بازدید 3514

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از یک‌ میلیون نفر گذشت

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند، شمار قربانیان کرونا در این کشور در روز چهارشنبه (به وقت محلی) از مرز یک میلیون نفر گذشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 05 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "ان بی‌سی نیوز" آمریکا هم اکنون دارای بالاترین آمار قربانیان کرونادر جهان است.

این آمار معادل جمعیت شهر سن هوزه در کالیفرنیا است که دهمین شهر بزرگ آمریکا است و با سرعت خیره کننده‌ای یعنی ۲۷ ماه پس از تایید اولین مورد ابتلا به این ویروس در این کشور بدست آمده است.

اگرچه در هفته‌های اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا کاهش یافته است، این کشور به صورت روزانه حدود ۳۶۰ مورد فوتی در میان بیماران کرونایی را به ثبت رسانده است.

این آمار بسیار بالاتر از تعدادی است که مردم آمریکا در ماه‌های اول آغاز همه‌گیری کرونا تصورش را می‌کردند زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به صورت مکرر این بیماری را کم اهمیت جلوه داده بود.

ترامپ در ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۰ ضمن متهم کردن دموکرات‌ها گفت: این یک دروغ دیگر از سوی دموکرات‌ها است. تاکنون هیچ کسی را از دست نداده‌ایم.

اکنون با گذشت بیش از ۲ سال از این اظهارات، آمریکا دارای بالاترین آمار کرونا در جهان است و پس از آن برزیل با بیش از ۶۶۰ هزار فوتی، در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کرونا مبتلا شده است.

تاکنون بسیاری از مقامات آمریکا به رغم تزریق واکسن کووید -۱۹ در چندین نوبت، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

"دبورا بیرکس" مسئول هماهنگی کارگروه دولت ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: آمریکا باید برای افزایش احتمالی مبتلایان کرونا پس از افزایش اخیر موارد در آفریقای جنوبی آماده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی