بازدید 4287

رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

کد خبر: ۱۱۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 16 May 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای‌خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از فردا تا جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید تداوم دارد، افزود: امروز در جنوب‌شرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک مورد انتظار است و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده است طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از نیمه‌غربی و مرکز کشور شاهد آسمانی غبارآلود هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین طی این مدت در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش بادهای شدید تا بسیار شدید رخ می‌دهد که خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق را به همراه دارد، ادامه داد: برای نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا ۳ متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند، اظهار کرد: آب‌های دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و متلاطم هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز در برخی از زمان‌ها غبارآلود و در ساعات بعدازظهر نیمه ابری است و وزش باد پایتخت گاهی مواقع شدید است. حداکثر دمای پایتخت امروز به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست