بازدید 55582

روسیه به مولداوی حمله می‌کند

تایمز انگلیس به نقل از اطلاعات اوکراین نوشت روسیه قصد حمله به مولداوی را دارد تا بتواند ارتش خود را به بند اودسا در اوکراین منتقل کند.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 02 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از تایمز، منابع اوکراینی می‌گویند روسیه در حال هموار کردن راه برای تصرف کشور همسایه اوکراین یعنی مولداوی است.

به گفته این منابع روسیه تلاش خواهد کرد تا با تصرف مولداوی جبهه جدیدی علیه اوکراین بگشاید.

بر این اساس مولداوی به عنوان یکی از جمهوری‌های شوروی سابق {دومین کشور فقیر حال حاضر اروپا} تنها 3250 سرباز در ارتش خود دارد و تسلط موفقیت آمیز منجر به حرکت نیروهای روس به بندر اودسا در دریای سیاه از سمت غرب می‌شود.

به گفته منابع مطلع، کرملین از قبل تصمیم حمله به مولداوی را گرفته است.

بدین ترتیب سرنوشت مولداوی تعیین کننده خواهد بود و اگر روسیه بر این کشور مسلط شود، اوکراین از نظر نظامی هدفی ساده‌تر و تهدید جدی برای حیات کی یف خواهد بود.

{کشور 3 میلیونی مولداوی کشور محصور در خشکی در شرق اروپا است که از غرب با رومانی و از شمال شرقی تا جنوب با اوکراین همسایه است. مرزهای مولداوی با رومانی در راستای رودهای پروت و دانوب کشیده شده‌است. این کشور از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ با نام جمهوری شوروی سوسیالیستی مولداوی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و در ۲۷ اوت ۱۹۹۱ پس از فروپاشی شوروی اعلام استقلال نمود. پایتخت مولداوی شهر کیشیناو است. همچنین داخل این کشور، کشوری به رسمیت شناخته نشده بنام ترانس نیستریا است که در سطح بین‌الملل آن را به عنوان بخشی از مولداوی می‌شناسند.(۱۵۰۰ سرباز روس در آنجا بعد از جنگ داخلی مستقر هستند.) این کشور از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی دومین کشور فقیر در اروپا است. مولداوی به وسیله یک جمهوری پارلمانی اداره می‌شود که رئیس‌جمهور در آن ریاست کشور و نخست‌وزیر ریاست حکومت را بر عهده دارد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان جهانی تجارت، سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE)، سازمان GUAM برای دموکراسی و توسعه اقتصادی، کشورهای مشترک المنافع (CIS) و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC). و هم چنین متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا است.}

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها