بازدید 21298
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در  بهمن ۱۴۰۰

تسهیلات نظام وظیفه‌ای مجلس برای بچه پولدار‌ها داغ شد/ یک قتل ناموسی فجیع در کانون توجهات قرار گرفت/ مسخره بازی هالک ایرانی و حواشی آن در فضای مجازی/ ترند‌های ورزشی؛ صعود تیم ملی به جام جهانی و عزل عزیزی خادم

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «ملک سلمان»، «علی انصاریان و مهرداد میناوند»، «صعود به جام جهانی»، «سجاد غریبی»، «عزیزی خادم»، «خرید سربازی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 31 March 2022

تسهیلات نظام وظیفه‌ای مجلس برای بچه پولدار‌ها داغ شد/ یک قتل ناموسی فجیع در کانون توجهات قرار گرفت/ هالک ایرانی و حواشی او فضای مجازی را متأثر کرد/ ترند‌های ورزشی؛ صعود تیم ملی به جام جهانی و عزل عزیزی خادم

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت های متفاوتی در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می تواند به ابزاری برای رصد دغدغه های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در بهمن ماه 1400 همانند سایر ماه های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می شود.

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «ملک سلمان»، «علی انصاریان و مهرداد میناوند»، «صعود به جام جهانی»، «سجاد غریبی»، «عزیزی خادم»، «خرید سربازی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

ملک سلمان

سلمان بن عبد العزیز بن عبد الرحمن آل سعود متولد ۳۱ دسامبر ۱۹۳۵ و پادشاه هفتم و کنونی عربستان سعودی و رئیس مجلس وزیران عربستان سعودی و رئیس آل سعود است.

ملک سلمان بیست و پنجمین فرزند ملک عبدالعزیز از همسرش حصه و با ۵ پادشاه پیش از خود (ملک سعود، ملک فیصل، ملک خالد، ملک فهد و ملک عبدالله) برادر است.

                                                   ادعاهای واهی ملک سلمان علیه ایران و مقاومت

در بهمن ماه سال گذشته برخی رسانه های ایرانی بدون کسب اطلاع صحیح و به اشتباه خبر درگذشت وی را منتشر کردند که در ادامه ناگزیر به اصلاح خبر شدند، اما همین به ترند شدن نام ملک سلمان در گوگل کمک کرد.

در رابطه با خبر مرگی که به آن اشاره شد در ادامه پیگیری از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان داد، خبر درگذشت ملک سلمان صحت ندارد.

بیشتر بخوانید 

علی انصاریان و مهرداد میناوند

مهرداد میناوند یکی از بازیکنان سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بود که بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به واسطه ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و بهمن ماه سال گذشته اولین سالگرد درگذشت او بود.

 همزمان با فرا رسیدن سالگرد مهرداد میناوند که مردم ایران از او خاطرات شیرینی به ویژه در بازی‌های مقدماتی و جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دارند، نام او نیز به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شد.

علی انصاریان نیز یکی دیگر از بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و نیز تیم های پرسپولیس و استقلال تهران است که او نیز دو سال پیش و به فاصله کوتاهی پس از مهرداد میناوند به واسطه ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و همزمان با فرارسیدن سالگرد درگذشتش، نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

علی انصاریان در ساعت ۱۶:۱۵ عصر ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در بیمارستان فرهیختگان تهران درگذشت.

 گفته می شد که انتقال ویروس کرونا به او در برنامه تصویری اپلیکیشن پرسپولیس صورت گرفت که علی انصاریان همراه با مهرداد میناوند در آن شرکت کرده بودند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود.

بیشتر بخوانید

صعود به جام جهانی

با پایان یافتن هفتمین بازی مرحله نهایی بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران با درخشش ستاره‌های خود و پس از شکست تیم ملی فوتبال عراق در بهمن ماه سال گذشته موفق شد ۱۹ امتیازی شود و به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال که امسال در کشور قطر برگزار خواهد شد، راه یابد.

بازی ایران و عراق که روز پنجشنبه و در استادیوم آزادی تهران برگزار شد و با تک گل مهدی طارمی به سود ایران پایان یافت، از جمله بازی‌های پرحواشی آن روز‌های کشورمان نیز بود، به ویژه به این دلیل که قرار بود بانوان نیز به عنوان تماشاگر در استادیوم باشند و در ارتباط با نوع بلیت فروشی به آنها نیز مسائلی در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود.

گفتنی است، این اولین جام جهانی است که در خاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می‌شود. همچنین این برای دومین بار است که کشوری از آسیا، میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد. بار اول در سال ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی میزبان این رقابت ها بودند.

بیشتر بخوانید

خرید سربازی

پس از چند سال توقف در طرح خرید خدمت سربازی دوباره و با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح فروش خدمت سربازی به تصویب رسیده است و البته این بار آمار و ارقام حکایت از آن دارد که هزینه خرید آن تا ۲۴۰۰ درصد نسبت به آخرین دوره فروش در بودجه ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

شرایط معافیت کفالت سربازی - تابناک | TABNAK

بهمن ماه سال گذشته در همین باره خبر رسید که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مصوبه‌ای تازه، موضوع خرید سربازی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب و بهای آن را از ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در مقاطع مختلف دانشگاهی تعیین کرده است.

 بر اساس این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان امکان خرید خدمت سربازی و معافیت از آن را خواهند داشت. همین تصمیم بهانه ای شد تا موضوع خرید سربازی در کانون توجهات و آماج انتقادات قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

سجاد غریبی

سجاد غریبی در سال ۱۳۷۰ در شهر اهواز به دنیا آمد و در ۱۶ سالگی ورزش را شروع کرد و دو سال بعد و از سال ۱۳۸۸ حرفه‌ای وزنه‌برداری قدرتی کار می‌کند. غریبی در ۲۳ سالگی وارد رشته بدنسازی شد.

مبارزه سجاد غریبی با مارتین فورد بریتانیایی که قرار بود بهمن ماه سال گذشته برگزار شود به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. پیش از این مبارزه رقیب هالک ایرانی برای او کری خوانی عجیبی کرده است. اتفاقی که البته پیش از این هم رخ داده بود و همین موضوع حالا سجاد غریبی را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد. دیلی استار، در این خصوص نوشت:  سجاد غریبی ملقب به «هالک ایرانی» و مارتین فورد مشهور به «ترسناک‌ترین مرد روی کره زمین»، روز دوم آوریل(۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در لندن برابر هم پیکار خواهند کرد. مارتین فورد قول داده است که سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی را در مسابقه بوکس سنگین وزن، با قاطعیت شکست دهد و از رقیبش خواسته است ابتدا "شلوار بزرگ" خود را بپوشد.

در همین رابطه فیلم های از برخورد این دو فرد در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری عقیده داشتند که سجاد غریبی با تصاویر فوتوشاپی و بزرگنمایی در مورد خود در این محیط رقابتی حاضر شده است.

بیشتر بخوانید

حادثه اهواز

بهمن ماه سال گذشته حادثه ای بسیار دلخراش و ترسناک در شهر اهواز رخ داد که باورپذیر نیست، این اتفاق توسط یک انسان و در قبال یک انسان دیگر رخ داده باشد. در جریان این حادثه تلخ که به سرعت فضای مجازی را تسخیر کرد، یک جوان اهوازی سر همسر خود را برید و در سطح شهر چرخاند. انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی به سرعت با موجی از واکنش های تند علیه جوان قاتل همراه شد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بابت سقوط شدید اخلاقی و خانوادگی در کشور نگران کرد. به صورت مشخصص در این حادثه یک مرد اهوازی به کمک برادرش، همسر خود را کشت و سر بریده او را در خیابان‌ها گرداند. در همین رابطه رئیس کل دادگستری استان خوزستان از برخورد قاطع و سریع دستگاه قضائی با عوامل قتل زن جوان اهوازی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، بلافاصله پس از حادثه اظهار کرد: متأسفانه امروز قتلی در اهواز اتفاق افتاد و دنبال آن، قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرد که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورهای قضائی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضائی استان با متهم این حادثه قاطع و سریع برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید

فایل صوتی سپاه

در بهمن ماه سال گذشته فایل صوتی منتسب به فرماندهان ارشد نظامی کشورمان در شبکه های اجتماعی منتشر شد و محور نقد و تحلیل بسیاری از رسانه های خارجی قرار گرفت و همین مساله این عبارت را به یکی از ترندهای داغ گوگل تبدیل کرد.

در فایل صوتی که مورد اشاره قرار گرفت، چند فرمانده نظامی در حال بحث و بررسی پیرامون برخی تخلف های صورت گرفته در یکی از مجموعه های وابسته به شهرداری تهران در دوران گذشته هستند و از پشت پرده هایی سخن می گویند که خیلی برای افکار عمومی باورپذیر نیست.

به صورت مشخص در این فایل صوتی سردار جعفری، فرمانده پیشین سپاه و سردار ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه، درباره فساد در برخی قسمت‌های این نهاد با هم گفت‌وگو می‌کنند. در این فایل که متعلق به سه سال پیش از تاریخ ذکر شده است و آن سال بی‌بی‌سی این فایل را منتشر کرده بود و سال 1400 نیز رادیو فردا این کار را کرده، نکته این است که این فایل موضوع جدیدی نیست و افراد مرتبط با آن برای پاسخگویی به دادگاه هم رفته اند. با اینکه یکی از نمایندگان مجلس چند روز پیش اصالت این فایل صوتی را تکذیب کرده و مدعی ساختگی بودن آن شده بود،  فارس به نقل از یک منبع آگاه اصالت این فایل را تأیید کرده است.

در بخشی از این فایل سردار جعفری می گوید: «اگر احساس کنم فردی در این ماجرا تخلفی کرده تا آخر پیگیری می کنم. حتی اگر نفع شخصی هم نداشته باشد؛ اما برای عدم کنترل و عدم نظارت مبالغ حیف و میل شده باید جوابگو باشد.» گفتنی است پس از بحث های فراوان پیرامون این فایل سخنگوی سپاه پاسداران به مباحث مطرح واکنش نشان داد و در بخشی از توضیحات خود پیرامون این فایل گفت: از ۵ سال گذشته دستگاه‌های نظارتی سپاه برابر روش های جاری و مراقبت های مستمر خود به پدیده‌ای از سوء مدیریت و تخلف در یکی از شرکت های وابسته به بنیاد تعاون سپاه مظنون شده و پرونده پس از بررسی دقیق و حرفه‌ای به محاکم قضایی ارجاع و قوه قضاییه با همکاری سپاه، احکام متخلفان را که هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، صادر کرد.

بیشتر بخوانید

 سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید در مورد فایل صوتی پخش شده توضیح دهند

عزل عزیزی خادم

همچنین در بهمن ماه سال گذشته، فدراسیون فوتبال کشورمان آبستن تغییر و تحولات قابل تأملی بود که اصلی ترین تحول ایجاد شده، عزل شهاب الدین عزیزی خادم- رئیس فدراسیون فوتبال توسط اعضای هیأت مدیره بود.

پس از عزل عزیزی خادم ابتدا مهرداد سراجی و سپس میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی معرفی شدند. در این میان، نام افرادی چون مهرداد سراجی و میرشاد ماجدی و نیز دلیل عزل شهاب الدین عزیزی خادم به ترندهای اصلی گوگل تبدیل شدند.

در رابطه با چرایی عزل عزیزی خادم باید گفت که دلایل متعددی در این باره مطرح است که به بخشی از آن در ادامه اشاره می شود.

گزارش لحظه‌ای تابناک از جلسه عزل عزیزی‌خادم : دو نایب رئیس غیرقانونی زودتر از بقیه آمدند! / AFC مهرعلی و بهاروند را حذف کرد

فهرست تخلفات رییس فدراسیون فوتبال به شرح زیر است؛

 اهم تخلفات و ترک فعل‌‏های رییس فدراسیون فوتبال از وظایف قانونی الف: تخلف و ترک فعل از الزامات مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال 1. تخلف «ترک فعل» رییس فدراسیون از مواد ذیل ماده ۲۳ اساسنامه بند و - تهیه صورت‏ های مالی برای مجمع عمومی بند ز - تهیه گزارش حسابرس مستقل بیرونی بند ح - تهیه بودجه بند ط - تهیه گزارش عملکرد سالیانه بند ی - معرفی حسابرس مستقل بیرونی - توضیح اینکه تصویب موارد ذکر شده فوق باستناد ماده ۲۳ اساسنامه از حدود اختیارات مجمع فدراسیون است که تهیه این موارد مالی و حقوقی در سال منتهی به ۳۱ /۰۴/ ۱۴۰۰ رعایت نشده است. ۲. تخلف از بند ۴ ماده ۲۶ اساسنامه مستند به بند ٤ از ماده ٢٦ اساسنامه فدراسیون فوتبال چنانچه به هر دلیل نواب رییس در مجمع انتخاباتی آرای مجمع را کسب ننمایند، رییس فدراسیون الزام قانونی دارد تا نامزد/ نامزد‌های دیگری را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ خاتمه مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع معرفی و متعاقبا هیات رییسه مجمع عمومی فوق العاده برگزار نماید. ۱-۲: رییس فدراسیون علی رغم الزام قانونی جهت معرفی نامزد‌های پیشنهادی و برگزاری مجمع فوق العاده حداکثر به مدت ۳ ماه جهت انتخاب نواب رییس ترک فعل از مسئولیت و مرتکب تخلف اساسنامه‏ ای شده است. ۲-۲: حضور آقایان مهرعلی و بهاروند با توجه به بند ۴ ماده ۲۶ بعنوان نواب اول و دوم رییس فدراسیون غیر قانونی است. ۳. تخلف از بند ۱۱ ماده ۳۵ اساسنامه براساس بند ۱۱ ماده ۳۵ اساسنامه انتصاب سرمربیان تیم ‏های ملی براساس پیشنهاد رییس و تصویب هیات رییسه است که در این خصوص انتصاب تعدادی از مربیان رده ‏های سنی مختلف به تصویب هیات رییسه نرسیده است. ۴. تخلف از بند ۱۸ ماده ۳۵ انتصاب خزانه دار باید به پیشنهاد رییس و تایید هیات رییسه و تصویب مجمع عمومی باشد که متاسفانه رییس خزانه ‏داری را در طی این ۱۱ ماه به هیات رییسه پیشنهاد نداده است. ۵. تخلف از ماده ۵۸ «رکن صدور مجوز حرفه ‏ای» مستند به بند ۲ از ماده ۵۸ اعضای هیات بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ‏ای نباید در سایر بخش‌های سازمان لیگ و باشگاه‌ها عضویت و یا فعالیت داشته باشند، لیکن دو نفر در کمیته بدوی و یک نفر در کمیته استیناف فاقد این شرایط می ‏باشند. ۶. تخلف از ماده ۶۰ «کمیته حسابرسی» این کمیته بایستی نظارت مالی و رعایت دقیق مقررات مالی در فدراسیون را عهده ‏دار باشد و بعنوان یک کمیته مستقل نظارت بر کلیه امور مالی، بودجه، اسناد هزینه، صورت‏ های مالی و تلفیقی و سایر موارد را دارد و باید توسط مجمع انتخاب شود، رییس فدراسیون با عدم تشکیل مجمع سالیانه که مطابق بند ۱ ماده ۲۷ الزام قانونی است که حتما باید هر سال برگزار گردد، ترک فعل و عملا این کمیته غیرفعال و اساسا نظارت بر هزینه‏‌ها و اسناد مالی توسط کمیته منتخب مجمع سلب شده که می‌تواند تبعات شدید سوء جریان مالی را به دنبال داشته باشد. ۷. تخلف از ماده ۶۲ «ارکان قضایی» شامل کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف و... .

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی