بازدید 40949

هشدار آلمان درباره درگیری مستقیم روسیه و ناتو

صدراعظم آلمان ضمن هشدار درباره درگیری مستقیم روسیه و ناتو، بیان داشت تحریم انرژی روسیه تأثیری بر اتفاقات اوکراین ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 22 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه هشدار داد درگیری مستقیم روسیه و ناتو می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شولتز در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» گفت، هیچ کتاب دستورالعملی برای این مسئله وجود ندارد که آلمان از چه برهه‌ای، یکی از طرف‌های درگیری‌های اوکراین محسوب می‌شود.

صدر اعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات پیشین او درخصوص امتناع آلمان در ارسال تانک به اوکراین به منظور «جلوگیری از وقوع جنگ اتمی» گفت: «به همین دلیل است که در نظر گرفتن این مسئله اهمیت بالاتری د ارد که ما هر قدم خود را با احتیاط برداریم و با یکدیگر هماهنگ باشیم».

شولتز افزود: «این مسئله به‌منظور اجتناب از تشدید تنش به سمت ناتو، برای من یک اولویت مهم محسوب می‌شود. به همین دلیل بر روی نظرسنجی‌ها تمرکز نمی‌کنم و اجازه نمی‌دهم درخواست‌های تند در این زمینه مرا تحت تأثیر قرار دهد. عواقب یک خطا در این زمینه هنگفت خواهد بود».

او درباره عدم قطع واردات گاز روسیه به آلمان پس از شروع درگیری‌های اوکراین گفت:‌‌ «نمی‌دانم چطور تحریم گاز می‌تواند به جنگ خاتمه دهد. اگر پوتین از مباحثات اقتصادی استقبال می‌کرد، هرگز این جنگ دیوانه‌وار را شروع نمی‌کرد».

صدراعظم آلمان افزود:‌ «در ثانی، طوری رفتار می‌کنید که گویی فقط مسئله پول مطرح است. اما مسئله اصلی بحث جلوگیری از بحران عظیم اقتصادی و از دست رفتن میلیون‌ها شغل و کارخانه است که دیگر هرگز درب‌هایشان باز نخواهد شد».

او همچنین گفت، تحریم انرژی روسیه نه فقط برای آلمان، بلکه برای کل آسنده اقتصادی اروپا و همچنین سرمایه‌گذاری بر روی بازسازی اوکراین اثر خواهد گذاشت.

از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، آلمان تلاش کرده بر روی خط باریکی از روابط با روسیه و ناتو گام بردارد. برلین از یک سو با تحریم گاز روسیه مخالف است و از سوی دیگر برای اوکراین کمک تسلیحاتی ارسال کرده است.

روز گذشته (پنجشنبه) «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت کشورش آمادگی دارد برای اوکراینی‌ها تسلیحات سنگین ارسال کند. او در روز دوم از سفرش به کشورهای حوزه بالتیک، در نشست خبری با همتای استونیایی خود تلاش کرد به انتقاداتی که متحدان ناتو درباره کوتاهی آلمان در ارسال کمک نظامی به اوکراین ابراز کرده‌اند، پاسخ دهد.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه ارسال تسلیحات طراحی شده در شوروی سابق به‌دلیل راحتی کاربری گزینه بهتری هستند گفت: «ما برای ارسال خودروهای زرهی و دیگر تسلیحات مورد نیاز اوکراین تابویی نداریم».

این مقام آلمانی گفت، اگر کشورهای شوروی سابق که اکنون متحد غرب هستند، تسلیحات زمان شوروی را به اوکراین بفرستند، برلین کشورش این آمادگی را دارد که آن‌ها را با تسلیحات مدرن آلمانی جایگزین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار