بازدید 3943

استرالیا: در استرداد آسانژ به آمریکا دخالت نمی‌کنیم

دولت استرالیا اعلام کرد در جریان استرداد جولیان آسانژ به آمریکا هیچ مداخله‌ای نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 21 April 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقامات دولت استرالیا پس از تایید حکم استرداد جولیان آسانژ بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا، اعلام کردند در این مورد هیچ مداخله ای نکرده و هیچ گونه نقشی ایفا نخواهند کرد.

براساس گزارش ای بی اس نیوز، سایمون بیرمینگام وزیر دارایی استرالیا اظهارکرد دولت کشورش در این مورد، نماینده وزارت کشور انگلیس نخواهد بود. ما کاملا مستقل از سیستم قضایی انگلیس عمل می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا نیز اظهار کرد تصمیم به استرداد آسانژ تنها مربوط به وزارت کشورانگلیس است. ما نگرانی طرفداران آسانژ و بسیاری از مردم استرالیا را در این باره درک می کنیم.

وی افزود: آسانژ به عنوان شهروند استرالیا مستحق دریافت کمک های کنسولی است. ما تنها از دولت خود انتظار داریم که از طرف های آمریکایی و انگلیسی درباره رفتار منصفانه و بشردوستانه با آسانژ، مطمئن باشد.

دادگاه وست مینستر انگلیس روز گذشته به طور رسمی حکم استرداد جولیان آسانژ بنیان گذار سایت ویکی لیکس به آمریکا و مواجه شدن با اتهامات مربوط به جاسوسی را صادر کرد.

پرونده آسانژ بعد از رای دادگاه برای پیریتی پتل وزیر کشور انگلیس ارسال شده است و منتظر تصمیم اوست . اجرای این حکم ممکن است به علت درخواست تجدیدنظر از جانب آسانژ به تاخیر بیفتد.

جولیان آسانژ صدها هزار صفحه اسناد دولتی بسیار مهم و محرمانه دولت آمریکا از جمله اسناد مربوط به جنگ های عراق و افغانستان را در سایت ویکی لیکس منتشر کرد و به همین دلیل در حال حاضر با اتهام جاسوسی روبرو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار