینکه از همان نخستین روز‌های آغاز فعالیت دولت، تقریبا همه اقتصاددانان و صاحب‌نظران به ما هشدار می‌دادند که باید برای این موضوع به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور چاره‌اندیشی کنیم، اظهار داشت: باید قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا و تلاش کنیم به مردم و به ویژه نیازمندان و قشر ضعیف جامعه به هیچ عنوان فشاری وارد نشود و این‌ها مشکلی از جهت معیشتی پیدا نکنند.
 
رئیس جمهور در مورد اینکه با اجرای طرح کمک معیشتی قرار است به هر فرد چه میزان پرداختی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه این موضوع را کارشناسی کرده و پیشنهادی که داده این است که به سه دهک اول، نفری ۴۰۰ هزار تومان یعنی یک خانواده ۵ نفره، ۲ میلیون تومان در ماه و به دهک‌های چهارم تا نهم هم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهد شد.
 
پس از این اظهارات مهم اقتصادی رئیس دولت سیزدهم، خاندوزی وزیر اقتصادی دولت در گفت‌وگویی در خصوص جزئیات واریز یارانه‌های مورد اشاره رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فرآیند آغاز پرداخت یارانه به مشمولان دریافت یارانه آغاز شده است و امیدوارم در چند ساعت آینده خاتمه یابد، افزود: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان انواع یارانه‌های دولت قبل و دولت اسبق هستند، در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ درصد جزو طبقات برخوردارند و بی‌نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند که در صف یارانه بگیران نیستند.
 
اشاره وزیر اقتصاد به تعداد ۷۷ میلیون مشمول طرح یارانه جدید دولت در حالی بود که با شروع روز پس از واریز یارانه ها، بسیاری از مردم از عدم واریز یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حسابشان گلایه داشتند. در این میان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیل، ابهام یا اعتراضی به یارانه اختصاص یافته دارند، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

از سوی دیگر، با اعلام بانک مرکزی و سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر واریز یارانه دو ماه برای ۷۲ میلیون ایرانی، این اختلاف حدود ۵ میلیون نفری مشمولان یارانه از زبان وزیر اقتصاد و سازمان هدفمندی، شروعی بود بر اینکه باید منتظر اعتراض گروه زیادی از مردمی باشیم که انتظار داشتند همچون ماه‌های گذشته، مشمول واریز یارانه جدید معیشتی نیز باشند.
 
در نهایت با گذشت حدود یک هفته از زمان واریز یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب میلیون‌ها ایرانی، تعداد زیادی از مردم هم از عدم واریز یارانه به حساب خود گلایه‌مند هستند و معتقدند سازوکار حذف یارانه بگیران از طرح حمایتی جدید، با ابهامات فراوانی همراه است و تاکید دارند افرادی را می‌شناسند که وضعیت مالی و اقتصادی به مراتب بهتری نسبت به خودشان دارند، ولی آن‌ها از یارنه جدید بهره‌مند شده اند.

در این میان، وزیر رفاه در واکنش به برخی از این انتقادات گفته است: در شناسایی مشمولان یارانه، مجموعه متغیر‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شد و این متغیر‌ها شامل گردش حساب، درآمدها، سود‌های بانکی و خودرو و دارایی‌های جاری بود که ملک شامل آن نبود. حجت‌الله عبدالملکی توضیح داد، فرض می‌گیریم که هیچ شخصی ملکی ندارد؛ بنابراین، دهک‌بندی صورت گرفت و در معادله، ملک ملاک نبود. به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گردش مالی و وضعیت خانوار‌ها در مدت زمان چندساله مورد بررسی قرار می‌گرفت و امکان داشت فردی به صورت موقت تراکنش بانکی داشته باشد که نشانگر درآمد مالی بالایی نبود از این رو طی چند سال ضرایب بررسی می‌شد. 
 
جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای واریز یارانه به حساب مشمولان معترض به دهک بندی

بر اساس این گزارش، باید یادآور شد با توجه به متن منتشره در سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، در حال حاضر امکان ورود به سامانه و ثبت اعتراض برای آن دسته از افرادی که تاکنون جهت دریافت یارانه ثبت نامی نکرده یا از سال ۹۳ تاکنون یارانه‌ای دریافت نکرده اند، وجود ندارد. تصمیم گیری‌های بعدی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

 

اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم

روز گذشته سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده، اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.
 
جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای واریز یارانه به حساب مشمولان معترض به دهک بندی
رئیس جمهور در این جلسه گفت: اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است؛ لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آن‌ها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک معیشتی را دریافت نمایند. دکتر رئیسی با اشاره به اینکه باید به مردم فرصت بازبینی اطلاعات خانوار‌ها داده شود تا قانون مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها دقیق‌تر به اجرا درآید، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است، حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.
 
رئیس جمهور همچنین از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست نحوه محاسبه شاخص‌های دهک‌بندی خانوار‌ها شفاف برای مردم تبیین شود و با اطلاع‌رسانی لازم ابهامات و دغدغه‌های مردم در این زمینه برطرف و جامعه و افکار عمومی به خوبی قانع شوند.


سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گفت‌وگو با خبر سیما، در این مورد گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد اقتصادی دولت گزارشی در مورد وضعیت رسیدگی به مشمولان طرح و اعتراض‌ها و تقاضا‌های جدید ارایه کرد.
 
در همین راستا رییس جمهور دستور داد، تمام افراد یارانه بگیری که تا ماه گذشته مشمول دریافت یارانه نقدی بوده‌اند و درصورتی‌که همچنان خودشان متقاضی باشند، یارانه جدید به حساب آن‌ها واریز شود. وی افزود: از طرفی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید حداکثر تا یک ماه به تقاضا‌ها در مورد دهک‌بندی‌ها رسیدگی کند و در صورتی‌ که این تقاضا‌ها درست باشد، مبلغ یارانه آزاد و برای خانوار‌ها قابل‌ استفاده خواهد بود، اما در صورتی‌ که افراد جزو دهک دهم باشند، مدارک به خانواده‌ها ارایه می‌شود تا در جریان نحوه ارزیابی وزارت رفاه قرار بگیرند.
 
 
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز یکشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: پیرو دستور رئیس جمهور، آمار و کدملی همه افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند، اما به خاطر قرار گرفتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و درخواست بررسی داده بودند، لیست آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت تا کمک معیشت واریز شود. وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها کمک معیشت خانوار‌هایی که اعتراض داشته اند را واریز می‌کند، اما این مبلغ مسدود خواهد بود تا بررسی نهایی وضعیت نهایی دهک بندی صورت گیرد.
 
عبدالملکی افزود: تا زمانی استحقاق این افراد تایید شود مبلغ مسدود می‌ماند و در صورت قرار گرفتن در دهک اول تا نهم این مبلغ آزاد و قابل برداشت می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتراض دهک بندی‌ها در حال بررسی است، گفت: بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که باید وضعیت اقتصادی مجدد بررسی شود. در این زمینه فرصتی نیاز بود که رئیس جمهور ظرف یک ماه از ما خواستند تا موارد رسیدگی شود. وی بیان داشت: در همین راستا تعامل با کسانی که اعتراض به دهک بندی یارانه‌ای داشتند، صورت می‌گیرد و پیامک برای سرپرست خانوار ارسال می‌شود تا مجدد به سایت مراجعه و صورت شناسنامه اقتصادی را مشاهده کنند و اگر نیاز به اعتراض بود، ثبت کنند. در نهایت جمع بندی می‌شود که جزو دهک بندی هستند. عبدالملکی خاطرنشان کرد: افرادی که به دهک بندی‌ها اعتراض دارند، از طریق تماس با شماره‌های ۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اقدام یا با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در فضای مجازی نیز در این باره نوشت: «مبلغ یارانه به عنوان حق هر ایرانی که در ۹ دهک درآمدی قرار دارد محفوظ است. با دستور رئیس جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده و بعد از تایید قابل برداشت خواهد بود؛ وزارت مردم ظرف یک ماه همه درخواست‌ها را بررسی خواهد کرد.»
 
 
بنابراین با دستور رئیس جمهور و توضیحات دو وزیر اقتصادی کابینه دولت، یارانه ماه اول که به نظر می‌رسد برای این گروه (طبق گفته رئیس جمهور؛ افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده، اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند) مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر فرد باشد، به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، ولی تا زمانی که تقاضای این افراد توسط وزارت رفاه بررسی و تایید شود، قابل برداشت نخواهد بود.
 
هرچند به نظر می‌رسد بسیاری از این خانواده ها، این انتظار را داشتند که در این شرایط اقتصادی و با توجه به افزایش قیمت‌های صورت گرفته در بازار، مبلغ یارانه واریزی دولت بدون محدودیت قابل استفاده باشد، به هر حال سیاست دولت در این باره با شرط بررسی تقاضای افراد معترض است و در صورت تایید اعتراض آن ها، مبالغ واریزی آزاد خواهد شد.
 
از سوی دیگر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود در این روز‌ها با توجه به دستور شخص رئیس جمهور به این وزارتخانه مبنی بر لزوم "تبیین نحوه محاسبه شاخص‌های دهک‌بندی خانوار‌ها به طور شفاف برای مردم"، هرچه سریع به ابهامات مردم پاسخ شفاف و دقیقی داده شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۹۰
چی جوری اصل بر اعتماد به خود اظهاریه که گفتی پول رو بریزن ولی قابل برداشت نباشه تا سرک نکشیدی به حساب و کتاب مردم ؟!

داری با کلمات بازی میکنی ۶ کلاسه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
برو بابا آلبانی نشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
خداقوت رئیس جمهور محبوب
علیرضا
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اصل سرک کشیدن دولت به حسابهای بانکی مردم غیرقانونی بود.من خونه ام رافروخته ام وبا سودبانکی ان هم اجاره خانه میدم هم خرج زندگی..ولی به سایت که مراجعه کردم نوشته 16 میلیون سودمیگیری پس مستحق دریافت یارانه نیستی.ضمنا دولت باید عقلش میرسید که خرج هرخانواده ای متفاوت است من مشکلاتی دارم که اگرنداشتم خرجم خیلی کمتر میشد.تنها راه پرداخت یارانه به کل متقاضیان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
از ۶ کلتسه بابت واریز عدد غیر قابل برداشت مچکریم !
اصل بر اعتماد به خود اظهاریه
مچکریم ۶ کلاسه
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
به نود درصد مردم یارانه تعلق نگرفت. چون تو دهک دهم هستند!
فقط عوام فریبی و کارهای پوپولیستی.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
۶ کلاسه رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی افشا کرد که یارانه فقط به 6 میلیون سرپرست خانوار داده شده است. پس پرداخت یارانه به 23 میلیون سرپرست خانوار یک دروغ بزرگ است.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
با ععقل و منطق راهکار برای مشکلات کشور ارائه نمایید
نه اینکه هر کاری دولت انجام بده فورا موضع منفی گرفته و آنهم با توهین جواب می دهید
بفرماییدشما برای این مملکت چه کار کرده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
12:29
باید به تو هم گفت مزدور روسیه؟
جناب آیت الله العظمی دکتر !
فقط عدد واریز میکنی به حساب مردم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
از شلوغلی تراکنش های حسابت می ترسی؟؟
اگه از دهک اول نیستی از چی می ترسی؟؟؟
شیش کلاسه میخواد عدد مسدود شده :-) بریزه به حساب مردم !!!

شیش کلاسه !
شما ناهار خوردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
نه ولی بزودی با پول حاصل از چهار برابر کردن قیمت روغن و ده برابر کردن قیمت آرد و سه برابر کردن قیمت مرغ و چند برابر کردن قیمت بقیه کالاها ، ناهار خوبی درست میکنه و یه دلی از عزا در میاره
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
با ععقل و منطق راهکار برای مشکلات کشور ارائه نمایید
نه اینکه هر کاری دولت انجام بده فورا موضع منفی گرفته و آنهم با توهین جواب می دهید
بفرماییدشما برای این مملکت چه کار کرده اید؟
سایت ثبت نام جامانده گان را که نه سال است از یارانه محروم هستند را راه اندازی کنیید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
به زودی راه اندازی میشه. خداقوت به دولت مردمی
حسن کچل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
خیلی جالبه. دولت اصولگرا به دنبال اصلاحات!!
جمع کنید این سیرکی رو که راه انداختید.
مردم شدند مضحکه شما
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
عدالتی نیست
آلبانی نشین ها و سعودی نشنالی ها چقدر سعی میکنن رییسی این مرد پاک و بزرگ رو بد نام کنن اما ایشون در قلب هر انسان ازاده ای جا داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اگر یارانه ساندیس قطع بشه و باز هم دفاع کنی اون موقع مردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
شما فقط خودتان به دست خودتان در حال رسوا شدنید، هیچ کسی قدرت ندارد که به این نظام و انقلاب و حکومت آسیب برساند، بلکه خود حکومت و دولت دارند در چاهی که دیواره های ان درحال ریزش است دست و پا میزنند، همه اینها برای خیانت به قرآن و ظلم و ناحقی در حق مردم، خداوند مکر مکرکنندگان را به خودشان برمیگرداند. وعده قیامت حق است و روز حساب و کتاب اعمال انسان نزدیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
یارانه ی بنزین کی آزاد می شه؟
بی صبرانه منتظرم!
نه فقط به خاطر اینکه ماشین ندارم؛
به خاطر اینکه از جیب ما یارانه می دن به کشورهای خارج!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
مزدور روسیه و چین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
یک نگاه به مثبت و منفی های بالای کامنتت بنداز و خجالت بکش از این حرف هایی که میزنی!!!
ناشناس
| Romania |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
چقدر خودشونو تحویل می گیرند. مگر اینکه خودتان به خودتان بگید آزاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
اینکه هر کی مخالف شما حرف بزنه رو با اتهام منافق بودن برانید صحیح نیست... آقای رییس جمهور خودشون قبول دارند که شاخصها تبیین نشده و دستور دادند تبیین بشه... خب وقتی شاخص رو نگفتید معلومه که تعداد زیادی معترض میشن... اینقدر راحت به هموطنتون نگید منافق... اعتراض به حاکم حق مسلم مردم است
دو ماه دیگر میگن تورم بهار 1401 با 5 درصد کاهش نسبت به بهار سال گذشته به 33 درصد رسید و نشان می دهد که شش سال تحصیل بهتر از وقت تلف کردن در دانشگاههای اقتصاد مطرح دنیاهست!
وزیر اکابری شش کلاسه گفته :
ملاک تعیین و اختصاص یارانه ؛ املاک نیست فقط سود بانکیه و حقوق !!!!!
اکابری اومده به کسائیکه ۱۰ تا خونه دارن ولی سود بانکی نمیگیرن یارانه داده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اون حسن لیبرالتون که دکترا از انگلستان داشت چیکار کرد که رئیس جمهور محبوب مارو توهین میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اینهایی که کامنت های توهین آمیز می ذارن چطور وقتی دلار سه هزار و پونصدی شد سی و پنج هزار تومان لال بودند چون آقاشون دکترای انگلیس داشت و از کدخدا حساب می برد
خخخخ
حالا بسوزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
بالاخره یکی از کدخدای غرب حساب می‌بره یکی از کدخدای شرق مردم هم که له میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
از اونها که مالیات می گیرن
میلیاردی!
حالا هزار تومن یاره بدن! به کجاشون می ره؟؟؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
با ععقل و منطق راهکار برای مشکلات کشور ارائه نمایید
نه اینکه هر کاری دولت انجام بده فورا موضع منفی گرفته و آنهم با توهین جواب می دهید
بفرماییدشما برای این مملکت چه کار کرده اید؟
می گفتن افزایش حقوق کارکنان نقدینگی را اضافه می کنه
من ازدواج کردم ( متاسفانه ) و رفتم دنبال زندگی خودم و نمیخواستم یارانه ام رو از بابام جدا کنم و دوست داشتم بدم به بابام .
حالا دکتر ۶ کلاسه اومده حقوق من رو با بازنشستگی بابام جمع زده و گفته شما دهک ۱۰ هستید و یارانه احمدی نژاد بابام رو قطع کرده !
حضرت عباسی خدا بیامرزه پدر و مادر مهرعلیزاده که لقب ۶ کلاسه داد بهش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
عبدالنصار همتی بود مهرعلیزاده نبود
بیت المال دست دولت امانت است اینهمه پخش پول برای چه؟
به دهک های نیازمند باید پرداخت شود مشخص است پول مفت را همه میخوان ، همه معترض هستند این پولها همش میشه تورم و بلای جان مردم
بیشتر از ۴۰۰ تومن هم به نیازمندان پرداخت شود مشکل ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
هنوز نفهمیدی که دهک بندی فقط راه فرار دولت از تعهدات هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
پنج درصدی محترم،نود و پنج درصد مردم به لطف سیاستهای غلط فقیر شدند تا امثال شماها روز به روز کلفت تر بشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
مشکل پول نیست مشکل خود تو هستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
به نظر شما کسیکه مالیات و بیمه قبل از حقوق گرفتن ازش کم می شه اگه بتونه زندگیش رو با ۱۲ ساعت کار در روز بچرخونه و به قول شما نیازمند نباشه نباید یارانه بگیره .یه خورده بیشتر تو جامعه بچرخ و بیشتر فکر کن .گدا پروری با به فکر مردم بودن تفاوت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
تومخالفی که پولای کشور را به هموطنت بدن ولی همین پولا رو بدن به هر خراب شده دیگه جیکت در نمیاد
واقعا این بود اینهمه ادعا درباره کار کارشناسی بر روی یارانه ها و دهک بندی ها ؟!!! جالبه هنوز هم میگه در عرض یک ماه همه اعتراضات بررسی بشه ؟!! همه مشکلات بررسی و کارکارشناسی شما همین فوری بودن برای رفع تکلیفه میزان خسارتی که بمردم و صنعت میزنید بعد معلوم میشه !!! الان هم کل این یارانه ها فقط مربوط به دو ماهه بعدش هم چند قلم کالای کوپنی وتمام!!
یه خانوار 5 نفره که پدر بازنشسته و مادر خانه دار هست و خرج بچه های دیگه را میده چرا باید بخاطر اینکه یکی از فرزندان تونسته با زحمت و تلاش خودش پول دربیاره حقوق خوب بگیره پس انداز کنه ماشین بخره و جای دیگه زندگی کنه چرا باید یارانه خانوادش قطع بشه مثلا به این دلیل که یکی از بچه ها سالی 3 بار سفر خارجی میره
ملاک باید درامد سرپرست خانواده باشه نه بچه های خانواده
یعنی فعلا با نشون دادن پول تو حساب دهن مردم رو ببندیم تا آبا از آسیاب بیفته بعد هم بهشون میگیم شما استحقاق ندارین و پول رو برمیگردونیم
خدا وکیلی این اتاق فکر رو باید بفرستیم پنتاگون
فقط دارین فکر میکنین که چجوری کلاه سر ملت بذارین
اینقدر میترسید که حتی نظرات رو تایید نمیکنی ؟؟؟ چقدر مشروعیت دارید واقعا
آقای احمدی نژاد فرمودند که این یارانه پول امام زمان است و برکت دارد حالا شما بفرمایید که چه کسی حاضر است از پول برکت دار امام زمان چشم پوشی کنه؟آن وقتی که باید توی دهن یاوه گو میزدید و این یارانه را به نیازمندان واقعی می‌دادید که اینکار را نکردید و همگی دل به دلش دادید
خداسرشاهده از وقتی آقای رئیسی اومده آرامش برگشته آدم احساس میکنه کشور مردمی شده دوباره انگار شور و هیجان و جبهه ضد فساد شکل گرفته تصمیمات عاقلانه شده منکه دارم کیف میکنم درود بر آقای رئیسی بازم به شما رای میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آرامشت خراب نشه رای بده گوگولی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
احساس می کنی سوییس زندگی میکنی پس
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
خداییش داری شوخی میکنی دیگه ؟ ارامش میبینی تو برخورد مردم ؟! برادر شما ها یه اقلیتید که نه محبوبیت دارین نه مقبولیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
گرسنگی نکشیدی که بلبل زبونی از یادت بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
تو اگه خدا شناس بودی دروغ نمیگفتی
وقتی شخصی در واحد 60 متری زندگی می کنه که مجبوره ماهانه اقساط اونو پرداخت کنه و یه ماشین بالای ده سال پیش داره و با این الگوی دهک بندی در دهک دهم قرار گرفته ، به این دولت و وزراش با این همه ادعای مردمی بودن فقط باید خندید!
سلام . از رئیس جمهور محترم جهت رفع ابهامات و شفافیت خواهشمندیم لیست یاران بگیران را منتشر بفرمائید.ممنون
-- آقا لطفي ! از عجايب روزگاره كه يكي مثل شما كه از جمله فرهيختگان جامعه يعني بازنشستگان هستيد از اخذ يارانه محروم شويد ، مگر شما حقوق ماهيانه تان چه قدره ؟ ! البته حال و روز گارتان هم نشان مي دهد مسلماً از نجومي بگيران هم نيستيد ، ها ؟ آقا لطفي ؟! اعتراض بنويس لطفي جان !
-- به بنده زاده آقا سجاد گفتم برو تو كامپيوتر معترض شو ، تو كامپيوتر جواب دادند كه سجادمون حقوق بگيره ، عيال هم حقوق بازنشستگي داره ، اينه كه ما شديم از جمله ثروتمندان ! ارلاً كه آقا سجاد مگه خونه نمي خواد ؟ شما حساب بفرما يك خونه معمولي امروزه چه قدر قيمتشه ! معلومه كه كرور كرور پول مي خواد ! مگه بچم سجاد در آرزوي ازدواج نيست ؟ مسلمه كه آقا سجاد مون در آرزوي ازدواج هست....انشا الله ! مگه نمي خواد بچه داره بشه و نفوس مملكت زياد بشه ؟ معلومه كه مي خواد فرزند آوري كنه ... انشا الله ! ، حالا دست گذاشتن روي پس انداز آن طفلك كه هم خونه مي خواد هم كار ،هم عيال هم چند تا بچه !! حالا بنده زاده شده از جمله اشراف ! ... وانگهي عيال ما سي سال زحمت كشيده تا حالا حقوقي داشته باشه ، اصلاً مگه حقوقش چه قدره ؟ با خرج هاي امروزي بخور و نمير !!... طفلك عيال ما !! چه قدر كه در اين سي سال آزگار زحمت كشيد ! ... خدا خودش اجرش را بده ..البته علت ديگه اينه كه وقتي بازنشست شدم ، سرو كار حساب بانكي ام افتاد به بانك صادرات ، ديگه با بانك ملي
سرو كاري نداشتم ، اخوي --- خدا خيرش بده -- گفت اين كارت حساب بانك ملي كه ديگه به دردت نمي خوره ، چند مدتي بده به من ! ما هم كارت را به اخوي داديم ، به نظرم اخوي چند تا معامله كرده و پولش ريخته به حساب من ، حالا بازهم شده ايم از جمله ثروتمندان !! ...آش نخورده و دهن سوخته ! حالا ما مانده ايم با اين قيمت ها و بدون يه قرون يارانه ! ... بله برادر ! اين بود قصه از قلم افتادن ما از يارانه
البته خدا رازقه ... تا ببينيم خدا چه مي خواد آقا كمال ! .. سلام ابوي برسان !!!
طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید!
معیارهای سنجش دهک ها غلط است و اعتراض هم فایده نداره!
عدد واریزی هم مسدوده و با رد اعتراض حذف میشه!
با سلام
منبع تامین یارانه فروش منابع زیرزمینی و روزمینی کشور است و حق همه افراد کشور است. اگر کسی تلاش کرده درس خوانده یا کار کرده و موفق بوده و پولدار شده دلیل بر آن نیست که یارانه دریافت نکند. مگر اینکه خودش انصراف دهد.
مبنای یارانه نقدی این است که همه از یارانه یکسان استفاده کنند و پولدارها یارانه بیشتری مصرف نکنند نه اینکه اصلا یارانه نگیرند. این حق الناس است و دولت و سایر ارکان باید جوابگو باشند.
الان منی که تنخواه اداره به اسم و حساب منه چی , کسی اینو لحاظ نکرده از یارانه ما رو محروم کردن. آش نخورده دهن سوخته
املاک و خودرو و گردش حساب یانکی هر سه را مورد بررسی قرار دهید
دروغ شاخدار اینه که میگن فقط 10 درصد مشمول نشده ا ند
یارانه حق همه است ثروتمند و فقیر نداره. ضمنا دولت اونقدر زرنگ هست که ده برابر و صد برابر یارانه داده شده به ثروتمندان رو از جیبشون برداره از جمله عوارض سفر خارج از کشور، مالیات بر خانه و خودرو و ....
والا من زن و یک بچه دارم.تابحال نه خونه و نه زمین به نامم نبوده.تو تهران مستاجر هستم.خودم و خانومم داریم به سختی کار میکنیم که مجموع درآمد ما در ماه 12 میلیون هستش.از دار دنیا 2 تا ماشین داریم که جفتشون 10-12 سال ساخت هستن و زیر پامونه.مجموع ارزششون 300 میلیون باشه یا نباشه.برای ما با این همه هزینه و گرونی و کرایه خونه و اقساط وام که داریم هیچ یارانه ای ریخته نشده.این انصافه؟!
آخه این چه شاخص هایی است که خروجیش برای وضعیتهای یکسان در اشخاص متفاوت با هم فرق دارد خجالت هم چیز خوبیه
ه مثلا اگه یکی همه عمر هرچی در اورده خرج عیش ونوشش کرده باشه باید جایزه بگیرد اما اگه یکی یک قرون دوزار کرده وحالا خونه ماشین دارد باید مجازات بشه .
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان .
جا مانده از یارانه احمدی نژاد
دستور پوچ
داشتن ملک معیار نبوده!!! آخه یکی به اینا بفهمونه یارانه من کارمند بدون ملک رو قطع کردن که 70 درصد درآمدم برای اجاره میره
با این وضعیت بد اقتصادی وافزایش لحظه ای قیمتها همه مردم نیازمند بوده و اعصاب و روان آنها بهم ریخته است لذا به منظور جلوگیری از تبعیض و نا برابری و تفکیک سلیقه ای دهکها و نارضایتی احاد ملت، دولت می باید ثروت ومنابع کشور را به صورت مساوی و بلا استثنا بین مردم تقسیم نماید.
چطوره که مدیر روابط عمومی بانک مرکزی مشموله دریافت یارانه هست اما من نه؟ بابا من فکر کنم خوده رییس جمهور و معاون هاش و هیات دولت و وزرا و مجلس و .... مشمول دریافت یارانه ان اما من نه؟ کلا عدالت توی ایران موج میزنه
اصل بر خود اظهاری مردم است فقط پول قابل برداشت نیست و اصل بر حرف خودمان است
بابا خودتان می دانیدبااین تورم درامد زیر بیست میلیون تومان زیرخط فقراست پس به کوچه خاکی نزنید.
اگر اصل بر اعتماد است چرا رییس جمهور به کل مر دم کشورش اعتماد ندارد و برای خانوارهایی که درسنوات گذشته به ناحق از دریافت یارانه حذف شده اند و به این موضوع اعتراض دارند یارانه کمک معیشتی واریز نشود. آیا چون در دوران دولت قبل یارانه آنها قطع شده ایشان پاسخگوی این موضوع نیستند.
به دکتر ۶ کلاس بگید : ما ناهار نخوردیم
چون پول قابل برداشت نیست
بهانه دولت برای حذف ارز ترجیحی رانت و قاچاق بود طبق اعلام دولت یارانه هم متعلق به همه ایرانی ها است اما دولت در عمل نشان می دهد که هدف محروم کردن بخش بزرگی از مردم ایران برای دریافت یارانه بوده
خدا نکند گدا معتبر شود .
گدا گر معتبر شود از خدا بی خبر شود
عمو خودت 400 رو گرفتی می خوای بیشتر هم بگیری؟ بله این پول بیت الماله ومتعلق به تمام ملته وفارغ از هرگونه ملاحظه کاری میبایست به تمام ملت پرداخت شود.
اصولا از ابتدا بحث «هدفمند کردن» یارانه مطرح بوده است نه «حذف یارانه». منظور هم این است که یارانه‌ای که دولت می‌دهد برای همه برابر باشد. مثالش هم بنزین بود که مثلا خانواده‌ای ۴ نفره با ۴ خودرو در ماه چند میلیون تومان یارانه می‌گرفتند ولی افراد فقیر بدون خودرو از این یارانه بی‌نصیب می‌ماندند. این که فلان دهک را حذف کنیم با روح هدفمندی بیگانه بوده و هست. بدت این که معیار تشخیص دهک‌ها هم اغلب کاملاً «غیرکارشناسی» و «غیرعلمی» است. کارمندی که درآمدش مشخص است حذف می‌شود اما فلان دلال و بسازوبفروش با درآمد ده‌ها برابری، چون گردش مالی شفاف ندارد یارانه می‌گیرد.
کسی که خونه ۳۵ میلیاردی توی ولنجک داره ؛ یارانه ۳۰۰ تومنی گرفته
یارانه حق همه مردم ایران است
الان من که یک کارمندم و خرج خانواده 4 نفره به علاوه مادرم رو میدم، چه جوری طبقه برخوردار و بی نیاز شدم؟
سلام اقای رییسی وقتی که کارشناس با تجربه در سازمان نیست اعتراض ملت وارد است چون این سازمان حقوق یک خانواده بازنشسته کشوری با گروه شغلی ۱۶ چطور میتواند در دهک دهم قرار یگیرد به همان خدایی که ما میپرستیم با این مبلغ حقوق کجای تهران میتوان ساکن باشد وقتی کلمه دهک دهم را فکر میکنیم مکان زندگی این دهک قطعا در ناحیه یک شهر داری ویا ویلاهای لواسان زندگی کند.
این چه جور عدالتیه، یکی با هزار بدبختی پولی رو جمع آوری کرده تا با آن سرپناهی برای فرزنداش تهیه کنه که با افزایش ناگهانی و 10 برابر شدن قیمت مسکن موفق به خرید نشده و ارزش پولش هم یک دهم شده، لذا بناچار در بانک سپرده گذاری نموده تا در فرصت مناسب اقدام به خرید نماید که با اقدام ناصواب دولت محترم جزو دهک دهم و از اقشار پردرآمد محسوب ویارانه اش قطع میشه. به نظر شایسته است دولت محترم به دور از هرگونه دهک بندی فرمایشی وسلیقه ای، یارانه ها را مثل دولت عربستان بین تمام اقشار ملت به طور مساوی تقسیم نماید تا از بروز هر گونه نارضایتی در بین افراد جلوگیری شود.
دهک دهم تمام کسانی که درآمد بالای ده میلیون دارند را شامل می شود فرقی هم نمی کند درآمد ماهانه شما ده میلیون باشد یا یک میلیارد بالاخره دهک دهمی هستی! البته خودشان 11 میلیون را خط فقر اعلام کرده اند!!!
بنده عضو هیات مدیره تعاونی اداره بودم بدون هیچگونه دریافتی ازتعاونی ویک خودروی 206مدل 98ویک پراید مدل 68 که پرایدوفروخته بودم ولی بنام نزده بودم به همین دلیل همون سال اول یارانه قطع شد
برای ما که واریز نشده.
خدای من!!!!! چه موش و گربه بازی شده بین دولت و ملت.حالا فلسفه این کار چی بود که پول بریزی به حساب و دست نخورده بماند تا دولت باز هم بر اساس همان اطلاعاتی که دارد قضاوت کند و ...برش گرداند. اگر هدف بازی دادن و به ریش ما خندیدن نیست پس چیه
دولت چرا اقشار کارمندان را از یارانه حذف کرده است گناه خانواده های که از تفریح و استراحت زده و با این تورم وحشتناک هر دو شاغل هستند چیست؟؟؟
یارانه رو به همه ایرانی ها بدهند با این وضعیت تورم وگرانی
با این وضعییتی که مشخصه نهایتا به 6 دهک یارانه جدید رو واریز کردند. من با وضعییت یکه خودم دارم به نتیجه رسیدم . کارمند دولت هستم که با حقوق 9 میلیون تومان منو جزء دهک دهم حساب کرده .پس با شاخص ها 40 درصد مردم دهک دهم هستن و این افراد که محاسبات رو انجام دادن نه چیزی از اقتصاد میدونند و نه کمترین اطلاعاتی از مباحث جامعه شناسی و ذهک ها.
یعنی اگر یه آپارتمان 200 متری تو زعفرانیه جاره داده باشی مشمول نیستی اما اگر 100 میلیون تو بانک داشتی و سود بانکی بگیری می شی مشمول دریافت یارانه !!!! تو دانشگاه امام صادق چه عتیقه هایی مدرک گرفتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
با استفاده از سهیمه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
سودی که بانک ها می دهند یک ششم میزان تورم است
یعنی این صاحب آن پول است که دارد به باک ها سود مدهد و هر روز از ارزش پولش به نفع دولت کاسته میشود
من یه مدت یارانه گرفتم بغد قطغ کردن . گفتن حونه داری . خوب یغنی باید حتما کارتن خواب باشیم . می گن ماشین سمند داری من ماسین رو خریدم 34 میلیون خونه 500 میلیون بوده خانم بازنشسته و ماهی 6 میلیون و من بیکارم میگه ماهی 24 میلیون در امد داشتی والله دو بار پول یک نفر تو حساب من جا بجا شده . سال 96 رفتی ترکیه اون زمان از طرف شرکتی که کار می کردم کماموریت ترکیه دادن من خانم و بچه ها را بردم نصف هزینه را شرکت داد و من نصف دادم تازه اون زمان شد 7 میلیون من الان تا مشهد هم نمی تونم برم . سامانه میگه دهک دهم هستی پس همه الکی و سر کاری . کسی که سوناتا دارد 2019 خونه 270 متری و 24 میلیلرد خونه و خقوق حداکثری 17 تومان و هر 6 ماه المان است برای 6 ماه سال داره یارانه می گیره بعد من دهک 10 و شامل نمیشود .
مگه اونی که ماشین و خونه داره نان و روغن و ماست و .... نمی خره؟ مگه جزء مردم نیست؟ مگه یه باز نشسته 30 سال به این کشور خدمت نکرده؟ مگه ایرانی نیست؟
چرا به جامعه ثروتمند که اکثرا فرهیخته هم هستند یارانه داده نمیشود این عین بی عدالتی است به انها باید بیشتر داده شود
واقعاٌاین دهک بندی افتضاح درکدام مدل جواب داده که خوشون سطح فقر بلای 10میلیون بدون درنظرگرفتن هزینه های پزشکی اعلام میکنند من آدمهای رو سراغ دارم که گاراژخراج ازشهردارند در حدود هرکدام 1000متر وبرای هرکدام حداقل بسیت میلیون تومان اجاره میگیرند والان یارانه هم براشون واریز میشود .جالب بنده با حساب یارانه اصلا کارنمیکنم وفقط مبالغی رو برای رتق وفتق هزینه روز مره به اون حساب واریز کردم وبا توجه به فروش ملک حدودا 400میلیون که هنوز نتونستم باش کاری کنم چون واقغا با این پول نمیشه کاری کرداومدن نوشتن چون فقط حداکثر 9میلیون هزینه داشتی مشمول نیستی ضمناٌفقط یک خودرو پارس مدل 96که به قیمت 38 میلیون اون موقع خریدم والان تورم رقم رو افزایش داده چنینین برداشتی رو صورت دتدند.ضمنا این پول وقتی برای کالا اختصتاص میافت به کل مردم تعلق میگیرفت ولی حالابه بخش زیادی ازمردم تعلق نگرفته واین اعداد اعلامی دولت غلط میباشد وکاهش افراد برای عدم حسابرسی دقیق وحیف ومیل صورت میگیرد که شاید برخی از افراد داخلی ویا شرکای منطقه ای سود آن را خواهند برد ودرنهایت به زیان ملت تمام خوادشد.(لازم بذکراست فقط هزینه داارو ودرمان پرداختی بنده درماه بالیغ بر 5میلیون میباشد )
دهک بندی دیگه چیه خان بالا این ثروت ملی متعلق به تمام مردم کشور است تفرقه نندازید یا به همه پرداخت کنید یا عین بقیه موارد بخورید یک لیوان آب هم روش مردمو سر کار نگذارید خدا نشناسا
اگر یارانه به قول خودشان حق الناس است چگونه ملک در واریز یارانه ملاک نبوده است. اگر کسی چند خانه با مغازه داشته باشد به صرف اینکه یک خودرو دارد یا گردش حساب کمی دارد دهک زیر ده تلقی شده و مشمول دریافت یارانه میگردد. اگر سامانه املاک الکترونیکی ندارید چگونه نهضت ملی مسکن مورد پایش قرار گرفته است؟!
یارانه از درآمدهای دولت اعم ارزی تا ریالی است و این یارانه متعلق به همه ی مردم ایران است مگر اینکه داوطلبانه درخواست انصراف بدهد . دلیل ندارد یک خانواده 14 نفره یارانه بگیرند و یک خانواده 3 نفره یارانه نگیرند . ایران متعلق به همه ی مردم است و کمک به افراد بی بضاعت باید تحت نظر موسسات و ارگان هایی باشد که بجای پرداخت چندغاز پول به آنها ، شغل بدهند تا خود مستقل باشند .
خداوکیلی انصاف کجا رفته ؟! روغن یک لیتری که پونزده هزارتومن بود الان چرا باید بشه شصدهزارتومن؟؟!!! گوشت مرغ چرا باید سر به فلک بکشه ما فقیر ها که فقیر تر شدیم ما بدبختا که گشنه بودیم گشنه تر شدیم انصاف کجاست؟! پس ما بمیریم تموم شیم دیگه آیا بهتر نیست؟! یا امام زمانمون ظهور کنه؟! یا مهدی خودت ظهور کن شاید این جمعه بیاید شاید! از مسعولین خواهش داریم جلوی مرحله ی دوم یارانه جدید رو باز کنند ما بتونیم بگیریم خرج بدبختی هامون کنیم با این همه گرونی موندیم نفری ۴۰۰ تومن آخه چی می‌کنه
حذف یارانه به اصطلاح ثروتمندان و اعطا آن به اصطلاح نیازمندان عین بی عدالتی، ظلم و ناقص حقوق شهروندی است و خارج از سیره حضرت علی (ع) چرا؟ اولا همانگونه که به هر کد ملی ۶۰لیتر بنزین تعلق میگیرد(فقیر و غنی) بحث یارانه هم باید اینگونه باشد ثانیا هر شهروند ایرانی حق دارد یارانه داشته باشد و مالک یارانه خودش باشد هیچ کس نمیتواند بدون اجازه او یارانه اش را قطع و به دیگری بدهد. آیا کسی که زحمت کشیده، کار کرده و یادرس خوانده و حقوق زیاد میگیرد مگر دزدی کرده. خب حقوقی را که قانون تعیین کرده را میگیرد. دولت به چه حقی یارانه اورا قطع میکند. از طرفی کسانی که درس نخوانده اند، کار نکرده اند، زحمت نکشیده اند و به هر دلیل فقیر مانده اند چرا باید یارانه دیگری قطع و به انها داده شود‌ دولت اگر میخواهد به اینها کمک کند خب بکند ولی از منابع دیگر نه ازجیب قشر دیگری از مردم. بنده کارمندم با حقوق ۱۰ میلیونی و خانواده ۴ نفره. یارانه حق من است واگر کسی آنرا قطع کرده مرتکب ظلم و بی عدالتی به بنده شده و این خلاف سیره علی ع است. بنده حلال نمیکنم. با این اوصاف از نظر شرعی اینگونه یارانه معیشتی که داده میشودحرام است. همانگونه که حضرت علی به عقیل هیچ کمکی نکرد. مگر با اجازه صاحبان بیت المال. هیهات من الذله.
شما حاکمان فقط طبق قانون اساسی عمل کنید تحصیل رایگان بهداشت و درمان رایگان نیازی به دهک بندی مردم نیست نیازی به سرک کشیدن به زندگی مردم نیست .دهک بندی چگونه است که دهک چهار با نه برابر است ویا کسی که دو تا ماشین داردکه سرجمع پانصد میلیون نمی ارزد را در دهک دهم در کنار کسانی قرار داده آید که چندین آپارتمان چندین رستوران و هتل وکارخانه دارند .
کسی هست که بازنشسته شهرداری و چون صرفا بازنشسته هست یارانه میگیره و خونه 250 متری در بهترین محل نیاوران داره! دختر و پسر و همسرش همه ماشین خارجی دارن. سراتو و 2008 و . ... و کلی زمین و ملک در شمال داره! و از طرفی کسی رو می شناسم که زن و شوهر بالای 75 سال سن دارن و هیچ درآمدی ندارن و تحت تکفل دخترشون هستن که بالای 45 ساله و مجرده. به اینها که هیچ درآمدی ندارن یارانه تعلق نمی گیره! چرا؟؟ چون دختر مجردش ماشین خارجی داره و یه ترکیه رفته و پسر 43 سالش که بیکاره و هیچی نداره بخوره یه پراید داره ! و یه پسر جوونش هم که تازه میره سر کار و بیمه تامین اجتماعی شده! آخه یکی بگه این یعنی چی؟؟ چرا یه زن و مرد مجرد بالای 40 سال دارائیشون جزو دارایی پدر حساب میشه؟؟ پدر چرا نباید یارانه بگیره که برای پرداخت یه فیش برق سرشو کج نکنه جلوی بچه هاش! آقا مجرد ها و دارائیشون برای خودشون و تشکیل زندگی خودشونه . پس زرنگ بازی در نیارید و اینطور پدر مادرها رو ناامید نکنید!
دروغ از این بزرگتر؟؟ هر کسی رو می بینی مشمول نشه. این عدد 10 درصد که مشمول نشدن از کجا اومده اونوقبت؟؟ اینطوری که بالای 60 درصد مشمول نشدن
چه لطف برزگی و دستور بزرگی آقای رییس جمهور داده اند. اگر همه دستورات اینطور باشد واقعا" ایران گلستان می شود. پول می ریزه به حساب تا نگاه کنیم بعد خوب که نگاه کردیم آنرا از حساب برمی دارد.
من یک نظافتچی هستم با برجی 6 تومن یارانه مرا قطع کرده اند این کجای عدل علی است آقای رییسی عدالت اسلامی این است!!!؟؟؟
علم الهدی یارانه گرفته ؟
فکر کنم ۴ بار ناهار خورده
تراکنش های بانکی که دلیل نمیشود پسر من راننده شخصی هست و فقط حقوق اداره کاری میگیره ولی کارهای بانکی صاحبکار شو انجام میده تراکنش بانکیش زیاده
سود بانکی هم که بانک مبلغ خیلی کمی میده که سالیانه جمع میشه به اضافه قرض گردنهای دیگه میرسه تو جیب صاحبخانه پس چرا مسکن را ملاک قرار نمیدین
همه وهمه فقط اجحاف کردن حقه
باسلام همه ما ایرانی هستیم وحقمونه یارانه چطور جریمه عوارض برای ماست آن وقت ایرانی هستیم بقیه موارد ما ذهک دهم شدیم بیشتر مردم ثروتمند الن یارانه می گیرند فچه جوری هاست
قابل توجه جناب فضای مجازی
لطفا تحقیق کن ببین حداد و شریعتنداری و قالیباف و علم الهدی یارانه رو گرفتن
اخه من ک بازنشسته ۶میلیون حقوق میگیرمیه تاکسی دارم باهاش روزی ۳ساعت کارمیکنم(بعلت کهولت سن)خانمم یه اطاق در زیرزمین رو با چرخ خیاطی دستی فقط مشتریاش همسایه هان وتعمیری میکنه ماهانه ۴۰۰تومن یالا داره دراره..یارانه من ک ماهی ۶میلیون قسط میدم باید قطع بشه؟دستخوش اقای حامی محرومان..بهت رای دادیم ک نان ما را ببری؟
افرادی که به مردم توهین کنند و این شکلی افراد را به ده دهک ارزیابی کنند لایق انتخاب مجدد نیستند. کشورهای دیگر را نگاه کنید عبرت بگیرید. فکر کردیم روحانی به مردم می خندد. حالا می بینیم دولت جدید مردم را به گریه وامی دارد.
مطالعات اجتماعی نیاز دارید. وگرنه دو سفر خارجی برای شرکت در نمایشگاه که حکایت از تمول نمی کند.
تو رو چه به ریاست ؟ تو برو دیپلم ات رو بگیر
شکی نیست که کاری که دولت میخواد انجام بده نه تنها سخت بلکه نشدنیست . تشخیص اینکه براستی چه کسانی مشمول یارانه میشوند غیر ممکن است و برای دولت مشکلات زیادی ایجاد میکنه و بسیاری را ناراضی خواهدکرد. ایکاش جلوی رانت را میگرفتند و سوبسید دولتی را بر نمیداشتند . مگه نه اینکه گفتند دویست شرکت واردات اقلام معیشتی را داشتند و انها خلاف کردند ، خوب جلوی این دزدی ها را میگرفتند ، چطوره که زور هیچکس به اینها نمیرسه . مگه اینا چه قدرتی دارند . چند تاشونو اعدام میکردند و نظارت واقعی و درست میزاشتند برای ورود کالای معیشتی الان دولت و ملت اینهمه کشمکش سر یارانه نداشتند.
طرف چهار تا خانه دارد و خودش و زنش حقوق بگیرند در بانک هم یک میلیارد تومن سپرده داره یارانه گرفته من بازنشسته ارتش دهک دهم شدم عدالت را بجا آوردید وزیر کار شش کلاسه
سلام بنده کارپرداز اداره بوده و هستم با اجبار و قانون اداره پول تنخواه ماهیانه بالغ بر ۳۰میلیون تومان بحساب بنده واریز و واحدهای بازرسی و حسابرسی هم زمان بررسی اسناد مهر تایید بر سلامت کار را رسید دستگاه پوز برروی فاکتور خرید میدانند با این قوانین بنده با دریافتی حقوق زیر ۶میلیون تومان دهک دهم قرار گرفتم آیا انصاف هست با ۳فرزند ۱۲ و ۹ و ۳ساله
جناب آقای رئیسی:
با سلام:
ما انقلاب نکردیم که یارانه گدایی کنیم، ما برای حفظ ارزش های اسلامی انقلاب کردیم.
یارانه پول فروش نفت است و نفت یک ثروت خدادی و متعلق به همه است که نفعش باید به طور مساوی
بین همه تقسیم گردد.
همانطور که حضرت علی (ع) این کار را انجام می داد.
آقایای وزیر افای رییس جمهور کسی که چند خونه داره ویلاداره کلی ملک واملاک داره متمول نیست وجزء دارایی ودرآمد محسوب نمیشود این واقعا استدلاله واقعا براتون متاسفم
من راننده لکوموتیر هستم
از همساده ام بپرسید
یارانه منو قطع کردن .
مرگ بر یو اس آی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
تو ترکیبی هستی از رئیس و معاون اول و وزیر طلای
:-) سیاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
شما برو نهار بخور و پروپگانی نکن.
کاش هموطنان بدون توهین نظر بدند ، عصبانیت و فحاشی چاره ساز نیست . من به اقای رئیسی رای ندادم ولی توهین به ایشان را هم اصلا قبول ندارم . تابی جان درست نیست الفاظی مثل شش کلاسه رو و یا اکابری رو منتشر میکنید چون صرف داشتن مدرک معنای توانایی و چرخاندن مملکت اونهم با این شرایط نیست . البته از تابناک به خاطر انتشار نقد مردم باید سپاسگذار بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آرش جان شکرگزار درست است. چند کلاس خوندی؟
دروغ محض هستش به 72 میلیون یارانه دادن هر کسی سوال می کنیم می گویند برای ما واریز نشده
مثل اینکه آمارسازی کذایی و تحریف و فرافکنی دولتهای قبل به این دولت هم سرایت کرده
به نظر ملت ایران، حدود 20 تا 25 میلیون یارانه واریز شده نکنه بقیه اش رو بالا کشیدن.
با سلام
بنده بازنشسته و حقوق زیر 10 میلیون یارانه تعلق نگرفته به اینجانب ولی یارانه حق همه ایرانیان چه ثروتمند چه فقیر چون همه ایرانی نباید کسی منت سر دیگران بگزارد که یارانه نمی گیرم باید داوطلبی باشد برای قطع یارانه دیگر کسی نباید منت بگزارد مانند رئیس جمهور بگوید یارانه بقیه را هم وصل کنید شما تما اجناس را 5 برابر یارانه بالا برده اید در قیمت تازه اگر به ما یارانه تعلق نمی گیرد ما خارجی هستیم با همین سیاست های غلط یک عده اصل ایرانی را از وطن نا امید می کنید مثلا کسی که پول را به ریال در بانک سپرده است و سود می گیرد و کسی که ریال تبدیل به ارز طلا و ملک کرده و دلالی کاذب می کند کدام برا ی کشور جامعه مفیدتر است که می گویید دارای در بانک را محاسبه می کنید چرا مغزهای اقتصادی کشور ما درک این مسئله را ندارند آقا تابناک خواهشند این مطلب را منتشر کنید خیل ممنونم
درآمد فرزندان را چرا به سرپرست خانوار نسبت دادید.مگر این فرزندان آینده نمیخواهند
دلیل پیغام زیر در سایت حمایت چیست؟
"در حال حاضر امکان ورود به سامانه و ثبت اعتراض برای آن دسته از افرادی که تاکنون جهت دریافت یارانه ثبت نامی نکرده یا از سال 93 تاکنون یارانه ای دریافت نکرده اند، وجود ندارد.
تصمیم گیری های بعدی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد."
دقیقا چه زمانی اطلاع رسانی می شود. پدر بازنشسته من تا به حالا نه ثبت نام کرده و نه یارانه اش را گرفته ولی دیگر قادر به تامین مخارج قوت لایموت خود نیست. صحبت سر غذا و گرسنگی است. سریعا اقدام کنید.
ما اون افرادی هستیم که باید پای صندوقهای رای بریم ما چه به حمایت دولت پیام اومده که ما جز دهک اول هستیم
چون ماشین و خونه داریم ماشین ما ۸ ساله دیگه تر تر میکنه خونمونم با خونه‌ای تو تهران مقایسه میکنن آخه قرار هست بعد از ۳۵ سال زندگی خونه نداشته باشم یا باید منتطر میموندم تا با یارانه خونه دار بشم واقعا شرم داره به مردم اینطور رفتار میکنید وقت رای ریزی به دهک ۱۰ بگید شما زحمت نکشید بگید دهک ۱تا ۹ تشریف میارن بخدای یکتا من خودم رد خونها میزدم پیر ا رو جمع میکردم پای صندوق می‌بردم با همین ماشین خودم وای بر ما
چرا داشتن ملک نباید ملاک قرار گیرد؟ فرض کنید یک نفر 10 تا ملک مرغوب داره ولی از دولت حقوق دریافت نمی کنه. اصلاً کارش واسطه گری املاک است. برای چنین شخصی طبق معیارهای دولت یارانه تعلق می گیرد.
شخص دیگر هیچ ملکی ندارد و فقط 10 میلیون حقوق به صورت شفاف دریافت می کند. چند درصد از این حقوق را باید صرف اجاره بها کند؟ به چنین فردی طبق معیارهای دهک بندی دولت یارانه تعلق نگرفته است.
یا شخص دیگری چند صد میلیون به عنوان تنها دارایی زندگی دارد که در بانک سپرده گذاری کرده و مبلغ مشخصی سود می گیرد که شفاف در اختیار دولت است. چنین فردی بر اساس تورم موجود به دولت یارانه هم می دهد. به چنین فردی هم یارانه ای تعلق نمی گیرد.
آیا این عدالت است؟ احراز تعداد املاک اشخاص کار دشواری است؟
من ماشینم را ۹۹ فروختم وسند هم بلافاصله بنام خریدار زدم الان اون ماشین رو جز دارایی من زدن ، عجیبه این اطلاعات غلط که به وزارت رفاه داده ، خواهشمتدم وزارت رفاه اطلاعات درست بگیره اگه بلد نیستین بپرسین عیب نیست
سلام توروخدارحمتان به خانواده معلولان نیامده اونارو که باهزارخرجو ودرمان رده بالاگذاشتین ولی دهک بالارو خط فقر حساب کردیم این چه بررسی هست چراچون پولی بابت عمل بچمان سپرده گذاشتیم اونوقت شدیم ثروتمند؟
این مبلغ یارانه با تورمی که به دنبال داره تا چند ما آینده تبدیل می شه به چیزی شبیه یارانه احمدی نژاد یعنی بود و نبودش برای مردم فرقی نخواهد داشت. فعلا ملت را حسابی سرگرم کردن تا از گرانی سرسام آور همه چیز و نه فقط ۴ قلم کالا غافل بشند
پیام آمده چیزی واریز نشده دهک دهم
يارانه حق همه مردم ايران چه شهري چه روستايي چه غني چه فقير چه خانه دار و چه بي خانه چه حقوق بگير چه بيكار ميباشد دقيقا همانند حكومت حضرت علي كه بيت المال را بطور مساوي بين همه مردم تقسيم مينمود.دولت دست از اصرار بر اين اشتباه خود در دهك بندي بردارد تا بيش از اين موجب نارضايتي مردم نگردد.
من تحت پوشش کمیته هستم ماشین یادرامدی ندارم فقط ی مدت کارت بانکیم کسی دیگه استفاده میکرد ازدوسال میشه کارتم سوختم به من ۳۰۰هزارتومان دادن
یارانه باید به تمام مردم ایران، هم ثروتمند وغیر تروتمند پرداخت شود، زیرا همه مردم ایران بر ثروتهای خدادی کشور به سهم خود مال و شریکند. بنابراین اگر به کسی یارانه نمیدهند و قطع کرده اند ایا این تعریف عدالت است؟
من از طرف اداره در سال های اخیر دو بار به ماموریت خارج رفته ام و سیستم وزارت رفاه فکر کرده برای تفریح رفته ام و همچنین یک مغازه ای از پدرمان به ارث رسیده که همه وراث به من وکالت داده اند که اونو اجاره بدم و پولشو بین همه تقسیم کنم و الان گردش مالی من زیاد شده در حالی که حدود 15 درصد پول مال منه و بنابراین یارانه کمک معیشتی مان رو قطع کردند!
با سلام / لطفا رئیس جمهور محترم و مسئولان دقت فرمایند که یارانه یعنی بیت المال و توزیع بیت المال باید مساوی باشد و انحصاری و طبقه بندی ندارد این یعنی ظلم در تقسیم بیت المال . اگر دنبال عدالت واقعی هستید این ره که می روید به ترکستان است
دولت بد جوری با اعصاب ملت بازی میکنه و همه را سر کار گذاشته
آخر خوش انصافان دانشگاه امام صادق آیا سود بانکی درآمده؟؟؟
سلام من سه برادر مریض دارم بامعلولیت جسمی وذهنی برای چی یارانه انها را حذف کردید.گویم من راک فلر
اینا دارن کی رو دست میندازن
همه موافق پرداخت یارانه زیاد به نیازمندان هستند ولی الان دولت داره به حساب ثروتمندان پول واریز میکند دولتی که بدهی های زیادی دارد که عدم پرداخت این بدهیها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به نیازمندان ضربه میزند
این 5 درصد باقی مانده به قول خودتان را هم یارانه بدهید انها دلشان خواست خودشان مصرف کنند بکنند اگر هم نیاز نداشتند بدهند به محرومان جامعه وقتی شما 95 درصد را یارانه می دهید از پول بیت المال می دهید لذا این پول را باید بین همه مردم تقسیم کنید و اگر افراد فقیری هستند از خیریه ها کمک رسانی شوند یعنی ان 5 درصد جزء جامعه نیستند اگر ثروتمند هستند یا از راه زحمت و تلاش است اگر از راه زحمت است پس یارانه را هم باید به انها بدهید اگر از راه دزدی است باید از انها پس گرفته شود 40 سال است که اقازاده ها می دزدند ایا کسی گفت از کجا اورده ای؟ ولی فردی که با زحمت توانسته درامدی داشته باشد و مالیات ران را هم می دهد نیاز به یارانه شما ندارد ولی وقتی به او نمی دهید فکر می کند او جزء این مملکت نیست یارانه را به او بدهید چون او هم باید مرغ را گران بخرد اگر دلش خواست در فامیل خودش فقیر هست که به انها کمک کند.
امروز من شیر نایلونی ۸۰۰ گرمی پگاه کم چرب را از افق کورش خریدم ۱۸۰۰۰۰ هزار ریال بجای ۱۵۰۰۰۰ ریال به ۱۲۴ تماس گرفتم و شکایت کردم منتظرم ببینم چگونه رسیدگی می کنند
سلام، برای خیلی ها هنوز واریز نشه؟
عمرا هیچ جای دنیا اینطور به رییس جنهور شون توهین کنند مسلم است که ایشون هدفشون خدمت به مردم هست والا میتونستن مثل دولتهای قبل راحت استراحت کنند این کار نمک نشناسی شما هست
راه حل به هر فرد ده كيلو برنج درجه يك ، ده كيلو قند شكر، ده كيلو حبوبات ، پنج كيلو چاى ، ده كيلو مرغ ، پنج كيلو گوشت درجه يك ، ده كيلو روغن ، ده عدد صابون، ده عدد مايع ظرفشويي، يك شانه تخم مرغ ، هر دو ماه بدهند ، يارانه نقدى هم ماهيانه صد هزار تومان بدهند،
سلام آقای مدیر محترم تابناک .با توجه به تعهد خبرنگاری جهت ارجاع نظرات مردم به مسئولین محترم ارشد کشور ،لطفا پاسخ این سوال مشخص نیست .اگر این تقسیم بیت المال ویا بعارت دیگر یارانه حق همه مردم است آیا کسی می توانددرمورد این حق الناس تصمیم بگیرد به چه کسی برسد ویا نرسد.
پول هابی که بی حساب تو جامعه ریخته میشه باعث تورم میشود آنهایی که ملک یا طلا دارند تورم برایشان مشکلی نیست ولی فقرا که همه سنگ آنها را به سینه میزنند قربانی اصلی تورم هستند
اونایی که قسط وام واجاره مسکن میدن چز دهک بالا حساب کردن جالب
دهک بندی یعنی چه
همش دروغ دروغ
سلام من پدرم مریض نمی تواند کار کند من و مادرم کارگری کار می کنیم خرج خونه اداره می کنیم به سختی چراماکه درآمدی نداریم زیر فقر هستیم جز دهک پنجم قرار داریم ماشین نداریم خونه هم نداریم بابام هم کار کن اداره نبوده کار گر بوده حالا هم مریض هست خواهشتا خواهشتا دوباره برسی کنید ببینید کی دارایی کی نداره الان ما که کارگر هستیم چه گناهی داریم زیر خط فقر به سر می بریم
فراموش نمیکنم شخصی را که در خود اظهاری اولیّه آن زمانی که برای یایانه ثبت نام میکردند چندین سال پیش یک روستایی میگفت من 4 میلیارد تومان پول نقد در حسابم سپرده دارم اما (یارانه حق من است) باید بگیرم و ثبت نام کرد و گرفت. رییسی که ادعا میکنه (40) سال بر مسند قاضیگری تکیه زده است خودش بگوید آیا ایشون راست میگه (حق)ش هست یا نیست؟؟؟ اگر هست پس چرا ب هش یارانه تعلق نگیرد و آیا این پول دادن ها راه حل مدیریت مملکت است؟؟؟؟ شما راه میان بر را نتخاب کردید که با کسی به مشورت نپردازید ونظر کسی را قبول نکنید راهش حل مسایل جهانی و مراودات بین الملل است تا اینکه قدرت خرید پول بالا برود و نه خشم و بد اخلاقی و غدّ و متکبر بودن و سر را پایین انداختن وبه مسجد خرمشهر و جمکران و امام رضا رفتن آخه این کار ها و این نمایش ها که دردی از مردم دوا نمیکند. به راستی نمی توانید اقتصاد مملکت را اداره کنید کنار بروید!!!!
واقعا جای تاسف داره، ما را مسخره کردن، یارانه واریز میکنیم حق برداشت ندارین، یعنی چه اصلا واریز میکردین، چه تفاوتی با واریز نمیکردین، داره، بچه را گول میزنی، عمو جمع کن، مزخرف بازی را؟ من که بازنشسته ام و در آمدم چقدر است که دهک دهم شدم، لطفا یکی بیاد جواب بده از کی بازنشسته تامین اجتماعی میایاردر شده!!!!
این بی انصافیه
ما ۲ تاماشین فروختیم وسند هم زدیم اما فقط تعویض پلاک نشده
الان اون ماشینی که ۱۰ سال پیش فروختیم جزو اموال ما حساب شده .
ودوم اینکه من کارت پسرم رودادم دست کسی باهاش کارکنه که بتونم وام بگیرم الان برام زده تراکنش بالا
خداوکیلی این بی عدالتیه
هستن کسانیکه ۳ تاخونه دارن ویارانه بهشون تعلق گرفته
برای چی اول ملک ملاک بود ولی حالا نه؟ کسی که 4تا ملک داره کلی درامد کسب میکنه و اجاره هم نمیده ..ایا این ادم باید بگیرد ولی ........خدا بداد مظلومان خواهد رسید ..حاکم شما چیزی بگویید.موفق باشید
شما را خدا اگر وجدان دارید برای من مشخص کنید چطور با ۶ میلیون حقوق من جزء ۱۰ درصد برخوردار هستم با دادان یک وام توسط اداره که ماهیانه یک و نیم میلیون قسط میدهم و فروش ماشین و مجدد خرید ماشین دیگر بخاطر کردش حساب از یارانه محروم شوم این انصاف است با این تورم و قیمتها . خواهشا درست بررسی کنید
با این دهک بندی چند شبه نتونستم بخوابم هر چه فکر می کنم نمی تونم خودم را قانع کنم که چطور با ۶ میلیون حقوق در دهک آخر قرار دارم هر چند ۲ ماشین معمولی دارم با ۴ نفر عایله چطور باید زندگی کنم ماشینی که از مجبوری گرفتم و نمی تونم مسافرتی بم چه بدرد می خوره
سلام من دختر بی سرپرستی هستم که با برادر معلولم زندگی میکنم هیچ درآمدی ندارم فقط بخاطر برادرم که کامند دولت هست و حقوق بگیره یارانه مارو قط کردن برادرم هیچ ربطی به ما نداره جدا زندگی میکنه سر سفره ما نیست به ما کمک نمیکنه من که نمیتونم تو آتیش اون بسوزم خواهشا بخاطر حقوق یه نفر یارانه بقیه زو قط نکنین
وقتی این کالا ها ی اساسی چند برابر میشه حتی یارانه هم که بگیریم نمیشه اداره کرد چه برسه به وقتی که یارانه هم ندهند در عرض چند ماه همه چیز گرون میشه دولت شروع کرده ولی بخش خصوصی تمامش می کنه این یه واقغیت است
بیت‌المال حق همه جامعه است
ملاک گردش حساب بانکی کاملا غیر عادلانه است چون گردش حساب دلیل بر درآمد نیست برای مثال برای ثبت نام خودرو چندین بار پول واریز شده و دوباره بدلیل عدم ثبت نام پول مجدد از حساب خارج می شود و فقط گردش بالا می رود ،افرادیکه با حساب و کتاب سرو کار دارند این را درک می‌کنند ولی دولت محترم آن را ملاک دهک قرار میده واز طرفی افراد زیادی هستند که وجوه حاصل از درآمدشان را نقدی دریافت میکنند وبا آن املاک وسرمایه گذاری میکنند و دولت هم هیچ ردی از آنها ندارد
واللله نه کار دام دارم نه خونه نه ماشین نه پول ولی سیصد ریختند ولی طرفو میشناسم شش خونه داره چهارصد ریختند
طرف شصت هکتار زمین کشاورزی در روستاا خونه در شهر یارانه بگیر ولی بازنشسته بدون هیچ درآمدی باحقوق بخور و نمیر را در دهک دهم گذاشتن خدایا با این مدیریت به داد ما برس
این دیگه اخر شیادی وعوامفریبی هستش
واریز میشه ولی بعد .....
بنام خدا سلام به دستور آقای رئیسی قرار شد یارانه معترضان یا همان متقاضیان که در فروردین یارانه گرفته اند واریز ولی مسدود شود. من چند بار موجودی گرفتم هیچ خبری نبود. بنظرم این خبر به دروغ منشر شده تا قدری جلوی التهاب اجتماع گرفته شود ولی باز همه سر کارند
خدا از کسی که یارانه ی مراقطع کردنگذره من میتمری میگیرم مستجرم بچه های من نباید جور مرابکشند چکاردارایی که بازحمت خودشون ماشین خریدنه دیگه یارانه به ماتعلق نمیگیره خونه که نخریدنه باشبوروز زحمت سخت ماشین خریدن که با گرونیه این مملکت بی صاحب پراید شده ثروت از خدابترسین
مایک خانواده سه نفره ایم خواهرم 7میلیون حقوق میگیره منهم 9میلیون یک پراید 85داره منهم یک ماشین مدل85دارم دوتاش120میارزه میگن شماجزو سه میلیون قشربرخوردارکشورید یارانه به شماتعلق نمیگیره اونوقت اونکه فرشته والهیه میشینه ماهی 10یا20میلیارد درامد داره راباما مقایسه میکنن
سلام وزیر کار گفت در آمد فرزندان خانواده هم در تعیین دهک موثر چه حرف غیر منطقی جوای که از وقت ازدواج و تشکیل خانواده اش گ ذشته کار میکنه و پس اندازی جمع کنه تا بتونه ییه روزی تشکیل خانواده بده در آمدش چه دخلی به سرپرست خانواده داره
من خودم بیکار و دارای دو فرزند هستم ولی چون خانم بنده شاغل هست و درآمد داره به من یارانه نمی دهند و شدیم جزو ثروتمدان مملکت و خودمون تا حالا خبر نداشتیم . بماند که خانم بنده یک قران از درآمدش رو هم کمک نمیکنه و خرج پدر و مادرش و برادران و خواهرانش رو میده و من چجوری به این کارشناسان بفهمانم که نفقه خانواده و خرج طبق قانون خودتون گردن من هست در حالی که تصمیم گیری اونها کاملا یک طرفه و ظالمانه هست
سلام من فرد مجرد وکارگر بنایی وهیچگونه شغل وبیمه وماشین وخونه ندارم وپدرم تحت کمیته امداد امام خمینی هست متاسفانه 300برام واریز شده
دولت باید به همه یارانه بدهد پولدار و فقیر ندارد
زیرا افزایش قیمت در جامعه عمومیت دارد و بدلیل حذف ارز دولتی می باشد.لذا فقط در صورتیکه کسی نخواهد نباید به او پرداخت شود . پرداخت یارانه در غیر اینصورت جنبه صدقه دارد
واقعا برای یک دولت شرم ٱور هست بنده بیمه بیکاری میگیرم مستاجرم نمایشگاه ماشین کار میکردم سند دو تا ماشین به اسم بنده زده بودن یارانه م قطع شد حتی خودمم ماشینی ندارم که سوار شم با این حال دسته بندی دهک 10م قرار گرفتم واقعا شرم اوره گدایی نمیکنیم حق خودمون رو از سهمی که از کشورمون داریم بدین بهمون. از جیب خودتون که در نمیاد این مردم بیچاره چقدر تحت فشار این گرانی های بی دلیل شما بشن
طبق اظهار خودتان کشور ایران با این همه ثروت خدادادی تنها 10 درصد غنی داره! و 60 درصد زیر خط فقر! 30 درصد هم نیازمند. به کجا چنین شتابان
به حساب من واریز نشده.تماس تلفنی و پیگیری اعلام کردن چون شما هم ماشین وهم خانه به اسم دارین و سفر خارج هم رفتین مشمول حساب نمیشین.
جل الخالق. من یه کارمند هستم که 3جا کار کردم همزمان تا بتونم قسط خونه وماشین بدم.گاهی 25روز در طول 1ماه دور از خانواده و زن وبچه بودم که قسط سه برابر حقوقم بتونم بپردازم. وام هایی که از همین نظام بانکداری اسلامی گرفتم با سود18 درصد.20 درصد و گاهی 25درصد. من ساعت کاری در طی دوره 10 ساله به اندازه 30 سال بوده الان با کلی بیماری عضلانی اسکلتی-دیسک گردن و...خونه ای که هنوز دارم قسط میدم.....واسه امتحان بین المللی مهارت رفتم خاج از کشور.اونم با وامی که گرفتم.برای تفریح نرفته بودم. حالا میگن شامل من نمیشه. اما برای دوستم که گردش مالی روزانه 200میلیونی داره شامل شده چون شغلش آزاد و دلال هست و خونه هم به اسم زنش هست .واقعا شماها به این میگین عدالت. کدوم عدالت؟؟؟ چرا اسم حضرت علی را خراب می کنین؟؟
فك كنم برا 5 % ريختن!! نودو پنج درصد معترضند!!
دولت یارانه ی مردم نیازمند وصاف وساده را که دزدی ،دلالی بلدوکلاهبرداری بلد نیستن وبیشترشون ازفرط نداری خودو انواع واقسام بیماری دارن روقطع کرده ،سلامت باشه پسر سی ساله مجردم ودختر بیست وشش ساله ام رفتن تو تهران مستاجر شدن چون شهرخودمون کاربرا رشته تحصیلیشون نبود وشب وروز کار میکنندوبراپدرشون که دیابت چشماشو داره کور میکنه پول ریختن به حسابش
برادرمان وهمون کمکهای گاه وبی گاه شده تراکنش مالی شدیم دهک دهم این شد عدالت
تا ماه قبل یارانه بحسابم واریز می شد ولی طی ماه جاری بحسابم واریز نشده ، حالا شدم دهک دهم و یارانه بحسابم واریز نشده . یعنی در طی یکماه شدم میلیاردر. تازه بازنشسته هم هستم . البته گفتن که رییس جمهور گفته به کسانی که در ماهها قبل یارانه می گرفتند هم بحسابشان واریز شود ولی ما که ندیدیم .
خرج جنگ روسیه زیاده
وضعیت اقتصادی منو با اوستا کارم اشتباه گرفتن که روزی ۱میلیون و..درآمدداره براش ۴۰۰ ریختن منم کارگر ساده ساختمانی هستمولی برام ۲۹۰ نفری واریز کردن دهک ۶منو قراردادن چــــــــــرا من حقوقم زیر۴میلیونه چون کارگر ساختمانی ام یه روز کار هست سه و چهار روز نیست خانواده ۴نفره دارم با دختر دم بخت و یه محصل هیچ پس اندازی هم ندارم نه خونه نه ماشین نه زمین نه...........نمیدونم چطوری دهک بندی کردین خواهشا ۴۰۰نمیریزین دیگه نگین دهک ۶هستین و.........من والا دهک ۳هم نیستم
هم گرانی هم یارانه بی ارزش بخدابه عراقی می‌دادین بهتون توهین میکردن به عراقی خیرات آردپول همه چی دادین که به ایرانی مسخره کردن توورزشگاه این پرده فشارمیزنه بالامسولین
آخه وقتی برنامه درستی ندارید چطوری کسانی مثل من رو جزو دهک دهم حساب میکنید؟ این چند سال نتونستید یه برنامه قابل قبول برای اجرای عدالت بریزند.
من خودم بیکار و دارای دو فرزند هستم ولی چون خانم بنده شاغل هست و درآمد داره به من یارانه نمی دهند و شدیم جزو ثروتمدان مملکت و خودمون تا حالا خبر نداشتیم . بماند که خانم بنده یک قران از درآمدش رو هم کمک نمیکنه و خرج پدر و مادرش و برادران و خواهرانش رو میده و من چجوری به این کارشناسان بفهمانم که نفقه خانواده و خرج طبق قانون خودتون گردن من هست در حالی که تصمیم گیری اونها کاملا یک طرفه و ظالمانه هست
دولت چرا اقشار کارمندان را از یارانه حذف کرده است گناه خانواده های که از تفریح و استراحت زده و با این تورم وحشتناک هر دو شاغل هستند چیست؟؟؟
بله به حساب ما واریز شد که فقط یه خودروبه ناممون هست و یه گردش حساب که کارت خوان مغازه اجاره ای هستش مجبوریم فروش روزانه رو بدیم اجناس مغازه بخریم اینو به حساب گردش مالی ما به حساب آوردن وگفتن میزان برداشت مالی بابا اینا همش جنسه نه برا رفاه به کی بگیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار