بازدید 11019
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفت‌وگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران، گفت‌وگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران، واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی، شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین و خشنودی سازمان ملل از پیشرفت در مذاکرات برای آتش بس در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 31 March 2022

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفتگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران، گفت‌وگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران، واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی، شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین و خشنودی سازمان ملل از پیشرفت در مذاکرات برای آتش بس در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، از مذاکره با ایران و احتمال توافق با تهران ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی کالر، گروهی از جمهوری‌خواهان، روز چهارشنبه نامه‌ای برای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال و در آن از احتمال احیای توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نامه ابتدا توسط «جیمز کومر»، عضو ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و «گلن گراثمن»، عضو ارشد کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان به همراه «ویرجینیا فاکس» و دیگر اعضای جمهوری‌خواه کمیته نظارت با او همراهی کرده‌اند.

در این نامه، ایده مذاکرات هسته‌ای با ایران ایده‌ای بد خوانده شده و ضمن تکرار اتهام حمایت ایران از تروریسم، گفته شده است که نباید پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای چنین کشوری هزینه شود.

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفتگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

مشخص نیست جمهوری‌خواهان کنگره در این نامه، از هزینه شدن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی چه منظوری داشته‌اند؟
نمایندگان مزبور همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است ایران در صورت دست‌یابی به قابلیت هسته‌ای، آن را علیه آمریکا و متحدانش به‌ کار گیرد.

نویسندگان نامه مزبور همچنین از احتمال صادرات نفت توسط ایران نیز ابراز نگرانی کرده‌اند. این نامه در حالی برای بلینکن ارسال شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه یک فرد و چهار نهاد را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

گفت‌وگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران

در حالی که عملیات‌ مقاومت در قلب اراضی اشغالی خبرساز شده است، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (دیشب) صحبت کردند.

دفتر نفتالی بنت نخست‌‍وزیر رژیم صهیونیستی و کاخ سفید، با صدور بیانیه‌های جداگانه درباره رایزنی و گفت‌و‌گوی شامگاه چهارشنبه (دیشب) بنت و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا توضیحاتی دادند.

رایزنی بایدن و نفتالی بنت در حالی صورت گرفته که روز گذشته در خبرها آمده بود به دنبال افزایش عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، ارتش رژیم صهیونیستی نیرو و تسلیحات بیشتری درخواست کرد.

طبق توضیحات دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صحبت با بایدن از رئیس‌جمهور آمریکا بابت حمایت و ایستادن در کنار «مردم اسرائیل در مواجهه با موج حملات تروریستی روزهای اخیر» قدردانی کرد.

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفتگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر قدس، نفتالی بنت در گفت‌و‌گو با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره برخی دیگر از موضوعات هم رایزنی کرد.

طبق توضیح کوتاه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «این دو (بنت و بایدن) درباره تعداد دیگری از موضوعات شامل ایران و تجاوزگری منطقه‌ای آن بحث و گفت‌و‌گو کردند.»

رایزنی ضد ایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در حالی انجام شد که عصر روز گذشته (به وقت تهران) واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، «محمد علی حسینی» به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. همچنین شرکت «جستار صنعت دلیجان»، شرکت صنعتی عمرانی «پارس بنای صدر»، شرکت «سایه بان سپهر دلیجان» و شرکت «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌ها افزوده شدند. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران  تحریم کرده است.

هر چند در توضیح دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رایزنی نفتالی بنت و جو بایدن درباره ایران خبر داده شده در بیانیه کاخ سفید درباره رایزنی جو بایدن با نفتالی بنت اشاره صریحی به گفت‌و‌گوی آنها درباره ایران نشده است.

طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن «برای عرض تسلیت عمیق خود در پی حملات تروریستی هولناکی که منجر به کشته شدن ۱۱ تن در سه شهر اسرائیل شد»، با نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرد. طبق روایت دفتر بایدن، «رئیس‌جمهور تاکید کرد که ایالات متحده در مقابل این تهدید تروریستی و تمامی تهدیدات علیه کشور اسرائیل قاطعانه و محکم در کنار اسرائیل می‌ایستد.»

بنا بر اعلام کاخ سفید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نشست اخیر در «نقب» و ادامه تلاش‌ها برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم صحبت کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رهبران درباره اهمیت مشارکت‌های منطقه‌ای که نمونه‌ آن توافق‌ آبراهام و نشست نقب است، در ارتقای امنیت و بهبود زندگی مردم در سراسر خاورمیانه بحث کردند. رئیس‌جمهور پیشنهاد کمک‌های مناسب را به متحدان اسرائیلی ما در مقابله با تهدیدات علیه شهروندانش ارائه کرد.»

واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در خصوص تحریم‌های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است و آشکارا این واقعیت را ثابت می‌کند که دولت کنونی آمریکا بر خلاف ادعای خود، از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می‌کند.

وی افزود: ایالات متحده در حالی که ادعا می کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است، همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنج‌شنبه) با یورش به اردوگاه جنین، سه جوان فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله  به اردوگاه جنین از ده‌ها خودروی نظامی و سایر ابزارآلات جنگی استفاده کرده است؛ در حالی که تک‌تیراندازهای آن نیز در پشت بام منازل فلسطینیان مستقر بوده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی سکونت‌گاه‌های فلسطینیان را محاصره کرده و از مردم خواسته‌اند که خانه‌های خود را ترک کنند. براساس  آمار منتشره در این پایگاه خبری، تعداد زخمی‌های این درگیری از فلسطینیان دست کم هفت نفر است. 

 نظامیان رژیم اشغالگر علاوه بر درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین و حمله به مردم، در نزدیکی بیمارستان دولتی جنین اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌اند؛ امری که موجب اختلال در رسیدگی به وضعیت زخمی‌ها شده است.

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفتگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

این حملات در حالی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که مقامات تل آویو در آستانه ورود به ماه رمضان اعلام کرده بودند، امکانات بیشتری برای فلسطینیان مهیا خواهند کرد. نیروهای مقاومت فلسطینی نیز در مقابل از تداوم عملیات‌های مقاومتی علیه تل‌آویو تاکید می‌کنند.

خشنودی سازمان ملل از پیشرفت در مذاکرات برای آتش بس در یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن از پیشرفت در مذاکرات با طرف‌های یمنی برای رسیدن به توافق آتش بس خبر داد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در جلسه افتتاحیه مذاکرات ریاض گفت: من با طرف‌های یمنی در ارتباط هستم تا با آغاز ماه رمضان فورا به توافق آتش بس دست یابیم. پیشنهاد آتش‌بس شامل کاهش شدت بحران سوخت و آزادی تردد در یمن است.

وی گفت که از تمام طرف‌های دیپلماتیک برای ازسرگیری روند سیاسی حمایت می‌کند.

گروندبرگ گفت: این آتش‌بس امنیت را به شکل فوری برای یمنی‌ها به ویژه در ماه رمضان فراهم خواهد کرد. بیانیه‌های صادره از سوی این طرف‌ها درباره توقف موقت عملیات نظامی گامی در مسیر درست است.

نامه گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره به بلینکن در مخالفت با توافق با ایران/ گفتگو و رایزنی نفتالی بنت با بایدن علیه ایران/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی/ شهادت سه فلسطینی در درگیری‌های جنین

وی تأکید کرد: طی هفته‌های آتی مذاکراتم را ازسرمی‌گیرم و امیدوارم تمام نمایندگان گروه‌های اصلی یمن در این مذاکرات شرکت کنند.

گروندبرگ گفت، در حال ارتقای چارچوبی برای رسیدن به یک حل و فصل سیاسی جامع است که اولویت‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی را مشخص کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل