بازدید 3552

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک در بازار جهانی

قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات ۲۱ آوریل در مقایسه با روز کاری قبل با ۸۴ سنت افزایش به بیش از ۱۰۸ دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 25 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی oilprice.com، تا ساعت ۰۱:۲۰ بامداد ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ به وقت تهران، بهای هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) به ۱۰۶ دلار و ۷ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز ۱۰۲ دلار و یک سنت اعلام شده است. همچنین بنابر اعلام پایگاه اینترنتی اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات ۲۱ آوریل در مقایسه با روز کاری قبل (۱۰۷ دلار و ۹۷ سنت) با ۸۴ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

در خبری دیگر؛ براساس گزارش‌ها، مقامات آمریکا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی اقداماتی هستند تا بروکسل بتواند از طریق آن‌ها واردات نفت از روسیه را به طور موثری محدود کند و در نتیجه، درآمد‌های نفتی مسکو را تقلیل دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، این گزینه‌ها شامل ممنوع کردن خرید نفت روسیه، تعیین سقف قیمت و به کارگیری یک فرآیند پرداخت است که اجازه می‌دهد درآمد حاصل از فروش نفت خام کشوری که تحت تحریم قرار دارد، به دست آن کشور نرسد. این مذاکرات به عنوان بخشی از جدیدترین تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌های غرب ضد روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین انجام می‌شود.

هرچند آمریکا واردات انرژی از روسیه را به طور کامل ممنوع اعلام کرده است و کانادا، استرالیا و ژاپن نیز از آن تبعیت کرده اند، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا همچنان در این زمینه اختلاف نظر دارند. براساس برخی گزارش‌ها، آمریکا نگران است که ممنوعیت مستقیم خرید نفت روسیه از طرف اتحادیه اروپا موجب شود قیمت‌ها سر به فلک بکشد و تنها نتیجه آن افزایش درآمد مسکو باشد.

پنجشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، تایید کرد که اعمال یک تحریم کامل ضد روسیه احتمالا به اقتصاد اروپا آسیب جدی وارد خواهد کرد، بدون آنکه تاثیر چندانی بر روسیه داشته باشد.

انتظار می‌رود که بروکسل هفته آینده پیشنهاد‌هایی را برای اعضای اتحادیه اروپا مطرح کند تا به بحث و تبادل نظر درباره آن‌ها بپردازند. دستیابی به اجماع درخصوص ممنوع کردن محدود خرید نفت خام آسان‌تر از محدود کردن واردات دیزل و سایر محصولات خواهد بود.

اوایل این هفته، چند دیپلمات به نشریه پولیتیکو گفتند که تا اوایل هفته آینده، اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریم‌ها ضد روسیه را ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود این بسته احتمالا شامل نوعی تحریم واردات نفت روسیه خواهد بود. همچنین؛ این اتحادیه، بانک‌های روسی بیشتری را با خارج کردن آن‌ها از سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت، هدف تحریم قرار خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر