بازدید 6491

کرونا هنوز به پایان نرسیده است

کد خبر: ۱۱۱۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 09 May 2022

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشتباهی بزرگ است چرا که کووید هنوز به پایان نرسیده و مجددا آغاز شده است، افزود: ما نگران بروز پیک جدید ناشی از سویه‌های اخیر امیکرون هستیم.

به گزارش میزان، مینو محرز در خصوص سیر نزولی موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در کشور و اینکه آیا این وضعیت پایدار است یا نه گفت: کرونا هنوز به پایان نرسیده و در حال حاضر مجددا موارد ابتلا در اروپا و آمریکا افزایش یافته است که از جهش‌های BA4 و BA5 ناشی می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا به هیچ وجه به پایان نرسیده است، ادامه داد: هم اکنون باید رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از تهویه‌ مناسب، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک جدی گرفته شود چرا که فعلا واکسن موثر بر این سویه‌های جدید را در اختیار نداریم البته واکسیناسیون حتما باید انجام شود اما این موارد هم باید در کنار تزریق واکسن رعایت شوند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشتباهی بزرگ است چرا که کووید هنوز به پایان نرسیده و مجددا آغاز شده است، افزود: نگران بروز پیک جدید ناشی از سویه‌های اخیر امیکرون در تابستان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با تزریق دز چهارم واکسن کرونا توضیح داد: تزریق دز چهارم واکسن کرونا به اشخاص بالای ۸۰ سال و‌ دچار بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود اما به طور کلی توصیه جهانی این است که واکسنی بر علیه امیکرون ساخته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار