بازدید 4441

اخراج بیش از ۳۰۰ کارمند سفارت روسیه در اروپا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که با آغاز حملات روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی تا کنون بیش از ۳۰۰ کارمند سفارت روسیه را اخراج کرده اند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ 20 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، با اخراج کارکنان سفارت روسیه از کشورهای اروپایی، روسیه نیز واکنش خود را با اخراج دیپلمات های جمهوری چک، بلغارستان و اتحادیه اروپا و همچنین هلندی ها، بلژیکی ها و اتریشی ها تشدید کرده است.

در ادامه اقدام تلافی جویانه مسکو در برابر کشورهای اروپایی، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو ۳۶ دیپلمات اروپایی را اخراج می کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اخراج این دیپلمات ها به تلافی اقدامات مشابه علیه نمایندگان مسکو در کشورهای دیگر به دلیل عملیات نظامی کرملین در اوکراین انجام می شود.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۴ دیپلمات لیتوانیایی، ۳ دیپلمات استونیایی و ۳ دیپلمات لتونیایی را اخراج می کند. سه کشور مذکور ۱۰ دیپلمات روس را در اقدامی هماهنگ از خاک خود اخراج کرده بودند.

مسکو همچنین نماینده لوگزامبورگ را احضار کرده و به وی هشدار داده که روسیه ممکن است درجهت اتخاذ تدابیر متقابل به دلیل اخراج سفیر روسیه در این کشور کوچک اروپایی تصمیم گیری کند.
با خدمات پزشکی آنلاین دکتردکتر، اینترنتی سلامت باشید!

با خدمات پزشکی آنلاین دکتردکتر، اینترنتی سلامت باشید!
پیشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

همچنین هلند، بلژیک، جمهوری چک و ایرلند از اخراج ده ها دیپلمات روس خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل