بازدید 6961

آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون مرگ و میر کرونایی تاکنون، رکورد بالاترین آمار قربانیان کووید در جهان را شکست.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 27 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۸۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۱۵ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۹۳ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

همچنین آمریکا با بیش از ۸۱.۶ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل نیز از ۲۹.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۵۸ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود.

پس از آن هند با بیش از ۵۲۱ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار ۳۶۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۴.۹ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۸۱,۶۱۶,۹۳۶ ۱,۰۰۳,۴۲۵
۲ هند ۴۳,۰۱۹,۴۵۳ ۵۲۱,۰۳۴
۳ برزیل ۲۹,۸۳۲,۱۷۹ ۶۵۸,۸۱۲
۴ فرانسه ۲۴,۹۱۹,۳۹۹ ۱۴۱,۶۳۱
۵ انگلیس ۲۰,۶۹۱,۱۲۳ ۱۶۴,۴۵۴
۶ آلمان ۲۰,۱۷۰,۱۳۰ ۱۲۸,۷۵۷
۷ روسیه ۱۷,۷۳۹,۴۶۲ ۳۶۷,۰۱۳
۸ ترکیه ۱۴,۷۸۹,۴۸۳ ۹۷,۷۳۶
۹ ایتالیا ۱۴,۳۰۴,۱۱۱ ۱۵۸,۷۰۰
۱۰ کره جنوبی ۱۱,۸۱۵,۸۴۱ ۱۴,۸۹۹

 

کره جنوبی، اولین کشور شرق آسیایی در لیست ۱۰ کشور آلوده

بر اساس آمار فوق کره جنوبی نیز اولین کشور شرق آسیایی است که از ابتدای همه گیری تاکنون به فهرست ۱۰ کشور نخست این جدول با بالاترین آمار مبتلایان پیوسته است.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آرژانتین، ویتنام، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، استرالیا، مالزی، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، آفریقای جنوبی، اتریش، فیلیپین، پرو، پرتغال، تایلند، شیلی، کانادا و سوئیس نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
خاک بر سر مردم آمریکا که تظاهرات نمیکنن آمریکا کرونا رو در اوکراین ساخته چون قبل از اینکه روسیه حرفی بزنه تمام رسانه ها نشون دادن که مدارک بسیار زیادی در کی یف داره سوخته میشه توسط خود اوکراینی ها اون مدارک چی بود؟ همون مدارک آزمایشگاه های بیولوژیکی بود. البته نظام سلطه مردم آمریکا رو چند ملیتی کرده که نتونن تظاهرات کنن یعنی خیلی از شهروندهای آمریکا اصلا آمریکایی نیستن که دلشون واسه آمریکا بسوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
آفرین و البته غربگداها هم مملکت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
دوست عزیز جنسی که مصرف می کنی عوض کن عوارضش سنگینه و از موتوری جنس نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
کرونارو چین و آمریکا در پیوند شومشون درست کردن. در زمان باراک اوباما آمریکا 3 میلیون دلار به آزمایشگاه ووهان مبدا کرونا کمک مالی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
با این قدرت تحلیل حیفه بیکار بمونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
این روس ها و نوکران روس در کذب گویی هم .... دارند
روس متجاوز اونقدر کثافت کاری در سوریه و اوکراین کرده که امکانی برای دفاع نداره، برادر متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
اولا برای مرگ این تعداد انسان، این تعداد هم نوع متاسفم و اصلا جای شادی یا حتی سکوت ندارد. دوم اینکه علت مرگ مردم آمریکا با بیماری کرونا واکسن نزدن است که علت آن هم بی اعتمادی به واکسن های آمریکایی است. پس دلیلی برای تظاهرات نیست.
به نسبت جمعیت بسنجید هند با ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰ نفر و ایران با ۸۳۰۰۰۰۰۰ یعنی هند هفده برابر ایران جمعیت داره دروغ رو با کلمات گول زننده بخورد مردم ندهید
چرا طبق گفته های قبلی واکسن ایرانی به آمریکا صادر نمیکنیم گناه دارن فایزر الکی است هر چند مسوولین خدوم با جانفشانی فایزر زدن
کو ابر قدرتی امریکا کوش
قبلا هم اولین بود و رکورد کسی را نشکسته، بلکه فقط از مرز یک میلیون گذشته است.
رکورد قبلی مال کی بود که امریکا شکست. از روز اول هم تعداد تلفات امربکا بیشتر از همه بوده پس تو ابن چند ساله هر روز داشته رکورد میزده.
یک درصد جمعیت اش هم نمردند،اقتصاد دان زدی به کادان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل