بازدید 58421
۵

وضعیت پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 10 May 2022

به گزارش «تابناک»، حجت عبدالملکی با حضور در شبکه خبر سیما، توضیحاتی درباره سازوکار اعطای یارانه به خانوار ارائه و اظهار کرد: در موضوع هدفمندی یارانه‌ها، دهک بندی و تعیین سطح درآمدی خانوارها بسیار حائز اهمیت است. پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان در ماه‌های گذشته در حال تکمیل بوده و تا ۹۵ درصد هم پیش رفته است. بخشی از اطلاعات هنوز از سوی برخی دستگاه‌ها ارائه نشده است. البته اطلاعاتی که هنوز نرسیده نباید باعث نگرانی مردم شود، زیرا ما فرض را بر این می‌گذاریم که مردم دارایی جدیدی ندارند.

وی افزود: ما یک دهک بندی اولیه را انجام و آخرین اطلاعات را (۱۷ اردیبهشت) به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه دادیم، البته دائم اطلاعات جدید می‌رسد و ممکن است اعتراضاتی هم از گذشته وجود داشته باشد که سامانه‌هایی برای رسیدگی به این اعتراضات در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دور جدید اصلاح نظام یارانه‌ها دارد عادلانه تر و کارآمدتر می‌شود و به زودی هم جزئیات آن اعلام خواهد شد، گفت: در این روند، ما دو شکل اعتراض را می‌توانیم داشته باشیم که هر دو بررسی می‌شود؛ نخست اینکه «چرا جزو یارانه بگیرها نیستم؟» که به زودی و در همین روزها از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سامانه‌ای برای پاسخ دهی به آن آماده و راه اندازی می‌شود.

عبدالملکی افزود: اعتراض دیگر این است که «چرا من در این دهک درآمدی هستم؟» مثلاً ممکن است فرد بگوید "چرا من را در دهک هشت قرار داده‌اید، به نظرم در دهک پنج هستم." این اعتراض درباره دهک بندی مربوط به وزارت رفاه است که سامانه آن نیز آماده شده است. بعد از اعلام اینکه هر فرد در کدام دهک درآمدی است، اگر شخصی معترض بود هم به سامانه‌ای که اعلام خواهد شد مراجعه و موارد را ثبت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم به او اطلاع داده می‌شود که اعتراضش وارد است یا دهک بندی با توجه به اطلاعات اقتصادی اش درست انجام شده است.

وی بیان کرد: اصلاح نظام یارانه‌ها، شاخص‌های فقر را در جامعه بهبود خواهد بخشید؛ زیرا قرار است دهک‌های پایین‌تر، مبلغ بیشتر و دهک‌های بالا، مبلغ کمتری دریافت کنند و این خود به خود منجر به بهبود رسیدگی به فقرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه به روز رسانی دهک‌ها و تغییر آن چگونه و در چه فواصل زمانی انجام می‌شود؟ گفت: بانک‌های اطلاعاتی مختلفی از ثبت احوال گرفته تا شبکه بانکی در تعیین دهک‌ها دخیل هستند و اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان تا ۹۵ درصد کامل است. این اطلاعات مدام تغییر می‌کنند و وقتی به صورت مقطعی اطلاعات می رسند مجدداً دهک بندی تغییر می‌کند و سیستم پویاست و به صورت خودکار به روز رسانی می‌شود و مردم لازم نیست اقدامی انجام دهند.

عبدالملکی اضافه کرد: درباره کلیت روش پرداخت که مبلغ چقدر باشد اعتباری و نقدی، به طور کلی دولت تصمیم می‌گیرد؛ آنچه مسئولیت مستقیم وزارتخانه ماست دهک بندی خانواده‌ها، رصد شرایط اقتصادی آنها و رسیدگی به اعتراضات احتمالی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز توضیح داد و گفت: بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، باید سالانه یک مرتبه افزایش مستمری بازنشستگان سایر سطوح درآمدی، توسط هیئت امنای تأمین اجتماعی تعیین و برای تصویب نهایی به دولت ارسال شود تا در آنجا تصمیم گیری و به تصویب برسد که معمولاً هر ساله تعیین این رقم بر اساس مصوبات شورای عالی کار بوده است.

عبدالملکی افزود: سازمان تأمین اجتماعی هم به همین ترتیب میزان افزایش حقوق را مشخص کرده و بودجه‌اش در سرجمع مخارج تأمین اجتماعی دیده شده و به دولت ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه روال کار اینگونه است که ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود و نتیجه بحث در کمیسیون‌ها، به صحن هیئت وزیران منتقل و در آنجا تصمیم گیری می‌شود، گفت: میزان افزایش مستمری‌ها تاکنون یک جلسه در کمیسیون تخصصی مطرح شده و یک جلسه دیگر باید در کمیسیون مطرح شود که همزمان در نوبت طرح در هیئت وزیران قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می‌کنیم افزایش حقوق‌ها به اردیبهشت برسد و دولت هم پیگیر است، اما به هر دلیل اگر به اردیبهشت نرسد قطعاً معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵
خودشونو مسخره کردن
درود بر وزیر جوان نخبه و مردمی و پرتلاش.خدا پشت و پناهت قهرمان.
چرا دولت نباید سریع به اینگونه مسائل رسیدگی کند که در جمع بماند برای ماه آینده با این تورم روز افزون مستمری بگیر بیچاره چکار باید بکنند با این اوضاع این را آقایان باید در نظر بگیرند که متاسفانه ایچ است
درخصوص حقوق بازنشستگان دیگر گروه تخصصی قبل ازهئیت دولت ندارد چندرغاز پول بعنوان حقوق میخواهند بدهند اگریک بازنشسته مبلغ کسربیمه اش رافقط سکه یازمین میخرید الان بعداز30سال میتوانست باپس اندازش یک زنرگی لاکچری داشته باشد وامروز مجبورنبود چشمش به همراه دستش کاسه گدایی بدست گیرد
با این کارهای غیر کارشناسی شما مملکت داره به فنا میره دیگه کارگر هم کار نمبنکه با روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومن هم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر