بازدید 21151

اعتراف رئیس صداوسیما به ریزش مخاطبان رسانه ملی، نخستین گام تغییر ریل؟

اساساً تا ضعف یک مجموعه پذیرفته نشود، بدیهی است اقدامی برای بهبود آن مجموعه شکل نمی‌گیرد. البته برخی این موضع گیری را تاکتیکی خوانده‌ و تاکید کرده‌اند دیدگاه تغییر نکرده، اما چیزی به جز مرور زمان نمی‌تواند دقت چنین ارزیابی‌هایی را بسنجد. با این اوصاف، باید صبر کرد و دید آیا گفته‌های جبلی منتهی به تغییری می‌شود یا آب از آب تکان نمی‌خورد؟
کد خبر: ۱۱۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 25 April 2022

اعتراف رئیس صداوسیما به ریزش مخاطبان رسانه ملی، نخستین گام تغییر ریل؟

اذعان رئیس سازمان صداوسیما بر کاهش شمار مخاطبان صداوسیما که رویکردی متفاوت نسبت به آمارهای فریبنده تعداد مخاطبان برنامه‌های صداوسیماست، نخستین گام مثبت برای تغییر رویه‌ای است که منجر به ریزش تماشاگران صداوسیما و جذب آنها توسط شبکه‌های فارسی زبان رقیب شده است؛ رویکردی که اگر صرفاً تاکتیکی نبوده باشد، می‌تواند بارقه‌هایی از امید را برای بهبود اوضاع این مجموعه عظیم در پی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ «همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صداوسیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه ما مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم»؛ این بخشی از سخنان پیمان جبلی در دیدار با گروهی از هنرمندان است؛ موضع گیری که نخستین بار یک رئیس صداوسیما همزمان با تصدی این مسئولیت بدان اذعان کرده است.

این موضع گیری از آن جهت اهمیت دارد که تا زمان عدم پذیرش ریزش مخاطبان صداوسیما و از دست رفتن بخش معناداری از شمار مخاطبان یا گرفتن بخشی از سهم مخاطبان صداوسیما توسط تلویزیون فارسی زبان، اقداماتی در راستای تغییر وضعیت انجام نمی‌شود. تا پیش از این، تکیه بر آمار مرکز افکارسنجی صداوسیما ـ که مخاطبان برنامه‌های تلویزیون را در موارد متعدد 70 تا 80 درصد اعلام می‌کرد ـ عملاً چشم بستن بر واقعیتی بود که در فضای عمومی مشهود بود.

تعبیری معروف وجود دارد که تلویزیون حتی وقتی برفک پخش می‌کند نیز تعداد مخاطبانش بیش از رسانه‌های مکتوب است و این تعبیر پر بی راه نیست. حتی در عصر شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون مخاطب گسترده‌ای دارد، چون می‌تواند در خانه‌ها روشن باشد، بدون توجه به آنکه نیاز به تمرکز داشته باشد و در حین فعالیت صرفاً صدایش شنیده شود. با وجود رشد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نه در ایران و نه حتی در آمریکا، شبکه‌های تلویزیونی همچنان مخاطب دارند؛ اما مساله این است: «کدام شبکه؟» مخاطب می‌تواند به جای شبکه‌های یک، دو، سه یا چهار سیمای ایران، شبکه‌های جم، منوتو، بی‌بی‌سی و اینترنشنال را نگاه کند و در طول روز که تلویزیونش روشن است، تلویزیون مدام این شبکه‌ها را پخش کند.

در دورانی که شبکه‌های لس آنجلسی، تنها تلویزیون‌های فارسی بودند، سطح برنامه‌سازی اینقدر پایین بود که اساساً متولیان احساس خطر نمی‌کردند اما به شکل گیری سایر شبکه‌ها به ویژه بی بی سی، یکباره این جنگ برای نگه داشتن تماشاگر شکل گرفت و در ادامه نیز شبکه‌های فارسی زبان یک به یک راه افتاد و رقابت سخت‌تر و متنوع‌تر شد. در واقع همچنان تلویزیون همان کارکرد را دارد و در طول روز در خانه و محل کار مردم روشن است، اما مساله این است که روی کدام شبکه تنظیم شده است؟!

از راهبردهای صداوسیما علاوه بر تلاش برای افزایش کیفیت دکورهای برنامه و ارائه اندک زرق و برق به تولیداتش، پخش شبکه‌های تلویزیونی از طریق ماهواره در کنار فرستنده‌های زمینی بود. این اقدام عملاً فرصت تماشای شبکه‌ها را برای آن گروه از مردم که عمدتاً از ماهواره استفاده می‌کنند، فراهم کرده و دست کم مخاطبان در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای، فرصت انتخاب شبکه‌های داخلی را دارند. این انتخاب اما مشروط به این است که محتوا قدرت رقابت را داشته باشد یا سرعت اطلاع رسانی با حذف برخی مصلحت اندیشی به حد کافی برسد؛ اما اینها تنها برخی از ملاحظات است و «تابناک» در گزارشی مجزا به تغییرات مورد نیاز صداوسیما خواهد پرداخت.

با این حال اینکه اکنون رئیس صداوسیما چشمش را روی حقیقت نبسته و همه چیز را به آمارهای غیرطبیعی مرکز افکارسنجی صداوسیما حواله نداده، اتفاق مهمی است که می‌تواند زمینه ساز تغییر ریل این مجموعه عظیم باشد. در واقع اساساً تا ضعف یک مجموعه پذیرفته نشود، بدیهی است اقدامی برای بهبود آن مجموعه شکل نمی‌گیرد. البته برخی این موضع گیری را تاکتیکی خوانده‌ و تاکید کرده‌اند دیدگاه تغییر نکرده، اما چیزی به جز مرور زمان نمی‌تواند دقت چنین ارزیابی‌هایی را بسنجد. با این اوصاف، باید صبر کرد و دید آیا گفته‌های جبلی منتهی به تغییری می‌شود یا آب از آب تکان نمی‌خورد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۸
اعتراف دیرهنگام و بی فایده است .

در اکثر منازل شهرهای بزرگ و حتی روستاها دیش های ماهواره از خجالت تان درآمدند

زحمت نکشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
تلویزیون شده اخبار اشتباه و یک طرفه از آن طرف شده سر تا سر عزاداری . حتا در ایام عید هم نوحه پخش میشد . مردم خودشان به اندازه کافی دلیل برای گریه کردن دارند دیگر لازم نیست تلویزیون را روشن کنند . خودتان میدانید و صدا و سیمای خودتان . ما که رفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
آفرین دمت گرم
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
با وجود شبکه های اینترنتی وجود کانال های متعدد
تلویزیونی بی فایده و غیر قابل توجیه (اقتصادی) است. باید صدا و
سیما کوچک شود و بودجه آن صرف تلویزیون اینترنتی شود. فقط چند کانال برای بحث های مذهبی-سیاسی کافیست.
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
اولین خانه تکانی از کانال۳ شروع شود و فردوسی پور و برنامه نود او برگردد و میثاقی و احمدی و بقیه که با فشار رییس
کارنابلد جوان کانال ۳ مکان او را غصب کردند بروند در کانالی دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
احمدی گزارشگر گوشت تلخ رو از صدا و سیما بیرون کنید
با عرض معذرت از این سخنی که می نویسم.
روشن است که مخاطبان صدا وسیما ریزش میکنند به خاطر یک دلیل مهم. ما در سال 1401 داریم زندگی میکنیم و حال آنکه رسانه ی ملّی ما هنوز خیال می کند رسانه جمعی است (Mass Media) رسانه جمعی یک رسانه یک طرفه است که هر روز مخاطبانش در جامعه ای مثل جامعه رو به رش ایران به طور طبیعی ریزش میکند. زیرا مردم در این رسانه جایگاهی جز مخاطب بودن و گوش بده بودن ندارند. تنها هنر مردم این است که خوب گوش بدهند اما آنگاه که خواسته ای داشتند دیگر حقّی ندارند و این مهم ترین دلیل ریزش مخاطبان است.
آب از آب تکان نخواهد خورد که اگر جز این بود سروش صحت را برنمی داشتند.فردوسی پور را برمی گرداندند و...و...و...
تعداد شبکه هار کاهش دهید کیفیت را افزایش دهید از نیروهای نخبه وجوان برای بهره وری و وجذب مخاطبان استفاده کنید
پاسخ ها
ب ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
یک شبکه ماهواره ای جود دارد که یک امپراتوری رسانه ای را درست کرده تازه خصوصی هم هست.همان شبکه که سریال ترکی پخش میکند.....ج م
رسانه میلی فکر می کرد هر قدر مردم را نفهم فرض کند و به خواسته های مردم فکر نکند و پادگانی عمل کند مردم بازم مجبورند به اون توجه کنند. الان به جایی رسیده که مردم تلویزیون رو روشن هم نمی کنند. تلویزیون رو که روشن می کنی آدم فکر می کنه این جعبه همه چی میدونه و الان میخاد بگه تو هیچ چی نمی دونی. اخبار من درسته ؟ تحلیل من درسته؟ دروغای جهت دار من راسته؟ انتخابات رو هر جوری خواستیم مدیریت و مهندسی می کنیم. استفاده ابزاری می کنیم و... اما این دوره سراومده...با احترام به والدین عزیزمان تلویزیون رو فقط تعدادی از سالمندان عزیز نگاه می کنند. والسلام
چشم شما روشن. شما مخاطبی نگذاشتید برای صدا و سیما. قطعا خانواده های خود شما هم دستپخت شما را نمی پسندند
خیلی دیرشده برای تغییر و البته که اتفاق نخواهد افتاد
یکی یکی مجریهای مردمی رو کنار بزنید تا روز به روز از مخاطبین صدا و سیمای میلی کم و کمتر بشه...
صدا و سیمای ما اینقدر به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غرب و کشور های مختلف می پردازد به واقعیت های امروز جامعه ما توجهی نمی کند .
واقعا پاسخ این سوال که چرا بیننده های سیما کاهش پیدا کرده کار سختی نیست. ادعای فرهنگ و هنر داریم ولی دریغ از یک موسیقی سنتی حتی بدون کلام در تلویزیون. ایام وفات را با سوگواری هرچه تمام تر در تمامی کانال ها برگزار می کنیم ولی در ایام اعیاد ختی اعیاد مذهبی دریغ از برنامه های شاد و آنگهای دلنشین. هیچ برنامه طنزی مثل سریالهای طنز در کانالها پخش نمی شود. برنامه ورزشی پرمحاظب آقای فردوسی پور را تعطیل می کنیم. در تلویزیون خبری از سوش صحت، ارژنگ امیرفضلی، اکبر عبدی، و بسیاری از بازیگران . نخبگان طنز و بازیگری دیده نمی شود. برنامه هایی وجود ندارد که پای صحبت ها و تجربیات ارزنده بازیگران بزرگ مثل پرستویی علی نصیریان، رویا تیموریان مسعود رایگان مهتاب نصیرپور و هزاران هزار نخبه تئاتر و سینما بنشینیم. برنامه های بسیار عالی و جذاب جواد قارایی در مورد طبیعت ایران و بوم گردی کجا رفت. از کجا بگویم
من عاشق ایران هستم و همیشه سعی می کنم رادیو تلویزیون ایران را بشنونم و ببینم ولی خداوکیلی خود مدیران و مسئولین صدا و سیما چقدر در روز تلویزیون می بینند. اگر این چندتا فوتبال هم نباشد، اصلا تلویزیون قابل دیدن نیست. محض رضای خدا تابناک اگر فکر می کنی حرفهای من قابل انتشار نیست لااقل در اختیار مدیران صدا و سیما قرار دهید.
خود کرده را تدبیر نیست
تنها در صورتی مخاطب خواهد داشت که عقاید و فرهنگ همه آهاد ملت احترام بزاره، و از گفتن اخبار غیر واقع و همچنین توهین به افکار عمومی،پرهیز کنه،چیزی که نشدنیست!
به قول تبلیغی که سالها پیش از خود صدا سیما پخش می‌شد
" با قبر و گونی پاره هیچ فایده ای نداره "
این حرفها هم هیچ فایده ای ندارد حالا که مردم به ماهواره ، بی بی سی، منوتو کوچ کردند فایده ای ندارد
ایراد یابی رویه ای رایج در همه ادارات شده است و در صدا و سیما هم خواسته اند از این قافله عقب نمانند، وگر نه مطمئن باشید هیچ اتفاق خوبی نمی افتد!!! اگر ذکر ایرادهای اداره های مختلف باعث برطرف شدن آنها گردید، آنوقت انتظار داشته باشید در این سازمان عریض و طول هم چنین اتفاقی بیافتد. سازمانی که نفراتش از افراد بسیاری از ارشت ها بیشتر هستندف اگر بخواهد هم نمی تواند کاری برای اصلاح خود انجام دهد. احتمالا این حرف ها برای این است که به بهانه اصلاحات بودجه بیشتری را طلب کنند.
اوضاع خیلیی خرابتر از اونی هست که فکر می کنند
نه فقط صدا وسیما همه جا
صدا و سیما یک نهاد بر شکسته است . سیل استخدام های بی حساب و کتاب در دهه ی هشتاد عواقبش اکنون نمایان شده است . وقتی دخل و خرج به هم نخوند باید از تولید محتوا کاست . شما شبکه های خارجی رو ببینید چقدر کارمند دارند . بیشترین هزینه صدا و سیما نه برای تولید بلکه به کارمندان اداری پرداخت می شود .
تا حالا خودتون رو به خواب زده بودید حالا ادعا می کنید بیدار شدین؟!!!
ما که ماهواره هم نداریم ، تو تلویزیون ایران فقط فوتبال میدیدم که اونم به لطف آپارات اسپرت دیگه نیازی نیس به تلویزیون. اینترنتمون رو نبندین راضی ایم.
اوضاع تلویزیون آنقدرها هم بد نیست.
در همین سالهایِ افول، برنامه های خوبی مثل گسترده شریعت، زاویه، سوه، معرفت و ... ساخته شده
شبکه مستند کیفیت خوبی دارد.
جهان آرای شبکه افق علیرغم دیدگاههای افراطی، برنامه خوبی است
برنامه نود و فوتبال برتر برنامه های خوبی بودند.
در حوزه کودک محتوای خوبی تولید شده.
ولی در خبر و تحلیل، وضعیت فاجعه بار است. تولید و پخش اعترافات اجباری بدترین محتواهای تولیدی تلویزیون هستند.
افراطی گری ...هرز گاهی حتی در برنامه های پرمخاطب خودش را نشان میدهد مثل سانسور کردن سینه ی گرگ در لوگوی یک تیم ایتالیایی
و...
ولی در بخشهای غیر خبری و تحلیلی، دست تلویزیون آنقدر هم خالی نیست.
اصلا تلویزیون برنامه ای ندارد. اینهمه شبکه و بودجه الکی که هزبنه میکنند. ماه رمضان امسال هیچ سریال به درد بخوری نداشت.. سرود و اهنگی پخش نمی کنند. از بازیگران محبوب مردم استفاده نمی کنند. کلا تعطیل باشه بهتره
شام و نهار هیچی آفتابه لگن هفت دست.
لابد تبلیغات سودش کم شده به فکر مخاطب افتادید
چیو تو شبکه ها ببینیم ۲۴ساعته نصیحت اخوندا رو ،که چی بشه کار نلویزی ون تمومه
مسلما همه میدونیم در همه زمینه ها در حال رسیدن به بن بست هستیم بجز مسائل نظامی اونم بدلیل اینکه عمده درامد کشور در زمینه نظامی هزینه میشه ، یه نگاه به جوامع پیشرفته اروپایی بندازیم ، رهبران و مسئولین این جوامع در میان مردم زندگی میکنند مسئل و مشکلات مردم رو میبینند و در کوتاهترین زمان تصمیم گیری کرده و رفع مشکل میکنند شفافیت مالی و زندگی مدیران جامعه از شیشه شفاف تره ، حالا یه نگاه به جامعه خودمون کنیم دیوارهای کدر اطلاعاتی و عدم شفافیت اطراف مدیران ارشد میانی و میدانی مانع دیدن اونا میشه ، مهمترین و مهلکترین ضربه رو جامعه ما از ناحیه آموزش و پرورش نسل جوان داره میخوره ، نسلی فاقد ایدئولوژی سازنده و پوچ گرا ، یزودی شاهد اثرات زیانبارش خواهیم بود
با همین خبرو جبلی عالیییییییی
دیگه هیچ کس نمی مونه
علاوه بر موارد مطرح شده در کامنتهای بالا ذائقه مردم خصوصا نسل جوان عوض شده که صداوسیما با آن افکار بسته هرگز پاسخگوی آنها نخواهد بود لذا زیاد زور نزنید دیگر کسی بسمت شما نخواهد آمد.
رییس صدا و سیما فقط یه مترسکه . افراد پشت پرده برای صدا و سیما تصمیم میگیرند !
رسانه میلی نتیجه اش میشه همین چند تا فوتبال خارجی هم نباشه اصلا به درد نمیخوره
واقعا" اگه Ifilm نبود صدا سیما هیچی برای پخش نداشت .
بله دیگه همه ی برنامه هاتون شده ماتم وغم ودروغ وسانسور اگه با شماها باشه اینم میگین تقصیر آمریکاس.ن والا ما چشم دیدنِ همون بایدنِ دیوانه هم نداریم ولی خواهشا بکشین بیرون از آمریکا ببینین دلیلِ واقعی چیه
صدا و سیما مفتش هم گرونه
من خودم سالهاست شبکه های داخلی رو ندیدم حتی برای فوتبال
امروز صداوسیما در لبه جنگ رسانه ای است و حتما نیاز به تغییر دارد و البته مردم باید حمایت کنند تا هویت ملی تقویت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
هویت ملی تقویت بشه!!!

هویت ملی عید نوروز و چهارشنبه سوری و شب یلدا و رقص و موسیقی هست
رادیو وتلویزیونی که در 1400 سال پیش سیر میکند وهر کانالی که میزنی آخوند حرف می زندواخوندهایش در باره همه چیزنظر می دهند،وقتی هم که اخبارش را گوش می کنی همه چیز گل وبلبل است،ایا هنوز انتظار دارید که مخاطب داشته باشد؟مگه مردم اعصابشان را از سر راه اورده اند یا بدهکار رادیو تلویزیونند؟من خودم حدود پنج سال هست که دیگر تلویزون ایران را نگاه نمی کنم.
صدا و سیما باید به بخش مردمی واگذار گردد تا به خواست مردم برسد نه اینکه مسئولی داشته باشد که فقط گوش بفرمان حضرات خاص عمل کند
مدیران بی کیفیت و حزبی برنامه های بی کیفیت درست می کنند. مردم هم بدیل های زیادی برای سرگرمی دارند. این سیاست باعث شده مردم مناطق نزدیک به مرز برنامه های همسایه ها را نگاه کنند که نتیجه آن یک گسست فرهنگی و عاطفی و گرایش به آن طرف مرز در این مناطق پیدا شده که می تواند خطرات ملی برای کشور داشته باشد.
اگر جرات داشتید مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال ، فقط یک برنامه زنده ارتباط مستقیم ( نه ضبط شده و سانسور شده و هماهنگ شده با طرف مقابل) می ساختید ، همه مردم را جذب می کردید .
اخه این عزیز دل که کاره ای نیست اظهار نظر می کند مگر می شود فرد از سیستمی که خودش در آن مدیریت میکند انتقاد کند
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولان نالایق در ان حکمرانی میکنند . مثلا ریس حفاظت از محیط زیست با اسلحه جنگی ببر مازندران را میکشد . ریاست صدا و سیما با حذف برنامه های مردم پسند مردم مثل برنامه 90 مردم را از تلویزیون دور میکنند . مثل امامان جمعه که با بیان زیبا مردم را به نماز باز کنند با خشونت و اجبار مردم را فراری میدهند . برای مثال در سال 1363 ناظم مدرسه خواست با اجبار نماز بخوانم و با مقاومت من از مدرسه اخراج شدم . در این 37 سال من کلان با نماز قهر هستم و گناه ان به گردن ناظم مدرسه . در این ایام رمضان مسولین به جای درخواست از مردم برای کمک به کسانی که توان تهیه مایحتاج زندگی را ندارند و مردم را به مهربانی دعوت کنند تا مردم چهره مهربان اسلام را ببینند فرمان حمله به کسانی که روزه نمیگیرن را صادر میکنند و متاسفانه از اسلم چهره خشن نشان میدهند
صداسیما همون کیهان تصویری است...
این خودش افسردگی شدید داره از چهرش معلوم اون وقت مدیر رسانه ملی ؟ همون بهتر مردم تلویزیون نبینن همون یزره نشأت هم دارن از دست میدن. بابا مدیر ی دکتر برو جان مادرت تا باخاک یک سان نشده تلویزیون
همين سريال هاي ماه رمضان را با سريال هاي شبكه خانگي مقايسه كنيد ....
متاسفانه در لحظه افطار با مشابه سازی از برنامه احسان علیخانی هر پنج شبکه در یک لحظه داشتند برنامه مشابه احسان علیخانی پخش می کردن که واقعا مسخره بود و مجریان این برنامه ها به زور می خواستند مردم را به گریه وا دارند
یعنی دیگه برنامه ای ندارید که پخش کنید
آگهی های مکرر تهوع آور بازرگانی علاوه بر اتلاف وقت مخاطب به تبلیغ کالاهای مضر وبعضا بیهوده میپردازد -رفتارهای توهین آمیز وطلبکارانه برخی مجری ها-عدم اهمیت به شعائراصیل اسلام ومباحث اخلاقی - ماندگاری برخی مجری های فسیل -بی سواد وچاپلوس مانند امثال "شجاعی مهر" که معلوم نیست چه از جان ملت میخواهند .فیلم ها وسریال های مزخرف چینی وکره ای وفیلم هائی ک در آنها ترویج خشونت آدم کشی وخیانت ودروغگوئی می شود وخیلی چیزهای دیگر ...نه تنها باعث ریزش که نفرت مخاطب از صدا وسیما شده است.
ماکه مدتهاست تلویزیون ایران را جمع کردیم خدا عمر بی بی سی منو تو اینترنشنال و وآآ بده
صدا و سیما ایران 40 هزار حدودا کارمند رسمی و 40 هزار حدودا کارمند قراردادی دارد بزرگترین شبکه جهان حدود 4 تا 5 هزار پرسنل دارند بفرمایید با این نفرات و 5000 هزارمیلیارد درآمد از بودجه و 5000 هزار از تبلیغات این خروجی شماست برنامه هایی سراسر تهی بیارزش چه به لحاظ محتوی چه به لحاظ کیفیت فنی بنده عرض م یکنم این نهاد یک نهاد سر درگم است که تنها تلاش می کند حقوق این همه کارمند را سر ماه پرداخت کند و هیچ برنامه و هدی را دنبال نمی کند باید در ایران رسانه به بخش خصوصی واگذار میشد تا با رقابت حقیقی به این نقطه نمی رسیدیم
فیلم های در پیتی-همش مسابقه- گزاشگر فوتبال را فرستادن رفته -سریالهای تکراری و....میخواهد تماشاگر هم داشته باشد الن هم که اخبار را نابود گردن آخه چرا گفتگوی ویژه 10/30را حذف کردید کی میاد ساعت 14و 45گوش بده همه دارند چرت میزنند یا سر کارند .خدایی صدا سیما هیچ دشمن ورقیب نمی خواهد خودش خود زن وخود خور هست یاد دهه60بخیر چقدر این 2کانال جذاب بود حتی کارتونهایش...
صدا و سيما متاسفانه با سياستهاي غلط و جانبداري از تفكر و جناحي خاص و جعل واقعيات و عدم انتشار صحيح اخبار و منزوي و مطرود كردن افراد توانمند در همه عرصه ها مدتهاست از مردم فاصله گرفته و قافيه رو با اين همه تشكيلات عريض و طويل و صرف هزينه هاي كلان به شبكه هاي تلويزيوني كوچك ماهواره اي باخته ،البته همه ميدانند كه جبلي در تعيين سياستها و خط مشي اين سازمان و حتي امور ساده اجرايي كاره اي نيست
جالبه بدونید اکثر برنامه های صدا و سیما کپی ضعیف همان برنامه های ماهواره است
صدا وسیمایی که بانفکرات ادمهایی مانند فروغی برنامه ارایه می کند ودایما اخبار کذب ویکسویه به خورد مخاطب می دهد ودست نوشته های مصنوعی برای خواندن بدست خانمها چخمافی وامنه السعادات ذبیحی می دهد تا بخوانند ،لیاقت این ملت را ندارند تا مخاطب جذب کند .
ما خانواده سه نفری هستم و ماه وار هم ندارم در عرض 24 ساعت کمتر از یک ساعت از تلویزیون استفاده می کنیم
ان فقط اخبار و اذان غیره انقدر کیفیت پایین دارد در ماه مبارک رمضان هر سال اسنفاده می کردیم امسال به صفر رسیده
من بیش از ۲۰ ساله این صدا و سیما را نه می شنوم نه می بینم صدا و سیمایی که رسانه یک اقلیت چند درصدی شده است و فقط بودجه اش ملی است نبودنش به مراتب بهتر از بودنش است این صدا و سیما همانند رسانه یک حزب حاکم رفتار می کند نه یک رسانه بی طرف خبری که سخنگوی مردم باشد دقیقا همانند خودروساز ها است که آن ها هم تحت مدیریت سران هستند و در صورت رقابت آزاد از بین می روند چون بر اساس تخصص و شایسته سالاری نیستند بلکه کلا با رانت و ...زنده هستند.
میلیارد ها دلاری که برای صاحبان قدرت و ثروت و حمایت یک طرفه مخصوصا در مورد قالیباف و رفقای قالیباف که کلا 99 درصد ایران صدای سیمای ایران واخبارش را قبول ندارند صرف کمک به فقر و جوانان می کردید امروز کشور ما بعد از یمن و افغانستان بدبخت ترین مردم کشور خاورمیانه,.... را نداشت..گرچه تابناک تو هم دسته کمی نداره چون نظرات مردم را گزینشی می نویسی کاری کنید که روزیان حلال باشد حرف حق را بنویسید .
به هر حال، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به اندازه ماهواره نمی تواند از رفتارهایی ماند رقص و رفتارهای ناشایست استفاده کند. طبیعی است کسانی که طالب چنان برنامه هایی باشند صدا و سیمای جمهوری اسلامی را انتخاب نمی کنند. اما یادمان باشد که ریزش مخاطبان فقط به دلیل افت برنامه ها نیست بلکه یه این دلیل هم هست که فضای مجازی گسترده شده است و مردم خبرها را از آنجا می گیرند قبل از آن که از تلویزیون پخش شود. به هر حال، باید تغییراتی در برنامه ها ایجاد شود تا برای مردم جذاب باشد. اکنون هم برخی برنامه ها مانند عصر... که احسان علیخانی اجرا می کرد یا برنامه زندگی بعد از زندگی شبکه چهار بیننده های زیادی داشتند. تردید نیست که اگر فیلم هایی مانند یوسف یا ... ساخته شود برای غالب مردم جذاب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
شما در وبسایت اصولگرای تابناک این همه منفی خوردی، بری یک جایی مثل توییتر که آزادی بیان وجود داره چه کامنت هایی زیر اراجیفی که نوشتی که نمی زارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
چرا چرت پرت ویکی دهه هفتاد هشتاد سینما تلویزیون مگه رقص داشت ملت اینکه دوست داشتندرقص داشت ملت اینکه
برنامه های تلویزیون همه چیزش هدایت شده ودروغ هست . فقط اخبار ورزش راسته اونم بخاطر اینکه وقتی تیمی میبره نمیتونن بگن باخته .
بيشتر كانال ها شده سريال هاي كليشه كه محتوي آن برخوردهاي بد با هم ، گريه و عزا يا تو بيمارستان هستند يا تو قبرستان با محتواي هندي ايراني حتما دو تا جوان نشون ميده كه قصد ازدواج دارن يا فرهنگشون نمي خوره يا خانواده ها مخالف هستن روزهاي عزا تخته گاز همه كانال ها رخت عزا ميپوشن روزهاي ملي و شادي هيچي براي عرضه ندارن فيلم هاي سينمايي تكراري و بي محتوا و بيشترشون تخيلي اكثرا چيني يا كره ايي هستن سريال هاي با موضوع قديمي خارجي مخصوصا كره ايي
خلاصه هرچه بگم كمه حتي بچه ها هم علاقه ندارن برنامه كودك رو ببينن
اين منزوي و مطرود كردن افراد كاردان مختص صدا وسيما نمي باشد . درتمام ادارات و نهادهاي فني مملكت فراگير شده است .
سلام وقتی که هرفیلمی یا سریالی آخرش ختم میشه به بسیج یا سپاه یا جبهه دیدن داره یا حتی از فیلم های ساخت داخل سانسور میکنید
خلاصه خبرهای صدا و سیما
همه بدن فقط ما خوبیم!
راست میگه
یکیش من که از زمان قرعه کشی جام جهانی با پخششون اعصابم خراب شد واز فرداش رفتم دیش نصب کردن وتلفنی هم انتقادم به تی وی رساندم واقعا
پاسخ ها
کوروش کبیر
| Czechia |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
شما خیلی دیر به فکر افتادی. ما 15 سال پیش رفتيم سراغش.
ما و کلا خانواده ما کلا سال هاست از تی وی میلی فاصله گرفتیم. فقط ماهواره.
هفتاد درصد
وقتی یک جوان ناپخته با پارتی می‌شود رییس مهمترین شبکه ،خروجی اش رجوع کردن مردم به شبکه های خارجی میشه و افراد کاربلد مثل عادل و امثالهم باید برن خونه، همون آقای فروغی انگشت کوچیکه عادل خان نمیشه از لحاظ سواد
صداوسیما یک رسانه عادی و متداول مثل رسانه‌هایی که در بقیه کشورها وجود داره، نیست. صداوسیما صرفاً یک بوق تبلیغاتی و ایدئولوژیک هست که به زور می‌خواد یک تفکر خاص را به مردم القا کنه. الآن ۴۴ ساله که اوضاعش این‌طوری هست.
تلویزیون فقط روی مسایل ایدیولوژیک تمرکز کرده و هیچ خبری از موسیقی، تئاتر، سینمای کودک، برنامه های سرگرمی خانواده محور نیست، حتی در بخش های خبری اصلا منتقد و کارشناس معتبری حضور نداره، زمان شادی و عید هیچ برنامه مفرح و جذابی پخش نمیشه ولی موقع عزاداری همه مداحان و روحانیون کشور مشغول سخنرانی و موعظه مردم هستن، ماه محرم و صفر با همه احترام به عقاید مردم تلویزیون رسما تعطیله، فقط مداحی و گریه و شیون با صدای زمخت مداحان معروف. مردم فقط منتظر خندوانه و دورهمی هستن، سالهاست که تلویزیون فقط ضد خودش و ضد عقاید مردم عمل میکنه و مطمئنأ مردم حرف دلشونو از ماهواره میشنون.
خیلی وقته کسی تلویریون نگاه نمیکنه بخاطر رفتارمدیران صدا وسیما وقتی عادل فردوسی نباشه یعنی خداحافظی باجوانان وقتی عطاران ومدیری نباشند یعنی خداحافظی با 90درصد مردم وقتی 60تا شبکه الکی داشته باشی یعنی تعطیل شدن تلویزیون فقط اخبار یه طرفه سانسوری داری ونوحه خوانی همین
خیلی جالبه بی بی سی بابیش ازیک قرن فعالیت واداشتن دهها شبکه به زبان تمام کشورها فقط چهار هزار نیرو داره ولی صدا و سیما ی ما که بعضی شبکه های رادیو و تلویزیونی ش خارج تهران نمیگیره بیش از 70هزارکارمند داره.افتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
صدا وسیمایی که تمام اخبارش دروغه چطورمخاطب داشته باشه.
خدا گواه است با اینکه خودم کارمند سازمان صدا و سیما هستم سالهای سال است در منزل تلویزیون ندیده ام و نخواهم دید ......
تلویزیونی که ابزار سیاست و سیاستگران بشه و از هنر واقعی و اصیل در اون خبری نباشه خب معلومه مخاطبش ریزش می کند .
مضحک‌ترین بخش صداوسیما اینجاست که با اینکه در چارچوب همین ایران هم مخاطبی نداره و حتی رئیس‌ صداوسیما هم به این موضوع اعتراف می‌کنه اما آمده‌اند و کلّی شبکه برون‌مرزی به زبان‌های مختلف درست کرده‌اند!
صدا وسيمايي كه تريبون نظام و وابسته به قشر متحجر باشد قطعا مخاطبي ندارد
سریالهای دهه هشتاد و هفتاد چقدر زیبا بودن. ..سریالهایی که هر روز از شبکه یک سیمای خانواده بیست دقیقه پخش میشد .
پوشش. آنها هم زیبا بود
.الان تلویزیون خیلی افراطی خشک مذهب شده .همسر من با ماهواره مخالفت شدید دارد گاهی حوصله مان سر میرود هزار بار شبکه ها ا را عوض میکنیم تا یک فیلم میای پسند پیدا کنیم

آخرش هم به شبکه مستند میرسیم باز هم می‌بینیم شبکه مستند ه هم جدیدا شده مستند های مذهبی و جهادی
انگار تمام شبکه ها ا شدند جهادی
صدا وسیمایی که سالهاست مثل روز روشن جای حق وباطل را عوض میکند از لحاظ شرعی هم دیدن برنامه هایش مجاز نیست
بی بی سی رو مگه بودجش رو دولت نمیده پس در کل از این به اون رفتن
صدا و سیما یعنی کشک کی تلویزیون جمهوری اسلامی رو نگاه میکنه 80 درصد فقط ماهواره نگاه می‌کنند
رئیس گرامی صدا و سیما ؛
چیزی که باعث گریز مخاطب شده کم بودن زرق و برق یا نوع دکور برنامه ها نیست . مواردزیر باعث گریززتماشاگر شده است :
۱- در تقریبا تمامی فیلم ها و هر بخش از سریال ها صحنه ای از بیمارستان یا قبرستان یا مجلس ختم وجود دارد .
۲- در تقریبا تمام صحنه های فیلم و سریال فقط بدبختی و نکبت نشان داده شده و همواره بازیگران سر هم داد می زنند و پرخاش می کنند .
۳- احساس می شود که بنوعی سریال ها و فیلم ها با فرهنگ ایرانی خصومت دارند . در فیلم ها و سریال های شما آدم های خوب اسم عربی و آدم های بد اسم فارسی اصیل دارند .
با این وجود چگونه می خواهید مخاطب از شما نگریزد ؟
با اجازه خوانندگان یک نکته در صحبتهای اقای جبلی را متوجه شدم و اینکه ایشان میفرمایند چرا هنرمندان و برنامه های قبلی مردم پسندترند و در اصل مطلب را فراموش کرده اند که مردم خود رسانه میلی را مود انتقاد دارند بعد برنامه ها را چون سیما و صدا یک طرفه میتازد و نظر مردم جایی نداره پس در صحبتهایش نقض مدیریت صدا و سیما را بیان نمیکنه بلکه عدم استقبال از هنرمندان را بیان میکنه نتیجه میگیریم مسئله هنوز مانده تا حل مشکل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار