بازدید 5727

فارس آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری گفت: استان فارس برای میزبانی و استقبال از مسافران نوروزی آماده است تا بتوانیم روزهایی سرشار از شادی و آرامش همراه با رعایت اصول ایمنی را برای گردشگران و زائرین رقم بزنیم.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 20 March 2022

به گزارش «تابناک»، محمد فرخ‌زاده روز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از چندین ماه قبل اقدام به تشکیل ۱۳کارگروه خدمات سفری در فارس برای استقبال از میهمانان نوروزی کردیم. همچنین جلسات ستاد تسهیلات سفر به صورت مستمر برگزار شده و بازدیدها در چندین نوبت در حال انجام است.

آماده سازی شهرستان های فارس برای استقبال از مسافران نوروزی

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس ادامه داد: با جلساتی که با حضور فرمانداران و دهیاران برگزار شده و همچنین جلسه‌ای که با شهرداران شهرهای استان داشتیم اقدامات لازم برای آماده‌سازی شهرستان‌ها در ایام نوروز صورت گرفت و دستورالعمل‌ها و شیوه‌ نامه‌های بهداشتی نیز ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی به فارس با انجام واکسیناسیون امکان‌پذیر است، گفت: یکی از مهمترین مباحث در خصوص سفر به فارس در دوران همه گیری و به ویژه در سفرهای نوروزی مسئله واکسن است و در نوروز امسال تزریق واکسن ملاک ورود مسافران به استان فارس محسوب می‌شود.

فرخ زاده با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها در فارس تکمیل شده است، افزود: طبق آمارهای موجود هم‌اکنون ظرفیت تمام هتل‌ها و مهمان‌ پذیرهای شهر شیراز تکمیل شده است. در حقیقت امسال شاهد استقبال گسترده مسافران نوروزی از شیراز هستیم.

آماده باش آموزش و پرورش و کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی شهرداری

وی اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت هتل‌ها در حال آماده سازی مراکز اقامتی و بوم گردی نیز برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی هستیم و در صورت پُر شدن ظرفیت این اماکن هم از فضای مدارس برای اسکان مسافران بهره می‌بریم. در واقع مجموعه آموزش و پرورش آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کرده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی شهرداری شیراز گفت: چهار کمپ توسط مجموعه شهرداری شیراز برای میزبانی از گردشگران و مسافران آماده شده است که کمپ زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی و پایانه مرحوم زهتاب زاده در میدان شهید شیرودی شیراز از جمله کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی شهرداری شیراز به شمار می‌روند.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در مبادی ورودی‌ شهر گفت: در ورودی‌های شهر هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. به عنوان مثال جمعیت هلال احمر فارس بیش از ۵۰ ایستگاه‌ را برای استقبال از مسافران نوروزی و راهنمایی آنها راه‌اندازی کرده است.

شناسایی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز استان

فرخ‌زاده به ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز قبل از نوروز برای کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: نقاط حادثه‌خیز استان را مرور و ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیز را شناسایی کرده‌ایم. اقدامات مربوط به ایمن‌سازی ۷۰ منطقه به اتمام رسیده و این مناطق برای ایام نوروز آماده است.

وی ادامه داد: در مناطقی که پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد نقاط حادثه خیز آشکارسازی و تدابیر لازم برای کاهش میزان سرعت در تردد جاده‌ای اندیشیده شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه پلیس راهبر آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران دارد، گفت: تعداد دوربین‌های سطح شهر و دوربین‌های جاده‌ای به ویژه در محورهای شیراز-کازرون، شیراز-دشت ارژن و شیراز-خرامه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با رستوران‌های بین‌راهی و مجتمع‌های اقامتی تعامل شده و این مجموعه‌ها آمادگی کامل را برای پذیرش مهمان‌های نوروزی دارند.

راه اندازی ایستگاه شادمانه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرهای فارس

فرخ‌زاده با اشاره به همزمانی نوروز ۱۴۰۱ با ولادت حضرت بقیه‌الله (عج) گفت: برای بزرگداشت ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج) ایستگاه شادمانه در سراسر استان‌ فارس به ویژه در ورودی و محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها راه‌اندازی خواهد شد که راه‌اندازی این ایستگاه‌ها با هدف استقبال از مسافران نوروزی و کاهش تصادفات در مبادی ورودی شهرها انجام شده است.

وی ضعیف بودن اطلاع رسانی برای معرفی ظرفیت‌های فارس به گردشگران را از نقیصه‌های اقدامات نوروزی در استان فارس دانست و گفت: البته دو کارگروه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی برای معرفی داشته‌های استان فارس پیشبینی شد اما در ارزیابی های که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که باید فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام می‌شد و نیاز است در سالهای آینده مشکل ما در زمینه اطلاع‌رسانی هم برطرف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی