بازدید 17676

انتقاد رییس دانشگاه تهران از میزان تخصیص بودجه

کد خبر: ۱۱۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 24 April 2022
رئیس دانشگاه تهران از میزان تخصیص بودجه فروردین ماه این دانشگاه، از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود تاکیدات صریح رئیس‌جمهوری درباره حفظ کرامت و منزلت اساتید، متاسفانه در بخش‌هایی شاهد هستیم که نه تنها کمکی برای تحقق این تاکیدات صورت نمی‌گیرد بلکه مانع‌تراشی‌هایی هم می‌شود. به طوری‌که بودجه تخصیصی ماه گذشته دانشگاه صرفا کفاف حقوق کارکنان را داده و پرداختی اعضای هیات علمی از محل درآمدهای دانشگاه صورت گرفته است.
 
به گزارش تابناک، دکتر سید محمد مقیمی، ضمن بیان این مطلب در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت، گفت: دستور قاطع رئیس‌جمهوری برای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت و همچنین تصمیم مدبرانه و قانون‌مدارانه معاون اول رییس‌جمهوری در زمینه اجرای قانون همسان‌سازی، برطرف‌کننده موانع در زمینه همسان‌سازی بود.
 
رئیس دانشگاه تهران افزود: با توجه به قانون همسان‌سازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و تشکیل کمیته‌ای مستقل زیر نظر مستقیم معاون اول رئیس‌جمهور، به زودی معوقه حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تهران مطابق احکام صادرشده پرداخت خواهد شد.
 
مقیمی همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه‌وبودجه در زمینه تامین اعتبار حقوق اعضای هیات علمی در فروردین ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: متاسفانه به دلایلی که علت آن برای ما روشن نیست، سازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبار حقوق اعضای هیات علمی در فروردین ماه ۱۴۰۱ امتناع نموده و دانشگاه تهران را مجبور کرده که حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از محل اعتبارات مربوط به پژوهش‌های کاربردی و قراردادهای تحقیقاتی اعضای هیات علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود. این پدیده نادر در سالی که مزین به عنوان دانش‌بنیان است، جای تعجب بسیاری دارد.
 
وی افزود: اعتبار تخصیصی سازمان برنامه و بودجه برای فروردین ۱۴۰۱ فقط برای پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه کفایت می‌کرد و تقریباً صد درصد مبلغ حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از محل درآمد اختصاصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجریان پروژه‌های کاربردی پرداخت شده است که امری بی‌سابقه محسوب می‌شود. این اتفاق عجیب در شرایطی رخ می‌دهد که دانشگاه تهران در پی دستور رییس‌جمهوری، در بازگشایی کامل حضوری دانشگاه‌ها پیشگام بوده است و برای امور جاری دانشگاه به شدت در مضیقه مالی قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل