بازدید 5114
مکرون:

پس از جنایت در اوکراین گفتگو با پوتین متوقف شد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به رسانه‌های فرانسوی گفت پس از کشف کشتار غیرنظامیان و گورهای دسته جمعی در اوکراین، گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور را متوقف کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 19 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "فرانس ۲۴" مکرون دوشنبه شب به شبکه ۵ تلویزیون فرانسه گفت: پس از کشف کشتار در بوچا و سایر شهرهای اوکراین، جنگ مسیر متفاوتی پیدا کرد. بنابراین از آن زمان دیگر مستقیماً با او (پوتین) صحبت نکردم.

مکرون با این حال خاطرنشان کرد: اما احتمال گفت وگو با رئیس جمهور روسیه در آینده را رد نمی‌کنم.

به گزارش ایرنا، مکرون پیش از این و در حالی که رئیس جمهور آمریکا همتای روس خود را به انجام نسل‌کشی در اوکراین متهم کرده بود، اعلام کرد که مطمئن نیست تشدید این گونه سخنان به هدف کمک کند.

در ادامه ولودیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سران کشورهای لهستان، لیتوانی، استونی و لتونی که از کی‌یف بازدید می‌کنند، گفت: چنین اظهاراتی اگر گفته شده باشد برای ما بسیار آزار دهنده است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که پوتین به یک «پیروزی نظامی» نیاز دارد و تصمیم گرفته که جنگ را متوقف نکند.

مکرون که تاکنون چندین بار با پوتین گفت وگو کرده است در مورد تماس‌های تلفنی مکرر خود اظهار داشت: هر بار به او یادآوری می‌کنم که وقتی وارد چرخه خشونت می‌شوید، سخت‌ترین کار متوقف شدن است. خطر مهم نیز گذر از مراحلی غیرقابل برگشت است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست