بازدید 14005
۴
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در فروردین ۱۴۰۰

خرابکاری در نطنز و اتهاماتی که متوجه اسرائیل شد/ اخذ مالیات از خانه های خالی؛ طرحی که سرانجامی نداشت/ حقوق بیمه بیکاری و مشمولانی که به دنبال دریافتش بودند/ جولان کرونا در ایران و تشدید مطالبات مردمی برای واکسیناسیون سراسری

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عبارت هایی چون «مالیات خانه های خالی»، «محدودیت های کرونایی گروه های شغلی»، «کرونا و بیماران کرونایی»، « کارت اعتباری سهام عدالت»، « حقوق بیمه بیکاری»، « واکسن های کرونا»، « حمله اسرائیل به نطنز»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 21 March 2022

خرابکاری در نطنز و اتهاماتی که متوجه اسرائیل شد/ اخذ مالیات از خانه های خالی؛ طرحی که سرانجامی نداشت/ حقوق بیمه بیکاری و مشمولانی که به دنبال دریافتش بودند/ جولان کرونا در ایران و تشدید مطالبات مردمی برای واکسیناسیون سراسری

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت های متفاوتی در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می تواند به ابزاری برای رصد دغدغه های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در فروردین ۱۴۰۰ همانند سایر ماه های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می شود.

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عبارت هایی چون «مالیات خانه های خالی»، «محدودیت های کرونایی گروه های شغلی»، «کرونا و بیماران کرونایی»، « کارت اعتباری سهام عدالت»، « حقوق بیمه بیکاری»، « واکسن های کرونا»، « حمله اسرائیل به نطنز»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

مالیات خانه های خالی

همزمان با آغاز سال جدید شمسی ۱۴۰۰، وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را در دستور کار خود قرار داد و مالکان خانه های مسکونی را ملزم کرد تا با مراجعه به درگاه های مرتبط اقدام به ثبت مشخصات منزل مسکونی خود کنند تا از مالیات خانه های خالی رهایی یابند؛ طرحی که البته در ادامه با استقبال اندک شهروندان رو به رو شد و تقریباً شکست خورد.

با این همه به واسطه هشدارهای مکرر مسولین مربوطه به یکی از دغدغه های مهم کاربران در این ماه از سال ۱۴۰۰تبدیل شد.

در این رابطه توضیح بیشتر اینکه طبق ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، هر واحد مسکونی واقع در همه شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (7) ماده (169مکرر) این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره (11) ماده (53) این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب زیر می‌شود: سال اول ـ معادل شش برابر مالیات متعلقه سال دوم ـ معادل دوازده برابر مالیات متعلقه سال سوم به بعد ـ ‌معادل هجده برابر مالیات متعلقه را باید بپردازند.

بیشتر بخوانید 

محدودیت های کرونایی گروه های شغلی

همزمان با آغاز سال شمسی ۱۴۰۰و عزم جدی بسیاری از خانواده ها برای انجام سفر نوروزی و نیز مصادف شدن این ایام با پیک کرونا در کشور، سبب شد تا مسولین مربوطه اقدام به اجرای محدودیت های فراوانی مثل اعمال جریمه تردد بین شهری کنند و نیز با تقسیم بندی گروه های شغلی اقدام به تعطیل کردن برخی مشاغل کنند.

همچنین در این مدت تردد شبانه نیز از یک ساعت مشخص تا نزدیکی های اذان صبح ممنوع بود که همه این محدودیت ها به دغدغه مهمی برای کاربران تبدیل شده بود و در مورد آنها در اینترنت جست و جو می کردند.

توضیح بیشتر اینکه مشاغل به چهار گروه بر اساس اهمیت تقسیم بندی شدند و از نیمه دوم فروردین 1400 با جدیت محدودیت ها به ویژه برای گروه های سه و چهار اجرایی شد.

کرونا و بیماران کرونایی

ویروس کرونا که همچنان میهمان ناخوانده ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است، در بازه زمانی مورد اشاره با شدت و خسارت های جانی و مالی و فراوانی بیداد می کرد و بسیاری از هموطنانمان را به کام مرگ فروبرد.

                                                   سوپرایمنی با مبتلا شدن به سویه‌های ضعیف کرونا

در این ماه کرونا و بیماران کرونایی نیز در کانون توجه کاربران فضای مجازی قرار داشت و نحوه مقابله با آن و نیز درمان بیماران کرونایی از جمله دغدغه های مهم شهروندان بود.

بیشتر بخوانید 

کارت اعتباری سهام عدالت

در پی آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش بخشی از این سهام که از مدتی قبل تر آغاز شده بود، موضوع نحوه درخواست و صدور کارت اعتباری سهام عدالت که قرار بود به وسیله آن دارندگان سهام عدالت از بخشی از دارایی خود برای خرید کالا و خدمات بهره ببرند مورد توجه قرار گرفت.

                                                   موجودی کارت‌ اعتباری سهام عدالت چقدر است؟

گفتنی است کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال 1399 برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شد و فقط دو بانک تجارت و ملی برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کردند، اما به واسطه عدم استقبال عمومی نیز اشکالات جدی در زیرساخت ها با موفقیت چندانی رو به رو نشد.

بیشتر بخوانید 

حقوق بیمه بیکاری

به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از گروه های شغلی، جمع کثیری از شهروندانمان در ماه های منتهی به فروردین ۱۴۰۰بیکار شدند و مقرر بود تا به ایشان بیمه بیکاری تعلق بگیرد.

                                                   حداقل حقوق بیمه بیکاری اعلام شد

بیمه ای که پیگیری جریان های خبری مرتبط با آن نشان می داد برای مشمولان آن به یک دردسر بزرگ تبدیل شد و نهادهای بیمه گر چندان در انجام تعهدات خود موفق و خوش قول نبودند.

به همین اساس در فروردین ماه ۱۴۰۰این عبارت نیز به یکی از مفاهیم مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید 

حمله اسرائیل به نطنز

فروردین ماه ۱۴۰۰حوادث نگران کننده ای در پایگاه غنی سازی اورانیوم نطنز رخ داد که برخی منابع این اتفاق را یک خرابکاری و مرتبط با دستگاه های امنیتی و جاسوسی اسرائیل عنوان کردند؛ حادثه ای که در موتورهای جست و جوگر به حمله اسرائیل به نطنز معروف شد و همین عبارت بارها به ویژه در گوگل جست و جو شد.

به گفتهٔ مقامات ایران حادثه در بخشی از شبکهٔ برق تأسیسات غنی‌سازی احمدی روشن نطنز رخ داده‌است. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بدون اشاره به جزئیات این حادثه گفت این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته‌است.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع اطلاعاتی گزارش داده‌است حادثه‌ای که منجر به قطعی برق در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز شد، یک انفجار بزرگ بوده که سیستم برق‌رسانی این مجموعه را کاملاً از کار انداخته‌است.

علی‌اکبر صالحی رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران نیز حادثهٔ تأسیسات نطنز را «تروریسم هسته‌ای» خواند.

گمانه زنی ها درباره حادثه نطنز؛ از حمله سایبری تا انفجار

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه در واکنش به حادثه امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

صالحی افزود: در روز ملی فناوری هسته ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم ها کاملاً آشکار شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.

رئیس وقت سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمران این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت گسترش فناوری هسته ای از یک سو و گسترش برای رفع تحریم های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید 

واکسن های کرونا

در آغاز سال شمسی ۱۴۰۰، هنوز خبری از واکسیناسیون سراسری در کشور نبود و به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا با اعمال محدودیت های سنی از بزرگ سالان فرایند واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده بود.

با این وجود در بسیاری از کشورهای جهان موضوع واکسیناسیون با سرعت بیشتری آغاز شده بود و انواع مختلفی از واکسن نیز از نوع جهانی و ایرانی در راه بازار بود.

همین موضوع در کنار افزایش نگران کننده قربانیان کرونا به ویژه در میان اقشار جوان سبب شده بود تا تهیه و تولید سریع واکسن کرونا و تزریق آن به یک مطالبه تبدیل شود و نیز کاربران در فضای مجازی به دنبال کسب اطلاع در مورد انواع واکسن های موجود در بازار باشند.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ما برای این انقلاب نکردیم که دیگران از ما بترسند یا وحشت کنند. ما نمی خواهیم در معادلات قدرت های فاسد جهانی، یک متغیر باشیم یا با همان مبانی که آنها در دنیا عمل می کنند، ما هم همان طور عمل کنیم. برخوردهای سیاسی و سیاسی کاری و تلاش برای کسب قدرت و ارعاب ملت ها، هیچوقت در برنامه ملت ایران نبوده است. ما همیشه به دنبال رفع خصومت ها، کینه ها و فاصله ها و برقراری دوستی و محبت و انسانیت بین ملت ها بوده ایم و امام عصر(ع) برای استقرار همه اینها در کل جهان خواهد آمد.
من اپارتمان ساختم از بس گرون شده مردم توان خرید ندارن با این حقوق اندک و وامهای ناچیز . دولت دلش میسوزه وام خوب و پلکانی و زمان برگشت بالا. بده تا خونه خالی نمونه. من فروشنده ام دولت بیاد برام بفروشه. واقعا ازین طرح های نخبه ادم خنده اش میگیره. ی عده ادم نخبه ک دست ب سیاه و سفید نمیزنن با کتو شلوار اتوزده حقوق واضاف کار میگیرن تا برا تولید کننده مسکن دردسر درست بکنن
اقای اسلامی وزیر مسکن در مصاحبه تلویزیونی اعلام نمود املاکش را ثبت ننمود انتظار دارید مردم ثبت نام کنند اقا زاده ها ، بانکها ، نماینده ها، وزرا ، خصولتی ها ، صاحبان قدرت ، ژنرال ها ، ........مگه ملک ثبت کردند دولت نیز که اطلاعات مردم رادارد مالیات گرفتن دولت مثل کارتون رابین هود شده دولت سفره و جیب های مردم را خالی کرده سرمایه ها از کشور فراری شده سرمایه گذار خارجی هم نمی اید بیائید در سال و قرن جدید با مردم آشتی کنیم تا سرمایه گذاران به کشور بیایند طرحهای کارشناسی نشده مصوب نکنیم
کاهش مرگ و میر کرونا نوع اومیکرون علتش واکسیناسیون نبود علتش این بود که این سویه به ریه افراد نمی زند و تنها قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شامل گوش حلق و سینوس را درگیر می کند لذا خواهشا این کاهش تلفات را درست تحلیل کنید و واقعا یک کار تحقیقاتی در خصوص ادامه واکسیناسیون انجام بشود زیرا تداوم تزریق واکسن ها به دلیل وجود ماده خطرناک گرافن در آنها آینده نسل ها را به خطر خواهد انداخت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست