بازدید 38148

بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ ثبات نسبی اما نگران کننده!

مشابه این وضعیت را می توان در تغییرات شمار شهر‌های قرار گرفته در دسته بندی دیگر رنگ‌ها نیز دید؛ به این صورت که شمار شهر‌های نارنجی از ۵۹ به ۶۹ شهر افزایش و تعداد شهر‌های زرد از ۲۹۵ به ۲۹۱ شهرستان کاهش یافته است؛ وضعیتی که می‌شود به ثبات شرایط کرونایی کشورمان تعبیرش کرد، هرچند تجربه ثابت کرده که نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ 08 April 2022

تابناک اجتماعی

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته بار دیگر بروز شد تا مشخص شود که اوضاع در کشورمان در وضعیت ثبات قرار گرفته است.


به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به رغم افزایش شمار بیماران شناسایی شده روزانه و حتی افزایش مراجعات سرپایی در شهر‌هایی مانند تهران، شمار شهر‌های قرمز از ۳۶ به ۳۴ شهرستان کاهش یافته است؛ وضعیتی که البته می‌دانیم شکننده است و نیازمند مراقبت.

روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید


مشابه این وضعیت را می توان در تغییرات شمار شهر‌های قرار گرفته در دسته بندی دیگر رنگ‌ها نیز دید؛ به این صورت که شمار شهر‌های نارنجی از ۵۹ به ۶۹ شهر افزایش و تعداد شهر‌های زرد از ۲۹۵ به ۲۹۱ شهرستان کاهش یافته است؛ وضعیتی که می‌شود به ثبات شرایط کرونایی کشورمان تعبیرش کرد؛هرچند می‌دانیم و چند نوبت تجربه کرده ایم که این دست ثبات ها، فرجامی جز عادی انگاری شرایط و بروز موج‌های بعدی در پی ندارد.

بر اساس این نقشه که از فردا، ۲۰ فروردین ماه اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های آبی نیز مشابه دیگر رنگ‌ها تغییر اندکی را تجربه کرده و از ۵۸ به ۵۴ شهرستان رسیده است. اتفاقی که تلنگر برانگیز می‌رسد اگر بدانیم شمار شهر‌های آبی در چندین هفته گذشته مدام افزایش یافته بود و حالا تغییری در مسیر وارونه را نشان می‌دهد که تاکیدی‌ است بر شکنندگی اوضاع کرونایی در کشورمان.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
به نظر که مسئولین محترم از درگیری هر چه بیشتر مردم به کرونا و آلودگی و مشکلات و بدبختی ، نه تنها ناراحت و نگران نمیشن....بلکه استقبال هم میکنن....درگیری هر چه بیشتر فکر و ذهن مردم بیشتر....بهتررررررر
با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بزودی شاهد ثبات رنگ قرمز در نقشه خواهیم بود.
پاسخ ها
Mmmm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
دقیقا
واقعا که پسرمن رفته مدرسه کروناهم هرروز زیادتر میشه آیا بچه ها درگیربشن کی پاسخگو هستش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
هیچ کس
ستاد ملی کرونا باید پاسخگوی این بی تدبیری باشد .
مسووولین با مردم اینگونه رفتار میکنند با خانواده خود چگووونه رفتار میکنند
بیچاره خانواده
خوبه که مدرسه ها باز شدن چون رنگ تهران از زرد به قرمز و بعدش مشکی و بعدش هم بدبخت شدن قشر ضعیف رو در پی داره
از قدیم گفتن هر چی سنگه مال پای لنگه
تقصیر عید نوروز است.به گردن مدرسه ها نندازیم
اگ قرمز شد باید وزیراموزش وپرورش و وزیر بهداشت ازکار برکناربشوند چون جان مردم نباید دست ی عده احمق باشد.
واقعا دست مسولین درر نکنه بمیریم بهتره این زندگی نیست
مدت چند ماهه که این رنگ بندی ها تقریبا ربط زیادی به واقعیت نداره و شاید در برخی مواقع ببینیم این آمارها بجای آگاهی دادن بیشتر گول زننده و عامل خطای محاسبه ما می شوند.
چون آمار امیکرون رو نمی شه با تعداد تست pcr روزانه ثبت شده محاسبه کرد و نه تخمین و تقریب و دادن ضریب های قبلی به تعداد بستری ها و یا مرگ و میر می تونه به ما اطلاعاتی نسبتا قابل اتکا درباره میزان شیوع بده و در اصل تعداد pcr اصلا هیچ ربطی به شیوع بیماری در یک منطقه ندارد. تاکید می کنم که هیچ، حتی ذره ای ارتباط با میزان شیوع هم ندارد. درواقع وزارت بهداشت باید با روش های دیگری از جمله پایش تشخیص های ثبت شده در نسخ الکترونیک استخراج کنه یا روش هایی که پایش بیماران غیر مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز تشخیصی را هم در بر بگیره، بتونه محاسبه کنه و یا حد اقل با تعیین آمار مبتلایان به این بیماری از روی تعداد تشخیص های مشکوک به کوید 19 در نسخ الکترونیک صادره بتونه به آمارهای آن اعتبار سنجی و اعتبار بخشی اضافه بخشی کنه.
سلام. من در هفته اول بازگشایی دانشگاه کرونا گرفتم و الان هم توی قرنطینه هستم. فقط دانشکده رفتم و برگشتم و هیچ جای دیگه ای هم نرفتم و کامل ماسک میزدم. واقعا بازگشایی دانشگاه‌ها اشتباه بزرگی بود و عواقب خطرناکی خواهد داشت. واسه مسوولین بی‌کفایت متاسفم
وقتی مدارس و دانشگاه ها انلاین بود بازم رنگ نقشه قرمز، الان که حضوری کردن کلا نقشه رو باید با قرمز بکشن. شلوغ ترین جا همین مدارس و دانشگاست. حداقل میزاشتین برا مهر ماه که همه اماده باشن و واکسن زده باشن. الان مثلا یکی تازه میخواد واکسن بزن چی کار کنه. باید یه ماه صبر کنه تا دوز بعدی رو بزنه. تا اون موقعه هم ترم تموم شده. اصلا فکر نمیکنن میگیرن حضوری میکنن. اخر مردمو به کشتن میدین
نیازی به حضور برخی رشته‌های نظری در دانشگاه نیست مگر در حد کم.
اجبار چرا!؟؟
این دولت از عذاب مردم کیف می‌کنه هیچ کاری هم نکرد
نگران نباشید با بازگشایی مدارس بدتر میشه
مدارس رو تعطیل کنید پروفسور ک تحویل نمیدید بااین ۱ماه مدرسع رفتنشون
دروغ محض
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار