بازدید 10332

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱

متأسفانه در ۹ روز گذشته بیش از ۳۰۰ تن از هموطنان جان خود را در تصادفات از دست دادند که آمار خطرناکی است و بیشترین ساعات بروز تصادفات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است. سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و بی توجهی به جلو، بیشترین علل بروز تصادفات تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 25 March 2022
تابناک اجتماعیحالا که موج ششم کرونا فروکش کرده و واکسیناسیون وسیع علیه کووید ۱۹ شرایطی فراهم آورده که می‌توان به مانند گذشته به جاده زد و فرصت تعطیلات نوروزی را به سفر اختصاص داد، مبادا بی کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی عزم سفر کنید!

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۱ در حالی به نیمه راه نزدیک می‌شود که سایه شوم ویروس کرونا تا حد زیادی از سرمان کم شده و سفر‌های نوروزی در دستور کار بسیاری از هموطنان‌مان قرار گرفته است؛ سفر‌هایی که باید در وهله اول مراقب باشیم به بیماری و مصیبت‌های همراه با آن گره نخورد و بعد، دقت کنیم که از جهات دیگر هم ایمن به انجام برسد و از این روی، اطلاع از وضعیت راه‌ها و آب‌وهوا ضروری است.

البته دو سال پس از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری ایفا می‌کند، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم تا هر روز چکیده‌ای از اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور را مرور کنیم تا اگر قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی سپری کنیم.
 

آخرین وضعیت ترافیک


سیاوش محبی، سرپرست پلیس راهور کشور با اشاره به آغاز موج اول بازگشت مسافران نوروزی گفت: شاهد موج اول بازگشت مسافرین از سفر‌ها به ویژه از استان‌های سیاحتی، زیارتی و شمالی کشور هستیم.

وی با بیان این‌که برای محور چالوس، هراز و آزادراه تهران – شمال محدودیت‌هایی در هنگام عصر در نظر گرفته شده که بار ترافیکی تخلیه شود، افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک از مسافران می‌خواهیم که مقررات را رعایت و بازگشت از سفر خود را به اول صبح موکول کنند چرا که معمولاً بین شب تا شش صبح پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی است.

سرپرست پلیس راه راهنمایی و رانندگی با بیان این‌که متأسفانه در ۹ روز گذشته بیش از ۳۰۰ تن از هموطنان جان خود را در تصادفات از دست دادند که آمار خطرناکی است، گفت: بیشترین ساعات بروز تصادفات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است. سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و بی توجهی به جلو، بیشترین علل بروز تصادفات تعیین شده است.
 
سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی هم در خصوص تدابیر اتخاذ شده گفت: حجم تردد‌ها امسال ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۴۴ میلیون تردد رسیده است. تمام مسیر‌ها باز است و مسیری که مسدود باشد نداریم. به علت شرایط جوی و آب و هوا سفر به جنوب کشور بیشتر شده است و خواسته ما از رانندگان رعایت نکات ایمنی و توجه بیشتر به سرعت مطمئنه است.

وی افزود: به علت موج برگشت مسافران جاده چالوس در مسیر شمال به جنوب امروز یکطرفه خواهد شد. همچنین موج دوم سفر‌ها نیز در حال آغاز است.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱

 

آخرین وضعیت آب و هوا

امروز جمعه در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس بارندگی تداوم دارد.

سازمان هواشناسی روز گذشته نسبت به تشدید سامانه بارشی در نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات در استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران و همچنین لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک، برف در مسیر‌های کوهستانی، مه و کاهش دید هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود

همچنین افزایش گرادیان فشار، دیگر سامانه عنوان شده از سوی سازمان هواشناسی است که موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی خواهد شد که امروز پنجم فروردین در استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان شاهد این سامانه خواهیم بود.

پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان از کاهش دما در سطح کشور می‌دهد. روز شنبه وزش باد شدید (احتمال گرد و خاک) در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب‌شرق و شرق کشور و یکشنبه برای جنوب غرب و بخش‌هایی از نوارشرقی پیش بینی می‌شود.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست