بازدید 3434

نجات جوان بویراحمدی توسط امدادگران هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد بعد از پنج ساعت تلاش بی وقفه جان جوان ۳۵ ساله سقوط کرده از پرتگاه در ارتفاعات منطقه «دشتروم» را نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ 05 April 2022

به گزارش «تابناک»، سید امان اله جهانبین در گفتگو با خبرنگار ایسنا افزود: طی تماس مردمی در ساعت۱۸ و ۱۲ عصر روز دوشنبه با مرکز پاسخگویی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر سقوط جوان ۳۵ ساله از پرتگاهی در ارتفاعات منطقه «دشتروم» شهرستان بویراحمد بلافاصله دو تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد و یک تیم امداد و نجات کوهستان به عنوان پشتیبان از جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود صخره‌ها و پرتگاه‌ها در مسیر با شیب تند محل حادثه و تاریکی شب عملیات جستجو و نجات به سختی انجام شد.

جهان‌بین تصریح کرد: امدادگران ضمن استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان امداد و نجات و انجام عملیات راپل و بستن کارگاه طناب در ارتفاع ۱۰۰ متری و ارائه امداد و کمک‌های اولیه جهت کنترل خونریزی و فیکس کردن ناحیه‌های دچار شکستگی، مصدوم را از ارتفاعات مشرف به منطقه «چشمه پهن» دشتروم به پایین کوه منتقل و به همکاران خدوم اورژانس ۱۱۵ استان برای انتقال به مراکز درمانی تحویل دادند.

وی بین کرد: این عملیات ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه پایان یافت.

همچنین گودرز حکمتی فرد، پسر عموی جوان نجات یافته با اشاره به تلاش نیرو‌های امدادی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: از تلاش‌ها و زحمات مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیر هلال احمر شهرستان، اورژانس، آتش نشانی یاسوج، پاسگاه دشتروم، اقوام و اهالی روستای منصورآباد تشکر و قدردانی می‌کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی