بازدید 4583

درگیری‌ها میان مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان

خبرگزاری فرانسه از تبادل آتش میان نیرو‌های مرزبانی قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 13 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری فرانسه از تبادل آتش میان نیرو‌های مرزبانی قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد.

بر اثر درگیری نیرو‌های مرزبانی قرقیزستان و تاجیکستان در منطقه مرزی مورد مناقشه در روز سه شنبه یک مرزبان قرقیز و یک مرزبان تاجیک مجروح شدند. ساکنین مناطق مرزی دو کشور معمولا بر سر زمین و منابع آبی با یکدیگر درگیر می‌شوند.

مرزبانی قرقیزستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درگیری‌های روز سه شنبه پس از آن رخ داد که نیرو‌های تاجیکستان در منطقه مورد مناقشه پیشروی کردند.

مرزبانی قرقیزستان در این بیانیه اعلام کرد در پی عدم توجه نیرو‌های تاجیک به اخطارها‏، مرزبانان قرقیزستان اقدام به تیراندازی هوایی کردند. در پاسخ نیرو‌های تاجیکستان به سمت مرزبانان قرقیزستان تیراندازی کردند.

بر اساس این بیانیه، درگیری‌ها پس از گفتگو‌های نمایندگان دو کشور پایان یافت. در این درگیری‌ها یک مرزبان تاجیک به ضرب گلوله مجروح شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آن‏ یک درگیری دیگر آ‎غاز شد که بر اثر آن یک مرزبان قرقیز به شدت مجروح شد. بر اساس اعلام مرزبانی قرقیزستان نیرو‌های تاجیکستان با خمپاره به روستای مرزی دوستوک حمله کردند.

گفتنی است، اوضاع در منطقه مرزی دو کشور همچنان متشنج است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی