بازدید 41047
رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد

جزئیات خرید با کالابرگ الکترونیک؛ شارژ کارت بانکی برای خرید اقلام مشخص/ محاسبات پرداخت یارانه به دهک‌ها ممکن است دارای خطا باشد/ دولت قبل برای هر دلار ترجیحی، ۲۰ هزار تومان پول خلق کرد/ با طرح جدید ریال از بازار جمع می‌شود

میرکاظمی گفت: در شکل کالابرگ این نیست که کوپن داده شود. همین کارت بانکی است، یارانه شارژ می‌شود و فقط با این کارت در صورتی که سامانه راه اندازی شود، می‌توانند کالای خاصی را بخرند، یعنی مثلاً برای مرغ میزان سهمیه‌اش مشخص است.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 11 May 2022

جزئیات خرید با کالابرگ الکترونیک؛ شارژ کارت بانکی برای خرید اقلام مشخص/ محاسبات پرداخت یارانه به دهک‌ها ممکن است دارای خطا باشد/ دولت قبل برای هر دلار ترجیحی، ۲۰ هزار تومان پول خلق کرد/ با طرح جدید ریال از بازار جمع می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، همه درآمدهای ارزی کشور باید به نرخ نیمایی فروخته شود و دیگر چیزی به نام ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، سید مسعود میرکاظمی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما در پاسخ به این پرسش که مبنای دهک بندی‌ها چیست، اظهار داشت: بر اساس قانون باید دهک‌های درآمدی کشور مشخص و میزان حمایت دولت روشن شود. همچنین دهک‌های پایین جامعه باید حمایت بیشتر و دهک‌های بالا باید حمایت‌های کمتر شوند تا عدالت برقرار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بحث انرژی هم میزان برخورداری دهک‌ها متفاوت است؛ بنابراین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسئولیت را طبق قانون دارد که بر اساس پایگاه اطلاعات ایرانیان، اطلاعات کامل از وضعیت درآمدی افراد جامعه را در اختیار سازمان هدفمندسازی قرار دهد و این سازمان بر اساس مصوبات ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، این پرداخت‌ها را انجام دهد و مردم در حساب‌های خود می‌توانند مشاهده کنند.

محاسبات پرداخت یارانه‌ به دهک ها ممکن است دارای خطا باشد!

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد بر اساس تحلیل‌ها و محاسباتی است که انجام شد و ممکن است درصدی خطا هم داشته باشد که با مراجعه افراد و اعلام نقطه نظراتشان توسط سازمان هدفمندسازی و وزارت رفاه رسیدگی می‌شود و اگر احیاناً جا مانده‌اند اضافه و مابه‌التفاوت هم پرداخت می‌شود، اگر هم مشمول نیستند برایشان توضیح می‌دهند که مشمول این یارانه نمی‌شوند.

میرکاظمی گفت: یارانه دو ماه علی‌الحساب واریز شد که به جز موضوع دارو و نان است و به محض شروع طرح، این یارانه آزاد می‌شود.

یارانه های واریزی چه زمانی آزاد می شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: الآن امکان برداشت نیست، چون هنوز کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی در جامعه توزیع می‌شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: یارانه ماه اول آزاد و ماه بعد، نوبت دوم آزاد می‌شود که مردم بتوانند مایحتاج خود را خریداری کنند.

میرکاظمی در پاسخ به این پرسش که مبلغ واریزی جدا از مبلغ یارانه‌ای است که دریافت می‌کردند یا تجمیع شده است، گفت: در قانون «بند ب تبصره ۱۴» مشخص شد که وزارت رفاه باید این پالایش را در درگاه انجام دهد و دهک‌های بالا را شناسایی و افراد جدیدی که مستحق هستند ثبت نام کند، چون در مقاطع مختلف پرداخت‌هایی صورت می‌گرفت، این موارد تجمیع شد و به صورت یکسان پرداخت می‌شود، البته این ماه پرداخت ۴۵ هزار تومانی را دهم اردیبهشت داشتیم و این ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان مازاد آن شد و این ماه استثنائاً این اتفاق افتاده است.

وی افزود: در دولت قبل به منظور مقابله با کرونا هر فرد با تقاضای خود وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کرد که بانک‌ها ۳۶ قسط این وام را اتوماتیک کم می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و در اواخر سال ۱۴۰۰ با اتفاقاتی که در روسیه و اوکراین افتاد، تشدید شد؛ مثلاً جو در سال ۹۹ هر تن ۲۷۰ دلار بود، در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۵۰ دلار رسید، فروردین ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ دلار شد که یک رشد قابل توجهی بود. همچنین ذرت ۲۲۰ دلار بود که در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۹۹ دلار رسید، امروز ۵۱۶ دلار است، گندم ۲۱۰ دلار بود و نیمه ۱۴۰۰ به ۳۷۰ دلار رسید، امروز ۵۶۰ دلار است، روغن خام ۷۴۱ دلار بود، شهریور ۱۴۰۰ به ۱۲۸۰ دلار رسید، امروز ۲۳۰۶ دلار است.

همه کشورها برای خرید هجوم آوردند

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاد این است که همه کشورها برای خرید هجوم آوردند و حتی صادرکنندگان اجازه صادرات نمی‌دهند و دولت‌ها وارد عمل شدند تا بتوانند مواد اولیه و غذایی بیشتری وارد کشورشان کنند. این شرایط حتی در سایر مواد هم در کشورهای دیگر تأثیر می‌گذارد؛ مثلاً فولاد، پتروشیمی و بخش‌های مختلف را وارد کشورشان می‌کنند.

میرکاظمی گفت: از اوکراین و روسیه بخش قابل توجهی ذرت، جو و گندم صادر و دانه‌های روغنی مخصوصاً آفتابگردان ۸۰ درصد در آنجا تولید می‌شود و این‌ها تأثیر دارد. احتمالاً اگر این روند در منطقه ادامه پیدا کند ممکن است چند سالی عرضه مواد غذایی که در امنیت غذایی جهان تأثیرگذار است ادامه پیدا کند، بنابراین دولت باید فکری کند البته سال گذشته تلاش کردیم ذخایرمان را افزایش دهیم.

جزئیات خرید با کالابرگ الکترونیک 

وی افزود: وقتی دولت تحویل شد ذخایر استراتژیک ما بین ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر حداقل پیش بینی بود و دولت سیزدهم علیرغم اینکه در زمان تحویل ۸ میلیارد دلار هم مصرف شده بود ذخایر را تأمین کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کالابرگ الکترونیک در همان حساب مردم که یارانه واریز می‌شود است و فقط با این کارت در صورتی که سامانه راه اندازی شود می‌توانند کالای خاصی را بخرند، یعنی مثلاً برای مرغ میزان سهمیه‌اش مشخص است.

میرکاظمی گفت: بر اساس قانون دولت باید از کالابرگ الکترونیک استفاده کند و اگر این سامانه قابلیت اجرا بیابد، جایگزین خواهد شد و اتفاق خاصی نمی‌افتد. مردم با همین کارت در فروشگاه می‌توانند مرغ و روغن انتخاب کنند. کارتخوان‌هایی که در فروشگاه‌ها نصب می‌شود این امکان را فراهم می‌کند که فرد بتواند مرغ، روغن یا کالاهای دیگر را انتخاب کند و سرپرست خانوار پول را جای دیگر نبرد؛ البته قانونگذار بیشتر بر این تأکید دارد. همچنین دولت برنامه‌ریزی کند تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و مدیریت روی این موارد باشد.

وی افزود: در شکل کالابرگ این نیست که کوپن داده شود، همین کارت بانکی است، یارانه شارژ می‌شود و فقط محدود به خرید اقلامی که مشخص می‌شود، است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: افزایش قیمت از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بود که در همه جای جهان اتفاق افتاد، ما باید اثر این افزایش قیمت را در زندگی مردم کم کنیم و این کارها به همین خاطر است، یعنی یک اقدام حمایتی است و قرار است تورم را مدیریت کند و هزینه مواد غذایی را برای مردم پایین بیاورد.

دولت قبل برای هر دلار ترجیحی، ۲۰ هزار تومان پول خلق کرد

وی ادامه داد: در دولت سابق گزارش شد بانک مرکزی دلار را ۲۳ - ۲۴ تومان خرید و ۴,۲۰۰ تومان داد و حدود ۲۰ هزار تومان خلق پول کرد، چون یکی از دلایل افزایش پایه پولی و نقدینگی را اینجا محاسبه می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز دولت وقتی این یارانه را می‌دهد، دلار را ۲۴ هزار تومان نمی‌خرد که ۲۰ هزار تومان بفروشد و پایه پولی را بالا ببرد. دلار را با همان ارز نیمایی در بازار عرضه می‌کند و مردم می‌توانند خرید کنند. وارد کنندگان، کالا وارد کنند، تولید کنندگان خود می‌توانند این کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی را وارد کشور کنند و دیگر رانتی وجود ندارد. خروج از این زنجیره و مدیریت کلان و نظارت، کار دولت است که در این سیستم این اتفاق می‌افتد و به این نقطه خواهیم رسید که از ظرفیت‌های کشور کمال استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: نکته قابل توجه این که وقتی دولت ارز را به تجار، وارد کنندگان، کارخانجات روغن با همان ارز نیمایی می‌دهد، در واقع ریال را از بازار جمع می‌کند، بنابراین، بخشی از پایه پولی بهبود پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش پایه پولی را با عرضه ارز نیمایی می‌توان انجام داد، ولی با این شکلی که یارانه را به خود مردم می‌دهیم اثربخشی‌اش قطعاً بیشتر خواهد شد.

با طرح جدید ریال از بازار جمع می شود

میرکاظمی گفت: بعضی از اقتصاددانان می‌گویند این پولی که شما می‌دهید تقاضا را در بازار بالا می‌برد، درست است از این جهت شما نقدینگی را وارد بازار می‌کنید، ولی از طرف دیگر اصلاحاتی انجام می‌دهید، قبلاً دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی پول را جمع می‌کرد، امروز با ۲۴ تومان ریال را در بازار جمع می‌کند و این خیلی می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، کلیه درآمدهای ارزی کشور باید به نرخ نیمایی فروخته شود، دیگر چیزی به نام ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد.

یارانه دارو و نان همه دهک‌ها مساوی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در فاز اول طرح اصلاح یارانه‌ها نان و دارو نیست و دهک بندی هم نمی‌شود و همه دهک‌ها از آن برخوردار خواهند بود.

میرکاظمی گفت: الآن اگر می‌گوییم سه دهک ۴۰۰ تومان به حسابشان واریز شد و از دهک چهارم تا نهم هم ۳۰۰ هزار تومان، برای دارو و نان دهک‌ها همه مساوی هستند، چون ممکن است فردی بیمار شود و به بیمارستان مراجعه کند همان جا بیمه از او حمایت خواهد کرد، دارو و خبازی‌ها مانند سابق ادامه پیدا می‌کند و هیچ فاصله‌ای در یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: طرحی که در زنجان پیش می‌رود، نمونه است و ممکن است جواب بدهد یا ندهد؛ این به معنای آن نیست که راجع به نان تصمیم گیری می‌شود تا اطلاع ثانوی همان نظام آرد یارانه‌ای با همان قیمت و شکل قبل توزیع می‌شود و هیچ نگرانی برای مردم نخواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: وقتی یک تولید کننده روغن را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خرید می‌کرد، امروز باید با ارز نیمایی خرید کند؛ این مابه‌التفاوتش را زیان نمی‌دهد و باید حمایت شود. این حمایت را قبلاً به آن‌ها پرداخت می‌کردیم. الآن به مصرف کننده می‌دهیم برای اینکه قاچاق خارج از شبکه اتفاق نیفتد و کیفیت را ارتقا دهند.

از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت می‌شود

میرکاظمی گفت: ما در مواد غذایی ظرفیت مازاد داریم، ولی به دلیل موضوع یارانه‌ای نمی‌توانستند استفاده کنند، امروز دیگر آزاد هستند، حتماً رقابت پذیری بالا خواهد رفت و نظارت دولت و سازمان حمایت در مواد غذایی انجام می‌شود و قطعاً در روزهای آینده این اطلاع‌رسانی کامل انجام خواهد شد، ولی باید بدانیم از تولید کننده و مصرف کننده حمایت می‌شود.

اصابت یارانه به کالا با سامانه کالابرگ الکترونیک

وی ادامه داد: اگر سامانه کالابرگ الکترونیک آمد یارانه به کالا اصابت می‌کند، فعلاً، چون آماده نشد یارانه نقدی را دولت ادامه می‌دهد یعنی حمایت از مردم تحت هیچ شرایطی قطع نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به دنبال درآمدزایی است؟ گفت: قاعدتاً این طور نیست، امروز شرایط جهانی شرایط مناسبی نیست. باید متوجه این موضوع باشیم که امنیت غذایی در جهان دچار مشکل شد و همه به فکر حمایت از مردمشان هستند. سال‌های قبل ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار صرف کالاهای اساسی می‌شد و امروز میزان یارانه‌ای که توزیع می‌شود بالای ۲۰ میلیارد دلار است.

هدف دولت درآمدزایی نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندسازی یارانه‌هاست و از بودجه عمومی دولت جداست؛ یعنی آنچه که درآمد آنجا می‌آید، آن را باز توزیع می‌کنند؛ به اضافه اینکه اگر کسری باشد از منابع کشور بایستی کمک کنیم تا این بحرانی که در جهان اتفاق افتاد را پشت سر بگذاریم؛ بنابراین کسری بودجه، واقعیت ندارد، بلکه دولت کمک می‌کند حتی بیش از آن چیزی که از محل تبصره ۱۴ به دست بیاید، دولت منابعی را در اختیار سازمان هدفمندسازی قرار می‌دهد تا حمایت‌های لازم در این شرایط اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت درآمدزایی نیست بلکه صرفاً حمایت است افزود: باید به سمت بالا رفتن تولید برویم، چون با ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تولید کننده‌ای قدرت رقابت نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: فضایی فراهم خواهد شد که فعالان اقتصادی به فکر تولید بیشتر روی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی باشند، چون اقتصادی می‌شود، وقتی کالا را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌کنید هیچ تولید کننده داخلی توان مقابله و رقابت با آن را نخواهد داشت.

میرکاظمی گفت: امروز دولت بیش از آن چیزی که در بودجه سنوات قبل دیده می‌شد برای این طرح منابع در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: شاید امروز دولت دو برابر سنوات قبل از دهک‌های مختلف جامعه حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از دغدغه‌هایی که همیشه مطرح می‌شد این بود که در پرداخت یارانه‌های پنهان، دهک‌های بالاتر بهره بیشتری را نسبت به دهک‌های پایین‌تر می‌برند، وضعیت در این طرح به چه صورت است و اجرای این طرح و توزیع عادلانه روی ضریب جینی چقدر می‌تواند اثر گذار باشد، گفت: قطعاً همین طور است، هم در مواد غذایی به این ترتیب است، دهک‌های بالا بین دو تا سه برابر دهک‌های پایین بهره مند می‌شدند، یعنی سرانه مصرف گوشت، روغن، تخم مرغ و مرغ در دهک‌های بالا دو تا سه برابر دهک‌های پایین است؛ بنابراین هر چه آن‌ها بیشتر خرید می‌کردند، یارانه بیشتری نصیبشان می‌شد، در انرژی هم این اختلاف دهک‌ها بسیار و ده‌ها برابر است؛ البته در همه اقلام دهک‌های بالا میزان مصرفشان بیشتر است.

در هشت سال گذشته فاصله طبقاتی بیشتر شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما طی هشت سال گذشته علیرغم اینکه خیلی سال‌ها ارز ترجیحی دادیم و یک بخش‌هایی یارانه مستقیم هم پرداخت شد، نتیجه آن موجب افزایش ضریب جینی شد یعنی فاصله طبقاتی بیشتر شد و بالای چهار دهم در پایان دولت قبل رسید و بر اساس تحلیل‌ها با همین رفتاری که در دهک‌ها و پرداخت‌ها که در حساب مردم است پیش بینی می‌شود این چهار دهم زیر ۳۵ صدم بیاید و اصلاح ضریب جینی هم با این اقدام صورت خواهد گرفت و فاصله کمتر خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات بعدی که در سنوات آتی ادامه پیدا کند بتوانیم کامل بگوییم در کشورمان فقیر نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ بند «ب» تبصره ۱۴ دولت را مکلف کرد طی سه ماه دهک‌های بالا را شناسایی و یارانه آن‌ها را منتقل کند به افراد جدیدی که مستحق هستند و امروز در لیست یارانه بگیر نیستند و کسانی که احتمالاً طبقاتشان باید تغییر کند، وزارت رفاه را مکلف کرد که این تنظیم گری را انجام دهد.

نفع حداقل ۶ دهک درآمدی از اصلاح سیاست ارز ترجیحی

میرکاظمی گفت: مرغ و تخم مرغ بیشترین برخورداری از یارانه نهاده‌های دامی را داشت، گوشت قرمز کمتر بود، لبنیات تا حدودی از یارانه نهاده‌های دامی برخوردار بود که قاعدتاً دیده می‌شود و روغن خوراکی که نکته مهمی است گندم هم در این مرحله ورود به آن نمی‌شود و خبازی‌ها آرد را به همان قیمت قبل تحویل می‌گیرند.

وی افزود: دارو مانند سابق پرداخت‌هایش صورت می‌گیرد و در آینده بیمه‌ها تقویت خواهند شد، لیست تجهیزات پزشکی مصرفی و دارویی افزایش پیدا خواهد کرد و تحت پوشش بیمه خواهند رفت.

به نقل از مهر؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما سرانه مصرف را برای دهک‌های مختلف حساب کردیم، میزان اینکه چقدر هزینه زندگی شان افزایش پیدا می‌کند و ما چقدر باید پرداخت کنیم تا جبران شود حداقل تا ۶ دهک به نفع مردم خواهد بود، مابقی را با احتیاط می‌گویم ممکن است یکی دو دهک آخر پرداخت بیشتری از جیب داشته باشند به خاطر اینکه سرانه مصرفشان بالاست و پرداخت‌های بیشتری باید انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۱۰
همین تزریق پول باعث افزایش تورم شدید میشه اونم سه رقمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
اگر درست کار شود ریالی که از جامعه جمع میکند خیلی بیشتر از یارانه پرداختی است اینکار باید۳ سال پیش انجام میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
وزرا و مدیران و معاونین دولت احمدی نژاد که همراه او

با ضایع کردن ۷۰۰ میلیارد دلار نفتی و اشتباهات بزرگ

در دادن یارانه ۴۵ هزار تومانی ، باعث بروز مشکلات

و معضلات بزرگی برای مردم و کشور شدند

حالا با ورود به مجلس حداقلی و دولت رییسی دارند

کار ناتمام خود را تکمیل میکنند !!!!؟؟؟

و با این طرح پول پاشی بزرگ فعلی، کشور و مردم را

دچار یک ابَر تورم مشابه ونزوئلا و زیمبابوه خواهند کرد

و تیر خلاص نهایی را شلیک خواهند کرد و خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
کدام تزریق پول ؟؟؟؟؟

من بازنشسته حداقلی بگیر با ماهی ۴ میلیون تومان شامل نشده ام

و از هر دوست و فامیل و اطرافیان چون خودم و پایین تر از خودم هم پرسیدم

برای هیچکدامشان واریز نشده

اینها دروغ میگویند و این یک بازی زشت است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
جناب 12::22
کمتر خزعبلات سرهم کن
خوبه تجربه یارانه احمدی نژادی را هم داری و اینطور خودت به نادانی وجهالت می زنی
با کیا ما شدیم 80 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
قراربود فقط قیمت چهار کالا اصلاح شود چرا ارزش ریال
درحال سقوط است.
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بازنشسته حداقلی با ۴ میلیون تومان حقوق هستم

یارانه به من ندادند

هر یکشنبه جلوی مجلس تجمع و اعتراض خواهم کرد

تا زمان مرگ و یا گرفتن حقم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
منظورتان از ریال کدام ریال و از دست کی جمع می گردد که ۳ سال قبل باید اجراء می شد ! درست میفرمایید که پولی که از جامعه جمع میگردد بیشتر از یارانه است ولی این مقدار بیشتره از جیب کیست ؟ مردم ، پس نتیجه میگیرم مردم یارانه کمتر میگیرند و هزینه بیشتر می کنند تفاوت آن از کجا تامین می گردد ؟ پس مردم فقیرتر می شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
این آقا و دیگران مسؤول
از گفتن یک حقیقت فرار می کنند.
ملت قحطی اومده
نمی بینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
همون ادمهای دور و بر احمدی نژاد دوباره اومدن و مملکت رو ویرانه تر میخوان بکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چرا هیچ دولتی فکری برای بالا بردن ارزش پول کشور نمی کنه فقط گرون کنند
شما ودلار را 15 کن همه چی را آزاد کن یارانه هم کسی نمیخاد
با این یارانه تا اخر دوره دولت دلار حدود 100 تومن است
حذف یارانه های دولتی الزامی بود

این اتفاق باید سالهای قبل می افتاد

دلار جهانگیری جز فساد اقتصادی چیزی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
یارانه ای که مردم بابت نیروی کارشان به دولت و کارفرماها میدن چی؟ ارزش اون بیش از همه این یارانه ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
اختلاف حقوق کارگران با قیمتهای جهانی یارانه ای بسیار بزرگتر از یارانه دولت است که به جیب کارفرمایان و از جمله خوده دولت میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
خیلی دلم میخوادبدونم کی هستی وکجایی؟تایکماه دیگه ببینمت بینم چه حالی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بله .وقتی آقایون عرضه ندارند
دلار برگردونن به قیمت
جهانگیری
ما به تفاوتش از جیب مردم می کشند بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مردم به رییسی رای دادند حالا هم باید تاوان انتخاب خودشان را بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مردم به رییسی رای دادند حالا هم باید تاوان انتخاب خودشان را بدهند


مردم نه 10 درصد ساندیس خوررررررررررر
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و در اواخر سال ۱۴۰۰ با اتفاقاتی که در روسیه و اوکراین افتاد، تشدید شد مثلاً جو در سال ۹۹ هر تن ۲۷۰ دلار بود، در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۵۰ دلار رسید، فروردین ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ دلار شد که یک رشد قابل توجهی بود، همچنین ذرت ۲۲۰ دلار بود در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۹۹ دلار رسید، امروز ۵۱۶ دلار است، گندم ۲۱۰ دلار بود نیمه ۱۴۰۰ به ۳۷۰ دلار رسید، امروز ۵۶۰ دلار است، روغن خام ۷۴۱ دلار بود، شهریور ۱۴۰۰ به ۱۲۸۰ دلار رسید، امروز ۲۳۰۶ دلار است.
تازه متوجه شدم که ما توی خاک امریکا زندگی میکردیم و خودمون خبر نداشتیم!؟ نکته مهم دیگر که جای تعجب دارد این است که کشور ما دو واحد پولی دارد1-دلار امریکا2- ریال
حقوق کارمند و کارگر با ریال پرداخت می شود ولی شاخص تورم و قیمت گذاری اجناس و کالاها برمبنای دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
البته تصحيح كنم در خاك امريكا هستيم ولي فقط هزينه هايمان دلاري است و درامد مان خاك ايران است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
قیمت غلات در تمام دنیا از جمله اروپا به دلیل جنگ اوکراین افزایش دوبرابری داشته است. چه بر مبنای دلار، چه بر مبنای یورو و یا ریال یا حتی طلا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
ایشون کسی هست که افزایش حقوق سال 1401 کارمندان را 10 درصد کرد. خدا از ایشون نگذره و ...
این اقا میگه تا دهک نهم نفری 300 هزار تومان ولی برای ما که خودشون ما رو دهک 8 محاسبه کردند و بر چه اساسی که معلوم نیست اصلا واریز نشده و امثال من زیاد داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
از طریق لینک زیر میتونید اعتراض کنید:
رییس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
آخرش بهت ميگند فعلاً اشتباه شده بعداً كه سايت باز شد بيا ولي سايت همباز نميشه و همينطور بلاتكليفي اينو ميگن بازي با اعصاب و روان مردم توي كارت نقدينگي داري ولي نميتوني برداشت كني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
من دهک 7 بودم برای من هم واریز نکردن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
خیلی ظالمانه دهک بندی کردن و نه یارانه و نه سهام عدالت با دوتا بچه به خاطر اشتغال همسرم با اینکه خودشون هم در سایت اعلام کردن دهک هفتم هستی باز هم ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
برای من که دهک 8 هستم یارانه نداده اند, خیلی جالب است این اتفاق برای خیلی ها افتاده یعنی دهکهای 7 به بالا یارانه نگرفته اند و این درحالیست که دولت به کرات گفته فقط به دهک 10 یارانه نداده.
یکی هم پیدا نمیشه جواب بده!
بیکار که نیستیم همش تو سایتها دنبال جواب بگردیم.
لطفا پیگیری کنید
با تشکر از سایت خوب شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
برای من زده درامد ماهی 12 میلیون من کارمند هستم خانه ندارم و حکم کارمندی من 10 میلیون است
جالبه در انتخابات میگفتید که معیشت مردم را به تحریم گره نمی زنیم ولی حالا معیشت مردم را به جنگ در دو کشور دیگه گره زدید!!!!!!!!
اینا همه کنار برید ببینید کرایه مسکن چه خبر شده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مسکن هم لابد قیمت جهانی اش بالا رفته
چرا یارانه مسکن نمیدن به ملت بدبخت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
هشت سال با لودر از روی مملکت رد شدند
می خواید دو روزه درست بشه؟؟؟
به جای این بزل و بخشش یه فکری به حال پول ملی میکردید
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
توانایی شو ندارند. این مهُم سواد میخواد... سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بذل
مملکت رو عده ای نااگاه به مسئولیت خودشون دارند اداره می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
عده ای بی سواد حراف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
هرچی فکر می کنم من هم جای رئیسی بودم همین کار رو می کردم
البته عده ای کنار وایسادن و از راه رفتن بقیه ایراد می گیرن. وگرنه به راه نرفتن دولت قبل کسی ایراد نگرفت!
وقت گل نی.خخخخخخخخخخخ
یک لیست دیدم که به چه کسانی تعلق نمیگیره همه رو شامل میشد بجز کمیته امداد و بهزیستی و کل روحانیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
پرداخت به ۷۲ میلیون نفر دروغ محض است شرایط کسانیکه یارانه دریافت نمی کنند دا در سایت حمایتی بخوانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
شما از آمریکا چطور لیست رو دیدی بلا؟
نکنه داری از تیرانا مطلب می‌نویسی!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
دیر گفتی!
پیامکش اومد که به ما هم تعلّق می گیره :)
اگه این اقا مصارف رو براورد کرده خوب معلومه سهمی برا شامپو نداریم. ابرو و مژه هم نداره جل الخالق
خودتون رو مسخره کنید با دوزار و دهشهی مردم ایران بزرگ و بزرگ زاده هستند شما ها معلوم نیست از کجا آمده اید
دولت هوشمند یعنی دولتی که تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند
خدا دنیا را بگونه ای طراحی کرده است که در مقابل هر تهدید و مشکلی فرصتی هم وجود دارد و این ما هستیم که چگونه با مشکلات برخورد کنیم که مشکلات را تبدیل به فرصت کنیم
امروز اگر تحریم های ناشی از فسخ برجام وجود دارد باید ببینیم که در این بحران غذایی دنیا چگونه می توان تحریم را شکس و از طریق آن یک مبادله پولی پایدار با دیگر کشورها برقرار کرد
رییس سازمان بی برنامه که ایشون باشه وضعیت مملکت همینه...
مملکت داره به فنامیره
ببین یارو چی میگه. میگه با این طرح ریال از بازار جمع میشود! در حالی که با پرداخت یارانه کلی پول به بازار تزریق میشود!
بدترین دهک بندی اجرا کرید.درآمد فرزندان مجرد را با سرپرست ادغام کردید ودهکشان را بالا بردید.مگر این فرزندان خودشان آینده نمیخواهند خرج دخل ندارند؟؟چرا یارانه کل این گونه خانواده هارا حذف کردید؟؟اینها متمول سمایه دار میلیاردی نیستند نود درصد دهک ده را اینگونه شکل دادید
دیروز مرغ ۳۹ تومن بود هیچکس نگاهش نمیکرد
امروز مرغ ۳۴ تومن شده بود ملت توی صف بودن
طعم شیرین عدالت یارانه ای ۶ کلاسه داره نمایان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
۳۹ نه
۲۹
روغن توی کشور پیدا نمیشه
یارانه ۴۰ میلیون رو قطع کردند و به بقیه اضافه کردن
الکی میگن به ۷۲ میلیون دارن یارانه میدن
شرایط کسانیکه شامل یارانه نمی شوند را در سایت حمایتی بخوانید با این شرایت اغلب مردم از دریافت یارانه کنار گذاشته می شوند اینکه به ۷۲ میلیون نفر پرداخت کرده اند دروغ محض است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
شاید مردم طرفدار خودشان را در سوریه و لبنان و عراق و ونزویلا و افغانستان و یمن و پاکستان را حساب کرده اند ؟
ممکن نیست فقط خطا داشته باشه! بلکه با کلک تجمیع یارانه ها نه تنها هیچ یارانه ای به جبران حذف ارز ترجیحی اختصاص پیدا نکرده بلکه از یارانه های قبلی هم کاسته شده که هیچ بلکه یارانه افرادی هم که فقط یارانه 45500 تومانی می گرفتند حذف شده! که این معنی سود دولت در اختصاص یارانه است و فقط مردم باید تاوان گرانی های افسار گسیخته بعدی رو بپردازند!
خودتون اعلام کردید که مبالغ یارانه 300 الی 400 هزار تومانی مال دو ماهه! پس هر ماه هر نفر 150 تا 200 هزار تومان یارانه می گیره که نسبت به قبل این رقم کمتر هم شده تا چه برسه به اینکه جبران حذف ارز ترجیحی رو بکنه!
کلک از این واضح تر؟!
یعنی رسما حرفهایی که زده اعتبار نداره. هیچ کدام منطقی و صحیح نیست
همگار بنده که داری خودرو و خانه و درآمد سود بانکی با سپرده یک میلردی جز دهک کم درآمد محسوب شده ولی من که هیچ خودرو و خانه بنام ندارم جز چند سیمکارت ایرانسل باید دهک سیصد هزاری یارانه باشم.الان که اوکراین جنگ هست هنوز جنگ زده نشده اند که کالاهای اساسی و خوراک مردم را کوپنی کنند و بازار سیاه درست کنند و فقرا بدبخت تر شوند دولت رییسی فقط هوای سرمایه داری و سپرده گذاران بانکی را دارد و فقط شعار دفاع از محرومان میده
آیا برای اتباع هم راه حلی در نظر گرفتید یا ما مسلمون نیستیم کلا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
...شماها دیگر چقدر پررویید ..برگردید کشورتون ...اینم راه حل ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بنده به عنوان ایرانی جواب شمارا میدهم
بابت اتباع دولت ازسازمان ملل دلاردریافت میکندو به بهانه اینکه
این اتباع از یارانه مثل بقیه ایرانیهااستفاده میکنند این پول رابه دماق میزن
یک نگاه به بازار ارز و سکه امروز بندازید که بدونید په اتفاق وحشتناکی داره روی میده
جناب میر کاظمی مشاغلی که داشتن نماینده مجلس رئیس کمسیون انرژی وزیر نفت وزیر بازرگانی چندین سال مشغول فعالیت هستید یک کارنامه از این مدت که در امور کشور تصمیم گیرنده هستید ارائه دهید در دوران وزارت در وزارتخانه چه کارهای شایسته ای انجام داده اید چه اهداف را دنبال کردید و به چه نتایج رسیدید فقط همین
سلام، بنده پس از واریز نشدن یارانه پس از اعلام مقام وزارت کار جهت اعتراض به سایت حمایت وزارت کار مراجعه نمودم. آنجا مشاهده کردم در دهک هشتم هستم. در این سایت دو بخش وجود داشت، بخش یارانه و کمک معیشت. در قسمت یارانه دکمه ی اعتراض وجود نداشت، لذا دکمه ی اعتراض را در بخش دریافت معیشت انتخاب نمودم. بعد از چند ساعت مقام وزارت کار در مصاحبه ی جدیدی اعلام کرد کسانی که به دهک بندی اعتراض ندارند و صرفا به عدم واریز اعتراض دارند صبر کنند و منتظر افتتاح سامانه جدید باشند. لذا بنده از آنجاییکه متقاضی معیشتی (دریافتی معیشتی سابق) نبوده ام و صرفا متقاضی یارانه سیصدهزار تومانی جدید هستم و به دهک بندی نیز اعتراضی ندارم در سایت حمایت از درخواست اعتراض معیشت و رسیدگی به دهک بندی انصراف دادم. بعد از چند ساعت مجددا با مصاحبه های جدید آقایون فهمیدم که اسم واریزی سیصد تومان نیز کمک معیشت هست. پس از مراجعه مجدد به سایت حمایت مشاهده کردم که در سایت نیز ثبت شده که شما از دریافت معیشت انصراف داده اید و تا شش ماه امکان تقاضای دریافت معیشت را ندارید. لذا نگران هستم که انصراف بنده از رسیدگی به دهک بندی به عنوان انصراف از دریافت سیصد تومان واریزی جدید ثبت شده باشد. متاسفانه انقدر ابهام در طرح وجود داره و انقدر طرح عجله ای و بدون شفافیت عملیاتی شد که مشکلات زیادی ایجاد کرده. الان من موندم و کلی قسط و مشکلات مالی و اینکه احتمالا از طرح انصراف داده محسوب میشوم.
با تشکر از خبرگزاری تابناک، ممنون میشم این دغدغه ها و باگ های موجود رو به گوش مسئولین برسونید
چرا مردم ما نباید مثل مردم کشورهای همسایه خودشون
زندگی کنن ؟!!!
مثل مردم عربستان کویت امارات قطر عمان بحرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چون انها با آمریکا تعامل دارند و ما با چین و روسیه
ناشناس
| - |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
منم مراجعه کردم یه پراید مدل 90دارم پوسیده است آن را برایم دارایی زده بودند.
خسته نشدید از این همه فشار به مردم؟
ناشناس
| - |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
این عدالت نیست ظلم است
این بابا میرفت دنبال درمان سرطانش و وقتشو برای اینکارا نمیگذاشت هم به نفع مردم بود هم به نفع خودش.
معتادان و تریاکی ها که پولشونو خرج عملشون می کنن یارانه می گیرن بعد ما که از زندگی می زنیم تا پول پس انداز کنیم یارانمون قطع شده ... بنازم به این عدالتتون
معیشت به برجام گره خورد که هیچ حالا به جنگ اکراین و روسیه هم گره خورد فردا اگر جای دیگه ای هم دعوا و مرافعه بشه هزینش رو ملت ایران باید پرداخت کنه
شان و ارزش ملت بزرگ ایران رو پایین آوردین همین یارانه بی ارزش رو به خانواده من و خیلی ها ندادین دولت بی عدالت
کمر مردم زیر بار فقر و گرونی شکست! تشکر از دولت و مجلس انقلابی تماما اصولگرا. تحریم ها اثر ندارد
دیگه این بار پاره آجر را گذاشتید روی لوکوموتیر(!) اقتصاد به سوی دره فروپاشی.
این بشر فقط با هدف تخریب اومده برنامه و بودجه و السلام.
أي خدا
مردم حاضران یارانه نگیرن اما قیمت ها به 10 سال قبل برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
به ده سال نه به دو سال قبل
سلام بنده که کارمندم جز کدوم دهک هستم که برایم واریز نشده نکنه جایی گنجی و درامدی داشتیم که خودمان نمیدانیم که برایمان ژرداخت شنده؟لطفا ژاسخ دهید
خدایا کجا داریم می ریم، قرن بیست ویکه ما هنوز دنبال کالا برگیم
من را در دهک 7 قرار داده اند و حالا علاوه بر اینکه یارانه های اخیر برایم واریز نشده یارانه نقدی45500 هم حذف شده،خدا ازشون نگذره چجور با اعصاب مردم بازی میکنند،میلیاردرها تمام یارانه ها را دریافت میکنن ولی بازنشسته ای مثل من یارانه اش قطع میشه،این هم از عدالت جناب رییسی
اقای رییس لطفا بفرمایید چگونگی توزیع همین کالا در نظر گرفته شده قبلا ما بعضی کالاهای ذکر شده در یارانه را از نزدیکتری فروشگاه خریداری نماییم در اینده چگونگی خرید ما وچگونگی فروش کالاهای مختلف در فروشگاها رامشخص نمایید
این چه مدیریتی است از خدا بترسید
برای من که دهک 8 هستم یارانه نداده اند, خیلی جالب است این اتفاق برای خیلی ها افتاده یعنی دهکهای 7 به بالا یارانه نگرفته اند و این درحالیست که دولت به کرات گفته فقط به دهک 10 یارانه نداده.
یکی هم پیدا نمیشه جواب بده!
بیکار که نیستیم همش تو سایتها دنبال جواب بگردیم.
لطفا پیگیری کنید
با تشکر از سایت خوب شما
بجای اینکه قیمت ارز را بیارید پایین و ارزش پول ملی را ببرید بالا مردم را بیچاره میکنید و طرحهای از من در آورده ارائه میدهید. مگر همین ارز در دولت احمدی نژاد1500الی3000نبود چطور ارز را کردید30000حالا فشارشو به مردم میاورید. چرا به مردم ظلم میکنید؟ چرا فشار سیاستهای غلط سیاسی و اقتصادی خود را به مردم می آورید فقط بلدید الکی شعار بدهید
آقای رییسی مردم را ناامید کرده اید لطفا استعفا دهید
با این روش غلط که نمی شود. آزادکردن قیمت ها شامل همه اقلام می شود اما یارانه فقط به دو الی سه کالا داده
می شود کسی که از این دو قلم نخواهد باید یارانه فروشی کند برود چیزدیگری خرید کند؟
تو رو خدا شما رسانه ها به داد مردم برسید اگر چه شما رسانه منصوب به دولت هستید
آخه چطور کارمند دولت برایش واریز کمک معیشتی که هیچ حتی یارانه 45500 تومانی رو هم نریخته اند سایت حمایت وزارت تعاون هم اصلا امکان وارد شدن ندارد
اگر واقعا شما رسانه ها مردمی هستید صدای ما رو بگوش این از خدا بیخبرها برسانید.
همکار من که دارای 3 باب منزل مسکونی ماشین شخصی و دارای خانم شاغل می باشد باید 400 هزارتومن یارانه بگیرد ولی من که فقط یک منزل شخصی و خوردو مدل 87 دارم با اینکه قبلا یارانه بگیر بوده ام الان جز دهک 10 شدم و یارانه ام حذف شد.
این چه استدلال مسخره ایی است .خوب یارانه پنهان را برداشتید .الان همه باید با قیمت مساوی یک جنس را بخرند بدون یارانه.... پس فرقش چیست که یک سری یارانه بگیرند یک سری نباید یارانه بگیرند .الان هر کس که کار میکند . .و صبح تا شب جون میکنه خودش و خانواده از اسایش شان میزند نباید یارانه بگیرد .ولی کسی که کار نمیکند یا خودش نتوانسته زندگی اش را درست مدیریت کند چند تا بچه دارد .بدون فکر به اینده یارانه میگیرد .خوب یک کلام بگید فقط باید بمیرید ناله بزنید دیگه .فکر میکنند همه مثل خودشان مفتی صاحب همه چیز شدن .اگر گردش مالی داریم یا خانه و زندگی ..از دزدی مثل شما که نبوده . براش جون کندیم .تا جمع شده .واقعا نمیدانم چه گناهی کردیم که گیر این جماعت افتادیم.
میرکاظمی نه شامپو نیاز داره نه صابون . خونشون هم نیاز به لامپ نداره
اینکه میگویند در دهک بندی درصدی خطا وجود دارد ، بنده از دهک یا دهک های او ل هستم ولی در طرح دولت عدالت محور جزو دهک دهم با درآمد میلیاردی قرار گرفته ام در حالیکه در آمد بازنشستگی بنده حداقلی است .
آنچه وجود ندارد عدالت است و بزودی همین ارز نیمایی هم جای ارز جهانگیری را خواهد گرفت و دولت های بعد بر ای چند نرخی دوباره ارز تصمیم گیری خواهند کرد یعنی کار دولت شده حذف و اضافه . بر ای مثال یک دولت وزارتخانه ای را منحل می کند و دولت بعد آن را برقرار میکند و باز دولتهای بعدی به همین منوال حذف و اضافه می کنند .
درود بر خبرگزاری تابناک که نظرات کاربران را منعکس میکنید.بیشتر خبرگزاری های حامی دولت بخش نظر سنجی را حذف کردند تا کسی به دولت محترم انتقاد نکند.اجرکم من الله و توفیق روزافزون برای شما عزیزان
با سلام
تا ماه قبل یارانه 45500 می گرفتم ولی یارانه جدید پرداخت نشد, امروز صبح وارد سایت حمایت شدم نوشته بود دهک 8 هستم , در سایت شما مطرح کردم که چرا دولت به اشتباه گفته به 9 دهک یارانه داده است ؟, مجدد ساعت 14 وارد سایت شدم و نوشته دهک 8 را پاک کرده بود , در ضمن با شماره گویای 09200006369 تماس گرفتم و اعلام کرد که دهک 10 هستم!
من احساس کردم گوشهام دراز شده است!
خیلی واضح است که دولت با ترفند ناجوانمردانه ای , دهکهای 7 تا 9 را به دهک 10 منتقل کرده و بعد با افتخار می گوید به 9 دهک یارانه داده ام , در حالیکه فقط به 6 دهک یارانه داده است.
من کارشناس ارشد , پژوهشگر برتر و نخبه ایرانی هستم ولی حالا احساس می کنم کاش یک آدم ابله و بی سواد بودم.
با تشکر از سایت خوبتان و اینکه این مطلب را وارد سایت می کنید.
این فرد فقط به دنبال نابودی قشر کارمند آمد و بس الان هم اکثریت کارمندان را از یارانه پرداختی محروم کرد، آه کارمندان بینوا پشت سر ایشان است،و ایشان بداند که آه مردم چه تاوانی خواهد داشت.
خدا عاقبت را بخیر کند یک شغل دیگه اضافه شد کوپن فروشی
کشور و مردم را با این یارانه که نماد ظلم و بی عدالتی و تبعیض و گداپروری است به دریوزگی و بیچارگی رساندن و می خواهند با این پول بسیار اندک و ناچیز و حرکت پوپولیستی و عامیانه که اصول اقتصاد نوین را زیر سوال می برد بی لیاقتی و بی کفایتی و بی سوادی خود را پوشش دهند!!!!!! مبنای محاسبه بسیار غلط و غیر فنی است و با دیدن افراد یارانه بگیر و یارانه نگیر مشخص است که بانک اطلاعاتی قوی و مطمئن و بروز هم ندارند
پیشاپیش نوید شکست طرح را تبریک می گویم ، این کلاه فقط برای حذف یارانه نقدی است که یکی از خودی هایتان ویروسش را اشاعه کرد.
زمانی میرسد که پرداخت بیست برابر یارانه های فعلی هم کارساز نخواهد شد و جایی برای ماندن نخواهید داشت
مملکت را به ویرانه تبدیل کردید
ورود به دوران باشکوه اقتدار کوپنی بر همه مسئولان مبارک باد.
ببینید نماینده محترم سلام
ما به شما و آقای رییسی رای دادیم
ولی شما ها با ما بازنشستگان کشوری چه کردید؟
احکام حقوقی 1400 پرداخت نشده است حقوق حدید1401 را برای این گروه 10 درصد افزایش دادید ولی برای سایر گروه ها تبعیض و20-30-40-و... افزایش دادید تورم 50 درصد است
از سال گذشته با شما ها و آقای رییسی و وزیر رفاه وریس صندوق کشوری نامه ها دادیم
مراجعات متعدد داشتیم
تلفن ها زده شد
این مشکل را علت را بیان نکردید
جلسه با بازنشستگان نگذاشتید
اطلاع رسانی نمی کنید
ما نمی دانیم چه می شود
این نحوه کار شماست بعد دنبال رضایت مندی میگردید
شما آقای رییسی به جای ما باشید ساکت می نشینید آیا تحمل دارید
همه بازنشستگان کشوری بشدت از شما ها گله مند هستند
جون شما ما را درک نمیکنید
به قانون عمل نمی کنید
کلاه گشاد سر مردم
چرا این دولت به مردم نمیگوید در ازای دادن ۳۰۰تومن ان هم نه به همه چه بلایی میخواهد بر سرما بیاورد .مرغ بالای ۶۰ شیر نزریک بیست روغن ۴ برابری گوشت دو برابری و..... امان از بیداد. از ما که نمیترسید از خشم خدا بترسید
نا عدالتی و منکر اینه که پس انداز آدمی مثل من که با خون دل جمع شده باعث قطع یارانم بشه و از طرفی با گرون کردن دلار در واقع از پس انداز من به یک سری آدم معتاد و تریاکی که پولاشونو خرج عملشون کردن یارانه داده بشه ...
فرمایش ایشان کلا خنده دار هست دوستان خیلی در اشتباه هستن
و بالاخره چنین بود پایان ایرانیان در قرن 21 ...
این خبر را همه دنیا بخوانند تا درس عبرتی باشد برای سایر ملل.
دولت پول خلق کرد؟ازکجا؟پشتوانه ارزی یاذخایرطلایافروش نفت وگازدرتحریم؟
برنامه دولت در مسیر تک نرخی کردن ارز حتی با همه گرانی که منجر خواهد شد قابل تقدیره ولی به شرطی که:

- تعرفه هارو بردارید بزارید خودمون انتخاب کنیم کجا بریم، چی سوار شیم، چی بپوشیم و ...
- اجازه بدید آزادانه انتخاب کنیم چه کسی بیاد سر کار و مسئولیت بپذیره
- تک تک مسئولان از بالا تا پایین هر سال بابت بودجه ای که سازمان یا سازمان های زیر مجموعه اش دریافت کرده گزارش بده به مردم .
حضرات، آقایان دارید میرسید به ته دیگ
آیا تو این شرایط میتونید با مردم شفاف باشید حتی در این حد مختصر؟؟؟!!!
سلام مانمی دانیم که این مسعولین تاچه زمانی این مردم رامی خواهند فریب دهند بخداقسم مردم ازاین کارهای بی معنی وبی دلیل خسته شدایم اینهافقط فریبکاری راخوب بلد هستند)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل