بازدید 3706
۱

تاخیر در ۲ پرواز یزد به تهران و بالعکس به علت نقص فنی

پرواز هواپیمایی آسمان از مقصد یزد به تهران بعلت نقص فنی با تاخیر ۳۵ دقیقه‌ای انجام شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 27 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه یزد صبح چهارشنبه به ایرنا گفت: این هواپیما قرار بود ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه سه شنبه شب از یزد به تهران پرواز کند که پس از پنج دقیقه پرواز بر روی آسمان بعلت نقص فنی به فرودگاه بازگشت.

محمد باقر دهقانی تفتی افزود: مسافران این هواپیما پس از ۳۵ دقیقه تاخیر، مجددا راهی تهران شدند.

به گفته وی پرواز ساعت هفت و ۵۰ دقیقه امروز چهارشنبه شرکت هواپیمایی پویا از مقصد تهران به یزد نیز بعلت نقص فنی تا این ساعت انجام نشده و احتمالا با تاخیر یا با جایگزینی یک هواپیمای دیگر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه یزد بهمن ماه پارسال در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در انجام پروازها، از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بود این تاخیر را به حداقل برسانند.

عباس محمدی با اشاره به برخی انتقادها در فضای مجازی مبنی بر برخی تاخیرات پروازی یک شرکت هواپیمایی در این استان گفت: شرکت هواپیمایی یاد شده، تاخیرهای زیادی داشته که علت آن نقص فنی بوده است.

وی تاکید کرد: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی بحث نقص فنی است که تا رفع آن باید شکیبا باشیم و موضوع دوم اینکه تاخیرات پرواز فقط مختص یزد نیست؛ به تازگی در دیگر مسیرها نیز چندین تاخیر به نام شرکت های هواپیمایی ثبت شده و نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است.

محمدی با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم که متمدنانه با این موضوع برخورد کرده و به صورت حرفه ای با آن روبرو می شوند یادآور شد: در تاخیرات پروازی، ما طرف مردم و پیگیر مطالبات آنها هستیم تا شرکت های هواپیمایی این تاخیرات را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه میزان تاخیرات در گذشته تا ۲۴ ساعت ثبت شده و الان به رقم میانگین نیم ساعت رسیده است، ادامه داد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و به مسوولان استان هم اعلام شده است، لازم است شرکتی که اخیرا پروازهایش با تاخیر انجام میشود، تاخیرات را به حداقل رسانده و موضوع را مدیریت کند.

مدیرکل فرودگاه استان یزد یادآور شد: وقوع نقص فنی، امری طبیعی است و پیش می اید و مردم مطمئن باشند همه عوامل پرواز دوست دارند پرواز بدون تاخیر و با رضایت مسافران باشد اما وقتی نقص فنی بوجود می اید اجازه بدهیم متخصصان کارشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه البته تاکنون فشاری بر متخصصان نبوده است، تاکید کرد: نقص فنی موردی است که نمی توان در مورد آن خطر کرد ضمن آنکه آن چیزی که در ذهن مردم در مورد ایمنی پرواز و به خطر افتادن آن است مربوط به مشکلات کوچک فنی نیست؛ آنچه نقص فنی است اشکالات جزئی است اما همه نواقص به نام نقص فنی مطرح میشود.

وی گفت: وقتی صحبت از نقص فنی می کنیم منظور ایرادات اساسی در هواپیما نیست؛ ایرادات اساسی را در همان مبدا یعنی کارخانجات بررسی و رفع می کنند، آنچه تحت عنوان نقص فنی مطرح می شود ایرادات جزئی است که رفع می شود.

محمدی، رضایت مردم را اصلی ترین مسئله در ارائه خدمات به مسافران دانست و گفت: به جز چند مورد ، اطلاع رسانی در مورد تاخیر پروازها به موقع انجام شده است.

وی همچنین رقابت مثبت میان شرکت های هواپیمایی را خوب و به نفع این حوزه دانست.

محمدی اظهار داشت: روزانه بطور میانگین ۱۰ پرواز در فرودگاه یزد انجام میشود که پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز و بندرعباس به صورت عادی و پروازهای دیگری مثل عتبات عالیات، تبریز،کیش، قشم، شیراز و زاهدان به صورت موردی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چه خبر تعجب آوری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل