بازدید 14997
خوانده می‌شوید

آیا مساله «پتروشیمی میانکاله» فقط به مازندرانی‌ها مربوط می‌شود؟

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در رابطه با موضوع احداث مجتمع پتروشیمی در ۵ کیلومتری تالاب بین المللی میانکاله گفته: ما قطعا مخالف توقف هستیم و معتقدیم که توقف پروژه، جفا در حق مازندرانی‌هاست. این مساله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 20 April 2022

آیا مسئله «پتروشیمی میانکاله» فقط به مازندرانی‌ها مربوط می‌شود؟

از بیستم اسفند ماه که سیدابراهیم رئیسی به مازندران سفر کرد، ماجرای ساخت پتروشیمی در میانکاله سرعت بیشتری گرفت. وزیر کشور کلنگ ساخت آن را ـ که موضوعش در دولت قبلی مطرح شده بود ـ به زمین زد و پیمانکار خیلی زود با دستگاه‌های سنگین به مرتع حسین‌آباد در میانکاله هجوم برد تا خیلی زود بیخ گوش یکی از بزرگترین و مهم‌ترین زیستگاه‌های حیوانات در ایران و جهان پتروشیمی بسازد.

از همان زمان تا کنون، یک کارزار مهم برای جلوگیری از ساخت این پتروشیمی به دلیل اثرات سوء محیط زیستی‌اش آغاز و در این میان اخباری هم منتشر شد که البته در واقعیت اثری از آن دیده نشد. برای نمونه خبرگزاری دولت، از دستور رئیس‌جمهور برای توقف پروژه خبر داد. رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست اعلام کرد که عملیات ساخت متوقف شده و از نظر آنها اصلا کلنگی به زمین نخورده است. دادستان کل و داستان استان از توقف عملیات عمرانی سخن گفتند، ولی در این میان، پیمانکار با پشتکار زیادی در حال ساخت و ساز در منطقه است.


در برابر این گروه مخالفان، اما موافقان آن ـ که عمدتا از میان مسئولان مازندرانی هستند ـ تلاش دارند تا پروژه را همچنان پیش ببرند. در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه به تازگی نماینده مردم ساری گفته که ماجرای ساخت پتروشیمی در میانکاله به کسی غیر از مردم مازندران ربطی ندارد. اشاره او مشخصا با کمپینی ملی برای جلوگیری از ساخت این پروژه است که از فعالان محیط زیستی تا سلبریتی‌ها و روزنامه‌نگاران سراسر کشور را درگیر کرده است.


علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در رابطه با موضوع احداث مجتمع پتروشیمی در ۵ کیلومتری تالاب بین المللی میانکاله گفته: ما قطعا مخالف توقف هستیم و معتقدیم که توقف پروژه، جفا در حق مازندرانی‌هاست. این مساله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند.


این ادعای نماینده ساری تا چه میزان درست است؟ آیا می‌توان گفت مساله خشکی دریاچه ارومیه هم فقط به مردم آذربایجان غربی مربوط است یا فرونشست زمین در اصفهان تنها مساله اصفهانی‌هاست؟

نظر شما درباره این اظهار نظر چیست؟


ابعاد ملی ساخت پتروشیمی در میانکاله چیست؟


آیا توجیه موافقان که مدام بر ایجاد اشتغال از طریق ساخت پتروشیمی تاکید می‌کنند قابل قبول است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰۸
پس نفت هم فقط به خوزستانی‌ها مربوطه و به مازندرانی‌ها ربطی نداره
منطقیه؟
اینا چجوری نماینده شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
گاز را باید از پالایشگاه خانگیران در سرخس بگیرند و این به خراسان رضوی ها مربوط است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
خدا خودش بداد این مملکت برسه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
متاسفم حکمت در امور نداریم این حرفها در هیج جای دنیا شنیده نمی شود.قصد دارند ایران را تکه پاره کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
چه جوری نماینده شدن رو که همه به چشم دیدن
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
بنده به عنوان یک مازندرانی از عموم مردم ایران بابت این نماینده های بی سواد عذرخواهی میکنم
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
کل مساحت یک میلیون ششصد هزار کیلومتر مربع

ایران عزیز اعم از کوه و دشت و بیابان و جنگل و دریا و

رودخانه از شمال تا جنوب و شرق تا عرب بصورت ملک

مشاع متعلق به تمام ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور است

و به صرف تولد و اسکان در یک منطقه خاص هیچ

امتیازی ندارند به استثناء املاکی که خریده اند و ثبت کرده اند
دیگر هیچ امتیاز ویزه ای برای هیچ کسی وجود ندارد

و تمام ایرانیان میتوانند در مورد هر سانتی متر از

مساحت کشور احساس مالکیت و مسولیت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
در صحت مشاعر این فرد باید تردید کرد. و به تبعش به آرای ایشون باید به دیده تردید نگاه کرد.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
جناب "عاشق ایران" این حرفهایی که زدی به درد نوشته های توی کتاب و مطلب برای سخنرانی و پز روشنفکرانه میخوره! در دنیای واقعی خودت که میبینی چه خبره!!اگر بگم که تابناک جان می فرسته تو غیر قابل انتشارها!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
مازندرانی ها صنایع نداشته باشند، آب خوردن رو هم که خداوند آسمان نازل میکند ومردم حتی شهرهای مازندران اب چاه بنوشند در حالیکه بیش از نیمی از مدالهای ورزشی را مازندرانی ها کسب میکنند ورزشگاه هم نداشته باشن. کارخانه دفع بهداشتی زباله هم نداشته باشند، قیمت محصولات کشاورزی را هم دلالهای سایر استانها تعیین بکنند و چوب واردات محصولات کشاورزی را هم مازندرانی ها بخورند. زمینهایشان را هم برای ساخت ویلا به تهرانی ها و اصفهانی ها بفروشند و خودشان برای یافتن کار به استانهای همجوار از جمله تهران و سمنان که تقریبا کویری است مهاجرت بکنند.؟
این اتفاقها در حال رخ دادن است و صدایی از کسی در نمیاید حالا همه ایران به فکر تالاب میانکاله که از این مجموعه چند کیلومتر فاصله دارد افتاده اند.. آیا زباله هایی که سالها در یک محل انبلشته شده اند و شیرابه های سمی ان وارد منابع اب زیرزمینی میشود را کسی نمیبیند؟ آیا بیکاری جوانها را نمیبینید ؟ آیا ویلاسازی مردم سایر استانها که چندین برابر زمین پروزه پتروشیمی را نابود کرده اند نمیبینید؟ خوزستان هم اسیر همینگونه نگاهها شده و مردم ان از فقر رنج میبرند چون به انها هم گفته شده هاستان نفت خیز هستید و باید فقط نفت تولید کنید. به مازندرانی هم گفته اند شما استان کشاورزی هستید ولی کو کارخانجات مرتبط با کشاورزی؟ شرکت کاله قرار بود پالایشگاه شیر در استان تاسیس بکنه ولی بخاطر همین نوع سنگ اندازی ها به استانهای مجاور مراجعه کرد و در انجا تاسیس کرد. اگر قرار نیست هیچ کاری در این استان نشود، پس باید چکلر کرد؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
خیلی خوب گفت خوزستان با نفتش از تمام مردم دنیا بی نیاز میشن این اقایون هم پالایشگاه رو بسازن
مردم تهران هم دیگه نرن شمال
حامیان ساخت هم به سهمشون تو پروشیمی برسن و بدون مواد اولیه اب بریزن توش حباب تحویل بگیرن
مملکت شده ملوک الطوایف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
همه ماله قوم فارسه. کل ایران فدای قوم فارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
بزرگوار لطفا در تمام زمینه ها به فکر محیط زیست باشید. راجع به معضل زباله شمال، راجع به طرحهای انتقال اب به استان سمنان مثل سد فینسک که مازندران را به خوزستان بعدی تبدیل میکند ، راجع به عدم احداث مجتمع های گردشگری و بهره مندی از استعدادهای گردشگری، راجع به کشاورزی سنتی، راجع به عدم احداث کارخانجات مرتبط با کشاورزی و گردشگری. راجع به ویلاسازی مرفهین نسبی سایر استانها در مازندران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
این نماینده مثل جدایی طلب ها صحبت میکنه
رامین
| United States of America |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
این آقای نماینده باید بداند که میاتکاله جزو ذخایر بشریث می باشد. و نابود کردن طبیعت مازندران خیانت به تمام م ردم ایران و ماذندران می باشدو تازه مگر توی مازندران زمین قحط می باشد که توی مرداب می خواهند پتروشیمی بزنند؟این مسَُله قومیت هم حماقت محض است که از طرف این نماینده مطرح می گردد.به نظر باید شورای نگهبان به جای جناح بازی کسانی را انتخاب کنند که در حد دیپلم سئاد داشته باشند که مثل این نماینده محترم کشو را دچار قوم گرایی ننمایند.
مسئله محیط زیست یک مسئله ملیه این چرندیات چیه می گن این به فلان استان ربط داره؟ مگه تو نماینده واقعی همان استان هستی؟ تو حق نداری از طرف هیچ جایی حرف بزنی
مگه سفره های آب زیر زمینی یا هوا رو که آلوده می کنید محدود به یک منطقه خاص می مونه؟ مگه وقتی با آلودگی هوا که جلوی مهاجرت پرندگان از بقیه کشورهای دنیا به ایران می شه مسئله منطقه ایه؟ مگه وقتی منطقه رو آلوده کردید و مردم منطقه مجبور به مهاجرت به بقیه جاها شدن مسئله منطقه ایه؟بودجه ای که از همه کشور می گیرید و این صنعت آلوده ساز رو درست می کنید مردم همه کشور نباید حساس باشند که چرا سرمایشون رو صرف آلوده کردن یک منطقه از کشور می کنید؟
اصلا این همه پتروشیمی به چه درد کشور می خوره؟ مگه یک کشور چند تا صنعت پتروشیمی باید داشته باشه؟ رک و راست بگید چه مافیایی پشت این قضیه است؟
پاسخ ها
یک کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
دوست عزیز در مورد اینکه نگاه محیط زیست نباید منطقه ای باشه کاملا حق با شماست. اما در اینکه چقدر پتروشیمی لازم داریم باید بگم جوابش برمیگرده به خودمون. ما دومین دارنده منابع گاز در دنیا هستیم. اکثر پتروشیمی های امروزی از گاز به عنوان خوراک استفاده میکنند و اکثر پلاستیکها امروزه از گاز تولید میشند. انتخاب با ماست. اینکه از منابع گازیمون برای گرمایش بیشتر استفاده کنیم. یا صادرش کنیم. یا اینکه همون گازی که توی لوله های خونه ها هست رو به محصول تبدیل کنیم که قیمت بسیار بیشتری خواهد داشت. البته این به شرطی که این ارزش افزوده در سفره مردم هم مشاهده بشه که متاسفانه اینطور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
آقای یک کارشناس ، مستحضر هستید چقدر کلنگ پتروشیمی زمین خورده داریم که همینجور نیمه تمام رها شده؟ شما تشریف ببرید گروه با نماد پترول رو در کدال نگاه کنید. پروشیمی ماهدشت ، زنجان و .... که در بورس هم معامله می شوند ولی فقط تابلویی هستند در وسط یک بیابان. ملت نیاز به یک تابلوی جدید و بعدش هم تبدیل کاربری ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
آقای ناشناس بنده که از وضعیت پتروشیمیهای کاغذی
دفاع نکردم. فقط هم پتروشیمی نیست. چند کیلومتر به ورودی اکثر شهرها پر است از تابلوهای کارخانجات صنعتی کاغذی که سالهاست کلنگ خورده و رها شده. خیلیشان برای کسب وام است. خیلیشان برای کسب نام است و خیلیشان هم کارشناسی درست و درمونی نشده و از ابتدا طرح رفته رو هوا. بحث من این بود گاز چه بخواهیم و چه نخواهیم در کشور ما استخراج شده و میشود. منتها کاربرد آن میتواند متفاوت باشد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
اگه مازندران نیاز به پتروشیمی داره جاقحطیه؟ نمیشه پتروشیمی های مازندران رو تو سمنان زد و لوله کشی کرد؟ وقتی از خز به سمنان برای ساخت دریاچه مصنوعی اوله کشی میکنن. خب پتروشیمی رو هم ببرن سمنان. لوله کشی کنن. نکنه میترسن هوای سمنان یخورده کثیف بشه
احداث صنایع سنگین والاینده در مناطقی که پتانسیل گردشگری بسیار قوی دارند

خیانتی اشکار به مردم منطقه است .

اینگونه صنایع علاوه بر خطرات بسیار زیاد زیست محیطی برای منطقه علتی میشود

برای توسعه اینگونه صنایع در مناطق خوش اب وهوا که توسط نماینده گان منطقه تبدیل به

مسابقه جذب اینگونه صنایع خواهد شد . برای اینکه دوره ای دیگر هم نماینده باشند .

لیکن با اثرات زیست محیطی ان صنعت نیز بیگانه اند و یا هیچ کاری ندارند .

محیط زیست اصلا نباید از موضع کارشناسی خود عقب نشینی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
نماینده ها با تفکر منطقه ای خود به چیز دیگری فکر نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
اقای اسماعیل کهرم به عنوان یکی از دلسوز ترین و

شجاع ترین کارشناسان محیط زیست کشور

دیروز بصورت علمی صراحتا و مستند گفتند : اگر این

کارخانه پتروشیمی راه اندازی گردد

کل مرداب میانکاله ظرف تنها ۵ سال آینده کاملا خشک

و نابود خواهد شد
کامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
جواب شما بسیار منطقی است اما تنها کشوری که منطق سرش نمیشه(یعنی میشه ولی سواستفاده بهتره) ایران وافراد بیسواد هستند
یک: محیط زیست یک منبع ملی است.

دو:پتروشیمی را دارند از منابع ملی می سازند.

سه: در صورتی که میانکاله آسیب ببیند هزینه احیا و اصلاح آن را همه مردم ایران می دهند. مثل دریاچه ارومیه که برای احیای آن بودجه سنگینی از اموال همه مردم ایران اختصاص دادند و مسولین بومی بودجه بیشتری هم می خواهند.

پس این مسئله به همه مردم ایران مربوط است نه فقط مقامات سیاسی خودشیفته استان مازندران.
اگر مسأله پتروشیمی میانکاله فقط مربوط به مازندرانی ها باشد ، پس تمام چاههای نفت و گاز و استخراج آنها به خوزستانی ها ربط دارد
مسئله مسئله ملی است. الان کل ایران با مشکلات کم آبی و زیست محیطی رو در روست... حالا قرار هست چهارجا که می شه کشاورزی کرد رو هم نابود کنند؟

پتروشیمی ها باید در استانهای جنوبی و یا سیستان که موقعیت کشاورزی نداره ساخته بشه... این چه وضعی است که هر نماینده ای فقط منطقه خودش رو می بینه اون هم نه صلاح منطقه بلکه رقابت های کورکورانه
مسئله مسئله ملی است. الان کل ایران با مشکلات کم آبی و زیست محیطی رو در روست... حالا قرار هست چهارجا که می شه کشاورزی کرد رو هم نابود کنند؟

پتروشیمی ها باید در استانهای جنوبی و یا سیستان که موقعیت کشاورزی نداره ساخته بشه... این چه وضعی است که هر نماینده ای فقط منطقه خودش رو می بینه اون هم نه صلاح منطقه بلکه رقابت های کورکورانه
پتروشیمی بهانه است اینها زمین خواران و اختلاس گران هستند که جاهای بکر و حفاظت شده را هدف قرار می دهند
مازندران متاسفانه از کمترین بودجه عمرانی نسبت به جمعیت اصلی و مسافرین برخوردار است.
روستاهای مازندران و گلستان از محرومیت رنج می برند و حتی اطراف شهر ساری نیز همچون سمت کیاسر با وجود صدهها روستا جاده ها خاکی است.
بیکاری نیز موجب مهاجرت مازنی ها به استان های تهران و ... شده است.
طبیعتا هر کارخانه ای آلودگی های خاص خود را نیز دارد
من مازندرانی هستم و با این نظر کاملا مخالف هستم . همه جای ایران متعلق به تک تک ایرانیها است . همانگونه که وقتی خوزستان و غرب کشور درگیر جنگ با صدام ملعون شده بودند از تک تک شهرهای ایران برای جنگ به کمک مردم غرب کشور رفتند و مردم مازندران از نظر شهدا و جانبازان رتبه بالایی در جنگ دارند .
صرفنظر از درستی یا نادرستی این طرح، یک موضوعی که گاه و بیگاه ممکنه پیش بیاد، تضاد منافع ملی در برابر منافع حوضه انتخابیه نمایندگان محترم مجلس هست. قطعأ منافع ملی اولویت دارد. البته تضادها زیاد هستند ولی انشاالله سوگند نمایندگان در بدو کارشان، جلوی همه آنها را میگیرد.
نفت و گاز هم برای خوزستان و بوشهر و هرمزگان هست - معادن هم فقط برای کرمان هست - ببینم دیگه پولی براتون می مونه که بخواید باهاش کشور داری کنید .
وقتی هر کس فقط قبیله خودشو ببینه یا فقط رفیقای خودشو میشه این
برای اینها مفهوم زندگی تو یک کشور در وهله اول و زندگی توی کره زمین در وهله دوم صرفا منافع خودشون هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
حتما باید از سهم نفت به این استانها سهم زیادی برسه نه اینکه برای آبادای کویرستانهای فارستان خرج بشه و نابودی خوزستان
تابناک عزیز.تو این ۴۰ سال شما یه حرف یا حرکت حسابی از این نمایندها دیدی یا شنیدی که الان میخواهید مردم در این خصوص نظر بدن ؟
ببینید چقدر این پروژه رانت داره که نمایندگان و ذینفعان مختلف سینه سپر میکنند باید به حال مملکت گریست
با عرض پوزش
به عبارت ساده حضرات و در راس انها نمایندگان محترم مجلس که خود باید ناظر وحافظ قوانین و مقررات باشند خود ناقضین اصلی مقررات و قوانین در کشور شده اند و همه چیز را فروخته و باقی مانده آن را نیز به حراج می گزارند
وقتی شما یه اکوسیستم رو نابود میکنی یعنی داری به کل بشریت ظلم میکنی
مثل اینکه برزیل آمازون رو نابود کنه اونوقت توی اینور دنیا نمیتونی نفس بکشی
ما ملت غیور آذربایجان هم دور منطقه خودمون مرز میکشیم و از فردا زبان ترکی را زبان رسمی محدوده خود اعلام میکنیم و به کسی هم ربطی نداره.
خوب اگه اینجوریه ما استان البرزیها هم جلوی انتقال آب از سدهای امیر کبیر و طالقان رو به تهران بگیریم.
صرفنظر از دعواهایی که انجام شده و خوبیها و بدیهای پتروشیمی، به نظرم خیلی جوانب این پرونده هست که هنوز برای مردم عادی روشن نشده. اول اینکه امکان تخصیص زمین بدون مجوز محیط زیست وجود نداره. وقتی زمین دادند قبلش همه مجوزها رو گرفتند. از مجوز های هیات دولت و شورای اقتصاد و خوراک تا مجوز محیط زیست. بدون اینها که زمین تخصیص نمیدند. حالا سوال اینجاست که این سازمان هایی که قبلا اوکی بودند و همینطور سازمان محیط زیست، چطوری یکشبه خواب نما شدند و مخالف ؟ آیا موضوع امضاهای طلایی مطرح نیست ؟ آیا عوض شدن معاونتی در سازمان محیط زیست که قبلا تائید داده و انتصاب معاونت جدید در سازمان محیط زیست از هفته اول فروردین امسال مشکوک نیست ؟ آیا تعویض مدیر سازمان محیط زیست استان مازندران در هفته پیش مشکوک نیست ؟ آیا صحبتهای معاونت پارلمانی محیط زیست در معارفه مدیر جدید محیط زیست مازندران که در فضای مجازی پر شده و جواب ایشون به شایبه هایی که وجود داره در خصوص دادن رشوه به برخی از افراد توسط سازمان محیط زیست مشکوک نیست ؟ آیا شروع این مخالفتها در فضای مجازی از هفته اول فروردین مشکوک نیست ؟ پتروشیمی یا هر صنعت دیگه ای میتونه هم خوب باشه هم بد. همین پتروشیمیها در اروپا و آمریکا و چین در کنار محیط زیست مثل دریا و رودخونه و جنگل هستند. اما حق ندارند آلودگی ایجاد کنند و اگر بکنند بیچارشون میکنند. اما در کشور ما ظاهرا سخت گیریها فقط در زمان امضا اولیه هستش که اون هم دلیلش مشخصه. اما زمانی که یه واحد به مرحله بهره برداری میرسه اصلا سازمان محیط زیستی وجود نداره و یا نظارتش بلا اثره. نمونش همین پتروشیمیهای جنوب و بد تر اون ها نیروگاه های سوخت فسیلی که در بسیاری از مناطق دنیا هستند اما در کشور ما دود و سرطان و هزار جور مریضی پخش میکنند بین مردم اما سازمان محیط در اینجور جاها ساکته و همراهی میکنه. عزیزان اینقدر موضوعات رو ملیتی و منطقه ای نبینید. محیط زیست عراق هم که خراب بشه ما توی ایران نتیجش رو میبینیم. مازندران و ماهشهر و عسلویه نداره. هر صنعتی هم خوب میتونه باشه هم بد. سیاست بازی رو بزاریم کنار. اگر زورتون میرسه بساط این امضاهای طلایی رو جمع کنید. قیمت امضای طلایی از چند سکه و سفارش به استخدام فرزندان در سالهای قبل، الان رسیده به گرفتن آپارتمان در ترکیه و قبرس و دوبی.
غربی ها سالهاست که دانش و تجهیزات پتروشیمی را با قیمت گزاف به ما و کشورهای مشابه ما می فروشند، بعد کارخانه های آلوده کننده را در کشورهای به اصطلاح در حال توسعه مثل ما منتقل می کنند و سپس مواد پتروشیمی تولید شده را به قیمت کم از ما خریداری می کنند.
اگر تحقیق کنید الان سالهاست که در اروپا کارخانه پتروشیمی تاسیس نمی شود.
پتروشیمی صنعتی فوق آلوده کننده است با تمام فیلتر ها و سیستم های تصفیه باز هم هوای اطراف، خاک اطراف و آب اطراف خود را آلوده می کنند.
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
دوست عزیز شما درست میگوئید. مجوز پتروشیمی جدید در اروپا به این راحتی داده نمیشود و واحدهای قبلی را هم به عنوان دست دوم میفروشند. همینطور نیروگاه های اتمیشان را هم نابود میکنند. اما صنایع پایین دست پتروشیمی که اتفاقا سود سرشاری دارد را ادامه داده اند. علت اینست که آنها از این مرحله عبور کرده اند. یعنی در حال حاظر یا محصولات پایین دست تولید میکنند یا گریدهای خیلی خاص با ارزش افزوده. اما آیا ما بدون گذر از این مرحله میتوانیم وارد مرحله بعد شویم ؟
نماینده های حداقلی همین می شود!می خواهید یک رفراندوم از کل مردم مازندران بگیرید تا ببینید حفظ طبیعت میانکاله برایشان مهمتر است یا نظر شما؟!
همین ته مونده محیط زیست ایران رو هم میخوان از بین ببرند تا خیالشون راحت بشه
اولویت همه کشورهای جهان در عصر حاضر اول حفظ محیط زیسته
چون بلافاصله بعد از نابودی محیط زیست کل کشور از بین میره
مثالش رو در ریزگرد ها و آلودگی هوا و کمبود آب میشه دید
ایشون ظاهرا با کسب 42000 رای عنوان نمایندگی شهرشون را دارند اما ازجانب جمیعت ملیونی مازندارن افاضه می فرمایند.
ایشون ظاهرا با کسب 42000 رای عنوان نمایندگی شهرشون را دارند اما ازجانب جمیعت ملیونی مازندارن افاضه می فرمایند.
خطرناکترین افراد برای این مملکت، همین افرادی هستند که دارند ایران یکپارچه را خطکشی مرزی می کنند، چطور از فیلترهای مختلف رد شدند و تائیدیه گرفتند برای نمایندگی الله اعلم
علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در رابطه با موضوع احداث مجتمع پتروشیمی در ۵ کیلومتری تالاب بین المللی میانکاله گفته: ما قطعا مخالف توقف هستیم و معتقدیم که توقف پروژه، جفا در حق مازندرانی‌هاست.
سهمت روگرفتی از مردم شمال مایه می ذاری؟
سلام
در این بین بالاخره یکی هست که کم کاری کرده است.
کلنگ یک مجموعه پتروشیمی بدون پیوست توجیهی به زمین نخورده است.
حال در این بین سازمان محیط زیست کجا بوده است و چه می کرده ؟
کارشناسان وزارت کشاورزی کجا بوده اند.
و ....
هزاران سوال بی پاسخ که معمولا با هوچی گیری و شانتاژ پاسخ داده خواهد شد تا بسیاری از کارشناسان ، مدیران و افرادی که مقصر یوده یا قصوری داشته اند بتوانند در فضای مه آلود به وجود آمده پناه بگیرند و یا آثار خود را از بین ببرند.

راستی کسی هست که خرید و فروشهای زمینهای اطراف پروژه را طی مدتی که قرار بوده این پروزه احداث شود، بررسی کند ؟؟؟؟
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
همه چی با پول و سفارش بالا دستی ها در این کشور حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
نصفشون دیگه ایران نیستند.توکانادا دارند عشق و حال می کنند
1-مجریان بوی پول و وام به مشامشان رسیده محیط زیست چه معنی دارد.گردوغبار کافی نیست. دودودم پتروشیمی راهم اضافه کنیم.معجون جالبی میشه که بدهند در ریه مردم.علی الخصوص ساکنان شرق استان و استان مجاور. ضمنا در همسایگی یک پتروشیمی غیر فعال در اق قلا وجود دارد که نیمه تمام(20ساله) پس چرا نمیاد اونجا سرمایه گذاری کنه؟که تکمیل بشه و سهامداران نفس راحتی بکشند.
مگه مملکت ایران ارث ابا اجدادی آنان است که حرف های این چنینی می زنند ! همه جای ایران سرای من است!
افق دیدش تا نوک دماغش هستش
من هم فقط میتوانم بگویم خدا به حال این مردم رحم کند با وجود اینچنین نمایندگانی ان هم در قامت نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس. بگذریم که این ذخایر طبیعی میراثی است که میتواند با مدیریت صحیح و تدبیر درست هم اشتغالزایی بیشتری نسبت به پترو شیمی داشته باشد و هم به نسل‌های آینده برسد. البته ساده‌تر راه برای مدیران بی تدبیر کشیدن نقش مار است نه توانایی کتابت ان
تمامی مشکلات مملکت سر این هست که قومی قبیله ای و یا جناحی عمل میشه و منافع ملی در تمام زمینه ها به سخره گرفته می شود.
نحوه انتخاب مچلسیان کاملا اشتباه بوده و قاون اساسی در این زمینه بایستی اصلاح شود. کشور بایستی بر اساس نظام پارلمانی صحیح بنا شده و از حالت چلوکبابی در هنگام انتخاب خارج شود
حرف مفت زده قاچاق مواد هم حتما مشکل مردم شرق کشور نه
حرف بی ربط زده .
وقتی آثار محیط زیستی آن گریبان همه را گرفت هم مردم مازندران باید جواب بدهند یا شما که این طرح رو پشتیبانی میکنی؟
این آقای نماینده که بعید می دانم سنشان به جنگ قد بدهد ولی احتمالا اگر در زمان جنگ بودند می گفتند جنگ چون در غرب و جنوب بوده به من و هم استانیهایم ربطی ندارد!
جناب بابائي نماينده منتصب ساري:
بحث مازنداران و سيستان و هرمزگان و ...نيست
محيط سرسزمين هاي شمالي با توجه به بسته بودن فضا وجود مجتمع هاي توليدي نفتي و پتروشيميائي از نظر زيست محيطي معظل بزرگي خواهد شد و همين ساكنان اطراف مجتمع ميان كاله ناچار خواهند شد با بيل و كلنگ دستي پتروشيمي را تخريب كنند.
اين نظر من كارشناس پتروشيمي با سي سال خدمت در ماهشهر و عسلويه و تهران است.
به نظرتون به نماینده چه وعده ای داده شده؟
نامدیر بعنوان یک مازنی میگویم ما مخالفیم.
هنرت را در اجرای پروژه های گردشگری , کشاورزی , صنایع تبدیل و دامداری و دانشگاهی و....نشان بده.شما چی میخواهید از جان طبیعت شمال
مردم مازندارن مخالف اول کارخانه شیمیایی میانکاله هستند. مگر الان ماهشهری ها در پتروشیمی ماهشهر مشغول کارند یا عواید پتروشیمی مرودشت به جیب مرودشتی ها می رود؟ آلودگی اش مال مردم است عوایدش صرف تجملات خانواده اینان در کانادا می شود.
مزندران مال کل ایران است وبطور منطقی هرجا خطری متوجه گوشه ای از کشور شود کل مردم ایران دفاع خواهند کرد.دوما نمایندگان ووزرا در برابر کل کشور مسئولیت مشترک دارند وسوما اصلا به نفع مردم مازندران نیست که محیط زیست خود را با پتروشیمی نابود کنند.اگر هم بحث اشتغال را دارند راههای دیگری هست.آیا الان امارات وترکیه از درآمد گردشگری تغذیه نمی شوند؟مازندران هم می تواند از گردشکری ده ها برابر درآمد داشته باشد.پس نگذارید بلایی که سر اصفهان با صنایع بالادستی ایجاد شده بر سر مازندران زیبا نیز نازل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
پس چرا همه ایران به فارسستان می ره ولی از فارستان به جای دیگه ای نمی ره.
آب
معدن
و ...
ایشان به خاطر این حرفش که بوی تجزیه طلبی می دهد، باید سریعا محاکمه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
توهم داری برادر
به جای پتروشیمی، باید نیروگاه برق احداث کرد.
چون نیروگاه نکا قدیمی شده و از راندمان مفید فاصله گرفته و هم اینکه جمعیتِ سیال مازندران و کل شمال، در فصول سال بخصوص تابستان در حال زیاد شدن هست و نیاز به انرژی فراوانی هست.
اینجوری مشکل بیکاری جوانان منطقه حل خواهد شد و هم به محیط زیست آسیب وارد نمی شود و هم اینکه قطعی برق در سراسر شمال نخواهیم داشت.
متاسفانه سبیل خیلی ها چرب شده ....
مگه دلشون به ایران و میانکاله می سوزه؟ خودشون و خانوادشون اقامت کانادا دارند. در اصل کانادایی اند و نگران محیط زیست کانادا هستند.
ببخشید1- محیط زیست متعلق به یک قومیت و یک استان نیست و محیط زیست مرز نمی شناسد 2-محیط زیست به استناد اصل پنجاهم قانون اساسی متعلق به همه انسانها ونسلهاست (قابل توجه این نماینده محترم که در مسند قانونگذاری مشغول هستند ولی از قانون چیزی نمی دانند.3- کار اینجور نماینده ها فقط شو تبلیغاتی ومیخوان برای انتخابات بعدی مجلس رای مردم رو بدست بیارن 4- خود بی سوادش هم می دونه که با احداث پتروشیمی در آن منطقه علاوه برآلودگی آب و خاک و هوا باعث بی کاری دامداران منطقه مصرف حجم زیادی از آب دریای خزر و آلودگی ان و نابودی اکوسیستم و بوم سازگان منطقه و وبزرگترین زیستگاه و سایت پرندگان مهاجرو غیر ....و نابودی ذخیره گاه زیست کره را در پی خواهد داشت .وسلامت شهروندان و ساکنین اطراف هم پیش کش این ادم از خود راضی . اون هم برای تولید محصولی که به گفته متخصصان این صنعت محصول نهایی در انبارهای سایر پتروشیمی ها دپو گردیده است .
مسایل محیط زیستی جنبه منطقه ای و حتی جهانی دارد آن آقا حرف بی ربطی زده
عراق و عربستان هم بگویند ریز گردها داخلی است وربطی کشورهای همسایه ندارد
برای بررسی این موضوع باید از چند زاویه نگریست
از نگاه مخالفان ( که اچماع زاویه های متععد مخالفت باعث ایجاد تشکیل اکثریت این بحث شده ) که به چند نمونه اشاره میکنم : 1- حامیان واقعی محیط زیست 2- منفعت طلبان صاحب نفوذ و منضب در محیط زیست 3- مخالفت به قصد انتقال طرح به حوزه ی نمایندگی خود یا شهر های دیگر 4- مخالفین سیاسی رقیب حزب حاکم 5 دامداران و پروش دهندگان گاومیش ، اسب و گوسفند در منطقه 6 - بومیان روستا که حق مالکیت بر زمین را برای روستا خود فرض داشته و ادعا دارند که منابع طبیعی به ناحق آن را بنام خود ثبت نموده . 7- ساکنین دو روستای حسین آباد و لله مرز و حتی روستاهای همجوار که نگران حفظ سلامتی خود و آیندگان این نواحی هستند 8- آنانی که میانکاله را به خلوتگاه عیش و نوش خود تبدیل کرده اند .
از نگاه موافقان ( که ظاهرا در اقلیت هستند هر چند شاید حق با آنها باشد ) که شامل 1- سرمایه گذار ، 2- بدنه ی دولت ،3- نماینده یا نمایندگان حوزه انتخابی و شهرهای همجوار 4- مسیولان استانی 5- قشر جویای کار استان 6- متخصصین صنایع نفت و گاز استان که در پروژه های خارج از استان فعال هستند و ... )
حال باید جستجو کرد در دل این منفعت ها و مضرات واقعا چه باید کرد ؟
آیا به این فکر کرده ایم چرا تا قبل از کلنگ زنی کسی به فکر این مخالفت ها نبود ؟ بعضی از این ادعا های عدم شفافیت دولت و حاکمیت ، بنظرم در جهت قانع نمودن وجدان مطلعین مخالف مطرح می شود ، چون حداقل از 12 سال پیش این ناحیه برای احداث پالایشگاه کلنگ زنی شده بود . که فقط چند دامدار مشغول در آن مرتع و چند محیط زیستی مخالف طرح بوده اند !!! عده ای از مخالفین حداقل بیش از چهل سال هست که خبر از طرح های مطالعاتی ، اکتشاف ، حفاری و بهره برداری ، پالایش و تبدیل نفت و گاز خزر را دارند ، ولی تا بحال نه اقدام به روشنگری نموده بودند ، نه مخالفتی در مراحل مقدماتی این طرح ها از خود نشان داده بودند !!!! جز روسیه و کشور های حوزه ی خزر که باعث کاهش سهم بهره برداری از ذخایر نفت و گاز آنها میشد !!
عده کثیری از فعالین محیط زیست منطقه خود لاعث آسیب رسانی به حیات میانکاله شده اند ، نمونه برز آن آتش زدن نیزار ها ، جهت جلوگیری از ساخت کلبه شکارچیان در دل آن توسط محیط بانان !!! که خود باعث از بین رفتن لانه ، تخم ، جوجه های پرندگان ، و از علل اصلی کوچ دایمی بعضی از انواع پرندگان شد !!!
اگر قرار باشد نقت و گاز استخراج شده خزر پس از توافق با کشور های این حوزه به استان سمنان جهت پالایش و تبدیل منتقل گردد ، همان استان بی آبی که نماینگان آن در حال لابی برای انتقال آب خزر برای مصارف فعلی خود هستند ، و همین اغلب مخالفین پتروشیمی کمپین نه به انتقال آب خزر به سمنان را راه انداخته اند ، چه راهکاری برای نیاز آب این صنایع در آن استان اندیشیده اند ؟
اگر فکر میکنیم روسیه اجازه بهره برداری به ما نمی دهد ، یا در صورت موافقت هزینه و دسترسی به تجهیزات بهره برداری در آبهای عمیق را بصرفه نمیدانیم ، آیا بهتر نبست همین الان جلوی ادامه ضرر را بگیریم و کلیه فعالیت های نفتی این ناحیه ، بخصوص نفت خزر را تعطیل کنیم ؟ !!
فعالان محیط زیست چه تلاشی برای
الاینده های فعلی مانند پس آب کارخانه های لینترپاک و بهپاک کرده اند که نسل اکثر آبزیان این ناحیه را از بین برده است ؟
چرا بعضی از این محیط زیستی ها مخالف لایروبی آبراهه سابق چپاقلی هستند و آن را برای احیای میانکاله مضر می دانند ؟
چرا به فاصله کمتر از دو کیلومتر با روستای حسین آباد و لله مرز به اندازه محیط زیست ویران شده میانکاله ( که اغلب با دوستی خاله خرسه وار بعضی از محیط بانان به این روز افتاده ) حساسیت قایل نمی شویم ؟ شاید دیگر در این جامعه جان انسان به اندازه چند پرنده ارزشی ندارد ؟ !!
بالاخره وضع کنونی حاصل کوتاهی و بی مبالاتی اغلب مخالفین و موافقین طرح هست و کسی نمیتونه خودش رو مبرا کنه !
اگر مخالفین موج سوار و منفعت طلب اجازه می دادند تا به بررسی طرح مطالعاتی و امکان سنجی این پروژه بپردازیم ، خیلی بهتر میشد تصمیم گرفت که آیا اجرای این طرح بهتر است یا توقف آن ؟ !!!!!! فعلا چون اسیر هیجانات دو طرفه شده ایم و در این آب گل آلود نتیچه صحیح حاصل نخواهد شد .
با سپاس
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
بسیاری از افرادی که مخالفت میکنند یا هیجانی هستند و یا دنبال منافع دیگری هستند. در تمام دنیا از جمله اروپا که محیط زیستی شبیه به این مناطق دارد ساخت پتروشیمی و دیگر کارخانجات صنعتی با رعایت دقیقتر ین استاندارد های محیط زیستی رواج دارد.در این منطقه نیز میتوان با رعایت همان استانداردها کارخانه ساخت و جمعیتی از جوانان را بکار گرفت.لطمه ای که سیل مسافرین به مناطق سرسبز شما میزنند از آتش سوزی، رهاکردن زباله بخصوص پلاستیک، تغییر کاربری و تبدیل طبیعت به سیمان و فولاد بمراتب بدتر از احداث کارخانه است.ولی صدای از این روشنفکران محیط زیستی و دلقکهای سینما و تلویزیون بلند نمیشود
میدونید چرا کشور در این شرایط قرار گرفته؟ چون مغزها و تفکراتی مثل ایشون در مسئولیتها قرار گرفتند. ببینید چه حرف نابخردانه ای زده!" این مساله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند " مثل اون داستان کشتی است که یکی میگفت من همین جایی را که نشستم سوراخ میکنم و به کسی ربطی ندارد
داستان اصلی تصاحب زمین هایی است که برای پروژه ها به این افراد میدهند.اگر شرط احداث کارخانه ها و تاسیسات اخذ زمین بدون تملک ان و به صورت اجاره 99 ساله باشه انوقت ببینید که ایا کسی واقعا کارخانه ساز است یا زمین خوار!!!
با سلام
ای وای بر ما که همچین شخصی ؛ بخوانید " نائب رئیس کمیسیون اجتماعی" برای جامعه ی ما تصمیم می گیرد.
اقاي بابايي كارنامي و كساني كه ميگويند موضوع ميانكاله مربوط به مازندارني ها است متوجه حقوق كشوري و بين المللي اين داستان نيستند و به صرف اينكه در منطقه مازندران است براي خودشان نظر ميدهند و اساسا نمي دانند چه تبعاتي براي كل كشور و حتي مازندران دارد فقط ميتوان نتيجه گرفت و ان احتمال ذينفع بودن خاطيان اين ماجرا است
پس خلیج فارس و تنگه هرمز به هرمزگانی ها تعلق دارد و نمایندگان دیگر مجلس شورای اسلامی نباید در خصوص ان اظهار نظر و تصمیم گیری نمایند. و فقط مردم هرمزگان در مورد خلیج فارس و تنگه هرمز تصمیم گیری می کنند. طرح های ملی به تمام ملت ایران ارتباط دارد.
باید به این نماینده فهماند که میانکاله مکانی است از مازندران و مازندران هم استانی است از استانهای ایران پس به همه ایرانیان مربوط است .
من به عنوان یک مازندرانی از حرفهای عجیب و غریب این به اصطلاح نماینده عذرخواهی میکنم، واقعا برای این نماینده متاسفم
بنابراین آقای نماینده حق اظهار نظر در موارد ملی را ندارد.با این تفکرات و تعصبات قومی پدر مملکت را درآورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
صد ساله ایران شده فقط برای قوم فارس. رودخانه ها به کویر فارس رفتند. معادن به کویر فارس رفتند. زبان ها به نفع فارسی از بسن می روند. اسامی مناطق به نفع قوم فارس تغیر می یابد.
واقعاقوم گرای این مملکت را نابود خواهد کرد
قطعا به کسی ربطی نداره. سال ها به بهانه محیط زیست مازندران را از هر گونه صنایع محروم کرده اند. گردشگری هم شده خرید دو تا چیپس و پفک توسط کسانی که حرمت مردم محلی رو نگه نمیدارند.
تمام کشور شده تهران، نفت و گاز جنوب میشه بودجه تهران. صنایع کل کشور میشه حقوق میره تو جیب ساکنین تهران. و در نهایت باید شمال رو هم برای خودشون بکر نگه دارند که آخر هفته ها بیان جوج بزنند.
هر منطقه باید به فکر خودش باشه و خودش رو از استسمار پایتخت نجات بده.
البته بعید میدونم این نظر تایید بشه!!
اصفهان تورییستی با صنایع سنگین نابود شد. مراقب تکرار این موضوع باشید.
این همه ما بیابان برهوت و بی آب و علف داریم من بشدت مخالف نابود کردن محیط زیست میانکاله هستم، چرا از بیابانها استفاده نمی کنید ای مسولان چرا؟؟؟؟؟
یکی از مشکلات همیشگی مجلس و نمایندگان منحل مردم که در این دوره نمایندگانی که وارد مجلس شده اند آنچنان هم نمایندگی خود مردم منطقه مازندران را هم ندارند بخشی نگری نمایندگان هست. اینگونه موارد را در همه بخش‌ها میتوان دید و در تمام دوره های مجلس از ابتدای انقلاب. در این میان همیشه نقش سازمان پدافند عامل را نه میبینیم و نه آگاهی نسبت به آن وجود دارد که آیا نظر این سازمان ( حداقل از جهت مشورتی ) در جنین مواردی طبق قانون وجود دارد یا خیر. نمونه های اینگونه تصمیم گیری در احداث نیروگاهها، کارخانجات فولاد ، پتروشیمی هم صنایع بالادستی هم پایین دستی و از جمله همین پترو شیمی میانکاله دیده میشود. میانکاله با یکی از منابع اصلی تولید گاز ( خانگیران سرخی )؟حدود ۹۰۰ کیلومتر ( تقریبی ) فاصله دارد ، در مازندران و بخصوص در منطقهٔ میانکاله کمبود گاز وجود دارد که در فصل سرما‌نمود بیشتری دارد. بحث امکان صادرات آن به منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز نیز چندان مطمئن نیست چرا که این منطقه سنتاً بازار روسیه است . روابط ایران هم در این منطقه بجز ارمنستان و تا حدودی ترکیه گرم نیست و کششی برای خرید از ایران نا محتمل است . منطقهٔ مورد نظر از نظر محیط زیستی از قدیم الایام و حتی قبل از انقلاب هم منطقه ای حفاظت شده بوده است چرا که این منطقه همه ساله میهمان ده ها هزار و شاید صدها هزار پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو است. تداخل اکو لوژیکی در این منطقه موجب بهم خوردن چرخهٔ مهاجرت پرندگان در سطح بین الملل خواهد شد. امکان جایابی و انتقال این پروژه به نقاط دیگر گرچه اصراری بر انجام آن در مازندران نیست ولی حتی در جایی از مازندران وجود دارد . آنچه به نظر میرسد این است که ۹۰ هکتار زمینی که واگذاری اولیه آن هم اینک مورد سؤال است دارای ارزش مادی فوق العاده هست که انگیزه زمین خواری و تغییر کاربری در آینده را تقویت میکند بخصوص آنکه پروژه مشابهی در همین منطقه نیمه کاره رها شده است . به نظر من از انجاییکهدخبرنگاران صدا و سیما ته و توی مواردی بسیار نازل را طی برنامه های خاصی در نیاورند پیشنهاد میکنم مقامات مسئول که اطلاعات کافی دارند نسبت به شفافیت مالکین طرح ، منبع دانش تولید گرفته شده ، وابستگی گروهی و‌دیگر ارتباطات بانی و‌مؤسس این پروژه و خلاصه ته و توی این سرمایه گذار که رییس مجلس وقت مجلس را با ادبیاتی طلبکارانه و رگ گردنی بر آمده از ایجاد و ادامه طرحی در مازندران در حالیکه خودش اهل‌طرقبه است را شفاف و مشخص کند. در حال حاضر اگر شفافیت نباشد ذهن مردم به همانهایی می‌رود که همواره بعنوان رامت خوار و صاحب زر و زور و غیره هستند.
موضوع ملی است از نماینده گفتن این حرف بعید است
وقتی مجلس کلا انتصابی باشه همین میشه !
واقعا حقارت ملت است که نمایندگانی با وسعت فکر در سطح روستا در این سیستم بالا می آیند و نخبگانش مهاجرت میکنند یا گوشه نشین می شوند.
تالاب میانکاله و مانند جنگل گلستان ،دریاچه ارومیه ،گاز سرخس خراسان،نفت خوزستان،سواحل دریای خزر ،آثار تمدنی ایران عزیز در تخت جمشید مقبره کوروش بزرگ و نادر شاه افشار و... به همه مردم ایران تعلق دارند ،یک استان نمی‌تواند به تنهائی برای آن تصمیم بگیرد
نماینده ساری نماینده مازندران و ایران بحساب نمی آید شکر نخورده این حرف را زده. دخالت در سر زمین میانکاله ربطی به نماینده ساری نداره.بهشهر نماینده داره
ماززندران مستقل از ایران نیست،ومال شما مازنی ها هم نیست وارث پدرتان هم نیست ،شما امانت دارواجاره نشبن هستین انجا متعلق به تمام ایرانیان ونسلهای اینده است ،پس چه بهتر کمی سنجیده حرف بزنید واحساسات ملی را بیشاز این علیه خود برنینگیزید .
پاسخ ها
محمد
| Sweden |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
اتفاقا ارث پدری مان هست و اجازه نمیدیم غریبه برای ما تصمیم بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
بله، مازندران خلوت گاه سرمایه داران سایر استانهاست و مازندرانی ها باید برای انها کار کنند،. بزرگوار میشه بگید چرا برای معضل زباله و بیکاری و آب شرب و ویلاسازی ها در مازندران، رنگ گردنتان باد نمیکند؟ اینکه مازندران جز ایدان است درست ولی اینکه مال مازندرانی ها نیست حرف مفت هست
وضعیت و سرنوشت هر نقطه از کشور به تمام مردم کشور مربوط است
کسی که درک درستی از محیط زیست ندارد ،نباید بیش از این توقع داشت همه چیز با زور وقلدری حل میشود
من دوستان مازندرانی بسیار خوب و فهیم و بامعرفتی دارم. اطمینان دارم که این عزیزان از گفته های نماینده مذکور، ناراحت و خجل هستند. امیدوارم در انتخابات دور بعد مجلس شورای اسلامی، مردم با آگاهی و مطالعه و تحقیقات بیشتری به کاندیداها رای دهند تا این گونه شاهد سخنان نسنجیده و تصمیمات مخرب نباشیم. بیشتر بیاندیشیم، سخن نیک بگوییم و سنجیده عمل کنیم. انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
ان شالله که کار به را یبعدی نمی رسه جوش نزن
به نظرم اینقدر حرفش سخیفه که سکوت کنیم بهتره . جواب ابلهان خاموشیست
وضعیت و سرنوشت هر نقطه از کشور به تمام مردم کشور مربوط است
رای حداقلی ادعای حداکثری،,!!!
پتروشیمی تبریز چون غیر استاندارد ساخته شده حتی درختان میانه را هم خشک کرده.
چون در ایران چیز اصولی ساخته نمی شه حتما مناطق زیادی زیان می بینند
این همه زمین برای احداث پتروشیمی در کشور هست . چرا میانکاله ؟ چرا محیط حفاظت شده ؟ چرا زیستگاه انواع جانوران کمیاب ؟ اصلا این سرمایه دار کیست ؟ اینهمه پول را از کجا آورده ؟ چرا این نماینده و بعضی های دیگر از این سرمایه دار حمایت میکنند ؟ (با توجه به عواقب مخرب این طرح ) آیا شریک هستند ؟ درصد میگیرند ؟ کسی تو این مملکت نیست به این مسایل جواب بده ؟ سربازان گمنام امام زمان چرا پرونده این اقا را در اختیار مردم و رسانه ها یا قوه قضاییه قرار نمیدهند ؟ البته ببخشید ظاهرا زور قوه قضاییه هم به این باند نمیرسد .
جناب تابناک لطفا از معضلات خطه شمال هم بنویسید. اینکه استانی قادر باشد چند برابر کشور هلند درامد دشته باشد ولی با نگاه بی برنامه ملی به خود حتی قادر نباشد کار جوانان خود را تامین نماید چه توجیهی دارد معضل زباله، معضل آب شرب !!!! معضل بیکاری
یک نکته جالب، استان سمنان چند سالی است که به منابع ابی شمال طمع کرده و طرحهایی چون سد فینسک و انتقال اب از دریاچه خزر به استان خود را پیگیری میکند و به سبب نفوذ اجرایی در کشور، تا حد زیادی موفق شده، چرا در مورد این مسائل و اثرات مخرب ان بر مازندران نمینویسید؟
ساخت پتروشیمی محیط زیست را نابود خواهد کرد
تمام این حرف ها بر می گردد به عدم توازن رشد و توسعه در جای جای ایران. یعنی استان های ثروتمند از لحاظ آب و هوا، معادن، کشاورزی و... مثل خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان، لرستان، کهکیلویه و... بسیار فقیرتر از استان های مرکزی کویری که تقریبا از لحاظ موارد ذکر شده تهی می باشند هستند! مرکز نشینان نیز در چنین مواردی زود وارد صحنه می شوند و شعار همه جای ایران سرای من است را سر می دهند! ولی هیچ اعتراضی به عقب ماندگی آنها نمی کنند! و سر دادن چنین شعار هایی را فراموش می کنند! البته لحاظ محیط زیست در انجام تمام پروژه ها باید از اولویت خاص و غیر قابل چشم پوشی برخوردار باشد. ولی سرمایه گذاری ها در رشد و توسعه باید همه گیر و بدون تبعیض صورت بگیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها