بازدید 6927

ماجرای آزادی یک زندانی با کمک دادستان خاتم

کد خبر: ۱۱۱۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ 30 April 2022

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم (استان یزد) با استفاده از ارفاقات قانونی زمینه آزادی و اشتغال یک زندانی ۱۹ ساله را فراهم کرد.

به گزارش ایران، سید جمال‌الدین طباطبایی در رابطه با آزادی این زندانی به میزان گفت: چندی قبل پزشک معتمد پزشکی قانونی مستقر در بیمارستان آیت‌الله خاتمی شهرستان خاتم به اطلاع دادستانی رساند، یک زندانی ۱۹ ساله دچار مشکلات جدی و خطرناک روانی شده است و وضعیت مطلوبی ندارد. بلافاصله با زندانی به‌صورت مستقیم دیدار و گفت‌وگو انجام و مشخص شد که زندگی خانوادگی وی به‌دلیل مشکلات ناشی از حبس این فرد در حال فروپاشی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم، ادامه داد: به منظور کمک و مساعدت به این زندانی و جلوگیری از فروپاشی یک زندگی مشترک، پرونده زندانی برای بررسی مجدد به دادستانی ارسال و مشخص شد این فرد برای اولین بار مرتکب جرم شده و باتوجه به ابراز ندامت و پشیمانی زندانی و سن کم وی شرایط استفاده از برخی تخفیفات و ارفاقات قانونی را دارد.

بنابراین در نهایت با استفاده از اختیارات دادستانی، زندانی با استفاده از یکی از نهاد‌های ارفاقی آزاد شد. طباطبایی افزود: به‌دلیل اینکه این زندانی دلیل ارتکاب به جرم خود را بیکاری و مشکلات مالی بیان کرده بود از طریق انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خاتم زمینه اشتغال وی را فراهم و با پیگیری‌های بعدی نیز همسر این فرد راضی به بازگشت و زندگی دوباره شد.

در حال حاضر و پس از آزادی این فرد تحت مراقبت بوده و وضعیت زندگی وی از طریق دادستانی و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خاتم پیگیری می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار