بازدید 3612

آمریکا خواهان صدور قطعنامعه علیه کره شمالی

سفیر آمریکا اعلام کرد که کشورش قصد دارد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اقدامات اخیر کره شمالی را در زمان ریاست خود بر شورا در ماه مه (اردیهشت- خرداد) پیش ببرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 04 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، "لیندا توماس گرینفیلد" سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: ایالات متحده قصد دارد پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد محکومیت فعالیت های موشکی اخیر کره شمالی را پیش ببرد.

وی در ادامه افزود: ما قطعنامه ای داریم که در شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی در حال بحث است، و برنامه ما برای پیشبرد این قطعنامه در طول این ماه است.

سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما در مورد وضعیت آنجا بسیار نگران هستیم، نقض های متعدد قطعنامه های شورای امنیت که کره شمالی در آن انجام داده است.

سخنان گرینفیلد در مورد پیش بردن قطعنامه علیه کره شمالی در حالی بیان می شود که آمریکا رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در ماه جاری میلادی (مه) شد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) نروژ، در ماه فوریه روسیه و در ماه مارس امارات متحده عربی به ترتیب ریاست شورای امنیت را بر عهده داشتند.

ریاست شورای امنیت دوره ای و طول مدت آن یک ماه است و رئیس هیات نمایندگی هر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل شناخته می‌شود.

پنج عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه می شوند که دارای حق وتو در این شورا هستند.

وظیفه اصلی این شورا حفظ صلح و امنیت بین‌الملل است که با یکجانبه‌گرایی برخی از این اعضا، از ماموریت اصلی خود دور شده و در موارد متعددی ناکارآمد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار