بازدید 9241

تهدید شیوع‌ کرونا و تصمیم عجیب دولت برای مدارس

گویی مدیران محترم تجربه‌ی بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها را فراموش کرده اند که ظرف چند روز آمار ابتلا به کرونا چطور سیر صعودی یافت. مشخص نیست که دولتمردان خاصه در وزارت آموزش و پرورش بنابر کدام منطقِ اصولی به چنین نتیجه ای رسیدند که کلاس های این یک ماه و چند روز باقیمانده از سال تحصیلی را حضوری برگزار کرده، کلاس های آنلاین را به کل تعطیل کنند؟!
کد خبر: ۱۱۱۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 02 April 2022

به گزارش «تابناک»، محمدهادی جعفرپور، وکیل دادگستری و دانش آموخته ی آموزش و سنجش در خبرآنلاین نوشت: از تصمیمات عجیب و غریب دولت مردمی کم ندیده بودیم که دستور حضوری شدن کلاس های مدارس هم شده، قوزبالاقوز؛

وزارت آموزش و پرورش در اقدامی شاز و خاص طی بخشنامه‌ای حکم به حضوری شدن کلاس های درس دانش آموزان داده در موجه جلوه دادن این اقدام عجیب به آیین نامه اجرایی مدارس استناد، بچه های مردم را به اخراج از مدرسه و غیبت غیر موجه تهدید می کند؛

گویی مدیران وزارت مذکور فراموش کرده اند، ماده ۶۹ همان آیین نامه به صراحت مدیران مدارس را به تعطیلی آموزشگاه در مواقع بروز بیماری های خطرناک و احتمال شیوع بیماری ملزم کرده است با این وصف مدیران بالادستی وزارت آموزش و پرورش باید به این سوال پاسخ دهند که آیا از خطرات احتمالی شیوع مجدد ویروس کرونا در قالب های دلتا، اُمیکرون و...اطلاع ندارند؟

آیا از تجربه ی غیرقابل پیش بینی بودن شیوه ی شیوع و انتقال ویروس کرونا نباید عبرت گرفت؟ آیا مدیران ِدولتی که سخنگویش در توجیه رونق اقتصاد در کشور به حجم سفرهای نوروزی اشاره می کند، تعداد سفرهای نوروزی را صرفا از جنبه ی رونق اقتصادی می بینند و چشمشان را به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز خاصه در شهرها و مناطق پر بازدید بسته اند!

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ها گواه این احتمال است که با پیک جدیدی از کرونا در روزهای آتی مواجه خواهیم بود و حال در این وانفسا بازگشایی مدارس حکایت قوزِبالاقوز خواهد داشت.

گویی مدیران محترم تجربه‌ی بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها را فراموش کرده اند که ظرف چند روز آمار ابتلا به کرونا چطور سیر صعودی یافت. مشخص نیست که دولتمردان خاصه در وزارت آموزش و پرورش بنابر کدام منطقِ اصولی به چنین نتیجه ای رسیدند که کلاس های این یک ماه و چند روز باقیمانده از سال تحصیلی را حضوری برگزار کرده، کلاس های آنلاین را به کل تعطیل کنند؟!

آیا هرگز از خودتان پرسیده اید ،بچه هایی که ظرف دو سه سال گذشته مستمر کنار خانواده ی خویش بوده‌و هیچ آشنایی و شناختی در مواجه با انبوهی از جمعیت و چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ندارند، چطور و با کدام آموزش وارد اتاقی شوند که در خوش بینانه ترین حالت ۱۲متر مساحت دارد آن هم با حضور حداقل سی تا چهل دانش آموز؟خاصه دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی که از ابتدای آغاز کرونا تا به امروز در کنار پدر و مادر خویش بوده ،هیچ تجربه عملی حضور در اماکن عمومی را ندارند. آیا آمار موثق و قابل استنادی از تعداد دانش آموزانی که واکسینه شده اند دارید؟

به نظر می رسد تصمیم وزارت آموزش و پرورش برحضوری کردن کلاس ها تصمیمی فاقد تدبیر و تفکر منطبق بر شرایط روز بوده ،بهتر است به عوض تکلیف مدارس به حضوری برگزار کردن کلاس ها برای این یک ماه و چند روز باقیمانده از سال تحصیلی جاری ، بخشنامه‌ای صادر کنند تا تمامی موسسات آموزشی و مدارس و...علاوه بر آموزش دروس تعریف شده هر مقطع تحصیلی به برگزاری کلاس های آموزشِ رعایت پروتکل های بهداشتی و باید و نباید های حضور در اماکن عمومی مانند مدرسه،دانشگاه و...اقدام کنند، سپس سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری برگزار کنند آن هم مشروط به واکسینه شدن تمام دانش آموزان.
در غیر این صورت این سوال مطرح است که چه کسی تضمین می دهد فرزندان من و شما پروتکل بهداشتی را رعایت کنند یا چه کسی تضمین می دهند که اولیای مدرسه ناظرِ رفتار فرزندان ما بوده، لحظه به لحظه مراقب باشند تا فلان دانش آموز ماسکش را بر ندارد و یا فلان کودک ۸_۹ ساله برای خوردن آب از لیوان هم کلاسی اش استفاده نکند و ده ها شاید و اگر دیگر که از دانش آموزان، خاصه مقطع ابتدایی بعید و دور نیست. یک کلام ختم کلام،این یک ماه و چند روز هم سرِ آن دو سال و چندماه، آنلاین برگزار کنید. والسلام.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس