بازدید 23706

اظهار نظر بایدن درباده رقابت انتخاباتی با ترامپ

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر در انتخابات بعدی (انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴) رقیبش دونالد ترامپ باشد، "خوش شانسی" خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 25 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد این اظهارات در زمانی مطرح می شود که بایدن در بروکسل حضور دارد و مشغول دیدار با رهبران ناتو است. بسیاری از کشورهای عضو ناتو نگران بازگشت شعار" اول آمریکا" و عموما سیاست های ضد ناتوی ترامپ هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت انتخاب یک نفر دیگر در سال ۲۰۲۴، سیاست خارجی آمریکا تغییر نخواهد کرد گفت که وی به انتخابات سال ۲۰۲۴ فکر نمی کند.

بایدن گفت: از هیچ کسی بابت پرسیدن این سوال انتقاد نمی‌کنم، اما در انتخابات بعدی، اگر همان فرد دوباره رقیب من شود برای من خوش‌شانسی خواهد بود.

ترامپ تاکنون به صورت رسمی حضور خود در انتخابات سال ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است اما تنها نامزد محبوب حزب جمهوری خواه است و به صورت علنی به قصد خود برای نامزدی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرده است.

بایدن گفت که زمان زیادی تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری باقی مانده و وی هم اکنون بر انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر متمرکز است.

وی افزود: تا انتخابات زمان زیادی مانده است. اگر بحث انتخابات در میان باشد، تمرکز من روی این است که اطمینان حاصل کنیم که مجلس نمایندگان و سنا را حفظ کنیم تا فضای لازم را برای انجام کارهایی که می‌خواهم داشته باشم و بتوانم در زمینه ایجاد رشد اقتصادی، پیش بردن منطقی سیاست خارجی آمریکا و رهبری جهان آزاد، سیاست‌هایم را پیش ببرم.

سی ان ان نوشت، بایدن سعی کرده است ریاست جمهوری خود را به عنوان دوره ای معرفی کند که در آن آمریکا از انزوای زمان ترامپ خارج شده و به صحنه دیپلماتیک بازگشته است.
بایدن مکررا استدلال و ادعا کرده است که آمریکا نقشی پیشرو در تضمین ایستادگی دموکراسی‌ها در مقابل حکومت‌های استبدادی دارد.

بایدن و کاخ سفید قبلاً اعلام کرده بودند که وی قصد دارد برای انتخابات سال ۲۰۲۴ مجدد نامزد شود و کامالا هریس را بار دیگر به عنوان معاون خود معرفی کند.

بایدن که در روز انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ۸۱ ساله خواهد شد، در حال حاضر مسن ترین فرد در تاریخ آمریکا است که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی