بازدید 17909

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

در این مطلب ابتدا نکاتی درباره انتخاب گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون منزل و محل‌های مناسب برای نگهداری از آن‌ها و سپس نکاتی در مورد دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 24 April 2022

ستون‌های اضافه و نقاط بلااستفاده خانه‌‌های آپارتمانی به‌خاطر قابل استفاده نبودن، محل خوبی برای قرارگیری گلدان‌های گیاه و دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی هستند. به‌‌این‌منظور گلهای تزئینی آپارتمانی و گل های آپارتمانی سایه دوست یک انتخاب عالی هستند و آپارتمان شما را به بهشتی بی‌بدیل تبدیل می‌کنند. باتوجه به این موضوع اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید خانه خود را با گیاهان آپارتمانی تزیین کنید، اما نکات آن را نمی‌دانید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. 

قبل از شروع نیز گفتنی است که اگر در تهران هستید، برای خرید گیاهان آپارتمانی می‌توانید روی بزرگ‌ترین گل فروشی آنلاین در تهران یعنی گُل‌سِتان حساب کرده و انواع گیاهان آپارتمانی را با بهترین کیفیت در آدرس انتخابی خود تحویل بگیرید.

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

چند نکته در انتخاب گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون منزل

برخی از گیاهان نیاز به نور فراوان دارند و برخی دیگر سایه دوست هستند، بعضی‌ از انواع گل‌ها نیز به دما و رطوبت کمی نیاز دارند و برعکس، بنابراین قبل از این که تصمیم بگیرید در کدام نقطه منزل از گیاهان در طراحی دکوراسیون استفاده کنید باید چند نکته که در این زمینه وجود دارد و البته نکاتی در رابطه با بهتر جلوه کردن گل‌ها و گیاهان در محیط خانه‌تان را درنظر بگیرید تا به‌این‌شکل دکوراسیون منزل شما با گیاهان آپارتمانی به بهترین شکل انجام شود. این نکات به شرح زیراند:

گیاهان با اندازه‌های مختلف انتخاب کنید

گل‌ها و گیاهان با اندازه‌های مختلف ظاهر طبیعی‌تری به محیط می‌بخشند و همین طبیعی بودن به شادابی و زیبایی منزل اضافه می‌کند.

به شکل و نحوه رشد برگ‌ها توجه کنید

گیاهانی متنوع از نظر شکل و نحوه رشد برگ‌ها انتخاب کنید. به‌این‌منظور گیاهان رونده مثل پتوس، گیاهان آبشاری مثل گندمی و گیاهانی با برگ‌های رو به بالا مثل برگ انجیری می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای منزل باشند.

گیاهان را به تعداد فرد تهیه کنید

استفاده از تعداد گیاهان زوج ظاهری رسمی به محیط می‌بخشد و جلوه خوبی نسبت به تعداد گیاهان فرد ندارد؛ بنابراین از گیاهان به تعداد فرد در دکوراسیون استفاده کنید.

از شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی مطلع شوید

قبل از تهیه یا جابه‌جایی گیاهان در خانه‌تان، حتما از شرایط نگهداری مناسب برای رشد آن‌ها آگاهی لازم را به دست آورید تا گیاهان شما همیشه شاداب و سرزنده باشند.

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

محل‌های مناسب دکوراسیون منزل با گیاهان

تنوع بی‌نظیر گیاهان آپارتمانی و شرایط و ویژگی‌های آن‌ها این امکان را فراهم کرده است که در بیشتر نقاط منزل بتوانید از زیبایی آن‌ها در چیدمان منزل بهره بگیرد؛ بدون این که نگران فضای لازم برای نگهداری آن‌ها در آپارتمان‌های کوچک و نقلی باشید، اما این بین برخی قسمت‌های خانه نقاط بهتری برای نگهداری از گیاهان هستند، این نقاط که شامل موارد می‌شود در صورت داشتن شرایط محیطی مناسب، محیط‌هایی عالی و جذاب برای نگهداری گیاهان به‌شمار می‌روند:

  • اتاق پذیرایی
  • آشپزخانه
  • بالکن
  • راه پله‌ها
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • پشت پنجره‌ها

روش دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی

بسیاری از افراد به ویژه خانم‌های خانه‌دار که علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان هستند و منزل خود را با گل‌ها و گیاهان آراسته می‌کنند، گلدان‌ها را خیلی ساده در کنار یکدیگر می‌چینند. البته که این موضوع از زیبایی گل‌ها چیزی کم نمی‌کند، اما بااین‌حال با چند ایده خلاقانه می‌توان گل‌های بیشتری داشت و منظره جذاب‌تری را خلق کرد. با این روش‌های دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی، حتی آپارتمان‌های کوچک نیز می‌توانند از حس خوب و انرژی مثبت گل‌ها و گیاهان استفاده کنند.

چیدن گیاهان در کف اتاق

ساده‌ترین روش برای چیدمان گل‌ها و گیاهانی که از نظر ارتفاع و اندازه بزرگ هستند، قرار دادن آن‌ها در کف اتاق است. ازاین‌رو و باتوجه به این نکته، می‌توانید گلدان‌هایی با گیاهان بزرگ را در ورودی اتاق‌ها یا بالکن‌ها قرار دهید.

آویزان کردن گیاهان از سقف

اگر گوشه‌هایی از منزل خالی است، می‌توانید با آویزان کردن گلدان‌ها از سقف زیبایی و سرسبزی را به محل زندگی خود اضافه کنید. گیاهانی که دارای شاخ و برگ‌های آبشاری هستند به این شیوه بسیار زیبا و رویایی به‌نظر می‌رسند.

استفاده از گلدان‌های خاص و زیبا

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه در دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی، استفاده از گلدان‌هایی با طرح‌های جذاب و خلاقانه است. گلدان‌هایی با رنگ و طرح‌های خاص جلوه بی‌نظیری به گیاهان آپارتمانی شما داده و به‌طبع محیط خانه‌تان را نیز جذاب‌تر می‌کنند. به‌این‌منظور گلدان‌های فلزی، حصیری و سرامیکی در طرح‌های زیادی موجود هستند که با هر سبک دکوراسیونی منطبق می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

استفاده از پایه گلدان

پایه گلدان‌ نیز یک ایده جذاب برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه با گیاهان است. برای به‌کارگیری این ایده در دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی، پایه گلدان‌هایی با ارتفاع‌های مختلف برای گیاهان آپارتمانی خود تهیه کرده و آن‌ها را در جای‌جای خانه‌تان قرار دهید.

استفاده از شلف‌ها و کمدها برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

این روزها در خانه‌ها از طاقچه‌های قدیمی خبری نیست، اما می‌توان با نصب شلف روی دیوار یا برداشتن درب کمد‌های قدیمی و قرار دادن گل‌ها و گیاهان روی آن‌ها صحنه‌های چشم‌نوازی را به منزل اضافه کرد.

تزیین آینه و تابلوها با گیاهان

برای هرچه بهتر شدن دکوراسیون منزل می‌توانید گیاهان رونده را دور تا دور آینه‌ها و تابلوهای منزل پیچید. به‌این‌شکل هم تابلوها و آینه خانه‌تان زیبا و رویایی شده، هم شاخ و برگ گیاهان روی زمین پخش نیستند.

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

نصب کردن گیاهان روی دیوار

گیاهانی همچون سرخس شاخ گوزنی، خزه اسپانیایی و گیاه هوازی تیلادنسیلا را می‌توانید همچون تابلوهای نقاشی به دیوار آویزان کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. البته که سایر گیاهان نیز با استفاده از فرم‌های مخصوص و کمی خلاقیت می‌توانند روی دیوار خانه‌تان نصب شوند.

در مجموع در این مطلب سعی کردیم نکاتی که به نظرمان می‌رسید برای دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی باید درنظر داشته باشید را به شما بگوییم، اگر شما هم نظر داشته و نکات بیشتری در این باره مدنظرتان است که فکر می‌کنید جایشان در این مطلب خالی است، آن‌ها را با ما و سایر کاربران نیز به‌اشتراک بگذارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست