بازدید 6397
۷

چرا الکل‌های دست‌ساز مسمومیت‌های حاد می‌دهند؟

دکتر پیمان عرفان‌طلب، فلوشیپ سم‌شناسی می‌گوید: محال است که در ایران الکل دست‌ساز استاندارد وجود داشته باشد.به عبارتی هیچ نوع نوشیدنی الکی در کشور قابل تایید نیست.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 16 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، او ادامه می‌دهد: «در فرایند ساخت مشروبات الکلی تقطیری قطعا متانول تولید می‌شود (برعکس محصولات تخمیری نظیر شراب یا آبجو) اما برای اینکه میزان آن کم باشد نیاز است که به شکل صنعتی و در کارخانه‌ها تولید شود، اتفاقی که در کشورهای غربی می‌افتد اما در کشور ما که ساخت آن ممنوع است و به شکل زیرزمینی تولید می‌شود امکان اندازه گیری میزان متانول و یا کنترل استاندارد آن وجود ندارد و روش‌هایی مثل آزمایش گرفتن شعله روی محصول و سوختن آبی آن باورهای غلط است. بر این اساس هیچ نوشیدنی الکی قابل تایید در ایران وجود ندارد و مصرف‌کنندگان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.»

دکتر عرفان‌طلب می‌گوید: «بارها کسانی با مسمومیت بالا به اورژانس لقمان آمده‌اند که از بطری پلمپ شده با ظاهری شبیه محصولات خارجی، الکل مصرف کرده بودند. این یعنی به ظاهر بطری، طعم و بو، قیمت و پلمپ بودن آن به هیچ عنوان نمی‌توان اعتماد کرد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۷
اگر مخلوط اتانول و متانول باشد (الکل تقطیری دست ساز) چنین مسمومیت های حاد منجر به مرگ رخ نمی دهد. مورد اخیر قطعا از متانول خالص صنعتی استفاده شده است.
ساخت کیت تشخیص متانول خیلی ساده است.
محصول تخمیر برخی باکتری ها و قارچ ها، متانول است. در طراحی فرایند تخمیر و تنظیف تجهیزات، باید بشدت وسواس بخرج داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
باریکلا به تجربه
خوردن شراب که امّ الخبائث است، چه دست ساز چه کارخانه ای کلاً حرام و فردی که به این عمل مبادرت ورزد باید شلاق بخورد. متأسفانه قبح گناهان کبیره ریخته و در جامعه بصورت عادی درآمده است مثلاً می گویند اگر مست بودید پشت ماشین ننشینید در حالیکه باید بگویند خوردن شراب حرام است و هر فردی که چنین کند و در حال رانندگی او را مست ببینند علاوه بر 80 ضربه شلاق گواهینامه او باطل شده و به اشد مجازات خواهد رسید.
بهترین کار نخوردن است. مثل من که 42 سالمه و لب به عرق نزدم. اگر خوردید و مردید کسی مسئول نیست
خدا را شکر
چقدر متخصص داریم در این خصوص !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر