بازدید 4688

پلیس ارمنستان ۱۸۰ نفر را بازداشت کرد

در ادامه اعتراضات ضددولتی در ارمنستان که نیکول پاشینیان نخست وزیر را هدف قرار داده است، پلیس این کشور ۱۸۰ نفر را بازداشت کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 03 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، معترضان در ارمنستان امروز دوشنبه تظاهرات گسترده‌ای را آغاز کردند، خیابان‌های مرکزی ایروان را بستند و خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور شدند.

همزمان با دخالت پلیس، ۱۸۰ نفر از تظاهرات کننده ها بازداشت شدند. این تظاهرات در اعتراض به وضعیت منطقه قره‌ باغ انجام شد. احزاب اپوزیسیون، نیکول پاشینیان را متهم کرده‌اند که قصد دارد تمام قره‌باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

نخست وزیر ارمنستان ماه پیش به نمایندگان پارلمان این کشور گفته بود که «جامعه بین‌المللی از ارمنستان می‌خواهد خواسته‌های خود درباره قره‌باغ را کاهش دهد».

تظاهرات در ایروان از تاریخ ۱۷ آوریل (دو هفته پیش) تقریباً هر روز برگزار می‌شود.

هزاران نفر دیروز یکشنبه نیز در شهر ایروان پایتخت ارمنستان در اعتراض به اعطای امتیازات دولت این کشور به جمهوری آذربایجان پیرامون منطقه قره باغ تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان استعفای نیکول پاشینیان را خواستار شدند. تظاهرات کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در مخالفت با جمهوری آذربایجان در دست داشتند.

در همین راستا، «ایشخان سگاتیلیان» نائب رئیس پارلمان و رهبر مخالفان در ارمنستان گفت: هرگونه وضعیت سیاسی قره باغ در آذربایجان برای ما یک امر غیرقابل قبول است. پاشینیان به اعتماد مردم خیانت کرده و باید کناره گیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست