بازدید 7380

نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت در گنبدکاووس برگزار خواهد شد

کد خبر: ۱۱۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 15 April 2022
نخستین کنفرانس نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت طبیعت گردی و طبیعت درمانی بسکی ۲۴ الی ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در گنبد کاووس استان گلستان برگزار خواهد شد.

نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت در گنبدکاووس برگزار خواهد شدبه گزارش تابناک، محمدرضا ترجمان، رئیس اداره گردشگری سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست خبری این کنفرانس گفت: هدف وزارت بهداشت، کمک به ارتقا و رونق گردشگری سلامت در کشور است. جایگاه ایران از نظر پتانسیل گردشگری سلامت، فوق‌العاده مناسب است، ولی از نظر عملکرد جای تأمل دارد. کشور‌های منطقه و همسایه برای جذب گردشگر درمانی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و لازم است ما نیز در همین مسیر گام برداریم.

وی افزود: این مهم بر عهده وزارت بهداشت است که برای توسعه و رشد گردشگری درمانی، نسبت به فعال سازی و راه اندازی مراکز تشخیصی و درمانی مناسب، برنامه‌ریزی کند. برگزاری این قبیل همایش‌ها و حضور در همایش‌های بین المللی می‌تواند به ما برای رونق گردشگری سلامت و بازاریابی برای تعیین کشور‌های هدف و شناختن شرایط درمانی در گردشگری سلامت کمک کند.

در ادامه نشست، دکتر طباطبائی، دبیر علمی رویداد دکتر بسکی گفت: در نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت و طبیعتگردی دکتر بسکی با توجه به اهمیت این رویداد، بر آنیم تا با همکاری و پشتیبانی اساتید و متخصصین مجرب ملی، منطقه‌ای و بین المللی این حوزه یک سری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی برای فعالین و کارشناسان، مدیران و مسئولین گردشگری سلامت، طبیعت گردی و محیط زیست برگزار نمائیم.

وی افزود: از مهمترین اهداف برگزاری کنفرانس دکتر بسکی، تلاش در راستای "برندینگ بسکی" در سطح ملی، منطقه‌ای و بین الملل، فعالیت در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه کشور، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در حوزه صنعت گردشگری سلامت، طبیعت گردی، بازاریابی، ترویج، توسعه و اعتلای جایگاه صنعت گردشگری سلامت، طبیعتگردی در جامعه پزشکان و پیراپزشکان و جامعه مخاطب و همچنین آموزش افراد علاقمند و باز آموزی و نوآموزی کارشناسان و کارآفرینی در حوزه‌های گردشگری سلامت، طبیعت گردی می‌باشد. همچنین مشارکت کنندگان در نمایشگاه می‌توانند در طول دوره برگزاری کنفرانس و نمایشگاه اقدام به برگزاری نشست یا سمینار مورد نظر خود جهت ارائه توانمندی‌های خویش نمایند.

رئیس بیمارستان دکتر بسکی در ادامه گفت: با این رویکرد، بیمارستان دکتر بسکی با حمایت دستگاهها، سازمان‌ها و ادارات مرتبط و حامیان بخش‌های خصوصی و دولتی و همچنین با حمایت ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان کلستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، انجمن علمی طبیعتگردی ایران و دانشگاه آراد اسلامی گنبد کاووس که محل اصلی برگزرای رویداد است، قصد دارد تا با برگزاری " نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت و طبیعت گردی دکتر بسکی" و با دعوت از صاحب نظران و فعالین این عرصه، به راه حل مناسبی جهت ارتقا جایگاه گردشگری سلامت و طبیعت گردی به ویژه در بخش آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این صنعت، دست یابد و در این رویداد، ضمن بررسی راهکار‌های آموزش مناسب در این حوزه به عمده‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت و طبیعت گردی در ایران بپردازد.
 
نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت در گنبدکاووس برگزار خواهد شد

در ادامه جلسه، بهناز بسکی، فرزند دکتر بسکی و رئیس شورای سیاستگذاری این کنفرانس گفت: ما براین باور هستیم که گردهمایی و هم اندیشی ظرفیت‌های پزشکی، سلامت، طبیعت گردی و دوست داران محیط زیست برای فعالین حوزه گردشگری سلامت در مکان شایسته و درخور این رویداد، می‌تواند انگیزه کافی جهت حضور در کنفرانس نمایشگاه دکتر بسکی و شناخت پتانسیل‌های موجود برای بازار مخاطبین فراهم نماید.

وی افزود: این امر می‌تواند به ایجاد بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، شناخت پزشکان معتبر، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، هتل‌ها، انجمن ها، شرکت‌ها، راهنمایان تور و آژانس‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت و طبیعت گردی کمک شایانی نماید و بدون شک، مشارکت و همکاری تمام عوامل ذکر شده ضرورتی اجتناب‌پذیر برای رشد و توسعه گردشگری سلامت و طبیعت گردی در کشور به شمار می‌آید که در دهه‌های گذشته خلا آن به شدت در جامعه احساس می‌شده است.

بسکی در ادامه گفت: می‌دانید که کشورهایی، چون تایلند، مکزیک، هند، ترکیه و امارات امروزه در ردیف مقاصد جذاب گردشگر سلامت دنیا محسوب می‌شوند، اما در این میان ایران به دلایل متعددی مزیت‌های رقابتی و پتانسیل بالایی در زمینه جذب گردشگر درمانی و سلامت دارد که متأسفانه چندان به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود؛ لذا از تمامی دست اندرکاران و فعالین در این حوزه دعوت به مشارکت شده و خواهشمند است به این موضوع نگاه جدی‌تری برای پیشبرد این شاخه از صنعت گردشگری که یکی از کسب و کار‌های روز جهانی به شمار می‌رود داشته باشند.

وی افزود: از این رو، با دعوت از کشور‌های منطقه در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی، تور‌های مطالعاتی، بازدید‌های میدانی، دوره‌ها و کارگاه‌های آکادمیک در استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس با بر تاکید بر ارتقاء همکاری‌ها بین بخش ها/ سازمان‌های گردشگری و گردشگری سلامت، بخصوص بخش‌های خصوصی کشور‌های منطقه در گسترش گردشگری سلامت منطقه‌ای و حفظ محیط زیست، با تدوین و بکارگیری استاندارد‌های بین المللی توسط بیمارستان ها، تورگردانان، پزشکان و متخصصان ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت، طبیعت گردی و محیط زیست بر اهداف عالیه نحستین رویداد دکتر بسکی نائل آئیم.

خانم بسکی در پایان تاکید کرد: ما در این رویداد مهم بین المللی اهدافی همچون، توجه به ضرورت گسترش دانش و تخصص فی مابین متخصصان و دست اندرکاران گردشگری سلامت، طبیعت گردی و محیط زیست برای بهبود ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری سلامت، طبیعت گردی و محیط زیست در استان گلستان و کشور، و با تاکید بر ماهیت تجاری گردشگری سلامت بعنوان یک زمینه نوید بخش فعالیت اقتصادی و نیز آگاهی از پتانسیل‌های عظیم اشتغال زایی گردشگری سلامت وطبیعت گردی و نقش آن در توسعه پایدار محیط زیست و جوامع محلی را دنبال می‌کنیم.
 
در ادامه این نشست خبری، بهزاد شجاعی دبیر اجرایی کنفرانس با عنوان این مطلب که برپایی نمایشگاه‌ها به ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین المللی از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقا سطح اشتغال ملی است، افزود: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، تقویت و توسعه صنعت گردشگری و تأثیرگذاری آن در اقتصاد کلان کشور و افزایش اشتغال در کشور است.
 
وی افزود: برای پربارتر شدن و ارتقای ارزش علمی هر نمایشگاه، در کنار آن همایش‌ها و کارگاه‌هایی برگزار می‌گردد که با استقبال گسترده صاحبنظران و متخصصان صنعتی روبرو بوده و فرصتی برای به روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت است که ما این مهم را در رویداد دکتر بسکی در نظر گرفته و کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت، طبیعت گردی و طبیعت درمانی را همزمان با نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست