بازدید 21180
خوانده می‌شوید

افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال جدید را منصفانه و معقول می‌دانید؟

سازمان نظام پزشکی، تعرفه‌های پیشنهادی خود را برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرد. در این لیست، ویزیت پزشک عمومی ۱۸۵ هزار تومان و ویزیت پزشک متخصص ۲۴۵ هزار تومان برآورد شد؛ آیا این میزان افزایش منصفانه است؟
کد خبر: ۱۱۱۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 21 April 2022

افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال جدید را منصفانه و معقول می‌دانید؟یکی از خبرهای پربحث در هفته گذشته، انتشار لیست تعرفه‌های پیشنهادی سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ بود. سازمان نظام پزشکی، تعرفه‌های پیشنهادی خود را برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرد. در این لیست، ویزیت پزشک عمومی ۱۸۵ هزار تومان و ویزیت پزشک متخصص ۲۴۵ هزار تومان برآورد شده است؛ هرچند این تنها یک لیست پیشنهادی است و هنوز برای اجرا ابلاغ نشده، حساسیت‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است، به ویژه اینکه در سال جدید، دیگر خبری از ارز ترجیحی دارو هم نیست و هنوز دولت تصمیمش را برای کاهش فشار به مردم در بخش درمان اعلام نکرده است.

نظر شما درباره این میزان افزایش قیمت دستمزد چیست؟ در بخش پیام‌های تابناک به ما بگویید، آیا این عدد را معقول و منطقی می‌دانید و آیا این میزان افزایش منصفانه است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۸۴
عالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
تا زمانی که امثال حسینعلی شهریاری پزشک و نماینده مجلس مانع از پیوستن آموزش پزشکی مثل کل کشورهای دنیا به وزارت علوم شوند انحصار در پزشکی ودرآمدهای میلیاردی و کم کردن دست در بازار پزشکی ادامه خواهد یافت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
بله که راضیم. حقوق کارمند 10 درصد افزایش و ویزیت 1 دقیقه ای پزشک عمومی هم از 20 هزار تومن به 185 هزار تومن یعنی 900 درصد افزایش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
بنده فوق لیسانس برق و کارمند رسمی شرکت برق منطقه ای هستم و حقوق هر روزم 300 هزار تومان است. آیا ارزش کار من در برقرسانی و میزان تحصیلات من باید اینگونه باشد که درآمد یک روز من برابر با ویزیت یک و نیم دقیقه ای مشترک با یک نفر دیگر در مطب یک متخصص باشد؟ یعنی کار من اینقدر بی ارزش است یا کار متخصص ارزشش هزاران برابر من است؟ آیا در بقیه کشورهای دنیا هم اینگونه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
30 درصد سهمیه برای پزشکی اصلا درست نیست. آیا این سهمیه در طی سالیان و با تغییرات نسبت جمعیت و ایثارگر نباید تغییر کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آیا میدانستید سال 1368 در حین جنگ تحمیلی که جمعیت کشور نصف الان بود میزان پذیرش پزشک بیشتر از امسال با دو برابر جمعیت بود. آیا در این 30 ساله هنوز امکانات لازم برای افزایش ظرفیت پذیرش پزشک در دانشگاهها به وجود نیامده یا منفعت پزشکان مانع از افزایش آن میشود. جواب روشن است. انحصار به این تابلویی که ضریب پزشک ایران از سوریه و یمن هم کمتر است واقعا مو به تن آدم سیخ میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
الان یه پزشک میاد خودشو با سلمونی که نیم ساعت وقت میزاره روی هر سر مقایسه میکنه.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
فکر خانواده های کم درآمد را کرده اید؟ آیا همه از عهده پرداخت چنین ویزیتی برخوردارند؟ کاری نکنید که مردم تا دم
مرگ به پزشک مراجعه نکنند.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
تورم رسمی اعلام شده در حدود ۵۰ درصد
تورم واقعی ۴۰۰-۳۰۰ درصد
افزایش تعرفه پزشکان ۶۰ درصد
افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان ۱۰ درصد
به این میگن عدالت اجتماعی !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
افزایش تعرفه پزشکی 900 درصده نمیدونم این 60 درصد رو کیسر زبون ها انداخته. ویزیت 20 هزار تومنی بشه 185 هزار تومن یعنی 900 درصد افزایش یا به عبارتی 9 برابر شدن. هر کس این اعداد رو داده به دنبال تشویش اذهان عمومی بوده.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
معقول هست ولی مردم دیگه توان ندارند . اگر بیمه ها نود درصدش رو تقبل کنند مردم مشکلی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
با اینکه این افزایش شدید قیمت باعث ناتوانی یک اکثریت بزرگ برای مراجعه به پزشک میشه اما متاسفانه واقعیت اینه پزشکی جزو شغل هایی هست که به نرخ نزدیک به دنیا مجبورا پرداخت کنن بهشون تا مهارجرت صورت نگیره....پزشکان جزو سرمایه های یک کشورهستن چون سلامت جامعه وابسته هست بهشون...به یکی از اشناعای خودم که تازه تخصص گرفته پیشنهاد ماهی سیصد میلیون دادن تو عمان برای شروع...مشکل اصلی مملکت قدرت خرید بسیارپایین مردم هست...حتی بدتر از عراق حنگ زده شده قدرت هرید به نرخهای جهانی...این مشکلی هست که باید حل شه..بقیه عوارضش هست
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
ایران بهشت روی زمین برای پولدارهاست
هیچ جایی از این کره خاکی پیدانمیکنید که اینطوری بشه پول دراورد و اینچنین از پولدارها حمایت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
حقوق ودستمزد یک روز کارمند وکارگر=1.5دقیقه کار پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
گرانی های دیگر در سال جدید را منصفانه و معقول می‌دانید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
جالب اینجاست که افزایش قیمت دلار و بنزین اثر خودش را روی گرانی ها و حتی ویزیت پزشکان می گذارد ولی زمانی که دلار گران میشد یا بنزین را گران می کردند مسوولین می گفتند تاثیری در داخل ندارد.
این هزینه ها را نمی توان پرداخت کرد.
نتیجه اش کمتر مراجعه کردن مردم به پزشک هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
کجاست کسی که خود را پارسال در تبلیغات سید مظلومان می نامید؟
کجاست کسی که می گفت چه با برجام و چه بدون برجام مشکلات اقتصادی مردم را در دولت جدید حل خواهیم کرد؟
لابد این افزایش قیمت ها در جهت بهبود اوضاع اقتصادی مردم است؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
دادن آدرس بیمه ها (که اتفاقا مدیران اونها هم دست بر قضا از جامعه نه چندان محترم پزشکان هستند) آدرس غلط دادن است چون بیمه ها هم مبلغ حق بیمه را افزایش خواهند داد. متاسفانه بحث نابرابری حقوق و دستمزد جامعه پزشکی با بقیه جامعه واقعا دیگه داره به قهقرا میره. دولت باید هر چه سریعتر فکری کنه وگرنه تا چند وقت دیگه به جای سرقت از طلافروشی و بانک باید خبر های سرقت از مطب پزشکان را بشنویم.
خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اگر آموزش پزشکی جز وزارت بهداشته پس بیاید آموزش مهندسی برق رو هم بدین به وزارت نیرو. آموزش مهندسی عمران هم بدین به وزارت مسکن و شهرسازی. آموزش مهندسی مکانیک هم بدین به وزارت صنایع. آموزش حقوق به قوه قضاییه. آموزش الهیات به وزارت فرهنگ. این چه مسخره بازیه که آموزش پزشکی جز وزارت بهداشته؟ تو کدوم کشور دیگه ای اینجوریه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
تا وقتی که سالی 200 هزار نفر پزشک عمومی و 100 هزار نفر پزشک متخصص فارغ التحصیل نشن هر ساله همین مشکلات رو با پزشکان منفعت طلب و سیری ناپذیر که خانواده هاشون در خارج کشور تحصیل و زندگی میکنند خواهیم داشت.
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ویزیت های بالا سبب رشد خود درمانی خواهد شد. مردم ترجیح میدهند با مراجعه به داروخانه و مشورت با آنها داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
گرانی های دیگر در سال جدید را منصفانه و معقول می‌دانید؟
به نظر من باید همین طور به تربیت پزشک عمومی در روستاها و شهرهای کوچک و بدون استاد و نیز تولید متخصص در مراکز فاقد حداقل امکانات آموزشی سرعت داد تا نسبت پزشک به جمعیت مثل سایر رشته ها به ۱۰۰ پزشک برای هر هزار نفر جنعیت برسد و آنوقت ویزیت پزشک عمومی که الان ۲ و نیم دلار است را به ۲۰ سنت یعنی ۶۰۰۰ و ویزیت متخصص را به ۴۰ سنت یعنی ۱۲۰۰۰ و ویزیت فوق تخصص را به ۱ دلار یعنی ۳۰۰۰۰ و دستمزد عمل جراحی قلب باز را به ۱ میلیون تومان یعنی ۳۲ دلار کاهش داد.
شاخ پزشکان را بشکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
نظریه پرداز خوبی هستی. ولی بدون اینا با همین فرمان به قول شما تربیت، شاخ نمیشکونن بلکه اعتبار میشکونن. بیچاره ما و فرزندان ما که در آینده زیر دست پزشک تربیتی قرار بگیریم. کمی تعقل آرزومندم. از طرف یک غیر پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اميدوارم هر چه سريعتر بهبودي حاصل كنيد. اوضاع روحي و فكري شما نگران كننده است.
mk
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
با افزایش پزشک چیزی ارزون نمیشه بلکه سرمایه مملکت به هدر میره چون همشون مهاجرت میکنند
نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اگه از اون مدل دکتر هردنبیلی میخواین همین الان هم با همین نسبت 100 به هزار شما دکتر داریم ..پزشک سنتی گیاهی اسلامی اینستاگرامی عطاری دعانویس استخاره ای عمه خانم مادربزرگ همسایه روبرویی و...دهها مدل دیگه دکتر در جامعه در حال فعالیتند
این نرخ ها فقط پیشنهاده و در هیچ سالی به آن توجه نشده.نرخ واقعی هر سال همیشه توسط دولت اعلام میشه و از نصف این نرخ ها نیز کمتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
یک صدمش هم زیاد. گفتم به مرگ میگیرن که به تب راضی شیم. چطور زمان قاضی زاده هاشمی و طرح تحول جیب پزشکان تو یک روز 140 درصد حق ویزیت زیاد شد کسی ککش هم نگزید؟
برادر من از پارسال تا الان گوجه بادنجون قیمتشون ده برابر شده ،قیمت هر کالا یا خدمات حداقل ده برابر شده انتظار دارید ویزیت از جیب پزشک پرداخت بشه؟پس اون بیمه ها که خون مردم رو می مکند و جیبت ملت رو خالی می کنند چرا به تعهداتشون عمل نمی کنند؟تمام دنیا بیمه پول رو باید فقط تو ایران هست که بیمه ها بلدن پول بگیرند ولی خدمت ارائه ندن،،فقط پانزده درصد پول ویزیت و دارو باید از جیب بیمار پرداخت بشه و مابقی بر عهده بیمه هست ولی بیمه هم از بیمار دزدی می کنه هم از پزشکان…راحت ترین کار برای شما و صدا و سیما مقصر جاوه دادن پزشکان هست چون ظاهرا یا زورتون به بیمه ها نمیرسه یا با هم دستتون تو یه کاسه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شما کی گوجه ۱۰۰۰ تومن خریدی؟ چرا مزخرف گفتن برای ما عادی شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
قیمت ویزیت بیمار را با قیمت گوجه و بادمجان تعیین می کنند یا سطح درآمد مردم؟ در ضمن قیمت گوجه و بادمجان در یک سال 10 برابر نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
نوشته شما انقدر بوی مشمئز کننده پول پرستی میدهد که نگووو
سلام...اینکه چندین برابر شده !!! اصلا اینا خبر دارن از وضع مردم ...فحش بدم منتشر نمیکنی ولی لعنت ب هرچی ...
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آقا مهرداد انگار تو آمریکا چیز دیگری غیر فحش و ناسزا گویی به شما یاد نداده اند. خب منطق داری بیا جلو. بقول شاعر چو حجت نماند دژم خوی را ... به پرخاش درهم کشد روی را
آیا کار پزشک به اندازه 2 کیلو برنج ارزش نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
کار بسیاری از پزشکان ارزش گونی برنج را هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
به اندازه ۱ کیلو گوجه سبز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
کار ۹۰ درصدشون اندازه نیم کیلو گندم مرغی هم ارزش نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
خیر، فقط ربع کیلو برنج باسمتی پاکستانی میارزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
نه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
معتقدم در ایران پزشکان تنها قشر تحصیل کرده ای هستند که حق خودشان را می گیرد. بقیه ول معطلند.بقیه هم باید به همان تناسب بگیرند. اما نمی .گیرند. چون مانند پزشکی مافیا ندارند. اما وقتی با حقوق دیگران مقایسه می شود. خیلی بیشتر می گیرند.
وقتی همه چی قیمتش ده برابر میشه ویزیت هم به همون نسبت بالا میره ‌ . بجای گیر دادن به تعرفه پزشکان ، دنبال ریشه اصلی گرانیها باشید نه اینکه صورت مساله رو پاک کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دکتر مرکز آمار تورم را 40 درصد اعلام کرده و افزایش حقوق ها هم کمتر از 40 درصد است این افزایش تعرفه بازی با جان و سلامتی مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ریشه گرانیها طمع و حرص امثال تو هستند که به دروع میگویند قیمتها ده برابر شده
بعد اینکه مگه حقوق بقیه اصناف ده برابر شده که مال شما بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
چهل درصد اونا معادل چهل برابر واقعیته
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آقای ناشناس، وقتی طی چندسال تعرفه ها رو با حداقل میزان ممکن افزایش دادن و نه میزان واقعی، نتیجه‌ش این میشه که وقتی تعرفه ها رو واقعی اعلام میکنند شما فکر میکنی توی یکسال دارن چند برابر میکنن درصورتی که باید تعرفه ها رو سال ها قبل بصورت صحیحی افزایش میدادن تا این تصور پیش نیاد. بعدش هم اگر
همین فریادها رو سر بیمه ها میزدید که چرا با وجود اینهمه حق بیمه ای که ملت پرداخت میکنن هیچی شامل بیمه نمیشه، اگه بیمه ها به وظایفشون درست عمل کنند هیچ فشاری به مردم وارد نمیشه
مگه حقوق‌ کارگرا سه برابر شد که ویزیت دکترها ۳ برابر بشه
هیچ‌نظارتی وجود نداره گویا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
سه برابر نشده عمو جون 9 برابر شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مگه پزشکا کارمند دولت یا کارگر هستن؟ این چه مقایسه بیخودی که مد شده ... بخش خصوصی چع ربطی به دولت یا کارمندی داره که هی مقایسه میشه؟ پول اجاره و منشی و مالیت و شارژ و بیمه مسولیت و هزار هزینه دیگه مثل مالیات و غیره رو مگه دولت میده یا وام کم بهره میده مثل کارمندای بانک یا هزار جور رانت دیگه که حق داشته باشه تو تعرفه بخش خصوصی دخالت کنه... عجب حرفیه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
در جواب ناشناس ۱۷۲۰ عرص شود که وقتی رقابت ناقص است و تعداد پزشکان بسیار محدود باید قیمتها توسط رگولاتور تنطیم شود در عیر اینصورت پزشکان طماع ممکن است بابت یک ویزیت ساده ده ملیون بگیرند
تعدادپزشکان را صد برابر کنند و انوقت هر کس خواست هر نرخی بگیرد
با توجه با افزایش شدید قیمت دارو و هزینه های بیمارستانی و حالا هم افزایش تقریبا دو برابری حق ویزیت پزشکان، درمان و مراجعه به پزشک برای بسیاری از مردم غیرممکن خواهد بود بسیاری از بیمه ها هم فقط بخشی از هزینه های درمان را پرداخت می کنند و بسیاری از پزشکان و مراکز درمانی هم بیمه قبول نمی کنند که وضعیت را بسیار بدتر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
نخیر قربان... مراجعه بیماران به بخش دولتی سرجاش هستش... بیمارانی که مشکل مالی دارن به بخش دولتی مراجعه میکنن مثل همه جای دنیا... هزینه شرکت بیمه رو پزشکا نباید پرداخت کنن
اگر مردم قدرت خریدشان معقول و منطقی بود پزشکان هم به همین نسبت تعرفه‌ها را افزایش بدهند. حال که اکثریت مردم زیر خط فقرند افزایش یافتن تعرفه‌ها به این شکل نه منطقیست، نه انسانی و نه اخلاقی. سری به مطب دندانپزشکان بزنید اکثر مراجعین برای کشیدن دندانهایی مراجعه می‌کنند که قابل ترمیمند. چون پول ندارند ترجیح میدهند دندان را بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
چون بیمه ها خدمات دندانپزشکی رو تحت پوشش قرار نمیدن... اشکال از بیمه ها هستش نه پزشکا... هزینه های آمالگام دندانپزشکی و یونیت و ها و دارو های بیحسی و غیره همه دلاری هستن... شما از وضعیت بی خبری... اینکه مردم بقول شما زیر خط فقر هستن مسئولش کلاهش رو بالا تر بگذاره که ناشی از سیاست غلط اقتصادیش بوده... تاوانش رو جامعه پزشکی نباید بده... اونا هم هزینه های زندگیشون همینطور با تورم بالا رفته... جیب جامعه پزشکی رو بیمه ها و دولت مدتهاست زده... به افزایش تعرفه های چند سال گذشته و میزان تورم نگاه کن متوجه میشید
وای به حال مردمی که نمی توانند درآمد خود را با این افزایش قیمت های روزانه بیشتر کنند
با افزایش ۱۰% حقوق کارمندا خیلی هم منصفانه است.خخخخخخخخخخخخ
آخه این چه سوالیه؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه مشکل اصلی بین بیمار و پزشک بیمه ها هستند.به جای اینکه مردم را علیه پزشک بشورانید باید بیمه ها تعیین تکلیف شوند تا هم پزشک راضی باشد و هم بیمه . همین الان هم بیمه فقط ۱۶ هزار تومان از مبلغ ۹۰ هزار تومان حق ویزیت را میدهد و عموم مردم ناراضی هستند و مبلغ بیمه را خود پرداخت میکنند،

باید بپرسید از بیمه راضی هستید یانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مشکل پزشکان منفعت طلب و سیری ناپذیرند. مگر میشود پول یک روز کارگری با یک ویزیت 30 ثانیه ای برابر باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
یک جوری میگن بیمه پول بده انگار بیمه از جیبش میده اون هم با افزایش پولی که از مردم می گیره بایدسهم بالاهای ویزیت رو بپردازه و باز فشارش رو دوش مردم میفته.
بله، كاملا منصفانه است. به شرطي كه بيمه ها بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
این جنگ رسانه ای بیم مردم و پزشکا رو همین بیمه های دولتی و خصوصی درست کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
خب چرا متوجه نیستی بیمه از جیب مردم پرداخت می کنه از خارج کشور که پول نمی آره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دقیقا باید بیمه ها رو تحت فشار گذاشت که چرا هیچ چیزی رو تحت پوشش قرار نمیدن یا خیلی خیلی کم قرار میدن؟
در آمد متخصصین در ایران بخصوص جراحان زیر میزی بگیر و بیمارستان خصوصی بیش از یکصد برابر یک پرستار یا کارمند است.در امد اینها نصف بشود باز پنجاه برابر بیشتر دارند.
الان تهران زیر میزی دلاری داریم ؟ یا نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اگه هم داریم شما نرخ تعرفه رو منطقی کن درست میشه.... اضافیش رو هم باید شرکت های بیمه بدن نه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
لعنت به پزشکانی که علیرغم سوگندی که خورده‌اند به این نوع کارهای غیر انسانی روی می‌آورند.
چرا تو دوساله گذشته که مجموع افزایش تعرفه پزشک 10 درصد بود کسی چیزی نگفت
نصف از پزشکا زیر خط فقرن
بیمه ها این جنجال رو راه انداختن
شما برید سراغ بیمه و پوشش درمانیشون کمتر از 20 درصد شده
ولی نرخ بیمه در دو سال گذشته چندین برابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مگر شما این همه سال خون ملت رو با زیر ن
میزی در بیمارستان های دولتی مکیدید کسی اعتراض کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
نظام پزشکی هم جدیدا در فضای مجازی فعال شده و مواجب بگیراش حاضرن.
زیر سایه رهبری تا عمر داریم مدیون این انقلاب هستیم و تمام مشکلات و گرانی ها را بجان میخریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
چ ربطی داشت ؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
انقلاب کردی که فقط مشکلات و گرانی هه رو به جان بخری ؟
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اللهم اشفع کل مریض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
تو دیگه از رهبری جلوتر نیافت وقتی رهبری خودش داره گلایه میکنه از گرونی ها
فارس با مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
خدایا
خارج کن ما را از تاریکی های نادانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شماها نماینده پنج درصد مردم هم نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
حتما چیزی خوشمزه تر از ساندیس به شما رسیده
برای نابودی قشر ضعیف کاربسیار سنجیده .معقول ومنصفانه است
الان هم قیمتهای ویزیت خیلی خیلی هم زیاده.اصلا توکل دنیا همینطوره.
یه ارایشگاه زنانه مثلا ببینید چقدر مسولیت و استرس داره و کارش سنگینه و شب و روز نداره و با یه قیمت خیلی کم اقدام به عمل جراحی پر ریسک آرایش عروس میزنه و فقط چند میلیون دستمزد میگیره اونم با مالیات ۳۵ درصد.یا مثلا میری پیتزا بخری میبینی چقدر استرس ابتلا به عفونت کرونا و عفونت با میکروب های بیمارستانی و احتمال پاشیدن خلط و خون و ترشحات و استفراغ وجود داره به روی و فقط ۱۵۰ هزار تومان برای یه پیتزای کوچولو میگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آخر نسخه آماده تحویل بیمار دادن استرس داره؟ حیف از آن ۳۰ یا ۴۰ هزار تومانی که به برخی پزشکها پرداخت میشه
دزدان اصلی سرمایه و درامدمون (دولت و بیمه ها) رو ول کردیم...، دنبال نخود سیاه راه افتادیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اتفاقا یکی دیگر از همین مقصرین برخی پزشکان زیر میزی بگیر و پورسانت بگیر است با عرض معذرت از برخی پزشکان شریف.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آدرس غلط نده. مشکل از نظام پزشکیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
سایت هایی مثل تابناک مسول و بنگاه فرافکنی هستند. سانسورچی سانسور کن ولی اینو همه میدونیم
بی انصافی محض است

پزشکان نیاز مالی ندارند

دولت رییسی دولت ثروتمندان است .
چرا وقتی حق بیمه چند برابر شد کسی اعتراض نکرد
و پوشش بیمه روز به روز کمتر شد
این عامل فشار روی مردم
قدرت بیمه ها از دولتم بیشتره در ایران
پشت پرده بیمه هارو پیدا کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
همون بیمه ها هم مدیرانشان پزشکان هستند.
صد در صد در این کشور با اقتصاد گل و بلبل، حتما مسئولان به فکر له کردن بیشتر اقشار پایین جامعه هستند خدا قوت!
افزایش حقوق ۱۰ درصد افزایش هزینه ها ۳۰۰ درصد!
به امید زندگی بهتر با پول بیشتر برای تمامی مسئولان و البته پزشکان
سهم حمایت سازمانهای بیمه گر کجا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
روسای بیمه ها هم همگی پزشک هستند.
چه کسی حاضر 12 سال شبانه روز درس بخونه تا پزشکی قبول بشه
بعد 7 سال بدون حقوق شبانه روز بازم درس های سنگین بخونه و کشیک های سنگین بده شبانه روز خواب نداشته باشه
بعد دو سال بره طرح تو دورترین مناطق با حقوق ماهیانه جزئی
بعد شبانه روز درس بخونه چند سال تا تخصص قبول بشه
بعد 4 سال شبانه روز کشیک بده و درس بخونه با ماهیانه 6 میلیون تومن تا تخصص بگیره
بعد دو سال بازم بره طرح تو دورترین مناطق با حقوق جزئی که سنش اون موقع شده حداقل 40 سال
بی انصاف نباشیم
پیش زحمتی که میکشن اینا هیچ نیست
مشکلات رو از جای دیگه پیدا کنید
مردم رو باهم دشمن نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
من حاضرم. کل بچه های کوچه مون و کوچه بغلیمونم حاضرن. حتی حاضرن 500 میلیون بدن فقط سوالات زیست کنکور رو بخرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
خوب نخونه، کی به اعمال شاقه وادارشون کرده؟ دلیل خوبی برای غارت بیمار نیست
حق ویزیت برای ۲۰ دقیقه وقت گذاشتن پزشک و معاینه و بررسی درمان دقیق بیمار است ولی کدام پزشک بیش از ۲ دقیقه برای بیمارش وقت می گذارد؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
خیلی مفصل میتونم جواب شما رو بدم، اما فقط همین یک سوال رو از شما میپرسم: چند نفر از همین بیمارها حاضرند بابت هر بیمار 20 دقیقه پشت در مطب یا درمانگاه معطل بمونند؟ ما روزانه سر همین یک موضوع ساده داریم کلی از بیمارها و همراهاشون فحش میخوریم که چرا سریعتر مریض ها رو نمیبینیم. پیام ها رو که میخونم میبینم خیلی هاتون بی انصافانه دارید قضاوت میکنید
کمر مردم زیر بار ابر تورم و گرانی خرد شده است! دولت و مجلس هم که فقط نگاه می کنند...
فکر می کنم خجالت می کشن مستقیم بهمون بگن برید بمیرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اتفاقا بر عکس! نیاز باشه خودشان مردم را می‌میرانند.
پزشکی یک نوع تجارت شده است. باید دولت عهده دار سلامت مردم شود. و مراکز غیر دولتی و مطب ها حذف شوند و مراکز دولتی زیاد و فعال شوند و پزشکان حقوق دریافت کنند و مردم بدون پرداخت مداوا شوند. این دکان مطب داری جمع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شما احیانا فک و فامیل استالین نبودی داداش؟! بساط کمونیست سی ساله جمع شده تو تازه پاشدی؟
الفاتحه
از ۴۰ سال پیش تا الان ؛ تمام دکترها ، ۶ کلاسه ان
دکترهای سهمیه ای پول پرست
جوانان مردم میلیونی پشت کنکور پزشکی دارن پیر میشن. از این طرف کمبود پزشک در جامعه مردم رو به ستوه آورده. ولی منفعت یک عده قلیل پزشک انحصار طلب مانع از افزایش پزشک و در نتیجه افزایش رقابت و کیفیت و بالا رفتن شاخص سلامت جامعه میشه. حتی با وجود روند پیر شدن جمعیتی کشور.
مشکل عدم تعادل در عرصه و تقاصا است
طرفیت را زیاد کنید و پزشکها را بسیار زیاد
انوقت هر کس هر چقدر خواست بگیرد
مشکل کشور ما فقدان نظارت واقعی است
به عنوان مثال برای یک موضوعی به پزشک متخصص مراجعه کردیم و هر بار ویزیت ۱۵۰ هزار تومانی پرداخت میکنیم نهایتا جهت تصمیم گیری برای جراحی یا عدم جراحی ما رو به پزشک دیگری که خودش استاد تمام این رشته و حتی استاد خودش هم بوده ارجاع داد و جالب اینه که ویزیت ایشان ۸۰ هزار تومان بود. جهت صحت و سقم موضوع بد نیست یه سری به کلینیک بیمارستان دی بزنید
حالا شما بگین به کی شکایت کنیم، سازمان نظام پزشکی!!!
پزشک که پزشک رو محکوم نمیکنه؟!!!
پزشکان از شکم مادرشان پولدار به دنیا آمده اند. حداقل 15 سال بعد از دیپلم ج.ن کنده ن تا متخصص شوند، بعد به اندازه یک آرایشگری که کلا شش ماه زحمت کشیده تا آرایشگر بشه دستمزد نداره. بعد چند سال که دیگر پزشکی در این مملکت نبوئ و مجبور شدن از هند و بنگلادش پزشک بیارن، میفهمند که شکاندن ارزش قشر پزشکان دودش به چشم مردم رفته
خیر اصلا
مافیای پزشکی
سلام دوستان
من پزشک نیستم و پی اچ دی در رشته مهندسی دارم.
اما تعداد زیادی از نزدیکانم پزشک هستند و دغدغه ایشان را بیان میکنم.
مطمئنا ایشان نیز مانند بنده مخالف گرانی ویزیت هستند و دوست دارند همه چیز به قبل از سال ۹۳ برگردد.
یادمان نرود قبل از سال ۹۲ که ویزیت یک پزشک ۳۰ هزار تومان بود، معادل ۳۰ دلار پول می شد.
حتی بعد که دلار در سال ۹۳ گرون شد و به ۳۰۰۰ تومان رسید این ویزیت بیش از ۱۵ دلار ارزش داشت
سال گذشته که ویزیت فوق تخصص حدود ۱۰۰ هزار تومان بوده یعنی یه پزشک درآمدش از حق ویزیت به حدود ۳ دلار کاهش یافته.
اگر بخواهیم درآمدش را براساس همون کف ۱۵ دلار سال ۹۳ همسان سازی کنیم باید این دریافتی ۴۵۰ هزارتومان برای هر ویزیت باشه.
پس ۲۹۰هزارتومان که حدود ۱۰ دلار برای حق ویزیت فوق تخصص پیشنهاد شده، عدد زیادی برای ویزیت نیست.

بیاییم واقع نگر باشیم.
امروز یه آرایشگر (مردانه و مخصوصا زنانه)، نقاش، صافکار، تعمیرکار و هر صنف آزاد (غیر دولتی) را که بررسی کنیم؛ دستمزدش را خیلی وقتها و حتی پیش از گرونی ها بیش از این میزان بالا برده، منتها پزشکان تاکنون که سنگ تموم گذاشتند.
انشا.. بعد از این هم بگذارند که اگر از اصلاح امور ناامید شوند، سرنوشت خودمان و فرزندانمان به نااهلان و بی سوادان سپرده خواهد شد.

لطفا توجه کنید
یه آرایشگر یا هر کدوم از این صنوف فوق نیازی به ۱۴ سال تحصیلات اضافه، کشیکهای طاقت فرسای ضمن آموزش، شب بیداری، گذراندن طرح در روستاهای دور افتاده، و .... نداشته اند و اکثرا هم حتی قبل از دیپلم وارد بازار کار شده اند. اما یک پزشک فوق تخصص ضمن گذراندن تمامی مصائب بالا، در خوشبینانه ترین وضعیت در سن ۳۲ سالگی و با احتساب خدمت نظام وظیفه برای آقایان در ۳۴ سالگی وارد بازار کار شده که آنها هم مجبور به خدمت در کلینیکهای ویژه( یعنی دریافت ۲۰هزار تومان حق ویزیت که سهم بیمار تنها ۸۰۰۰ تومان بوده و برای حداقل ۳ عصر بدون قرارگیری در ۵ شنبه) بوده اند و تازه بااین همه شرط مجوز ۳ روز مطب داری با احتساب ۵شنبه دریافت نموده اند.
اخیرا هم که ادامه مطب داری را با قوانین عجیب و غریب سخت تر نیز نموده اند.
به نظرم این قشر مظلومترین قشر جامعه هستند که شاید تازه میخواهند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند.
پاسخ ها
محسن
| Turkey |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دوست عزیز
مگه حقوق استاد دانشگاه یا معلم یا کارمند به قیمت دلاری۱۰ سال پیش برگشته که پزشک ها برگرده
اگر حقوق یک قشر زیادی بالا برود بقیه اقشار در نقش برده انها ظاهر خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اینقدر ضریب هوشیت پایینه که تو متنت مشخصه پزشک هستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دروع میگی که پزشک نیستی
عزیز من بر فرص هم حرف شما درست
میشه توصیح بدی چرا هر سال یک میلیون نفر در صف کنکور پزشکی میروند و علاقه ای به صافکاریو ارا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
حرف حق
دولت مردم رو به جان هم انداخته به ریش معلم و کارمند و پزشک می خندد.
به دلیل اینکه پزشکان جزء اقشار طبقه محروم و کم درآمد جامعه محسوب می شوند بطوریکه دخل و خرجشان اصلا با هم نمی خواند این تعرفه ها بسیار هم پایین هستند و باید این میزانی که معرفی شده حداقل دوبرابر شود شاید به این طریق یک زندگی بخور و نمیر رو حداقل بتونن داشته باشند و از این فلاکت و بدبختی دربیان ........

تنها جوابی که میشه به سازمان نظام پزشکی داد اینه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
بنده همان ناشناس ۱۷:۰۹هستم و مطلب بالا رو به طعنه نوشتم ولی نظرات دیگران رو که خوندم متوجه شدم که بعضی‌ها چنان ازاین افزایش‌ تعرفه نجومی دفاع می‌کند که انگار واقعا اعتقاد دارند که پزشكان قشر کم درآمد جامعه هستند !!!!!!
تورم رسمی اعلام شده در حدود ۵۰ درصد
تورم واقعی ۴۰۰-۳۰۰ درصد
افزایش تعرفه پزشکان ۶۰ درصد
افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان ۱۰ درصد
به این میگن عدالت اجتماعی !!!!!!
تورم رسمی اعلام شده در حدود ۵۰ درصد
تورم واقعی ۴۰۰-۳۰۰ درصد
افزایش تعرفه پزشکان ۶۰ درصد
افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان ۱۰ درصد
به این میگن عدالت اجتماعی !!!!!!
با این تعرفه ها سازمان نظام پزشکی رو باید تغییر نام داد به :
" سازمان نظام تجارت پزشکی"
بله باید گرانتر شود و طوری شود که فقط ثروتمند ها بتوانند بروند دکتر. تو این گرانی دکتر های واقعا در فشار هستند. قبلا هر دکتر سالی یک برج می ساخت ولی الان با حقوق دو سال هم نمی شود یک برج ساخت. این انصافه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
احسنت
عالی و منصفانه
اگر این تعرفه ها رو سازمان نظام پزشکی داده باید در " مسلمان بودن اعضای آن " شک کرد زیرا مسلمانان متمول ( یعنی پزشکان) به هیچ وجه به فکر له کردن اقشار طبقه ضعیف جامعه
نمی افتند چون مسلمانند و خدا را می شناسند ولی ظاهرا اعضای سازمان نظام پزشکی نه خدا را می شناسند و نه بویی از انسانیت برده اند ...
قسم می خورم
این کارهای برخی از مسئولین در کشور عمدی بوده و هدف هم ایجاد نارضایتی و اعتراض و حتی شورش مردم است
به هیچ عنوان منصفانه نیست ولی کو‌ گوش شنوا!!!!!! و البته با توجه به شرایط اقتصادی مردم و گرانی دارو و ... و نامناسب بودن بیمه تکمیلی
در این مملکت عده ای بدون هیچ هماهنگی و یا مشکلی نسبت به افزایش قیمت ها متناسب با نرخ تورم اقدام می کنند به عنوان مثال برنج در مدت یکماه قیمتش از 25 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش می یابد و کک هیچ کسی گزیده نمی شود. مثال دیگر ، قیمت یک اصلاح ساده سر مردانه از 20 هزار تومان به 100 هزار تومان افزایش می یابد هیچ کسی اعلام ناراحتی نمی کند. اما دستمزد افراد متخصصی که از نخبگان برجسته کشور هستند ( پزشکان و اساتید دانشگاه، متخصصان برجسته..) 10 تا 15 در صد افزایش می یابد عده ای که حتی توان گرفتن یک دیپلم دبیرسان را نداشته اند شروع می کنند به هجو گویی و نفاق افکنی. خلاصه کلام با توجه به افزایش بی رویه قیمتها ، قطعاً افزایش حقوق و دستمزد کسانی که حقوق می گیرند و کادر پزشکی به هیچ عنوان جواب گو نیست و باید اصلاح گردد.
تابناک متنفر ازپزشک بنده سال پنجاه وپنج با پانزده هزار تومان وارد دانشگاه وبا اضافه ای که میدادند بیست ودوهزار تومان که میشد بالای سه هزار دلار اخرین وزیتم درژيم گذشته ده دلار یعنی هفتاد تومان بود اما اکنون با سی وپنج سال کار با حقوق ونج سال رایگان به علت نیاز بخش نهصددلار بازنشسگی دریافت میکنم وبا کار دانشگاه ومطب یک خانه معمولی ویک مطب پنجاه متری دارم چندین ساله با وجود توانایی مطب را تعطیل وخیالم از ناسپاسی ها راحت شده نظر بنده اینکه دانشکده های پزشکی تعطیل وپزشکان به کشورهایی بروند که قدرشان دانسته شود دختر پزشک و متخصص بنده در کانادا مالیات در رفته دویست هزار دلار درسال داماد فوق تخصص سالی سیصد هزار ودختر دندان پزشکم با سه روز کار در کلنیک صدو سی هزار دلار مالیات در رفته برایشان میماند ومردم یک ریال بابت پزشکی نمی پردازند دندانزشکی تا هشت سالگی رایگانه درجمهوری اسلامی هم طب اسلامی که به شدت حمایت میشود کافی است شرافتمندانه منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
درود بر شرفت... عین حقیقت رو گفتی
بله منصفانه است
حرکت موذیانه و خبیثانه رودررو کردن مردم با این تعرفه های پیشنهادی است. همه قیمت ها بالا رفته و ویزیت پزشک متخصص در بخش دولتی یک دلار است و در طی این سالها به زور و با اجبار در همین سطح پایین نگه داشته شده. دستمزد جراحی سنگین، نه وجهی که بیمار به بیمارستان می پردازد، فقط دستمزد یک جراحی سنگین از تعمیرات وسایل مختلف خانگی یا خودرو به مراتب پایین تر است. در این شرایط و در حالی که قیمت دیه را قیمت شتر مشخص می کند، عمل جراحی سنگین و پر ریسک در بیمارستان‌های دولتی انجام نمی شود و بیماران سرگردان و آواره بیمارستان های خصوصی هستند. همین موضوع راه را برای پرداخت هزینه های سنگین و زیر میزی های شرم آور باز می کند.
تعرفه ها را واقعی کنید و دست پزشکان طماع و زیر میزی بگیر را بشکنید.
مردم نباید دغدغه افزایش تعرفه های پزشکی را داشته باشند. این تکلیف بیمه هاست که آن را بپردازند نه مردم.
مردم را با تعرفه ها رودررو نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آقای حسین!
شما اصلا درد میدونی چیه ؟
دردمند میدونی کیه ؟
افراد فقیر و محتاج و حتی کم درآمد رو درک کردی؟
میدونی بعضی ها وسعشون به این نمیرسه
که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرن؟
بعید میدونم این چیزها و خیلی چیزهای
دیگه رو بدونی که اگه میدونستی در حمایت از این تعرفه بسیار بالای نظام پزشکی ، این اراجیف رو نمی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ناشناس عزیز شما به راحتی مورد سو استفاده قرار می گیری بجایی اینکه به خواسته های به حق معلم و پزشک کارمند کمک کنی جوگیر شدی به جان دیگران میفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ناشناس محترم 20:07
بنده جو گیر نشده ام ؛ اعتراض به این تعرفه بالا مفهومش از نظر شما جو گیر
شدنه؟
با این تورم وحشتناک و این تعرفه درمانی،
قشر ضعیف جامعه میتونند از بابت خدمات درمانی خیال راحت داشته باشند؟
کسی نگفته تعرفه پزشکی افزایش پیدا نکنه ولی باید تمامی اقشار جامعه که به درمان " نیاز " دارند دیده بشوند و تعرفه درمانی مطابق با آستانه درآمدی تمامی اقشار جامعه باشه
دادستان کل کشور باید با امضا کنندگان این پیشنهاد افزایش قیمت به علت تشویش اذهان عمومی و ایجاد کردن انتظارات تورمی در جامعه به شدت برخورد کند.
مشکل اصلی بیمه ها هستند که پوشش بسیار کمی از سهم درمان متقبل میشوند پزشک هم مثل بقیه جامعه درگیر تورم سرسام اور است هزینه زندگی اجاره مطب حقوق منشی و مالیات دارد که بشدت افزایش یافته طبیعتا تعرفه ها بصورت متناسب با تورم بایستی افزایش یابد. در تمام دنیا این بیمه است که بار اصلی هزینه درمان را بدوش میکشد در ایران اما بیمه ها بسیار ناکارمد هستند.
در همه دنیا سازمان بیمگه هشتاد درصد هزینه رو می پردازه در ایران تامین اجتماعی زیر 15درصد می پردازه
دزدی از جیب مردم

همون جور ک همه قیمت ها چند برابر شدن ویزیت باید زیاد بسه و بیمه باید پرداخت کنه نه مردم
به هیچ عنوان راضی نیستیم. جان آدم ها رو با پول زیاد معاوضه نکنید. یعنی پزشکان قسم خوردند که جان مردم رو به ازای دریافت پول نجات بدهند؟ این انصافه؟!
شما واقعا در این کشور که ناعدالتی، ظلم بر محرومان بیدادرمیکند، چطور به دنبال عدالت میگردید. استخوان خورد شده محرومان و فربه تر شدن اغنیا!و حالا هم تعرفه وحشتناک و ظالمانه تعرفه پزشکی، واقعا این کشور صاحب ندارد که هر کس هر بلایی خواست سرمان میاورد. افزایش اب و برق و گاز به بهانه الگو مضحک مصرف که فقط برای اهالی قبرستان قابل اجراست. گرانی های کمر شکن، گرانی بیدادگرانه دارو .سید محرومان، دست خوش، دست مریزاد، خوب مزد اعتمادمان را دادی، تا کی میخواهی ادامه بدهی، جانی برای مان نماندهاست به ما بیچاره ها رحم کنید
برای قتل عام بقیه ملت که هنوز نفس می کشند عالیه
اصلا منصفانه نیست. با این حقوق ها کارگری وقشر آسیب پذیر. آقا یه دفعه به قشر پایین مملکت بگین شما به یه کشور دیگه یا قتل عام کنید
اکثر پزشکان با تعرفه‌های کنونی، و حتی وام‌های سنگین، توان خرید تجهیزاتی که طی سه چهار اخیر، ده الی پانزده برابر شده‌اند را ندارند و بعید است حتی چنین افزایش تعرفه‌ای، این مشکل را برطرف کند. مشکل بسیار اساسی‌تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مدتهاست مسولین برای درمان فرنگ می روند در اینده نزدیک هیچ امکاناتي برای درمان در کشور نخواهد بود پولهایتان را بدهید سیسمونی از ترکیه بخرید
درست است که مردم عادی توان پرداخت ندارند، ولی آیا همان ها هرسال نرخ خدمات شان را بالا نمی برند؟ یا برای خدمات اشان تخفیف می دهند. نگاه مردم باید به پزشکان واقعی شود. درست است که تنها یک درصد پزشکان درآمدهای غیر معقول دارند ولی اکثریت پزشکان درآمد در حد کارشان هم ندارند. راه کار درست این است که تعرفه خدمات پزشکان متناسب با تورم و هزینه های حدمات باشد و بیمه ها پرداخت کننده باشند و رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود.
پیش بسوی تورم به سبک ونزوئلا.....کاراکاس پایتخت ونزوئلا نا امن ترین شهر جهان...فقر با خودش هزار تا بدبختی میاره
در غرب حداکثر اختلاف حقوق کارگر و پزشک عمومی پنج برابر است اون هم معدود موارد
بر همین اساس عمل شود
مقصر اصلی بیمه ها هستند
که به وظایف خود درست عمل نمی کنند و
مردم و پزشکان را روبروی هم قرار می دهند
و بار مالی زیادی بابت هزینه های درمان به زندگی و معیشت مردم وارد می کنند.
درمان رایگان برای هر ایرانی وظیفه بیمه هاست. نباید رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود داشته باشد و بیماران به جز رنج بیماری رنج هزینه های کمر شکن درمان را نداشته باشند
اما دریغ و صد دریغ از دست بیمه ها...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
کاملا درست الان هم به دعوای ملت سر تعرفه ها می خندند
با سلام، ایران بهشت پزشکان است. خیلی از پزشکان خانواده های خود را به خارج منتقل کرده اند. اینجا پول جمع میکنند و در خارج هزینه میکنند.
کجای دنیا چنین است که اعضای یک صنفی خودشان برای خدمات خودشان قیمت تعیین کنند خودشان قضاوت کنند. پزشکان نور چشمی بزرگان نظام هستند و بسیاری از پستهای کلیدی کشور را نیز در دست دارند. باعث تاسف است که این تعرفه ها به قشرهای کم درآمد جامعه فشار مضاعف می آورد.
من همسرم پزشکه فوق تخصصه. ایشان هیات علمی دانشگاه هستن و در ماه ۱۵ میلیون حقوقشه. بعد ظهرها هم درمانگاه کار میکنه و نصف این مبلغم در ازای کار بهش میدن. ۳ بارم کرونا گرفته به منم داده. پس ماهی ۲۲ تومن در ازای کار واقعی!! حالا عده معدودی پزشک ماهی ۱۰۰ به بالا درآمد دارند. تابناک تا حالا شده درآمد آقازاده هارو رو کنی یا فقط اینجا احساس تکلیف میکنی؟ از شما هم روزی سوال میشه. خوش به حالم که قلم کسی نیستم
قشر درمانی تو این چند سال از این بازی‌ها زیاد دیده،ته ماجراها معلومه،خواهشا تکلیف بیمه ها رو مشخص کنین،سیستم دولتی فقط حق پرستار و پزشکی میخوره،هنوز پول دوران کرونای پزشکای عمومی رو ندادند با این تعرفه ها اکثر پزشکان مخالفن،ولی انصاف و قدرشناسی هم حلقه مفقوده این روزگاره
ما مردم ایران خیلی جالب هستیم. پزشکان و کارد درمانی در دوران کرونا مدافعان شلامت بودند و خیلی از آنها به شادت رسیدند. الان حفوف کارگران 57% درضد بالا رفته. تجهیزات پزشکی دیگر با ارز 4200 فایل خزید نیستد و حدودا 6.5 برابر بالا رفته اند. اون موقع برخی از افزایش تعرفه پزشکی ناراحتند. یک سوال از این افراد دارم. خواهشا بفرمایید وفتی مادرتون، خواهرتون به آرایشگاه می روند چقدر پرداخت می کنید؟ و چقدر به به و چه چه می کنید!!!!
ولی یک پزشک نه جوانی می کند و فقط و فقط درس می خواهند و تا سن سی و اندی فقط درس می خواهند.

لطفا منطقی باشیم . همه چیز را باهم ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ناشناس 18:34
اتفاقا شما منطقی باش و همه چیز و همه کس را باهم ببین
نه فقط کسانی رو که خرج های آنچنانی برای آرایشگاه و... میکنند بلکه همه مردم رو با هم ببین
با این تورم وحشتناک طبقه کم درآمد و حتی متوسط جامعه کم آوردند و دخل و خرجشان به هم نمی خواند آنوقت شما نگران درآمد پزشکان هستی؟!!!!!
شما خبر داری از کسانی که برای انجام یک عمل جراحی بسیار حیاتی به علت نداشتن هزینه عمل ، بین مرگ و زندگی دست و پا میزنند و از مردم
درخواست کمک میکنند؟
کسی نگفته تعرفه های پزشکی افزایش پیدا نکنه ولی این افزایش وحشتناک تعرفه ها مفهومی جز محروم کردن قشر ضعیف جامعه ( که ممکنه بیمه تکمیلی هم نداشته
باشن) ازخدمات درمانی داره؟
شما نگران نباش با افزایش به میزان کمتر تعرفهای پزشکی هم پزشکان می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند
کم کم با همون سرویس سیسمونی آقا زاده هاتون از خارج سفارش پزشک و پرستار وارداتی هم بدین. قیمت دستگاه اکوی دویست میلیونی شده یک میلیارد و سیصد میلیون. تجهیزات پزشکی ده برابر شده. سر ویزیت سه دلاری پزشک متخصص چونه می زنین. تاوان سو مدیویت شما را باید همه ملت بدهد نه خودتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
بیمه ها مردم فریبند هیگاه قصه مردم را نمی خورند
دیگر جوسازی های دولت برای سواری گرفتن از مردم و منکوب کردن اصناف مختلف رنگی ندارد
سیسمونی از ترکیه بیارید دستگاه پزشکی درمانی ارز ندهید پزشکان. هم مهاجرت کنند
تعداد پزشكان با درامد نجومي حدود 5 درصد جامعه پزشكي است. ساير پزشكان هم انسان هستند و مانند بقيه اصناف اين حق را دارند كه مطابق تورم افزايش درامد داشته باشند. در ضمن هر خانواده در طي يك سال مگر چند بار پيش پزشك مي رود؟ پس اين افزايش حق ويزيت در سبد هزينه خانواده ها تاثير زيادي ندارد ، مگر بيماران خاص و مزمن كه راه حل آن عملكرد بهتر بيمه هاست در كاهش هزينه دارو و اقدامات تشخيصي كه بيشترين سهم را در هزينه هاي درماني دارند.
ظلم در مورد مردم است این نرخهای نجومی
یکی از طرح های موفق در جهت عدالت گستری و افزایش رضایت شهروندان در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا سیستم ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده است .
تقاظا می کنم بروید با کمک کارشناسان بی طرف کلیه نسخ های طرح پزشک خانواده که طراحی و اجرا شده را بررسی کنید که آیا این طرح ها برای موفق شدن طراحی شدند یا برای شکست حتمی!!!
مثلا همین الان بیمه سلامت می خواهد طرح پزشک خانواده را اجرا کند ..... فقط یکی از قوانین یک طرفه غیر قابل باور که به پزشکان تحمیل می کند را ذکر می کنم،:
اگر پزشکی در طول یک ماه ۲۷ روز را به صورت ۲ شیفت کار کرده باشد و ۲۰۰۰۰ بیمار را دیده باشد اما اگر ۳ روز باقی مانده از ماه را به هر دلیلی ( بیماری ، حادثه و..........) نتواند در مطبش حاضر باشد بیمه سلامت حتی ۱ ریال هم بابت آن ۲۷ روز تلاش در ۲ شیفت روزانه به او پرداخت نخواهد کرد!!!
ظاهرا متولیان امر با وضع چنین قوانین و قراردادهایی در طی ۲۰ سال گذشته همه طرح های عدالت محور جهانی پزشک خانواده را به بن بست رسانده اند!!!
چرا؟؟
متاسفانه دولت موفق شده مردم را در مقابل پزشکان قرار دهد درحالیکه ویزیت پزشکان را نباید مردم بدهند و بر اساس قانون اساسی درمان باید رایگان باشد و بر اساس قانون مصوب خود بیمه ها حداقل هفتاد درصد را باید بیمه ها بدهند که نه بیمه ها و نه دولت به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.
آیا میدانید قیمت هر کدام از دستگاه‌های رادیولوژی و سونوگرافی سه تا شش میلیارد تومان هست و پزشک باید تمام عمر قسط بپردازد و حداکثر هر ده سال یکبار باید آنها عوض کند و بروز شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
پزشکان در آلمان 70 درصد درآمدشون رو مالیات میدهند. اینجا هنوز نمیدونن پزشک ماهی یک میلیارد در میاره یا دو میلیارد و به خود اظهاری بسنده کرده اند و پزشک هم میگه من 5 میلیون در میارم و باید معاف از مالیات باشم.
این خبر که توسط تابناک و سایر رسانه ها مرتب تکرار می شود فقط برای پوشش بی کفایتی دولت در کنترل تورم وحشتناک در جامعه است علیرغم ورود دلار به کشور و آزادسازی منابع، دهانهای آقازادگان انقدر گشاد است که همه را به اسم بدهی دولت قبل، می بلعند. باباهای بی کفایتشان هم ول نمی کنند این صندلی های لامصب را. می خواهند پزشکان را مقصر جلوه دهند درحالیکه افزایش تعرفه های درخواستی ایشان بسیار کمتر از تورمی است که بر روی اجاره ها، و هزینه های مطب نشسته است. بعلاوه این بیمه ها هستند که باید این تعرفه ها را پرداخت کنند نه مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
پزشکان در آلمان 70 درصد درآمدشون رو مالیات میدهند. اینجا هنوز نمیدونن پزشک ماهی یک میلیارد در میاره یا دو میلیارد و به خود اظهاری بسنده کرده اند و پزشک هم میگه من 5 میلیون در میارم و باید معاف از مالیات باشم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مثل این است که بپرسیم با افزایشحقوق معلمان با وجود زیر فقر بودن تعداد زیادی از مردم موافقید؟!!
چه کسی مردم را به بدبختی کشانده ما باین مخالفیم
با خریدار سیسمونی!!
خیلی جالب است کامنت تمام سایت های خبری که ضد کادر درمان است مشترک است و نشان از ایجاد یک بار روانی و همهمه برای تقابل مردم با پزشکان دارد، به خوبی که دقت کنیم متوجه می شویم که پشت پرده ی این اخبار دولت است.دولتی که در پوشش بیمه ضعف دارد دولتی که توان حمایت از بیماران را ندارد.
قضیه بسیار واضح است با وجود افزایش تورم و گرانی ها ،دولتی که توان مدیریت تورم را ندارد مثلا در قضیه مسکن از جیب موجر خرج می کند و دستوری افزایش اجاره بها را برای ایجاد نزاع بین موجر و مستاجرمحدود می کند،که در آخر مستاجر ضرر می کند. ولی هزینه خدمات و عوارض و مالیات ها را همتراز تورم افزایش می دهد، در این مقوله هم با دادن آدرس غلط به مردم و ناتوانی خود دولت، در نهایت مردم ضرر می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
پزشکان در آلمان 70 درصد درآمدشون رو مالیات میدهند. اینجا هنوز نمیدونن پزشک ماهی یک میلیارد در میاره یا دو میلیارد و به خود اظهاری بسنده کرده اند و پزشک هم میگه من 5 میلیون در میارم و باید معاف از مالیات باشم.
دیگه کار از نظر دادن هم گذشته...
نه که خیلی مالیات می دن تعرفه هاشونم ببرید بالا !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اتفاقاًبراساس درآمدشون مالیات میدهندواگردرآمدشان بالاتررودبنفع اداره مالیات خواهدبود
هزینه تقریبی ویزیت پزشک متخصص در بعضی از کشورها :
آمریکا و بیشتر اروپا ۲۵۰ دلار ، پاکستان ۱۰۰۰ ، امارات ۲۰۰، حتی هند بیشتر از ۵۰ ولی در ایران ۹۰ هزار تومان یعنی ۳ دلار . که اگر حتی این قیمت ها واقعا انجام بشه میشه ۸ دلار . بله قیمت ویزیت پزشک در ایران زیاد نیست . ولی این بیمه است که باید ۷۰ درصد به بالای ویزیت را پرداخت کند که نمی کند . مشکل بیمه ها هستند نه قیمت ویزیت .
پاسخ ها
محسن
| Turkey |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اقایان پرمدعا
مگه حقوق کارمند و معلم و استاد دانشگاه و درامد کشاورز رو به دلار پرداخت میکنن که شما توقع حقوق دلاری داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
درآمد یک پزشک در ایران بیشتر از پزشک آلمانیست در حالیکه در آلمان پزشکان 70 درصد درآمدشونو مالیات میدهند به دولت. و اختلاف در آمد یک پزشک و یک کارمند در آلمان بسیار جزیی است ولی در ایران گاها تا 1000 برابر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
بیمه ها بی کفایت و تفرقهافکن
تصادفات را هم پوشش نمی دهند حالا دنبال فرار از پوشش درمان
البته اگر تجهیزات نو هم نباشد برایشان بهتر است برای درمان بروید دبی
مگر برای سیسمونی ترکیه نمی روند
عوام فریبی حدی دارد
به نظرم اگر درمان رایگان باشد و پزشکان حقوق دولتی مناسب بگیرند مشکلات حل می شود ولی هر جا که حقوق ثابت مقرر شود پزشک کم وقت می گذارد گاهی هم شرکت دهنده حقوق زیاد بیمار برای ویزیت می گذارد و مردم برای هر امری دکتر می روند به نظر نیاز به کار فرهنگی داریم
سلام اگر ما از نظر روانی درمان شویم خیلی کم نیاز به پزشک داریم فقط نیاز ما روانپزشکیست وقتی فکر نان شب بودی ولی بساط خالی باشد تمام امراض سراغ آدم میاد آنوقت نخواسته و ندانسته سراغ پزشک رفته واونم آزمایش وهزار نسخه واست می‌نویسه
ایران بهشت بیماران است ..از تمام دنیا می ایند ایران برای عمل جراحی های مختلف ،چون ارزانترین تعرفه دنیا در ایران است ..ویزیت پزشک در امریکا صد دلار است یعنی دو میلیون و هشتصد هزار تومان به پول ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
بیمار بیچاره بهشتش کجا بود؟ حتما پزشک‌ها هم یا همین تفکر که بیمار داره تو بهشت زندگی ‌ میکنه کمر به غارتش بسته‌اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
تشریف ببرند آمریکا ۲۰۰ دلار حق ویزیت بگیرند. اینجا ایران است با این وضعیت نابسامانی اقتصادی که مردم بیمار دست بگریبانند.
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
ویزیتشو دیدی اما مالیاتشو ندیدی؟ یک پزشک در آمریکا یک اشتباه بکنه پروانه پزشکیش باطل می شه نه مثل اینجا که هر بی سوادی با سهمیه و رانت پزشک شده و سلامت مردم رو نابود کرده و کسی هم کاریش نداره در ضمن بی سواد ویزیت رو با حداقل حقوق در آمریکا مقایسه کن بیمه ها هم همه هزینه درمان را می دهند مثل اینجا نیست پزشکای اینجا هم بروند آمریکا اول باید بروند مسافرکشی کنند فکر کردی آمریکا استاندارداش مثل ایجاست؟
ناشناس
| - |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
پس پیش به سوی غارت مریضهای بچاره ای که در بهشت هستند ولی نمی دانند اول آگاهشان کنید بعد هم بچابیدشان
واقعا خودتون نمیدونید دهن مردمو دارین اسفالت میکنین با این کارا.......
مقصر اصلی بیمه ها هستند هزینه درمان را ده درصد بیمار نود درصد را بیمه باید پرداخت کنه.این قانونه پس بریم بچسبیم به هدف اصلی
یه مشت آدمهای متکبر و مغروری که خیال می‌کنند از دماغ فیل افتادند. چرا باید تافته جدا بافته باشند؟
مثل سایر کشورها حقوق بدید تعرفه ها را هم مثل اونا بالا ببرید
کاش همه همینقدر میتونستن بکشن رو درامدشون
بنده تمام قداز افزایش قیمت ویزیت حمایت میکنم برای لاکچری زندگی کردن دکترها
متاسفانه اکثر پزشکان مسوول فرزندان افراد قدرتمند وسهمیه ای هستند و باتوجه به نفوذ خود و پدرانشون تعرفه بالا تصویب میکنند و جلوی افزایش ظرفیت پزشک رو میگیرن
بله کاملاً منصفانه هست !!! بنده کمرم درد می‌گیره میرم مطب دکتر عزیز ، بعد از دو ساعت معطلی درآمد یک روز خودم رو تقدیم دکتر میکنم درب مطب رو باز میکنم میگم سلام کمرم درد می‌کنه دکتر عزیز میگه برو فلان آزمایشگاه (که طرف قراردادش هست) یک عکس بگیر اونجا دوباره درآمد دو روز رو میدم تا عکس بگیره برمی‌گردم مطب دکتر دوباره درآمد یک روز دیگه من رو میگیره سی ثانیه نگاه به عکس می‌کنه و بدون توجه به صحبت‌های من میگه چیزی نیست حالا این قرص رو بخور دوهفته دیگه بیا ببینمت به همین راحتی به همین خوشمزگی!!! حالا دکترها هم بادی به غبغب میندازن که ما کم هستیم و چنین و چنان درحالی که باید گفت لعنت به این نظام پزشکی و مسئولینی که نونشون تو انحصار پزشکی هست و اجازه افزایش ظرفیت دانشگاهها رو نمی‌دن .
دوتا بچه ام ک‌ زیر 4ساله هستن هر وقت کرونا یا...گرفتن یکیشون نشون میدم میگم اون یکی هم اونجوره.باباشون کارگره گاه بیکار.نوشتن از دردا چه فایده برا بی دردا.هرگز ما رو درک نخواهند کرد
دولت بی کفایت وقتی نتواند اقتصاد و بهداشت و فرهنگ و ... را مدیریت کند چاره ای ندارد جز اینکه مردم ساده را مقابل پزشک و کارآفرین و سلبریتی ها و ... قرار دهد و مشکلات را فرافکنی کند. بیچاره مردمی که این بداخلاقی را به حساب دلسوزی دولت می گذارند.
به‌نظر من باید سالانه ۱۰۰۰۰۰پزشک تربیت بشه سواد پزشک وسلامت مردم هم اصلا مهم نیست ...مهم اینه که فقط پزشکا دیگه نتونن پول در بیارن و برن گدایی کنن
مافیای پزشکی، خجالت، خجالت، مگر کارمندان و حقوق بگیران و کارگران زحمت کش چقدر حقوق می گیرند یا چقدر به حقوق شان اضافه شده (فقط 10 درصد) است که شماها با قیمت های نجومی در فضا سیر می کنید؟بی وجدانی و پول پرستی تا کی؟؟؟
این تورم کمر مردم را میشکن
اقایان پرمدعا و مافیای پزشکی
مگه حقوق کارمند و معلم ه و درامد کشاورز رو به دلار پرداخت میکنن که شما توقع حقوق دلاری داری؟
پزشکان به شرطی حاضر شدن از کارت خوان استفاده کنند و مالیات بدن که این پول از جیب مردم پرداخت شود دولت هم قبول کرد. افزایش تعرفه بعلاوه مالیات. مثل همیشه بیشترین ضربه به قشر ضعیف جامعه وارد شد . پول دارها روز به روز پولدارتر فقرا روز به روز فقیرتر
تورم رسمی اعلام شده در حدود ۵۰ درصد
تورم واقعی ۴۰۰-۳۰۰ درصد
افزایش تعرفه پزشکان ۶۰ درصد
افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان ۱۰ درصد
به این میگن عدالت اجتماعی !!!!!!
ظلم و بی عدالتی تا کی ؟؟؟
کاملا بی انصافیه انقد زیاد بگیرن
من نظرم اینه که تابناک چرا مطلبی در مورد ترکیه نداره؟
اینقدر پول مفت دادن بهشون که توقعشون هر روز بیشتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شما مفت درمان شدین توقعت بالا رفته... برو افغانستان ببینم چند ازت ویزیت میگیرن... پول مفت خوردی مغزت باد کرده
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
۲۱:۲۵
بی سواد مگه فرایند درمان فقط پزشک ها هستن؟ کلی شغل های دیگه در فرایند درمکان نقش دارند اما درآمد این فرایند فقط به جیب پزشک ها سرازیر می شه مالیات هم نمی دن
لعنت بر هرچه نابرابری، بی عدالتی و عدم تعادل و تناسب
بیممه ها پول رو از مردم‌میگیرن اما خدپات نمیدن. حتما پیش اومده براتون‌که تشریف بردید داروخانه و وقتی نسخه رو دریافت کردید تعجب کردید از مبلغ پرداختی. چون بیمه ها بسیاری از داروها رو از شمول بیمه خارج کردن. . حالا کافیه یه سر بزنید به جاهایی مثل تامین اجتماعی و مزایای کارمندان رو بپرسید. بهشون‌میگن ۱۰ ساعت اضافه کار کنید تا ۱۰۰ ساعت واریز کنیم. بررسی کنید حق بیمه ها کجا می رود؟امثال حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش دارد و به دنبان آن حق بیمه ها هم رشد کرده. به نظر من مشکل جای دیگری است..
واللا قیمت های کنونی هم برای اکثریت جامعه قابل تحمل نیست، مثلا برای یک دندان تاکنون ۸ میلیون تومان هزینه کردم، به ترتیب برای درمان ریشه ، پست، ترمیم، قالب گیری و هزینه ساخت روکش....واللااز توان اکثریت جامعه خارج است.
آره کاملا منطقیه و معقول حتی بیشتر از مبلغی که پیشنهاد دادن وقتی یک آرایشگر یک تعمیرکار یک نجار و .... تعرفه هاشون رو زیاد کردن چرا پزشکا که قشر درسخون و نخبه بودن زحماتشان نتیجه نده ؟؟ اما فقط یک مشکل هست اینکه افزایش تعرفه رو مردم نباید بدن بلکه بیمه باید بده . چه معنی داره بیمه خودشو کنار بکشه همه هزینه رو دوش مردم بندازه و با زیرکی مردمو مقابل پزشکا قرار بده و چیزی که حق عرفی شرعی و انسانی و منطقیشونه رو بد جلوه بده و به مردم هم فشار بیاد . ؟؟؟
دوستان چرا به عرایض بنده توجه نمیشود درکانادا هرکس سالی چهارصد هزاردلار درامد دارد پنجاه درصد ازشان مالیات میگیرندوهچنان بالاتر بیشتر و پایینتر کمتر به کم درامدها دولت پول میدهد کلیه هزینه های پزشکی وزیر هشت سال دندانپزشکی رایگانه درحالیکه درایران ثروتمندان ورانتخواران وبعضی مسؤلین ثروتهارابرای فرزندان خوش گذرانشان در خارج هزینه ودرخانه های صدها ملیاردی زندگی میکنند مالیات هم نمیدهند بنیادهای ثرتمند هم که معافندپزشکان با درامد بالا هم مالیات پنجاه درصدی میدهند
کاملا موافقم
مردم در نون شبتون موندن ، با این هزینه های پزشکی واقعا زیاد آنهم دکتری ما که هدفشون فقط پول نه درمان مریض بنده خیلی دکتر رفتم ، خود درمانی بهتر از ویزیت دکتری پول پرست بهتر جواب داده
باتوجه به نظرات اکثریت تقاضا میشود بلانسبت شما تساوی دستمزدهاصورت گیرد یعنی بهترین کارآنستکه ویزیت پزشکان برابرویزیت دامپزشکان محترم گردد البته صرفاً باتوجه به نظرات اکثرکاربران چون درگرفتن دستمزدها تبعیض درست نیست البته منظورویزیت فوق تخصص است وگرنه پزشک عمومی یک چهارم ومتخصص بایستی نصف ویزیت دامپزشک محترم باشد هرچند فکرنکنم این نظرکه‌ براساس نظرات عزیزان کارشناسی دقیق شده توسط تابناک منتشرشود
بیمه ها یک. سوم حقوق یک کارگر را سی سال می گیرند اگر اهل حساب کتاب هستید بدانید پولی که بابت بازنشستگی بعدا می دهند سود این پول که نیست بسیار هم کمتر است چون مثلا با هزینه امسال بیمه ها بیشتر از ۶۰۰ میلیون طی سی سال دریافت می کنند موقع پرداخت بازنشسگی اگر سود مرکب این سی سال را هم اضافه کنید چیزی بییشتر از ۲ میلیارد می شود یعنی بیمه باید سالی ۴۰۰ م حقوق به بازنشسته بدهد تا تازه سود پولش را داده باشد که بسیار کمتر پرداخت می کند حمایت بیمه ای حداقل ویفه بیمه در قبال این مبالغ دریافتی هنگفت است که با ضعف مدیریت نابود می شود بنابراین وظیفه بیمه هاست که دستمزد پزشکان را تا ۹۰ درصد بیمه کنند عدم مدیریت صحیح منابع توسط بیمه ها مشکل اساسی بخش درمان است
مموافقم
۴۰ سال درس و سختی کشیدن حقشونه
آیا افزایش حقوق من بازنشسته هم 60 در صد بوده ؟وقتی میزان افزایش حقوق یک بازنشسته 10در صد می باشد آیا این میزان از افزایش ویزیت یک پزشک عین عدالت می باشد یا ظلم در حق من بد بخت در مانده خدا تمامی این مسئولین از خدا بی خبر را به درد های بی درمان دچارکند آمین یا رب العالمین تابناک جان شما هم سانسور کن ممنونم لعنت خدا براین مسئولین بی شرف .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
افزایش ویزیت 1000 درصده این 60 درصد رو از کجا آوردی؟ از بیست هزار تومن شده حدود دویست زار تومن.
پزشکی جزو سخت ترین شغلها است و درک این موضوع برای کسی که در خانواده خودش پزشک نداشته باشد سخت است. پزشک برای خودش زندگی نمی کند و زندگی یک پزشک وقف سایر افراد جامعه می شود.استرس هائیکه یک پزشک در طول تحصیل طولانی مدت و شغل خودش تحمل می کند ، با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست و عمر کوتاه پزشکان گواه این موضوع است.با اینکه مزد کار پزشکان بیشتر معنوی است اما جامعه باید پاسخگوی زحمات و تلاشهای پزشکان باشد که البته در این میان بیمه ها برای شانه خالی کردن از وظایف خود که باید بخش زیادی از بار مالی ویزیتها را بر عهده بگیرند ، تلاش می کنند.و در واقع این دغدغه ها بخاطر عمل نکردن ساز مانهای بیمه گر به وظایفشان می باشد
پول و ویزیت گران
پشت این تصمیم ها عقلی نمی‌بینم که تصمیمات هم معقولانه باشد..... همه فکر جیب خودشون هستند به قیمت زیر پا گذاشتن همه انسان های ضعیف .
لیست
تعرفه های پیشنهادی ازسوی سازمان نطام پزشکی برای۱۴۰۱غیرمعقول وغیرمنطقی وغیرمنصفانه می باشدخواهشمنداست تجدید نظرفرمایند
مشکلی نیست فقط نباید حق ویزیت با بیمه کشور پرداخت شود بیمه باید با پزشکان نرخ مناسب خود را پرداخت کند و بقیه ازاد باشند. مطمن باشید مردم بصورت ازاد با این نرخ مراجعه نخواهند کرد و اکثر این پزشکان در مطب خصوصی بیکار خواهند ماند و تمام این نقشه ها برای پول بیت المال بیمه است که از طریق بیمه راحت به پزشکان پرداخت میشود. الان با دفترچه بیمه طرف دهها دکتر میره بعد هم میگن چیزی نیست از اعصابت هست برو روانشناس . تازه اون اون روانشناس ته کار بیمه نیست و مردم کمتر می روند. ای کاش بیمه سلامت در مسیر صحیح هدایت شود هر کس یه مطب زده با دفترچه بیمه حق داره پول بیت المال را بخوره.
یه زمانی تولید کننده ها و کار آفرین ها را هزار انگ زدیم و اونها را سرمایه دار و مستکبر دزد لغب دادیم در صورتی که نابغه اقتصادی بودن و ما از نبوغشون استفاده نکردیم و نتجه اش شد بیکاری و به دلیل بیکاری جوان‌ها دچار فقر شدیم حالا هم با زدن انگ به فرز ندان خودمو ن که پزشک شدن باعت خدای نکرده مرگ بیماران در آینده میشیم همین الان خیلی رشته هایزشکی خالی مونده یه پزشک تا بیاد وارد بازار کار بشه حداقل 40سالش شده و ده 15 سال بشتر نمیتونه کار کنه چون تمام عمرشو درس خونه کشیک مفتی داده اگه تلاش پزشکا نبود کرونا خیلی بیشتر تلفات می‌گرفت تو شرایطی که نه واکسن بود ونه دارویی برای کرونا کی جرات می‌کرد یک دقیقه بالاسر یه مریض کرونایی بیاد حالا که کرونا کم شده واکسن ساخته شده قدر نشناسها زیاد شدن بیمه ها باید از بیماران حمایت کنن
کار دولتی را با بخش خصوصی مقایسه نکنید. بخش دولتی گرفتن اسارت کارمند است.. در کدام صنف خصوصی دولت نرخ تعرفه را مشخص میکنه. از طرفی بیمه ها حق بیمه از مردم میگیره ولی خرج مردم نمیکنه. تمام دنیا مردم حق بیمه میدن و بیمه حق پزشک رو میده اینجا هم حق بیمه میگیرن ولی ماکزیمم 30 درصد حق پزشک رو میدن و بقیه رو بالا میکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
داستان نگو. خود پزشکان با بیمه ها قرارداد نمیبندند چون میدونن تعدادشون کمه و مریض ناچاره همونجا نقدی پرداخت کنه.
پول ویزیت باید منطقه ای بشه بالا شهر و پایین شهر فرق کنه همون طور که همه چیزش فرق داره و البته دولت خدمات حداقلی را رایگان بده
هر نوع افزایشی باید مطابق حقوق سایر کارمندان دولتی و خصوصی باشد. ما کلی دکترای فارغ التحصیل در رشته ها ی دیگر داریم چرا اینا که حتی سواد کافی هم ندارند باید اینقدر درآمد کسب کنند!!!!
پس بگویید کاسب یا تاجر نه پزشک
همه چیز گرون شده
ویزیت پزشک هم طبعا گرون میشه
مشکل از جای دیگر است ولی میخواهند فرافکنی کنند
متاسفانه وقتی کامنت ها رو ادم میخونه کاملا مشخص میشه از سر بغض و ناراحتی و حسادته شما حاضرید فقط یکساعت برید تو بیمارستان کلی مریض کرونایی ویزیت کنی و اونوقت کارانه ای که ۷۰ درصد مالیات میخوره رو با تاخیر ۱۳ ماهه دریافت کنی؟ واقعا بیاید م
متاسفانه وقتی کامنت ها رو ادم میخونه کاملا مشخص میشه از سر بغض و ناراحتی و حسادته شما حاضرید فقط یکساعت برید تو بیمارستان کلی مریض کرونایی ویزیت کنی و اونوقت کارانه ای که ۷۰ درصد مالیات میخوره رو با تاخیر ۱۳ ماهه دریافت کنی؟ واقعا بیاید م
آیا میدونید هزینه اجاره مطب و حقوق منشی و سایر هزینه های مطب در کلانشهر بالای ۲۰ ملیونه و با تعرف۶۰۰۰۰ یه پزشک عمومی باید ۳۵۰ بیمار را ویزیت کنه تا خرج مطبش در بیاد.چون حداکثر ۲۰ روز فعال در ماه وجود داره روزی ۱۸ بیمار فقط تامین هزینه مطب میشه.متاسفانه دولت و بیمه ها بجای انجام وطیفه خودشون دارن بیمار را جلوی پزشک قرار میدن.حواستون جمع باشه.
کشوری که اقتصادش ورشکسته است هیچ چیزی را نمی شود درست کرد؟
افزایش ها را معقوله ولی کلا تعرفه های پزشکی در ایران نا معقوله
این تعرفه فقط برا پول دارها ومسئولین رده بالا خوب است خدا نصیب شان کند انشاالله
افزایش تعرفه پزشکی طبق پیشنهاد نظام پزشکی یعنی تیر خلاص به قلب مردم زدن . اگر این پیشنهاد اجرا بشه باید منتظر عواقب وحشتناک آن باشیم. اصلا قابل هضم نیست . من نمی‌دونم با چه منطق و دلیلی این را گفتند . خلاصه اگر انجام بشه یعنی هرج و مرج در جامعه.
آقا واقعا چه خبره این قیمتا
چرا هیچکس زورش به نظام پزشکی نمیرسه
چرا آموزش پزشکی نمیره زیر نظر وزارت علوم تا این مشکل کمبود پزشک حل بشه
چرا این مافیای پزشکی رو کسی جلودارش نیست
اگه جنگ بشه 90 درصد پزشکا از کشور فرار میکنن و مملکت به فنا میره این کمبود پزشک مشکل امنیتی شده دیگه
یه عده میگن این مبلغ مصوب رو از مردم نمیگیرن و بیشترشو بیمه میده، خب چرا این همه پول بیمه بدیم تا جیب پزشکا پر بشه، حق بیمه هم داره از جیب مردم بدبخت پرداخت میشه
با سلام من یک پزشک فوق تخصص قلب هستم که نظرم را در مورد مسایل بالا خدمتتون میگم :
اول از مسیری میگم که طی کردم ، من در تمام طول تحصیل جز دو نفر اول کلاس در تمام مقاطع از دبستان تا دبیرستان بودم ، در کنکور سراسری رتبه ۲۷ شدم و پزشکی عمومی را در یکی از بهترین دانشگاه ها شروع کردم . در تمام مدت تحصیل در اکثر روزهای غیر کشیک حداقل روزی چهار تا شش ساعت مطالعه میکردم . پس از اتمام تحصیل به عنوان پیام اور بهداشت در مناطق روستایی که موبایل آنتن نداده و فقط از طریق تلفن مرکز مخابرات روستا میتوانستم با خانواده مرتبط باشم با ماهی ۱۷۰ هزار تومان در سال ۸۰ تا ۸۲ خدمت کردم .سپس یکسال کامل از هشت صبح تا یازده شب را در کتابخانه گذراندم تا با رتبه ۵۱ بین ۱۴۰۰۰ پزشک دیگر در تخصص قلب قبول شوم . در آن سال ۲۰ درصد رشته قلب سهمیه مناطق محروم ، ۲۰ درصد سهمیه ایثارگر و ۵۰ درصد سهمیه زنان بود و فقط ده درصد برای مردهای آزاد بود که به با توجه به رتبه خوب قبول شدم . در تمام دوره رزیدنتی با ماهی ۸۰ هزار تومن با تعهد کامل خدمت کردم و بارها تا صبح حتی یک لحظه دراز نکشیدم و بعضا علیرغم اینکه وظیفه ای نداشتم پای تخت بیمار بدحال صندلی میزاشتم و تا صبح سرم هاش را تنظیم میکردم تا بتواند زنده بماند . سپس دوره ضریب کا را در یکی از شهرستان های محروم گذراندم و سه سال در انجا خدمت کردم و در طی تمام این دوران تشویق نامه های مختلف از بیماران و مدیران دریافت کردم .سپس یک و نیم سال دوره فلوشیپ را با ده ساعت کار فشرده در روز و پانزده شب انکالی بدون حقوق طی کردم. سپس کارم را به عنوان پزشک فوق تخصص در سال ۹۱شروع کردم . با هزینه خود چندین دوره به کشورهای اروپایی رفتم و بسیاری روش های نوین را برای اولین بار در شهر خودم معرفی کردم و با آموزش به سایر همکاران در محل کار آنها را اشاعه دادم . به گفته حسابداری بیمارستان خصوصی محل خدمت سالانه حدود صد و پنجاه تا دویست ملیون از حق خود برای بیماران تخفیف داده ام . از چهار سال قبل در سن ۴۱ سالگی دچار عوارض و درد های مزمن کمر بعلت پوشیدن اپرون های سنگین شده ام . با شوق بسیار همراه چند همکار دیگر سه سال قبل کلینیک قلبی مجهز جهت ارایه بهترین خدمات در محیطی مناسب تاسیس کردیم ، اما شرایط فعلی به گونه ای شده که بعلت عدم تناسب هزینه ها ( مثلا دستگاه اکویی که سه سال قبل سیصد ملیون بوده الان یک و نیم ملیارد است با استهلاک پنج ساله و هزینه متوسط سالانه صد و پنجاه ملیون تومان بعلت آسیب و افت کیفیت پروب )و افزایش مالیات به ۲۵ درصد از سال ۹۹ که تصمیم به تعطیلی کلینیک و اجاره آن به مراکز زیبایی و اقدام به مهاجرت گرفته ام . ضمنا از محتوای بعضی پست ها و لحن اهانت بارشان به پزشکان ، چند بار شک کردم به اینکه آیا آن همه از خود گذشتگی صحیح بوده یا خیر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
جناب دکتر که علم و تلاش شما بسیار قابل احترام است. بنده هم دکتری مهندسی برق از دانشگاه دولتی دارم و ۱۶ سال سابقه کار صنعتی در تخصص خودم دارم. اکنون در شرکت دانش بنیان خودم مشغول هستم که به زحمت درآمد خالص ۱۵ میلیون تومان در ماه دارم که البته اگر همان هم اداره مالیات تحمل کند. قطعا ۱۵ میلیون تومان برای شما دکتر بزرگوار یک رقم توهین آمیز است. جناب دکتر عزیز اگر در سالهای گذشته و در زمان دولت روحانی و وزیر بهداشت خائنش قاضی زاده هاشمی میلیاردها تومان به جیب شما پزشکان محترم ریختند که از قبل آن اکنون میتوانید به یک کشور غربی مهاجرت کنید و با سرمایه خود تابعیت آن کشور را اخذ کنید و تا آخر عمر بدون هیچ کاری، شاهانه زندگی کنید، دلیل نمیشود که اکنون هم در دولت انقلابی پولهای یامفت به شماها بدهند تا پزشکان جوان چند سال دیگر مثل شما بشوند و در اوج تجربه، به دلیل تامین مالی بودن کشور را ترک کنند. قطعا در دولت انقلابی برای شما پزشکان محترم و صاحبان بیمارستانهای خصوصی چنین پولهای یامفتی نخواهد بود چرا که خیانت به آینده، ارزش کار و تخصص های دیگر است. در پایان خدمت شما پزشک عزیز عرض کنم که اگر جای دولت بودم
هر فردی مثل شما که از روی خوشی مملکت خودش را بعد از مکیدن شیره آن ترک کند را برای همیشه از مزایای اقتصادی در داخل کشور محروم میکردم تا بقیه بی انصاف ها قدر عافیت، ثروت و امکانات این کشور را بدانند و برای خروج سرمایه امثال شما هم ۵۰ درصد مالیات وضع میکردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
دوست عزیز جناب اقای دکتر مهندس برق اول از همه ببخشید که با عنوان شغلی مخاطب قرار دادمتان چون نامی نداشتم
بنده خاضعانه خواهش میکنم ادبیات خصمانه خود را اصلاح فرمایید که این طرز بحث شایسته افراد با سواد و فهمیده نیست . باید متذکر شوم به حضرتعالی که بر خلاف شما که از فهوای کلامتان پر واضح است در ارزوی مهاجرت به غرب هستید بنده هیچ علاقه ای به ترک وطن و والدین ندارم و فقط به علت عدم احساس منیت شغلی چه از بعد جسمی و چه روحی از جانب افرادی
چون شماست که پس از بیست سال طبابت و نه زودتر به این مساله فکر میکنم .اگر از مالیات و سایر مشکلات مالی پزشکی هم صحبت کردم و اشاره ای به سایر مشکلات نشد به علت عنوان بحث بود نه صرفا اینکه تنها دقدقه بنده ان است و بس . در نهایت ارزومندم همه و در درجه اول خودم بیاموزیم که بر اساس یک پیش فرض و قالب فکری ثابت و از قبل تعیین شده ، اشخاصی را که هیچ شناختی از زندگی و روحیات انها نداریم قضاوت نکنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
با سلام
بنده هم در تمام دوران تحصیل شاگرد اول یا دوم کلاس بودم از دبستان تا دانشگاه. لیسانسم رو از دانشگاه تهران گرفتم و ارشد رتبه 4 شدم و دکتری رتبه 7 شدم. دولتی روزانه و بدون سهیمه. الان کارمند یک اداره کوفتی شدم و نهایت حقوقم 7 میلیون هست
پزشکی باید دولتی بشه و فارغ التحصیلان این رشته باید حقوق بگیر دولت باشند و ۴۰ سال تعهد خدمت در دولت را بدهند و پس از ۴۰ سال حق داشته باشند خصوصی کار کنند بعد معلوم می شه کی برای علاقه و خدمت به بشریت می ره پزشک می شه کی برای ثروت اندوزی
از قدیم گفتن تفرقه بیانداز و حکومت کن، بار مسولیت جبران خسارت درمان از دوش دولت به کردن مردم افتاده و پزشکان هم با افزایش تورم باید افزایش نرخ داشته باشن، این مبلغ را دولت باید از طریق بیمه پرداخت کنه نه مردم، در ضمن چطور شد تورم فقط ۴۰ درصد شد ، یعنی دلار از دوسال پیش که از سه هزار تومان به سی هزار تومان رسیده ۴۰ درصد تورم داشته ، ما هر ماه ۴۹ درصد تورم داریم یکسال پیش لبنیات چقدر بود و الان چقدر ، تقریبا هر دوماه گران شده ، خودرو در طی سال گذشته چند بار گران شده، چرا فقط پزشکان نباید با تورم ویزیتشان را بالا ببرن، نرخ نامه همه صنوف دست صنفشون هست الا پزشکان ، در ضمن دوستان عزیز که اینقدر به پزشکان حمله میکنید، یادمان نرود که بیشترین تلفات در حرف مختلف در پزشکان و مادر درمان بود، کسانی که چند روز چند روز خانواده خودشون را نمی دیدند، زحر تحصیل و بیدار خوابی های دوران تحصیل کشیک های سخت، اعمال جراحی های اورژانسی که این گروه انجام میدن، جان من و شما در دستان انهاست، اگر خدای ناکرده مریض بشیم کی ما رو درمان میکنه، چقدر دنبال پارتی میکردیم که فلان پزشک حاذق ویزیتمون کنه، الان هم خیلی ها دیگه دنبال تخصص و پزشکی نیستن چون جون های حالا تحمل این همه زحمت تحصیل که در هیچ رشته دیگه ای نیست و بعدش هم درآمد کم ، بعدش هم متهم به زیاده خواهی بشن، دوستان بجای حمایت از همدیگر و از تمام تخصیلکردها که اونا هم زحمت میکشند و تعادل در حقوق اونا بقیه را نکشیم پایین و همه دنبال گرفتن حق از بیمه باشیم بیمه های که با دریافت ۳۰ درصد از حقوق شما ، چقدر در قبال آن خدماتی که وظیفه شون هست انجام میدن، وقتی تعرفه پزشکان در اختیار بیمه ها باشه ، وضع همینه و اونا می‌خوان مردم روبروی هم قرار بگیرن، کمی تفکر کنیم و به جان هم نیافتیم. چیزی که برای اونا خیلی لذت داره،
من لیسانس ادبیاتهستم حقوقم روز سیصد تومنه چطور برا نیم دقیقه ویزیت این مبلغ زیاده برا گوشم دکتر مهدیس اصفهانی قزوین حتی توی گ گوشمو نگاه نکرد تعرفه جدید خیلی خیلی زیاده
خیلی جالبه طی این چند سال هزینه ها چند برابر شده ولی هزینه تعرفه های پزشکی نباید تغییرکنه،از اون جالب تر چرا به مردم نمیگین ۷۰ درصد هزینه این ویزیت هارو بیمه ها باید بدن،این یعنی یا میخوان مردم به جون پزشکا بندازین یا لابی بیمه های بی کفایت اینقدر قوی که میتونه در نشر اخبار شرایطی ایجاد کنه که به نفع خودش باش
اخه همون تویی که که میگی نسخه اماده ،اگر با یکی از داروهای همون نسخه حساسیت بدی که روز اون دکتر بدبختو شب میکنی و یه کیسه میدوزی واسش قد دریا
الان نرخ تعرفه ویزیت یک حیوان خانگی (مثل سگ و گربه) توسط دامپزشک ۱۵۰ هزار تومان تعیین گردیده است.... ایها الانسان! خود بگو که ارزش ویزیت تو چقدر باید باشد؟؟!
این تعرفه‌های جدید نه این که واقعی نیست بلکه مطرح کردنش هم خنده دار و باید گریه کرد به این تعرفه‌ها و با ضد و بند به این مبلغ ها رسیدن و مطرح کردن
بله موافقم باتوجه به تورم و اهمیت کار و مسولیت در مقبال جان بیمار موافق هستم
تعرفه اعلام شده توسط نظام پزشکی جهت نرخ ویزیت.ارزش واقعی ویزیت رو بیان میکنه که عین واقعیته ولی هدف از بیان این نرخ ،اگاهی جامعه هستش ولی من به شخصه عقیده دارم که ۹۰درصد این هزینه باید از طریق بیمه پرداخت بشه ،نه از جیب مردم.
سازمان های بیمه گر توی بحث بین پزشک و دولت پیروز میشن فقط
باید توری ویزیت پرداخت شود تا نه به پزشک فشار وار د شود و نه به مردم
یک محاسبه
کرایه مطب 8 میلیون
حق منشی 5.5میلون
بیمه منشی 1.5 میلیون
هزینه بیمه پزشک، برق ، اب ، شارژ ، تلفن، خرابی کامپیوتر و شهرداری ... 5 میلیون
مالیات 0
حالا جمع بزنید 20 میلیون هزینه می شود
الان ویزیت پزشک 50 هزار تومان است که 10 هزار تومان را بیمه می دهد و 40 هزار توامن را خود بیمار می دهد
اگر یک پزشک 20 بیمار روزانه داشته باشد ماهی 20 روز کار می کند که می شود 20 میلیون ماهیانه که اکثر پزشکان 10 بیمار هم ندارد
حالا بیاید طوری برنامه ریزی شود تا با ویزیت 20 بیمار مقداری پول برای اداره زندگی پزشک بماند
اگر ویزیت پزشک عمومی 100 هزار تومان شود 20 میلیون برای پزشک می ماند که خرج رفت امد به مطب و خانواده اش را پرداخت کند و این عادلانه است و بیمه ها هم به جای 10 درصد پرداخت حق ویزیت 90 درصد پرداخت کنند و از این 100 هزار تومان ویزیت 10 هزار تومان را بیمارپرداخت نماید یعنی 40 هزار تومان هم به نفع بیمار می شود
من ماهیانه 1.5 میلیون باید بیمه بدهم و بیمه باید مرا پوشش دهد
امروز یک کاشی کار متری 130 هزار تومان اجرت برای نصب کاشی می گیرد و روزی 40 متر کار می کند نه بیمه نه مالیات نه هزینه منشی و نه کرایه مطب و نه 30 سال تحصیلات که جمعا 5 میلیون و دویست هزار تومان روزانه دریافت می کند اگر 3 روز در ماه کار کند به اندازه یک روز پزشک درامد دارد
این قدر به پزشکان خدوم توهین نکنید کاری نکنید که مجبور شوید از پزشکان هندی استفاده کنید این کار دشمن است من پزشکانی می شناسم که همین مبلغ را هم از بیمار نمی گیرند و هنوز مستاحر هستند و با دوچرخه به مطب می روند مگر پزشکی همان علمی نیست که توصیه شده است
اصلا دولت و بیمه ها هزینه درمان را از پرداخت کنند و ماهیانه به پزشکان حقوق در حد فولا مبارکه اصفهان و یا شرکت نفت پرداخت کند
این قضاوت ها را نکنید
کسیکه این خبر را می زند و نظر مردم را می گیرد قصد رفع مشگل نیست قصدش خراب کردن ذهن مردم نسبت به پزشکان است
فکر اخرت خود باشید و پزشکان را با تعدادی پزشک که زیر میزی می گیرند مقایسه نکنید
خواستم نظری بنویسم وقتی کامنت ها را خواندم بهتر دیدم سکوت کنم. نقد و نظر آداب دارد
مسایل بسیار عمیق‌تر از این تصمیمات است.
به مردم آدرس غلط ندهید. افزایش تعرفه ها هنوز باید بیشتر هم بشه. چرا به مردم نمیگید که بیمه باید پول ویزیتشون را پرداخت کنه ولی نمیکنه و مردم را مقابل پزشکان قرار میدهید؟ چرا از دزدی بیمه ها و دست کردن بیمه ها در جیب مردم و پزشکان نمیگید
دوستان عزیز خبرنگار، آزاده باشید.
تا به حال به شغل بانکداری و شباهت آن به خیلی از مشاغل فکر کرده آید.
خیلیاتون خیلی پر رویین، من که تا حالا یه آدم حسابی از بین شما ها ندیدم، مگه چند نفر انگشت شمار تواخبار...اگه مدیرا و مسئولای کشور که نامردانه بیت‌المال‌ رو غارت میکنن بزاریم کنار شما ها بیشترین درآمدو دارین، خیلیاتون بی انصافی میکنین همینجوری واسه همه یه نسخه میپیچین الکی بره، حرف حسابتون چیه؟ محض اطلاع من خودم میخوام امسال کنکور بدم پزشکی بخونم
اصلا موافق افزایش ویزیت پزشکان نیستم من دارم آپارتمان ۸۰متری ام رو بازسازی میکنم میبینم که نقاش برقکار نصاب و... چقدر بی انصاف هستن وبیشتر ازحقشون پول میگیرن وهیچ نظارتی نیست واز همه بدتر بساز وبفروشها هستن که خون مردمو توشیشه کردن چرا به اونا کسی اعتراض نمیکنه
بسیار طالمانه و تبعیض آمیزه چرا پزشکا فکر میکنند که که با دیگر احاد جاممعه فرق دارند در مقایسه با رشته های مهندسی ک دروسشان دشوارتر و هر کسی نمیتونه ریاصی بخونه در عوص برعکس هر ریاضی میتونه پزشکی بخونه چون بیشتر دروس حفظیه پس نباید اینفدر تفاوت وجود داشته باشته در جامعه ای که شعار اسلام وعدالت محوری داره
بسیار ناهماهنگ با وضعیت اقتصادی مردم عادی و با این تعرفه ها ظاهرا فقط ثروتمندان حق دارند مریض شوند.
بله منصفانه هست با توجه به تورم در جامعه پزشک هم باید زندگی کنند ولی ۷۰٪ آن را باید سازمانهای بیمه گر بدهند و مردم باید همه بیمه باشند
نه منصفانه است نه عادلانه بلکه باید دو برابر این باشد ولی بیمه بیشترش را بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
ناشناس محترم
اگه منصفانه نیست که نیست پس چرا باید دوبرابر این باشه؛ ضمن اینکه بحث بیمه موضوعی جداست و شرکت های بیمه باید پوشش های جدید ایجاد کنند که اونها به حرف من و شما کاری ندارند
آقا واقعا چه خبره این قیمتا
پنجاه‌ سال پیش ویزیت پزشکان پنج تومان بود قيمت یک کیلو گوشت و دستمزد یکروز کارگر همان پنج تومان بود بنابراین ویزیت پزشکان آفزایش نیافته است
نظر ندید ملت اینا با همین نظرات شما تصمیم به گرانی میکنند ساده لوحان
مردم بیچاره قبلاً نمی تونستند به پزشک مراجعه کنند،حالا که افتضاح شده،چرا یکباره اینقدر افزایش.دارو هم که الی ماشاءالله.لطفا به فکر مردم باشید،به خرخره رسیده.
نان سنگک قبل از انقلاب بدون خشخاش چهار ریال وبا خشخاش پنج ریال ویزیت متخصص سی تومان بود که با یک ویزیت معادل شصت عدد نان خشخاشی بودد الان نان در تهران با آرد دولتی نرخ‌های متفاوت از سه هزار تومان وپنج هزار تومان بدون خشخاش وتا بیست هزار تومان با خشخاش متفاوت است بنابر این قوت ومعیشت غالب مردم با این سیر افزایش پیدا کرده است اگر با همین شیب بخواهیم ویزیت یه متخصص را تعیین کنیم باید حداکثر شصت برابر یک نان خشخاشی آنرا تعیین نماییم البته بیمه ها باید قسمت اعظم آنرا پرداخت نمایند که فشاری به مردم وارد نشود
نه منصفانه نیست چون باید بیشتر ازین باشه شما ی تحقیق کن توی کشورهای بهترین رتبه ها و نخبه ها میرن معلم میشن و بیشترین حقوق رو دارن، توی ایران رتبه های خوب واس پزشکی هس، هرکی بیشتر زحمت میکشه و تلاش میکنه مزد تلاششو باید بگیره، پزشک 12 سال بدون حقوق درس میخونه و تو بیمارستان کار میکنه
اصلا باید تعرفه را کم کنند که مطبها به دلیل عدم سوددهی تعطیل شوند و همه با هم برویم تو بیمارستانهای دولتی ساعتهای بیششتری صف بایستیم که شاید ویزیت بشیم و تشخیص و درمان بشیم. خوب هم هست و اختلاف بین مریض فقیر و پولدار از بین میره.
همه حق بیمه پرداختیمون هم میمونه تو جیب بیمه های عزیز. علی برکت الله
یک دقیقه ویزیت نتیجه اش می‌شود یک نسخه کپی و دو دقیقه کار پزشک برآبر با یک روز کار مهندس آیا مهندسان درس نخوانده اند
جالب است بدانید که کشور با عدم متخصص مهندسی مواجه هست در صنعت خودرو سازی مهندسان مهاجرت کردند و در معماری عمران برق و
ودر آینده نزدیک کشور بافقر دانش مهندسی روبرو خواهد بود چون مهندسین در ایران از لحاظ مالی بسیار تحت فشار هستند
اما صحبت من این نیست که حقوق مهندس افزایش یابد
یا نرخ پزشکان کاهش یابد
آیا پزشکان به اندازه 180 هزار تومان پول ویزیت خدمات می‌دهند
آیا داروخانه انحصاری که پول حق فنی می‌گیرد مشاوره دارویی می‌دهد
پر واضح است که نه
به هیچ وجه منصفانه نیست خیلی هم زیاده . من کارمندم با مدرک فوق لیسانس در سازمان آب روزی 8 ساعت کار میکنم با 180 هزار تومان حقوق . یعنی ویزیت پنج دقیقه ای پزشک عمومی . کجا بر کجا مرحبا ؟
پزشک هم فرزند همین جامعه هست باید واقع بین باشیم قیمت اقلام خوراکی چند درصد رشد کرد ۱۰۰۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
چرا حالیت نیست نداریم که بدیم می فهمی یا نه
گویا عده ای به این مقدار راضی هستند و میگن قیمت اقلام دیگه هم ۱۰برابر شده بله خیلی چیزا ۱۰ برابر و حتی بیشتر شده پس لطف کنید برای پرداخت اجاره خونه هم همینقدر روشن فکر باشید کرایه ۳تومنی رو ۳۰ تومن بدید کرایه تاکسی ۵تومنی رو ۵۰ تومن بدید سرویس کولر بجای ۱۵۰تا ۲۰۰ رو ۱۵۰۰تا ۲میلیون بدید و... چرا دنبال این هستید که سایر خدمات رو ارزون بگیرید و فقط پزشکی گرون؟
چرا پزشک عمومی یا متخصص باید با دیه ۶۰۰ میلیون با ویزیت ۶۰ تا ۱۰۰ تومنی در اورژانس ریسک مریض بدحال رو بپذیره؟ یا کدام جراح متبحر که ۳۰ سال زحمت کشیده برای دستمزد جراحی اپاندیس معادل چهارصدهزارتومن که اونم۶ ماه دیگه بیمه بهش پرداخت میکنه باید بیمار قبول کنه؟ ویزیت پزشک فوق تخصص دولتی ۲۰ هزارتومان کاسه ماست ۷۰ هزارتومان.چرا ؟چون بیمه نمیخاد حق پزشک و بیمار رو پرداخت کنه تعرفه رو پایین نگه میدارن خب اون پزشک چراباید مریص ببینه؟! انصاف داشته باشیم دستمزد .یک جراحی بسیار سخت و تخصصی تعویص مفصل زانو در بیمارستان خصوصی ۴ میلیون تومان.همین بیمار ریسک لخته خون و نقص عضو داره.باید تعرفه به تناسب تورم و دیه افزایش یابد تا پزشکان فرار نکندد و کیفیت درمان کم نشود.بیمه باید پولی که سالها از حق بیمه بیماران برداشته بهشون برگردونه و پوشش کامل ایجادکند و گرنه پزشکی که کیفیت درمانشو بخواد حفظ کنه حق خودشو با زیرمیزی میگیره و بیمار متضرر میشه.هیچ جای دنیا اینقدر پزشکان با تعرفه نازل در دسترس عموم نیستند اونجا .باید ماهها منتظر ویزیت در نوبت موند با تعرفه های بالا و بعضا بیمار با کیفیت ویزیت نمیشوند .خدایی قدر پزشکان دانسته نشده.البته همه صنف ها بد و خوبدارد.
سلام لطفا تعرفه پزشکان ایرانی را مشابه پزشکان افغانی و عراقی طراحی کنید همه کارها درست میشه
تابناک !
برای چی امکان مثبت و منفی زدن رو محدود به مواقع خاص کردی ؟
نکنه با پزشک‌ها ساخت و پاخت کردی
از چند روز مانده به عید به مدت بیست روز نتونستم هیچ متخصصی رو در مورد بیماری خودم پیدا کنم، از بس که در ایران جیبهاشون پر میشه وقتی به مسافرت میرن ، به فکر برگشت و مسئولیتشون در قبال بیماران نیستند، سابقا برای پزشکها احتران خاصی قائل بودم، ولی حالا اونها رو جزو پست ترین و بی وجدان ترین قشر جامعه میدونم . یعنی فکر نمیکنن که وقتی همشون زمان عید سه هفته تعطیل میکنن یه بیمار ممکن بیماریش غیرقابل درمان بشه، چون برای خیلی از بیماریها این مدت منجر به عود بیماری میشه.
پزشكان هندى هم پزشكان خوبى هستن طبق استاندارد هاى انگليس تحصيل كرده اند ، خيلى افراد قانعى هم هستند ، اشكالى نمى بينم كه توسط دولت استخدام شوند و در ايران به مردم خدمت كنند ، تا حدودى فشار اقتصادى در امر پزشكى از روى شانه هاى مردم كم شود،
انتقاد كردن راه به جايي نمى ببرد جزء خصومت و دشمنى ، راه حل سازنده و زود بازده بايد آرائه داد ،
خداوند بزرگ به همه ما رحم نمايد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
به عنوان يك پزشك خيلي خيلي موافق هستم چونكه حقوق پزشك عمومي در داخل هندوستان - كه شاغل بخش دولتي هم باشد - مبلغ 713 هزار و سيصد و هشتاد روپيه در سال است كه معادل 9329 دلار در سال است يعني 780 دلار در ماه كه حدودا سه برابر دريافتي پزشك ايراني در وزارت بهداشت است . طبيعتا اگر وزارت بهداشت مجبور بشود به پزشك هندي سه برابر پزشك ايراني بدهد ( تازه اگر پزشك هندي قبول كند با همان خقوق هند به ايران بيايد ) لابد آن موقع وزارت بهداشت ما هم قبول خواهد كرد به پزشك ايراني همين مقدار را بپردازد
اولا بنده به شدت به این تعرفه بسيار بالا اعتراض دارم‌
ثانیا بنده به سایت تابناك اعتراض دارم به علت اینکه از پریروز تا حالا هم خودم و هم خونوادم هرچی مثبت و منفی میزنیم نظرات دیگران رو برای اعتراض به این تصمیم غیرمنصفانه، مثبت و منفی ما اعمال نمیشود ؛ البته به ظاهر اولش مثبت یا منفی‌ زیاد می‌شود ولی وقتی از سایت خارج می‌شویم و دوباره وارد می‌شویم می‌بینیم که مثبت یا منفی ما اعمال نشده ، ما از پریروز تا الان چندین بار این کار رو انجام دادیم وو تاثیری ندیدیم ، اما در کمال تعجب تغییر مثبت یا منفی بعضی نظرات رو در این دو روز در "حمایت " از این تعرفه نظام پزشکی شاهد بودیم که جای بسی تعجب دارد که چرا ما نمی‌توانیم مثبت یا منفی ها راتغییر دهیم ولی در همین فاصله زمانی ، دیگران ( احتمالا معلوم الحال) می‌توانند مثبت یا منفی ها را را تغییر دهند ؛ لذا ما به صداقت سایت تابناک شک برده ایم .
ثالثا به‌جز جامعه پزشکی ، قطعا و طبیعتا اکثریت قریب به اتفاق مردم با این افزایش وحشتناک تعرفه های درمانی (البته نه با افزایش متناسب با شرایط اقتصادی جامعه ) مخالفند ؛ چه نظام پزشکی بخواهد با جایی تبانی بکند و چه نکند.
پزشک هندی حقوقش کمتر از 3000 دلار نیست یعنی 90 میلیون بعلاوه مسکن و ...
اگرحقوق کارمندومعلم ودیگران کم است مسولش دکترها نیستندتازه بیمه ها باید تفاوت ویزیت آزاد ودولتی را پرداخت کنند که نمی کنندچرا به عدم پرداخت حق بیمه دارو وگرانی دارو که ظرف دو سال حداقل 6 برابر شده اعتراض ندارید.
این تعرفه ها ناعادلانست باید بیشتر از این ها باشه
چندین ساله که با وجود افزایش تورم تعرفه ها افزایش پیدا نکرده بود
مگه وقتی پزشک میره گوشت بخره بهش میگن شما با قیمت قبلی بیا بخر؟ پزشک هم تو این جامعه زندگی‌ میکنه و باید حقوقش همگام با تورم افزایش پیدا کنه
بیمه هم باید این افزایش تورم رو جبران کنه، که تو ایران از این خبرا نیس و بیمه دست تو جیب مردم و پزشک کرده
موافق نیستیم چون باید 10 درصد افزایش پیدا می کرد مثل بقیه افراد جامعه .تافته جدابافته نیستند که از خون دل مردم ویلا و برج بسازند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار